LWWY - DEL 9

Tidigare i LWWY: 
Khloe kollar på mig och samtidigt börjar tåget bromsa in. 
- Kom, säger jag och reser mig upp för att ställa oss och vänta på att tåget skall stanna helt.
Khloe drar tag i sin väska hon ställt bredvid sig och reser sig sedan efter mig snabbt. 
- Harry likes girls who look like me, not like you.. nästan ropar tjejen efter mig när dörrarna äntligen öppnas och vi är påväg ut. 
Jag vänder mig om och ser tjejerna le lite överlägset mot oss och sedan skratta innan tågets dörrar stängs och sedan åker iväg. 
- Vad fan fick hon luft ifrån? utbrister Khloe och jag vänder mig mot henne. 
- Jag vet inte, men sådär beteér man sig bara inte, svarar jag och skakar på huvudet. 
Khloe's perspektiv:
Både jag och Drea sätter oss i köket. Jag var fortfarande lite chockad ifrån de fyra tjejerna som vart så sura och dryga. 
- Vad är klockan? frågar Drea och kollar på mig. 
- Vet inte... säger jag och letar efter min mobil för att se vad klockan är. "Men nej, kan du ringa min mobil?" säger jag och ler lite. 
- Haha, är den borta igen? frågar Drea.
- Ja, den ligger inte i min väska och jag lade den där innan vi gick av tåget, säger jag. Drea nickar och letar fram sin mobil och ringer upp den. 
- By the way är klockan nio, säger Drea. Vi lyssnar efter ljud men hör inget. "Är du säker att du hade ljudet på?" frågar Drea. 
- Ja, jag har alltid ljudet på, säger jag och börjar bli lite orolig. 
- Men... lade du ner den i väskan? säger Drea. 
- Ja! Jag är bomb säker på att jag lade ner den i ytterfacket! säger jag och pekar på facket. "Och jag tog aldrig upp den innan vi kom hit" säger jag. 
- Inte i någon av dina fickor? säger Drea och jag skakar på huvudet. Om den inte är i väskan eller på mig så kan den inte vara i lägenheten eftersom vi gick raka vägen från ytterdörren till stolarna. 
- Men faaan! säger jag och lägger huvudet i händerna. Drea börjar plocka ut alla saker ifrån min väska men ingen mobil ligger där. "Så jävla typiskt mig!" säger jag surt. 
- Du måste ha tappat den antingen på tåget eller efter, säger Drea. "Stängde du efter att du lade ner mobilen?" 
- Hmm, njaa.... nää det kanske jag inte gjorde, säger jag när jag tänker efter. För jag var i fullfart med att komma av tåget och bort ifrån de fyra tjejerna. 
- Där har du nog anledningen, säger Drea. 
- Jävla skit, det var de där tjejernas fel, säger jag buttert. 
- Ja... säger Drea instämmande. "Vi får fixa med det imorgon så du får en ny mobil" säger Drea sedan. 
- Aa, jag kan inte leva utan min mobil, jag har ju typ allt där! säger jag.
- Ja, gud tänk om jag hade tappat bort min... säger Drea. "Men jag kanske också kan köpa en ny mobil imorgon då eftersom min kamera är helt damp oså" säger Drea lite glatt. 
- Vi kan köpa likadana, säger jag och ler lite. Drea gäspar och jag skrattar lite. "Trött?" frågar jag. 
- Mmm, tror jag skall gå och lägga mig, mummlar Drea. 
*
- Skall vi gå? frågar Drea som står i hallen. Vi hade gått upp såpass tidigt för att vi skulle fixa med nya telefoner och så hade Drea fått ett mejl om att våran soffa och tv skulle komma idag. Jag tar min väska och hänger den över axeln och går efter Drea ut till hissen. En telefon affär ligger två gator bort och vi kommer fem minuter efter att det öppnat och det är inget folk där. Vi går tysta fram till disken där ingen står för tillfället och både jag och Drea kollar oss omkring för att se vart personalen är. Det dyker upp en kille i våran ålder och ler mot oss. 
- Morning girls! säger han och går bakom disken. 
- Hey, säger jag och ler lite tillbaka. 
- What can I help you with? frågar han. 
- Um, I lost my phone and I wonder if I can by a new one with a new subscription, säger jag. 
- Of course you can, but have you closed you phone so no one else tries to use it? frågar han. 
- Yes, säger jag. 
- Good, so what kind of phone were you thinking on? frågar han. Jag kollar på Drea.
- Iphone 5 eller? säger hon.
- An Iphone 5, säger han glatt. "It's a really good phone" säger han och börjar babbla om alla fördelar den telefonen har. "So what do you think?" frågar han efter en stund. 
- That sound good, säger jag och ler lite. 
- Great, do you call much or just text and do you want to have free internet we have a few different subscriptions, säger han. 
- Um, I call and text and I would like to have free internet, säger jag. 
- Okay, then I think this will be best, säger han och visar ett abonnemang. Jag nickar och han ler igen mot mig.
- So good! säger han glatt.
- Oh, and my friend did also think about an iphone 5, säger jag.
- Of coures, do you also call and text much? frågar han.
- Em, no I just wonderd if I could by the phone becasue I just want to change the phone and have my old number, säger Drea.
- Of course we could fix that! säger han. "What's you current subscription?"
- Tele2, it's a Swedish company, säger Drea.
- Oh, okay... well I think I could fix that, säger han. "Just let me check one thing..." säger han och går iväg innan Drea hinner svara.
- Ja han är ju glad, säger jag och Drea skrattar.
- Ja, typ över exhalterad över att han har kunder så här tidigt på dagen, säger Drea. 
- Haha, ja, men du skall köpa iphonen då? frågar jag och Drea nickar. 
- Och du med? 
- Japp, det blir säkert bra, säger jag. Killen kommer tillbaka leendes.
- It's really simple I can fix it right now on like five minutes, säger jag och kollar på Drea. 
- Oh, okay that's sound awesome! säger Drea. 
- I just need your phone, säger han. Drea nickar och letar fram sin mobil och ger den till honom. Han börjar skriva in massa saker på en dator.
- Would you like a white or black phone? frågar han.
- Hmm, a white, säger Drea. Han nickar och går iväg igen men kommer tillbaka med en liten låda med en vit iphone. Han knappar in några till saker på datorn. Kollar lite på Dreas telefon och sedan på den nya. Knappar in lite till och sedan kollar han upp.
- Fixed! säger han. "You now have a new phone"
- Awesome, säger Drea glatt. Han printar ut papper som Drea skriver på och sedan betalar hon och får hon den lilla lådan i en påse. 
- But we have a little problem, säger han sedan och vänder sig mot mig. 
- What problem? säger jag. 
- I belive you also come from Sweden? säger han.
- Um yes, säger jag lite frågandes. 
- If you want a new subscription from us we need some forms from Sweden and stuff and that will take upp to a week to get us that papers, säger han lite besvärat. 
- Noo... säger jag. "Seriosly?"
- Yes, I'm sorry... säger han. "We can call you when we have those pappers..." 
- But I don't have a phone? säger jag.
- Oh, but maybe your friend? säger han och kollar på Drea. 
- Okay, sure, säger hon.
- Great, I already have your number here so I'll call you as soon as possible, säger han. 
- Okay, thank you, säger jag. Drea och jag går ut och jag suckar. "Jag orkar inte vänta" gnäller jag.
- Men du har inget annat val... säger Drea.
- Nej jag vet.... fan.
Vi går vidare och jag stannar vid en starbucks och kollar på Drea.
- Skall vi ta en latte? säger jag och ler lite. 
*
Vi hade varit på stan ett tag men sedan var vi tvunga att gå hem för att ta imot våran soffa och tv för vårt vardagsrum. De var några jätte snälla killar som kom och lämnade av dem och bar upp dem och instalerade tvn så alla sladdar var i så vi slapp göra någonting. 
- Fan vad gött, säger Drea och stänger dörren efter killarna som kom och lämnade allt. 
- Wohooo, säger jag och slänger mig i soffan. "Vi har en soffa!" 
- Yeeeey! Detta behöver skålas! säger Drea och går till köket. Hon kommer tillbaka med två vinglas i handen och räcker en till mig. 
- För vårt nya vardagsrum! säger hon och höjer glaset.
- Haha, för vårt nya vardagsrum! Och din nya mobil! skrattar jag. Jag och Drea tar en klunk under tystnad och sedan ställer jag ner glaset och sätter mig ner i soffan igen. 
- Gud vad skönt, säger jag och ler. 
Niall's perspektiv: 
 
Det är lite stöktigt i huset ifrån att Khloe, Drea och Harry var här igår. Jag går och plockar undan lite saker men det slutar med att jag sitter framför tvn istället. Min mobil ringer och jag rycker till. 
- Hello it's Niall, säger jag.
- Heey mate! I know I left your house in a bit of a mess, I can come over and help you, säger Harry. 
- If you want to, säger jag lite chockad över att Harry vill hjälpa till och städa mitt hus. 
- Sure, I'll be over in a couples of minutes, säger han och lägger på. Jag kollar på klockan halv elva. Khloe måste vara uppe. Jag kollar på min mobil och suckar. Jag vill ringa henne men vågar inte. Tänk om hon inte alls känner så jag känner. Jag kollar på klockan igen. Bättre att ringa henne nu än när Harry är här. Jag klickar upp hennes nummer och tar ett djupt andetag och klickar på ring. En signal sedan bryts det och jag kommer till någon svensk röst brevlåda gissar jag på och inte Khloes egna. Lade hon på? Hon kanske gör någonting och inte kan svara... Eller ville hon bara inte prata med mig? Jag biter mig i läppen och suckar. Fan. Jag skulle aldrig ha ringt. Jag kollar på klockan igen. Harry borde vara här vilken minut som helst. Skall jag ringa igen? Eller kanske bara skicka ett sms... Sms blir det. 
'Hey Khloe, I tried to call you but I guess you were busy or something... anyway I had a really good time yesterday and I though we maybe could hang out sometime soon? / Niall x ' Jag kollar på smset flera gånger. Låter det för cheesy? Tillslut hör jag hur Harry öppnar dörren och jag skickar snabbt iväg smset och stänger ner mobilen. 
- Hey man! säger Harry när han kommer in i vardagsrummet. 
- Hey mate! säger jag och ler. 

så denna delen skrev jag ganska snabbt så den blev lite fail..... 
men hoppas ni inte tycker den är allt för dålig! 
/ Tyra! 
 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Meraa! Älskar de! Skulle ni inte kunna ha någon tävling?:)

2013-06-03 @ 01:06:10
Postat av: Anonym

bra

2013-10-03 @ 18:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0