LWWY - DEL 5

Khloe's perspektiv:
 
Jag vaknar av att solen lyser mig i ögonen och jag vänder mig om i sängen. Sakta kommer minnet tillbaka till mig och jag sätter mig knäpprakt upp. 
- Oj, jävlar vad du skärmde mig, säger Drea som sitter på golvet och packar upp sin resväska. 
- Men herregud! Festade vi med...? säger jag och kan inte ens avsluta meningen. Drea ställer sig upp och går fram till mig. 
- Ja, det gjorde vi, säger hon så lungt som möjligt. 
- Men herregud! Det känns verkligen som att det bara var en dröm, säger jag. "Det kanske var det..." lägger jag till.
- Haha, nej jag är ganska säker på att det som hände igår faktiskt hände, skrattar Drea. 
- Drea, jag tror jag gav mitt nummer till Niall... säger jag och kommer ihåg hur han precis innan vi gick frågat om det. 
- Och jag tror jag gav mitt till Harry, säger Drea och kollar på mig. 
- Oh my fucking god... säger jag
- VI HAR GETT HARRY OCH NIALL VÅRA NUMMER, skriker Drea rakt i mitt ansikte och börjar skratt gråta. Jag börjar skratta åt Drea's reaktion.
- Hahaha, jag dör! De har våra nummer! säger jag mellan skratt attackerna. Drea slutar skratta och tittar allvarligt på mig. 
- Fast de kommer knappast ringa, de är ju för fan one direction, de har ju ett heeelt annat liv och vi var bara två randoma tjejer de träffa, säger Drea sedan. 
- Jaaa... fan, säger jag ledset. Niall har varit min drömprins sedan jag var 15 och att ens bara få träffa honom räcker för resten av mitt liv. Men det konstiga var att när jag var med honom igår kändes det inte som att jag var med Niall Horan från One Direction, om jag skall vara helt ärlig så glömde jag nästan bort det efter att vi hade börjat prata. Såklart var jag nära på att svimma när jag insåg att Niall hade sett mig på scenen och gått fram till mig. Men när vi började prata kändes det bara som att vi "klickade". 
- Jaja, men livet går vidare, nu skall vi inte haka upp oss på detta, säger Drea. "Vi bor ju faktiskt i London och om vi träffar dem efter en dag kanske vi träffar dem en gång till" lägger hon till. 
- Ja, nu skall vi fokusera på att leva la dolce vita, säger jag och ler.
- Haha ja, det är vårat motto! skrattar Drea. "Idag skall vi ha kul" säger hon och reser sig upp. 
- Ja, let's go och se London! säger jag halvt på engelska och halvt på svenska. 
- Haha, vi suger, säger Drea och går ut till badrummet. 
 
Niall's perspektiv:
 
Jag sitter hemma hos Louis med resten av killarna och chillar. Vi har en ganska lång paus innan vi åker iväg på det sista av våran world tour. Och varför inte spendera våran lediga tid tillsammans? 
- It was fun yesterday, säger Louis och kollar på mig och sedan Harry. 
- Yeah, säger jag utan att kolla på Louis. Harry nickar och kollar på mig. 
- Little Nialler and Harreeh, säger Zayn och slänger sig på soffan. "Do ya miss Khloe and Drea?" säger han och ler. Jag börjar skratta åt Zayn som tittar på mig med stora ögon och Harry skakar på huvudet. 
- You are just too weird, säger Harry och ler.
- My man do you want some tips about women? säger Zayn sedan.
- Haha no I'm fine, säger jag.
- Are you sure? Did you get her number? säger Liam och ler.
- Um... maybe, säger jag.
- What?! Do you have her number? Have you called her? säger Zayn och kollar allvarligt på mig. 
- Harry took Drea's number too! säger jag och pekar på Harry. 
- Of course he did, säger Louis och klappar Harry på axlen. 
- Niall... säger Harry drar handen genom håret. Men innan Harry hinner fortsätta avbryter Zayn.
- Where are you phone? säger Zayn.
- Over there, säger jag och pekar på bordet.
Zayn reser sig upp och går mot min mobil och innan jag hinner tänka ringer han någon, från min mobil och jag vet precis vem det är. 
- NO ZAYN! skriker jag och springer fram till honom för att försöka ta mobilen ifrån honom. Zayn börjar gapskratta och försöker hålla fast mobilen. "Zayn c'mon maaaan" säger jag och sliter tillslut ur mobilen från Zayn och lyssnar ifall Khloe svarat. Det går fram en signal innan ett röst medeleande som jag antar är på svenska kommer fram. Khloe låter glad och man hör i bakrunden hur någon pratar. Jag lyssnar på hela röst inspelningen bara för att lyssna på hur det låter när hon pratar svenska. Efter en stund kommer ett pip-ljud och jag inser att det är nu jag skall prata. 
- Erm, hi it's Niall... Horan from yesterday, I don't know if you remember me, but... eh me and Harry was wondering just if you and Drea maybe want to hang out or something... well okay yeah bye then, or call me maybe later if you see this... yeah bye then... säger jag och lägger snabbt på.
- Niall, what the fuck? säger Harry och kollar på mig.
- Sorry mate I just got so nervous! You should blame Zayn, säger jag och pekar på honom. 
- Haha this is so perfect, säger Zayn och både Liam och Louis skrattar. 
- But honsetly you want to be with Drea, right? säger jag till Harry.
- Well... yes, so thank you for mention me... I would never have the balls to call her, säger Harry sedan och jag brister ut i skratt åt hans ord val. 
- You're welcome, säger Zayn och blinkar. 
- Yeah, thanks a lot Zayn, säger jag och himmlar med ögonen. 
 
Khloe's perspektiv:
 
Hela dagen hade gått. Vi hade varit vid Big Ben, åkt London eye som tog en halv evighet enligt Drea. Vi stod i kö till madame tussauds men vi orkade inte stå kvar för då skulle vi behövt så där i nästan en timme till. Åkt buss runt i hela stan för att bara se staden. Vi hittade en jätte bra super market nära våran lägenhet. Och vi hade även hittat en bra soffa och en TV till ett bra pris som skulle komma inom tre dagar till oss.
- Det är sjukt hur mycket folk det är i London, säger Drea när vi sätter oss i taxin för att åka hem. 
- Ja, det är ju nästan lika många människor som bor i London som i hela Sverige, säger jag.
- Asså det är fan sjukt! säger Drea och lutar huvudet bakåt. Hon tar fram sin mobil och kollar facebook eller något. Jag öppnar väskan för att ta fram min mobil men den ligger inte där. Nej, nej, nej och nej. Tänker jag och kollar runt i väskan en gång till. Fan, fan, fan och fan. 
- Drea, min mobil är borta... säger jag och vänder väskan upp och ner så allt åker ut på sätet. 
- Nej serisöt? säger hon. 
- Ja, allvarligt jag orkar inteee! säger jag och känner i mina fickor. 
- Men asså den är säkert någonstans, säger Drea och kollar i min tomma väska. "Jag ringer den" säger Drea. Vi sitter helt tysta och lyssnar ifall vi hör något. Helt tyst. 
- Men du har ju typ inte haft den under hela dagen, eller? säger Drea. 
- Hmm, näää, säger jag och tänker när jag hade den sist. 
- Den är säkert hemma någonstans, säger Drea säkert. 
- Ja hoppas det... säger jag. "Fan varför tappar jag bort allt?" säger jag surt. 
- Du tappar inte bort allt... bara dina nycklar ibland och din plånbok den gången då vi var i Varberg och sedan den... säger Drea. 
- Jaja, jag tappar bort saker! avbryter jag Drea som säkert hade tänkt rabbla upp alla gånger jag tappat eller glömt bort något. 
- Men varje gång har vi ju hittat dem! säger Drea och ler lite. 
- Ja, hoppas detta inte är ett undantag, säger jag. Taxin svänger upp på väg kanten och Drea ger några sedlar till chaffören innan vi hoppar ut. Han tackar och svänger ut på vägen och kör iväg. Vi tar hissen upp och Drea låser upp dörren. 
- Gud vad skönt att få hit en soffa, säger jag och sätter mig på stolen i köket. 
- Haha, ja lite mjukt om baken, säger Drea och ler.
- Men du kan inte du ringa min mobil igen? säger jag och ler lite. Drea nickar och tar fram sin mobil. 
- Okej lyssna noga nu... säger Drea. Det är helt tyst i lägenheten men efter att jag vänjt öronen till total tystnad hör jag en svag ringsignal och det verkar som Drea också hör den. Vi stirrar på varandra och försöker lokalisera ljudet. 
- Hitåt, säger Drea och pekar mot sovrummet. Vi går in till sovrummet och ringsignalen låter så högt som att den hade legat precis framför mig. 
- Men den är ju inte stulen iallafall... säger jag. 
- Här! säger Drea och öppnar min resväska. Hon tar upp min mobil och ger den till mig. 
- Heeeej, säger jag till mobilen och klappar den. 
- Haha, stakars mobilen som vart ensam hela dagen, säger Drea och avbryter uppringningen till min mobil. Jag skrattar och kollar på skärmen två missade samtal och ett sms. Ett från Drea och ett annat från ett nummer som jag inte känner igen. 
- Kolla! säger jag och visar nummret för Drea. "Känner du igen det?" frågar jag sedan.
- Näää, men det ser ju ut att vara ett utländskt nummer, eller asså inte från Sverige, säger Drea.
- Jaa.. säger jag och kollar smset jag fått. Jag klickar upp det och det är från telefon bolaget som säger att jag har ett missat samtal och ett röstmedelande från det okände nummret. "Den har lämnat ett medelande!" säger jag och visar för Drea igen. 
- Haha, ja men lyssna på det då! skrattar Drea. Jag klcikar på lyssna och sätter på högtalare så Drea också kan höra.
" Erm, hi it's Niall... Horan from yesterday, I don't know if you remember me, but... eh me and Harry was wondering just if you and Drea maybe want to hang out or something... well okay yeah bye then, or call me maybe later if you see this... yeah bye then... "
Det blir helt tyst och jag stirarr på Drea som bara gapar. Min mobil slocknar och jag tar ett djupt andetag.
- Var det Niall som ringde? säger jag. Drea nickar och jag känner för att börja gråta och skratta på samma gång. 
- De vill göra någonting... med oss? säger Drea förvånat. Jag börjar skratta och Drea kan inte heller låta bli. 
- Hahaha, Niall och Harry vill vara med oss... skrattar jag och skakar om Drea. 
- Asså, hahah det var det sjukaste! Vi måste lyssna på det igen! säger Drea och jag nickar och låser upp mobilen igen och vi sätter oss helt tysta och lyssnar på samtalet. När det är slut kollar jag på Drea som ler.
- Meeen guud! Han lät ju jätte nervös! säger Drea. "Du måste ringa tillbaka!" säger Drea.
- Va, jag nej?! Kan inte du göra det, säger jag och kollar bedjande på henne. 
- Nej, vem tror du att jag är? Och förresten ringde ju Niall dig! säger Drea.
- Ja men... Harry... säger jag men försår att det inte är någon menaing att ens försöka övertala Drea till att göra det för det hon säger håller hon fast vid. Det kan vara väldigt bra i vissa tillfällen, men inte just i detta. "Okej okej" säger jag lite surt. 
- Vad bra, säger Drea glatt. Hon kollar på mig som att jag skall ringa upp honom nu på direkten. "Ring då?" säger Drea när jag inte gör någonting.
- Nu? säger jag änsligt. 
- Ja? skall du vänta ett år eller? säger Drea. 
- Nej men det kanske verkar lite hetsigt... säger jag. 
- Men neej! När ringde han? frågar Drea.
- Eh... klockan... säger jag och kollar på telefonen när jag fått hans medelande. "Typ halv elva" säger jag. 
- Ja men gud, stackaren som fått vänta heeela dagen! säger Drea för att ge mig lite skuldkännslor vilket hon lyckas med. 
- Okej jag ringer väl nu då, säger jag och tar ett djupt andetag. 
- Högtalare? säger Drea och ler bedjande. 
- Mm.... okej, säger jag lite tveksamt. "Men du får inte säga någonting pinsamt eller nått!" säger jag varnande. 
- Nej jag skall vara tyst som en liten mus! säger Drea. 
- Lova? säger jag. 
- Skall vi tumma? säger Drea och räcker fram handen och ler.
- Haha ja det skall vi, säger jag och drar tummen mot hennes. "Let's call him!" säger jag sedan. Jag tar ett djupt andetag och klickar på 'ring upp'. det går fram tre signaler innan någon svarar.
- Hey it's Niall, säger Niall i luren.
- Hi, it's Khloe... um I saw that you called before, säger jag nervöst.
- Yeah, Harry and I was wondering if you and Drea wanted to hang out some time soon...? säger Niall. "We had really fun yesterday" lägger han till. 
- Oh yes we hade really fun to, säger jag och ler lite. "And it sounds fun to do something... soon" säger jag.
- Awesome or I mean great, säger Niall. "Witch days are best for you?" frågar han.
- Um, we don't really have and schedule or anything so we are kind of free all the time, säger jag.
- Aha, well Harry and I have kind of the same situation, säger Niall. "So if we both aren't doing anything speciall we maybe could meet up tomorrow or something?" säger Niall sedan. Jag kollar på Drea och hon nickar. 
- Okay that sounds great! säger jag. 
- Okay, can Harry and I come by tomorrrow then around eleven so we could eat lunch together? säger Niall.
- Yes, I can text you later where we live, säger jag. För just nu har jag verkligen ingen anning om var vi bor eller någonting. 
- Great!
- Yes, well bye then, säger jag och jag kan inte låta bli att le.
- Goodbye Khloe, säger Niall innan han lägger på. 
Jag kollar ner på mobilen och stänger sedan av samtalet. 
- Drea Petrie vi skall vara med Niall och Harry imorgon, säger jag så allvarligt jag kan. 
- Jag vet Khloe Lacour, säger Drea och ler. 

Glöm inte att kommentera! 
Och hoppas ni gillar denna delen. 
Kram Tyra! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alma

Det är sååååå bra!!!!!

2013-05-20 @ 16:41:41
Postat av: Signeli

Meeeer:):) haha jag är besatt redan;) men skulle ni kunna ha "tidigare i LWWY" ?:)

2013-05-20 @ 16:50:06
Postat av: Kattis

Men hur underbart skulle det vara om man fick vara med om detta då?!

2014-02-21 @ 17:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0