LWWY - DEL 7

Tidigare i LWWY: 
- So what do you think we should do now? frågar Niall och jag kollar på Khloe som kollar på mig. 
Vi båda rycker lite lätt på axlarna. 
- We could go home to your place Niall? säger Harry och jag kollar chockat på Harry som erbjudit sig att vara med oss mer än vad vi redan umgåts idag. 
- Yeah that's sounds great! What do you girls think? frågar Niall. Jag och Khloe kollar på varandra igen och ler lite  uppspelt mot varandra och nickar sedan lite glatt. 
- That sounds good, säger jag och Harry ler mot mig. 
Khloe's perspektiv: 
 
Niall har visat runt i hans hus och det var inte litet kan man säga. Vi går ut på baksidan där en stor altan sträcker sig längst med hela långsidan av huset. En pool ligger nästan i mitten av gräsmattan men massa flytsaker i. Solen lyser starkare än någonsin och det är jätte varmt även om man står i skuggan. 
- You have a really nice home, säger Drea och sätter sig på en solstol bredvid poolen.
- Haha thanks, skrattar Niall och ler. 
- Yeah, and today it's really hot, säger jag och kollar upp mot solen. 
- Yes, do you want to take a swim? säger Niall och pekar på poolen och ler charmigt. 
- Haha, no I don't have any other clothes, säger jag. Harry kommer ut från huset och sätter sig på solstolen bredvid Drea. Eftersom de var de ända två stolarna som Niall hade framme sätter jag mig vid pool kansken och doppar fötterna i vattnet vilket svalkar lite. Niall sätter sig bredvid mig och doppar i fötterna med.
- What do you miss most about Sweden, frågar Niall och kollar på mig.
- Hmm my family and friends of course but also like the silence, säger jag och kollar på honom underandes varför han frågade mig det.
- The silence? säger Niall lite förvånat.
- Haha, yes the silence, I live outside Gothenburg and there it's quiet like on day home from school you can walk all alone with out a million people on you and a thousand cars driving everywhere, säger jag. Niall skrattar och jag ler lite.
- Yeah when you say that I kind of miss silence too, säger han. In Ireland were I used to live it could be that quiet as you said, säger Niall och ler lite.  
- But I love London too it's just never quiet here, säger jag. 
- In my house it's quiet, säger Niall. 
- Haha it is? säger jag och himmlar lite med ögonen och Niall börjar skratta. 
- Look, säger Harry och avbryter vårat samtal. Han håller fram mobilen och visar något på twitter. Niall lägger handen över ögonen för att kunna se något på skärmen. 
- Sugarscape... two girls with the most wanted boys in the world... who are these girls? What dose all the directioners think about this? läser Niall ifrån texten. Jag kollar över Niall's axel för att se vad det står. Niall bläddrar neråt och där finns massa bilder på oss när de hämtar oss ifrån våran lägenhet. Jag kollar på mig själv och det känns konstigt att se mig där. Det känns bara så fel att se mig själv på en svaller hemsida. På en av bilden kollar jag och Niall rakt in i varandras ögon och jag känner hur jag börjar rodna lite över hur alla kan se dessa bilderna.
- Well... that's kind of awkward, säger Drea för att bryta tysnaden.
- Yeah, it feels so weird to se myself there, säger jag och kollar på mobilen.
- Yeah that was what I felt the first time I saw myself in the papers, säger Harry. "But now I don't listen to the crap they write" säger Harry. 
- It's like they sit and see who can come up with the craziest story, säger Niall. 
- Well we're lucky this articel wasen't so bad... säger Drea och försöker se det ljusa i allt. Harry skrattar lite och ler mot Drea.
- You're lucky, säger han sedan och reser sig upp, Drea kollar lite förvånat upp mot honom. Harry lyfter upp Drea över axeln och hon börjar skratta. 
- What are you doing Harry? skrattar hon och när Harry ställer sig vid poolkanten och ställer ner henne kollar hon allvarligt på honom. 
- No Harry, seriously don't do it, säger hon och försöker komma förbi honom men han blocker vägen. 
- Khloe help me! säger Drea och kollar på mig.
- Haha, no you're doing just fine, skrattar jag. Drea ger mig en mördande blick. Hon kollar på vattnet och sedan på Harry. 
- Please... säger hon.
- Aren't you really hot? säger Harry och jag kan se hur han blinkar med ena ögat och jag kan knappt hålla mig för skratt när Drea blir helt röd i ansiktet. Drea och Harry börjar en kamp om vem som kommer hamna i vattnet först och inom fem sekunder vinglar Drea till och tar tag i Harrys arm och drar med honom in i poolen. Jag och Niall börjar skratta och när Drea och Harry kommer upp igen skrattar båda två. 
- Please help me up, säger Harry och sträcker fram handen. 
- Oh no! I know that one, säger Niall skrattar. 
- Khloe? säger Harry och sträcker sig mot mig. 
- No you can forget that, säger jag och ler mot honom. Harry skjuter ut underläppen och jag börjar skratta åt honom. 
- Hoppa i Khloe det är as skönt, säger Drea och simmar omkring i poolen men kläderna på. Jag ser i ögonvrån hur Niall drar av sig sin tröja och smyger fram till mig. 
- On three? viskar han i mitt öra. 
- Haha, okaay... one, skrattar jag. 
- Two... three! ropar Niall, han hinner ta min hand innan vi hoppar i. Jag sparkar upp mig mot vatten ytan och skrattar lite. Niall skakar på huvudet så håret hamnar på plats. 
- Should we do water volleyball? frågar Harry. 
- Sure! säger Niall.
- Sounds fun, säger jag och ler och Drea nickar instämmande. Niall simmar mot poolkanten och drar upp ett nät som legat vid sidan. Han tar den och simmar över till andra sidan och sätter fast den. Samtidigt som Harry hoppat upp för att hämta en boll och jag och Drea tömt poolen på luftmadrasser och allt vad det var. 
- Khloe and Niall agains me and Drea? säger Harry. Alla nickar och jag simmar över till andra sidan och Harry hoppar i poolen.
*
Vi hade varit i poolen i flera timmar tills Niall hade sagt att jag hade allderes blåa läppar. Allihopa hade då gått helt drypande blöta in i Niall's hus och fått låna kläder. Och nu satt alla framför tvn och kollade på mtv. Det var något nytt avsnitt av Geordie Shore som jag och Drea brukar kolla på när det inte finns någonting annat vilket är ofta...
- Are you guys hungry? frågar Niall efter en stund.
- Yeah a bit, säger jag och Harry och Drea håller med. 
- I think a have some really nice stuff home... I could do bbq, säger Niall.
- That's sounds tasty, säger Harry. Niall ler lite och reser sig upp.
- I'm going to fix the grill, säger han och pekar ut mot altanen. 
- Okay, we could fix the meat then, säger Harry och kollar på Drea och mig. Vi nickar och alla reser sig upp för att fixa middagen. Niall går ut och börjar tända grillen och Harry tar fram massor av olika kött sorter.
- What do you like? frågar han och ler. "Niall has everything" lägger Harry till när han ser våra miner över all mat.
- I like chicken, säger jag och rycker lite på axlarna. 
- And you? säger Harry och ler mot Drea.
- Yeah I can take chicken too, säger hon.
- Okay, two chicken... and Niall loves steak and so do I, säger Harry mer till sig själv än till oss. 
Vi marenerar kyckling vingar och gör kyckling spett Harry gör någon potatis som tydlgen är hans speciallare. Jag står och hänger vid bardisken medan Drea gör salladen och känner mig ganska så meningslös när jag inte hjälper till med något så jag går ut till Niall istället. 
- How is it going? frågar jag och går fram till grillen där Niall står och vänder på köttet. 
- Good I think, säger Niall och ler mot mig. "Are you warm now?" lägger han till sedan. 
- Haha, yes I think my lips are back to normal colour now, säger jag. Jag märker hur Niall kollar på min mun och jag ler lite generat. 
- Haha, yes they are, I never seen anyone change their lipcolour, säger Niall och små skrattar lite. 
- Aj am so exotik, säger jag med svensk brytning och Niall skrattar ännu mer. 
- I guess you are, säger han sedan. 
Niall's perspektiv: 

Khloe och jag står ute vid grillen och vi har bara stått och pratat. Hon hade försökt hacka sig in på mitt twitter konto vilket inte gick så jätte bra eftersom hon knappt fattade någonting av det. Jag försökte lära henne men det slutade med att vi båda brast ut i skratt över alla tweetsen hon läste med svenskbrytning.
- Am I tweeting now? frågar hon när hon klickade upp tweet rutan.
- Yes you are, säger jag och Khloe ler stolt.
- Tweetely tweeet, säger hon. "Can I tweet?" säger hon sedan.
- Haha, sure, säger jag och ler.
- But what do I tweet? säger hon och kollar sig omkring.
- Like what you are doing or how you feel or something, säger jag och rycker lite på axlarna.  
- Hmm...
- Oh god! säger jag och flyger upp och springer fram till grillen och drar upp locket. Rök strömmar ut och jag viftar med händerna och Khloe börjar skratta. 
- I know what I'm going to tweet now! säger hon. "Niall is currently burning our dinner, so sad" säger Khloe samtidigt som hon knappar in det på min mobil. "Tweeeeet" lägger hon till. 
- Now everybody gonna think that I can't cook food, säger jag och lägger upp allt kött på ett stort fat som faktiskt inte hade bränts alls mycket. 
- Oh... but he saved it, he's a hero, säger Khloe och jag börkar skratta.
- Much better, säger jag. 
- I've already tweeted my two first tweets in less than a minut! säger Khloe. 
- Haha, high five, säger jag på skämt och Khloe sträcker upp handen. 
- Yeah, säger hon och skrattar sedan. 
Vi går sedan in med det färdig grillade maten och vi kommer precis i tid för Drea och Harry lägger fram potatisen och salladen på bordet. 
Vi sätter oss och hugger in på direkten och Harrys potatis var god som vanligt och köttet var perfekt och allting var så nära perfekt som det kunde. Jag bredvid Khloe och Harry som satt bredvid Drea. Jag fick ögonkonkakt med Harry flera gånger och varje gång började vi le vilket gjorde att jag var tvungen att titta bort innan Khloe eller Drea såg vilket Harry med gjorde. Jag kan knappt fatta att under massor av år har jag gått omkring och undrat hur det kommer vara när jag träffar henne, eller hur det skulle kännas när jag såg just henne och nu tror jag att jag vet...

Glöm inte att kommentera för det gör att vi blir mer inspererade till nästa del och då kommer den snabbare! :) 
Kram Tyra! 

Kommentarer
Postat av: anonymus

Typ kanske att det händer en olycka ellr nåt sånt....

Älskar novellen!

2013-05-28 @ 16:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0