Hej och hejdå - tack för oss

Ja, rubriken säger väl ganska mycket eller vad tycker ni? 
Det är så att eftersom vi är 97:or har vi nationella i skolan, och väldigt mycket annat att fokusera på nu för tiden. 
Det gör att vi inte kan uppdatera längre. Och vi är verkligen jätte ledsna eftersom vi älskar att skriva om killarna och hur det perfekta livet skulle se ut (haha) . 
Men nu är det tyvärr för mycket och vi blir över stressade. 
 
Vi ska komma tillbaka någon gång, men det kommer inte bli denna månaden, tyvärr.  
Tack för alla era underbara kommentarer, och jag lovar att vi kommer komma tillbaka med novell bloggen någon gång. 
Så glöm inte helt och hållet bort oss, för när ni minst anar det kommer ni får något att läsa igen! 
 
Kram / Elina & Tyra 

GBY - DEL 44

Niall's perspektiv 

Även om vi är vid heathrow ganska så tidigt innan vårat flyg är det massor av fans där, även om vi hade hållt tiden för våran avresa hemligt. Det tog oss en kvart att ta oss från bilen genom folkmassan in till flygplasen där vi skulle checka in våra väskor. "Terminal 3, gate 35 to Melboure is now opend" hörs genom högtalarna och jag nickar lite. 
- Time to go, säger Paul som skall följa med oss genom hela turnén. Jag tar Quinn's hand och börjar gå efter Paul. Jag har varit här på Heathrow hundra gånger känns det som och jag känner väl igen mig. Vi är vid terminal 2 nu och runt hörnet här börjar trean tänker jag för mig själv. Jag tar av mig mina solglasögon som jag hade på mig innan och lägger ner dem i väskan. Vi går på planet först som vanligt och vi åker första klass vilket jag inte hade beräknat med. Stolarna är som stora fotöljer och de är placerade två och två med en vägg som skiljer av det från resten. Quinn kollar ganska så chockat på mig. 
- I dindn't know we booked first class, säger hon.
- Me neither, säger jag och sätter mig ner vid våra stolnummer. Precis intill oss sitter Lexie och Louis. Och bakom oss är Liam och Zayn och bakom dem sitter Harry med Josh ifrån bandet. 
- Well this wasen't bad, säger Zayn och sätter sig ner i fotölj-flygstolen. Jag ler lite och sätter mig ner, jag sjunker ner i stolen och hade verkligen inte föreställt mig stolen så mjuk.
- Wow, säger jag och lägger händerna på armstöden. Niall börjar skratta och jag sätter mig odentligt i stolen.
*
*
Flygresan känndes som en evighet jag och Lexie satt i ungifär 2 timmar under de 20 och försökte plugga vilket gick sådär när jag hade Niall sittandes precis bredvid mig. Men vi hade iallafall gjort ett schema när vi skulle plugga under hela månaden. Jag sov säkert fyra timmar under flygturen vilket jag kännde var påtok för lite. 
- Babe, we have our room now, säger Niall och jag sliter blicken från en stirrblick på en väska som står vid mina fötter.
-What..? Oh, yes, säger jag och kollar upp på honom. Niall ler mot mig och ger mig ett kort som jag antar är nycken till vårat hotell rum. Vi får hjälp med väskorna till våran våning och när jag låser upp dörren ser jag Lexie komma upp med hissen med Louis. 
- Vilket nummer? frågar hon.
- 523, du? säger jag.
- 525, säger hon och går mot dörren två snäpp från mig. 
- Hälsar på dig snart då, säger jag och ler. Jag och Niall går in och våra väskor kommer in rullandes efter oss. Piccolon ler snabbt mot mig innan han går ut och stänger dörren.
- God I'm tired, säger jag.
- Yeah me too, säger Niall och gäspar. "But work is calling" säger han och rycker lite på axlarna. "We be doing a live interview for some tv channel today but after that we be free a whole day before we start with interviews and small concerts before the whole concert thing in four days"
- Okay, I'll just be chilling at the pool then with Lexie, säger jag och blinkar lite. "Or study maybe..." lägger jag till. Niall skrattar och pussar mig på näsan. Det knackar på dörren och jag hör Paul's röst säga att Niall måste komma nu om de skall hinna till intervjun.
- Bye my love, säger Niall och kysser mig snabbt på munnen.
- Haha, bye babe, skrattar jag och Niall springer till dörren och öppnar den där Paul står med korsade armar och höjer ena ögonbrynet. 
- Well hurry boy, säger han. Niall drar på sig skorna och tar hans jacka innan ger mig en släng kyss och går iväg med Paul. Jag drar väskan med mig in till själva sovrummet. Innan jag går ut och över till Lexie's rum. Lexie öppnar efter en halv knackning.
- Oj, du var snabbt, säger jag lite chockat. 
- Ja, och du var långsam, säger Lexie. Jag himmlar med ögonen och tittar mig omkring. Rummet är nästan identiskt med det som jag och Niall delar. 
- Vad skall vi göra nu då? säger jag.
- I dunno, säger Lexie och rycker lite på axlarna.
- Har du någon ma med dig? frågar jag och kollar efter hennes väska.
- Godis? Om det nu räknas som mat, säger Lexie.
- Men såklart att det gör! säger jag. "Ta fram det så är du en ängel" säger jag och ler lite till gjort.
- Allt för dig min vän, säger Lexie och niger innan hon försvinner in till sovrummet. Jag hör hur hon rotar omkring i hennes resväska innan honkomme ut med en godispåse i handen. 
- Varsågod, säger hon.
- Vill inte du ha? säger jag och öppnar den. 
- Jo... haha, skrattar Lexie och sätter sig ner bredvid mig. Lexie sätter på tv:n som står i rummet och flippar mellan kanalerna. "The hottest boyband on the world is here in Australia right now and soon live for a exclusive interview!" hör jag en från tv:n säga och Lexie slutar att flippa mellan kanalerna. 
- Ja, detta kan vi ju kolla på, säger Lexie och ler lite. Jag nickar och drar upp fötterna och lägger dem på soffkanten. Snart ser jag Niall, Louis, Harry, Liam och Zayn gå in i ett rum och sätta sig i en soffa. De hälsar på en kvinna och en man som sitter i varsin fotölj. 
- So you just arrived to Australia, didn't you? säger mannen och lutar sig tillbaka i fotöljen igen. 
- Yes we did, like an hour ago, säger Zayn. 
- Really? Do you have any minutes to just rest? säger kvinnan och skrattar lite.
- Well tomorrow we are free for the whole day, säger Liam och ler. Bakom dem är det en stor glasvägg så man kan se rakt ut där det står säkert ett hundra tals fans och vinkar och skriker. 
- You have really dedicated fans, they where hear already yeasterday! säger mannen som tydligen heter Tom.
- Yes, it's really flattering, but we'll basicly never get used to all this, säger Harry och pekar på alla fansen som skriker ännu mera bara av att Harry pekar på dem. 
- Well, you have a lot of femal attention as we can see so I just have to ask, are any of you single... or? säger kvinnan. 
- Um, I think we are all at the moment togehter with someone, säger Louis och tittar sig omkring på killarna som nickar. 
- Okay, so you're all taken, säger Tom lite imponerat nästan. 
- Haha, yes, skrattar Niall och ler. Jag känner hur jag rodnar lite och är väldigt glad att ingen kan se mig förrutom Lexie då. Resten av intervjun berättade dem hur de blev satta i en grupp på x factor och vad som hänt under det senaste året. Sedan fick även två fans komma och säga hej och krama om dem ställa några frågor som man knapp kunde höra eftersom de skrek-grät av glädje hela tiden. Efter en stund säger killarna hejdå och går. 
- Fan vad weird, säger Lexie. 
- Haha, ja... skrattar jag och kollar på tv:n som visar någon astrauliensk reklam. 

Hej och förlåt för uppdateringen. Skolan har börjat för våran del och det körde igån på direkten så vi har inte så mycket tid över till att skriva så uppdaterandet nu fram över kanske inte kommer ligga på topp. Och förlåt för att denna delen också är väldigt kort men jag hinner verkligen inte skriva mer just nu så det är väl bättre än inget antar jag...
Kram Tyra. 
 

GBY - DEL 43

Lexie's perspektiv 

Sista dagen i London innan jag tar mitt pick och pack med Louis, hans band och min bästavän till Australien. Liam's flickvän Danielle skulle med oss imorgon men hon hade ett dans projekt som inte tog slut förens om tre dagar så hon skulle flyga ner senare. Och eftersom både Zayn och Harry hade flickvänner med en egen karriär så fick de inte deras schema att matcha förrens i slutet av deras turné. Även om jag och Quinn brukade jobba på ett litet konditori när vi bodde i Yarm så drog vi ju inte in lika stora summor som Danielle, Perrie och definetivt inte Taylor. Men både jag och Quinn har sett till att betala alla våra saker själva så gott det går eftersom det är ganska svårt att säga nej till Louis som står och ber mig att få betala. Och även om jag säger att jag kan och vill betala för mig själv så vägrar han ibland att ge sig. 
- Lexie? säger Louis ifrån vardagsrummet. 
- Yes? säger jag och drar på mig mina svara shorts.
- You are so slow! säger Louis och skrattar lite. Jag tar på mig mitt vita linne och springer sedan ut till honom och hoppar upp i soffan. 
- Better? säger jag och ler lite. 
- Haha, much better and faster, skrattar Louis. 
- But seriously how long ago were you on twitter? You are worse then me, säger han. Jag kollar på dator skärmen. 3 juni var den senaste tweeten och det är Augusti nu. 
- Well... I bet Quinn is the worst! säger jag och lägger armarna i kors. Louis fnyser och söker på Quinn's twitter. 
- Okay... she was, säger Louis. Hon har tweetat två tweets och följer en person och det är jag. Hon har flera 100 tusen followers och jag börjar skratta. 
Louis klickar på Quinn's follow knapp och går till hans egna profil. 
- Look, yesterday I tweeted! säger han och pekar på skärmen. 
- Eh, well the one after that was a week ago, säger jag och pekar. 
- Well I'm better than you anyway, säger Louis. Jag höjer ögonbrynet och tar upp min mobil. Jag klickar in på twitter och funderar en stund. 
- But what am I suppous to write? säger jag. 
- Anything, just like I ate lunch a hour ago, säger Louis. 
- Haha, okaay... säger jag. Jag tänker och skriver sedan 'Louis is a fabulous chef' och klickar på tweet och Louis kollar noga på daton för att inte missa min tweet. Louis brister ut i skratt, lunchen vi åt för en timme sedan var faktiskt god men Louis stod ungifär i en timme och svor åt allt i köket medan jag satt på en barstol och skrattade tills jag hade kramp i magen. 
Det poppar upp en ny händelse eftersom de jag följer på twitter är, Quinn och Louis för tillfället.
'Thanks babe, I know you loved the lunch I made'
- Haha, seriously we tweet eachother when I sit one centimeter from you, skrattar jag. 
- Well I had to answer, säger Louis och ler.
Det börjar ringa på min mobil och Quinn's namn lyser upp. 
- Hej Quinnieee, säger jag. 
- Oj jävlar vad snabbt du svara, säger Quinn förvånat. 
- Haha, ville du något? frågar jag sedan.
- Nej jag bara ringde för att höra din underbara röst, säger Quinn ironsikt.
- Ha-ha, säger jag och himmlar lite med ögonen. 
- Jag bara undrade hur vi skall göra med plugget, säger Quinn.
- Just deeet... men vi har allting på daton va? säger jag och funderar om jag tagit med mig några böcker. 
- Jaa, men skall vi typ planera in plugg timmar nu för annars kommer vi inte göra ett skit, säger hon.
- Jo, det är sant... säger jag. "Men kan vi inte göra det på planet vi skall ju sitta där i typ hundra år"
- Okej, detta skriver jag upp så vi inte glömmer, säger Quinn allvarligt.
- Haha, gör det, skrattar jag.
- Föresten hur är det med Louis? frågar Quinn och jag hör hur hon ler.
- Du kan sluta le som en idiot, säger jag.
- Förlåt... säger hon tyst.
- Haha, nej men det ät bra, vi är inte gjort så mycket idag bara chillat, säger jag.
- Ja vi med, säger Quinn.
- Just det, haha asså du suger verkligen på twitter, säger jag.
- Va? Vaddå twitter, säger Quinn lite förvirrat. 
- Har du glömt att jag faktiskt gjorde ett konsto till dig? säger jag.
- Neeej... säger Quinn och jag hör hur hon börjar gå omkring. 
- När var du senast inne på den, frågar jag.
- Inte allt länge sedan! säger Quinn. Jag hör Niall i bakrunden och han frågar vad Quinn gör. "Can I borrow your computer" säger hon till Niall. "Sure" hör jag Niall säga och jag skrattar.
Jag hör hur hon klickar på datorn. Och sedan harklar hon sig. 
- Men asså... börjar hon. "Jaja, det är inte som att du har vart något bätte" säger hon.
- Bättre än dig iallafall, säger jag. 
- Pff, du skall allt få se, säger hon mer till sig själv än till mig. "Niall what's your twitter name?" frågar hon Niall sedan. Jag hör hur han svarar och hur hon knappar in det på daton. 
- Nu följer jag faktiskt två personer, säger hon stolt. 
- Haha, grattis, säger jag. 
- Men du, nu måste jag faktiskt gå, säger Quinn. 
- Jaha, och vad var det som blev så viktigt nu då? säger jag.
- Ingeting, skall bara... fixa en sak, säger hon. 
- Okej, lycka till med tweetandet, säger jag.
- Hejdå. säger hon och lägger på. 
Louis kollar nog på mig. 
- I heard twitter, säger han.
- Well, you heard right then, säger jag. "I promise you that Quinn is on the computer and tries to figureout how twitter works right now" 
- Haha, okay, skrattar Louis. "Everything else was cool?" lägger han till.
- Yeah, well she asked about our studies, säger jag. 
- I can help you if you want, säger han och ler. 
- Haha, thanks, säger jag. "But now what sould we do? We can't sit in here all day" säger jag och ställer mig upp.
- No you're right, säger Louis. "We can go out to a park I know and after that eat dinner at a outdoors resturant"
- Oh, that sound romantic, säger jag. Louis ler ett charmigt leende och jag rodnar lite. 
- Let's go then, säger han och drar iväg mig till hallen. Jag snörar på mig mina converse och tar min handväska som ligger på en stol. Louis tar min hand och vi går ut. 

Heeej nu är det 2013. 
Förlåt om denna delen sööög men nästa del åker de till Australien och då händer det lite mer. 
Kram 

RSS 2.0