LWWY - DEL 4

Drea's perspektiv: 
 
Jag ställer ner glaset bredvid mig på bar disken och kollar ut över dans golvet där jag ser Niall & Khloe dansa skrattandes. Niall från one direction. Och min bästa vän. Tillsammans på dans golvet. Och här sitter jag...tänker jag och kollar framför mig där Harry som också kollar ut över dans golvet. Händer det här ens? tänker jag och överväger att nypa mig i armen diskret men gör det inte.
One Direction är faktiskt det största pojkbandet i världen just nu och jag träffar dem såhär? VEM har inte önskat att precis detta skall hända och så händer det oss. Varför just oss? Jag bestämmer mig för att jag antagligen är i någon sorts chock för tillfället och därför kan hålla mig lugn. Antagligen hjälper de två drinkarna jag druckit ikväll mig att slappna av lite också. Jag skrattar lite åt tanken på att jag verkligen pratar med Harry Styles, min tonårskärlek, nu utan att jag faktiskt fattar det och Harry kollar på mig. 
- What is it? frågar han och ler. 
Jag skakar på huvudet glatt och blir lite generad. 
- No, nothing. Khloe and Niall seems to have a great time on the dance floor, säger jag istället och nickar ut mot dem.
Harry kollar dit och skrattar lite han med åt dem som fjantar runt varandra och dansar massa konstiga moves. 
Harry vänder sig tillbaka mot mig och ställer ner glaset han haft i handen på disken och kliver av bar stolen. 
- Let's dance, säger han och sträcker fram handen åt mig. 
Jag hinner inte riktigt reagera utan det blir lite att jag tvekar eftersom jag inte gillar att dansa för folk. 
- C'mon! säger harry och lägger huvudet på sned lite. "It's just for fun!" lägger han till och jag ler och tar hans hand innan jag hoppar ner från stolen lite halvt vingligt på mina klackar. 
Vi går ut på dansgolvet inte så jätte långt ifrån Niall & Khloe och musiken är riktigt hög och riktigt grym vilket gör att vi båda börjar dansa direkt. Det går ungefär tre låtar och jag känner hur jag börjar bli varm då Harry plötsligt ser någon bakom mig in mot hörnet av klubben och vinkar glatt. 
Jag vänder mig om och ser lite längre bort några avspärrade hörn av bord där det sitter några män att dem vinkar hit. 
Harry kommer fram bakom mig och lägger sin hand nästan på min svank. 
- Come, Let's say hi to some friends of mine, säger han och leder mig genom folk massan fram till de som vinkar mot oss. 
Vi går förbi Niall & Khloe och Harry släpper handen från mig och säger något till Niall som lyser upp. 
- Where?! undrar han och kollar sig omkring tills han också ser männen. 
"What the hell!" utbrister han glatt och kollar mot Khloe och sveper med armen att hon skall följa med. 
Vi följer med killarna genom folkmassan och musiken och Khloe kollar bak på mig. 
- Ja, det är ju väldigt gentlementigt att inte lämna dem man dansar med, men vilka ska VI träffa ..? frågar hon och jag rycker på axlarna och vi kommer fram till en liv vakt som ger en "kilk-kram" med Niall och vi släpps in genom ett avspärrat område till borden. 
- Niall, Harry! Hey boys! utbrister mannen och slår ut med armarna. 
- Heey man! svara Niall glatt och ger mannen en riktigt stor kram, även Harry går fram och ger mannen en kram. 
- Gosh, that was like aages ago, säger Niall och drar handen igenom sitt hår och mannen skrattar. 
- How are you?! Having free time here in London? säger mannen och Harry nickar. 
- Yeah, We're just enjoying this night out, säger han och mannen nickar. 
Jag kollar på Khloe som kollar på mig och jag känner hur mitt huvud dunkar och börjar göra riktigt ont, bara sådär skit snabbt. 
- Jag känner mig aaaningen bort glömd och awkward just nu, säger Khloe och börjar skratta och Niall & Harry vänder sig om. 
- Oh, Frank, this is Khloe and Drea, they just moved here from Sweden! Drea & Khloe this is Frank a old friend of our who worked with us at the O2, säger Harry och mannen kliver ner från kanten runt bordet där han och hans kamrater sitter och kommer ner till oss. 
- Hello! säger han vänligt och sträcker fram handen för att svara.
- Hi, säger jag och tar emot hans hand och Khloe gör likadant innan han kollar upp bakom oss och jag vänder mig om lite snabbt med där jag ser Liam, Zayn och Louis komma upp på det avspärrade områden. 
- Fraaaank! utbrister Louis och kommer mot oss.
Jag flyttar mig lite så de andra kan hälsa och backar lite mer bakom de andra. 
Frank hälsar på alla och Zayn & Louis börjar skratta och prata högljudligt med honom medans Liam kommer fram mot oss.
- Wow that was a long time no seen, säger han till Harry och Niall och kollar sedan på oss. 
"Im sorry but I do not recognize you girls...?" lägger han till och kollar på Harry och Niall igen.
- Haha Im Drea, säger jag vänligt och Liam hälsar på både mig och Khloe. 
- Me and Zayn met them today actually, new in town. säger Harry igen och Liam nickar. 
"You where busy talking to Andy while Niall and Louis first met them earlier" säger Harry och jag möter hans blick. Han ler mot mig och jag kan inte låta bli att bli lite generad. 
Frank ropar något till killarna och alla börjar skratta och jag antar att det är något "old-joke" eller något liknande. 
Det bultar till i mitt huvud och det känns precis som om det ska spricka eller spännas sönder och jag lägger handen på ställer där det värker. 
- Hur är det? frågar Khloe som antagligen märker något. 
- Jag har så jävla ont i mitt huvud, säger jag och grimaserar lite. 
- Det kanske är dags att gå hem..? säger hon och jag kollar runt för att se en klocka som finns ovanför baren. 
Tio i två. 
- Oj, jo det är nog dags, säger jag. 
"Jag kommer nog inte klara av så jätte mycket mer idag innan jag somnar" lägger jag till och Khloe nickar. 
Killarna har gått fram och står runt Frank och skrattar och jag och Khloe går mot dem men står lite närmare utgången. 
- Ska vi bara gå eller.. ? säger jag och samtidig vänder Harry sig om som märker att vi är påväg att dra oss.
- Are you leaving? frågar han och kommer mot mig. 
DJ:n höjer musiken och jag nickar. Niall backar mot oss och jag ser att han lutar sig mot Khloe och säger något till henne vid hennes öra. 
- I have a really bad headache, ropar jag nästan för att Harry ska höra. 
Han ser lite ledsen ut men nickar samtidigt som han drar upp sin mobil. 
- Can I have your phone number before you leaving? frågar han och jag brister upp i ett leende och ler generat. 
- Haha uhm.. yeah, säger jag och tar emot hans mobil och knappar in mitt nummer. Jag kollar igenom så att det är rätt innan jag lämnar iväg telefonen till Harry igen. 
- Thank you for tonight and for the number! säger han och lutar sig fram och kysser mig på kinden lite vänligt. 
Jag stelnar till lite men ler innan jag backar mot Khloe som redan blivit utsläppt av vakten som kände Niall och jag små springer efter lite. 
- Varför är du så himla snabb ut, ropar jag efter henne och när vi kommer ut på gatan vänder hon sig och om jag ser att hon gråter.
Hon pekar på tårarna och börjar sedan skratta. 
- DET HÄR!!!! säger hon och pekar lite mer extra tydligt på tårarna. 
"ÄR LYCKO TÅRAR" ropar hon och jag börjar skratta med henne. 
 
Harry's Perspektiv: 
 
Jag kollar på tjejerna när dem skyndar sig ut ur dörren och kollar sedan ner på min mobil. Jag ler när jag ser nummret inskrivet och jag lägger ner mobilen.
Jag kollar upp mot Niall som står bredvid mig. 
- Pretty good night, yeah? säger han och vi skrattar lite. 
- Pretty good looking girls, svarar jag och vi skrattar innan vi vänder oss om till de andra. 
- But Khloe is mine, lägger Niall snabbt till och jag ler mot honom.
- And Drea is mine, that's a deal, säger jag och musiken höjs ytliggare. 

Happy fr1Day! 
Hoppas alla får en bra helg! Kommentera gärna vad ni tycker om delarna! 
Kram Elina 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Jag verkligen älskar denna! Hihi mera

2013-05-18 @ 08:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0