LWWY - DEL 3

Khloe's perspektiv:
 
Jag drar efter andan och vänder mig långsamt om. Jag vet. Jag ser. Men det känns som att jag drömmer. Står vekligen Harry Styles en meter framför mig? Harry ler lite busigt och det känns som jag behöver en stor fet smäll i ansiktet för att förstå att jag inte drömmer. Jag andas ut och kollar på Drea som bara gapar och jag ser nästan hur hon är nära till gråt. 
- Erm... well, eh, drömmer jag? får jag bara fram och Harry skrattar lite men kollar lite förvirrat på mig när jag prata på svenska. Harry kollar på Drea som stängt munnen och jag kan inte låta bli att skratta.
- Are you Harry? frågar Drea till slut. 
- Yes I am, säger Harry och ler. "And... wait a second..." säger han och vänder sig om. "ZAYN COME HERE!" ropar han högt så jag hoppat till av förskräkelse. 
- What now Harry? I'm trying to find a sofa with Perrie! hör jag Zayn svara. "Why did I even ask you to come with us?" säger Zayn innan han ser att Drea och jag står och stirrar på honom. 
- Oh hi, säger Zayn och kollar lite förvirrat på mig och Drea och sedan på Harry. 
- I think these two would really like a picure with you, säger Harry och skrattar lite. 
- Well not if you don't have time... säger jag och samtidigt som orden kommer ut vill jag bita mig i tungan. Vaddå inte behöver en bild med Zayn?! Vad är det för fel på mig? Såklart att jag vill ha en bild med Zayn för allt i världen! 
- No ofcourse, säger Zayn och ler. Han kollar på Drea som håller i sin mobil. 
- Oh yeah, we can take with my phone, säger Drea och harklar sig lite. 
- I can take the picture, säger Harry. 
- I can take it so you also can be in the picture, säger Perrie som kommit fram till oss. 
- Oh okay, säger Drea. Zayn ställer sig bredvid mig och lägger armen runt mig och det känns som att jag skall svimma av hans arm. Drea ställer sig bredvid mig och jag ser hur Harry lägger armen runt hennes midja. 
- Okay, smile! säger Perrie och klickar av ett foto. "Um... I think it's somwthing qrong with your phone..." säger Perrie och kollar lite konstigt på skärmen. 
- Oh no... säger Drea och kollar olyckligt på hennes mobil. 
- Well, we can take one with mine, säger Harry. "I can post it to like twitter or something so you can take it" säger han och ler mot Drea. Drea nickar och ler. Harry fiskar fram sin mobil och ger den till Perrie som tar ett till kort. 
- Thank you, säger jag och ler lite. 
- No problem girls, see ya! säger Zayn och ler. Han tar Perrie's hand och går iväg. Harry står kvar och ja ser hur det drar i hans mungipa. 
- So what are you doing in this furniture store? frågar Harry.
- Um, we are looking for a sofa to our new apartment, säger Drea. 
- Oh, did you guys just move here? säger Harry.
- Yes, well we actually moved here today, säger Drea. 
- Today? säger Harry förvånat. "Well welcome to London then!" utropar han. 
- Haha, thank you, säger jag och ler.
- But you aren't from here... or? säger Harry. 
- No from Sweden! säger Drea. 
- Wow, swedish girls! säger Harry med skämtsam ton. 
- Haha, weheej, skrattar Drea. Harry ler och jag kan inte låta bli att skratta. 
- Harry we are leaving now! ropar Zayn ifrån utgången. 
- Oh okay, well bye then girls, and I'll post the picture, lägger Harry till. 
- Okay, well bye! säger Drea. 
- Yeah bye, säger jag och ler. 
- See you! säger Harry tillsist innan han går. Jag följer Harry med blicken och när dörrarna stängs kollar jag på Drea som kollar på mig. 
- Vad fan hände precis, säger Drea så lungt som möjligt. "Träffade vi precis Harry och Zayn?!" 
- Haha ja! säger jag och börjar skratta. Jag skrattar tills jag börja gråta och jag ligger på golvet och skrattar ett slags hysteriskt panik skratt över att jag precis pratat med Harry och Zayn. Drea ligger i soffan och skrattar tills hon inte får fram ett ljud till.
- Vad fan är det för fel på oss? skrattar Drea och kollar på mig. Men innan jag hinner svara harklar sig någon och jag kollar upp. Expediten i soffaffären koller på oss med en sur blick.
- Are you looking for something? säger hon till mig.
- Eh, well I just dropped my... ear ring, säger jag och låtsas leta efter ett örhänge. "Found it!" säger jag och reser mig upp. Drea reser sig upp och kollar på expediten. 
- We were just going... säger hon och tar min arm innan vi börjar gå mot utgången.
*
Jag sitter i vårt tomma vardagsrum och kollar igenom några kläder jag tagit med mig ifrån Sverige.
- Kan vi inte gå ut ikväll? säger Drea.
- Ikväll? säger jag och kollar på klockan. Halv elva. "Jag vet inte om jag orkar..." säger jag.
- Men vi måste ha någon slags invigning! säger Drea bestämmt.
- Kan vi inte ha det imorgon? säger jag och ler lite.
- Men nej sluta vara så tråkig, du har ju sovit i två timmar nu, säger Drea och knuffar mig lite.
- Okej okej, säger jag. "Let's get waisted" säger jag på skämt och Drea brister ut i skratt. 
Jag drar fram en lilaklänning och hittar ett halsband som passar bra till. Eftersom jag har fortfarande någurlunda ordning i min väska tar jag mina favorit skor som ligger längst upp. Jag drar av mig min tröja och trär på mig klänningen. Jag förbättrar mascaran någolunda med.
- Klar, säger jag och kollar på Drea som står framför spegeln. 
- Bra! Let's go, säger hon och öppnar dörren. 
Eftersom vi inte sett en enda nattklubb på dagen så visste vi inte riktigt vart vi skulle gå. Men efter några gator bort ser Drea en lång kö och börjar släpa med mig dit. 
- Kolla detta ser bra ut! säger Drea och pekar mot ingången. Jag nickar och vi ställer oss i kön som inte var så lång. När vi kommer fram till vakten släpper han in oss utan att vi ens behövde visa id. Jag kollar på Drea som tog det som en komplimang och gick in leendes. Det var varmt och hög musik pumpades i rummet. En dj stod vid ett bås och ropade ut över rummet att det var kareoke kväll. 
- Skall vi dansa? skriker jag till Drea för att överrösta musiken. 
- Såklart vi skall, skriker Drea tillbaka. Efter en halvtimme av konstant dansande sätter vi oss vid baren och beställer varsin drink. Helt plötsligt får jag en stark spotlight på mig och jag kisar för att ser vad som händer. Det kommer fram en kille i 20-års åldern och börjar dra i min arm. 
- Whaaat? säger jag och försöker komma loss. 
- You've been chosen to sing kareoke! säger han och ler jätte glatt. 
- Haha, no I can't sing! säger jag skrattar lite. 
- It's just for fun! säger han. Jag hör hur Drea börjar skratta. 
- Only if my friend dose it too! säger jag och pekar på Drea. 
- Of course! säger han och vänder sig mot Drea och tar henne i handen. "C'mon" säger han bara och drar iväg oss mot en scen. 
- Men Khloe! säger Drea som inte alls skrattar mera över att hon med skall sjunga. Vi blir uppknuffade på en liten scen och på en tv skärm framför oss finns det massa låtar att välja mellan. Det sätts på en låt av Maroon 5 som är rätt så gammal så både jag och Drea kan den utan till. Texten börjar rulla och jag kollar på Drea som börjar skratta och jag tar ett andetag innan både hon och jag sätter ton. Alla dansar och jag får någon slags adrenalinkick och istället för att vara rädd och nervös så var det bara roligt. Efter att låten börjar jag skratta och killen som drog oss till scenen hjälper oss ner. 
- That was fun, wasen't it? säger han och ler. 
- Haha, yes! skrattar Drea ler. 
 
Niall's perspektiv: 
 
Jag, Harry och Louis går förbi kön in till nattklubben. Det är rätt så trångt och jag ser hur en strålkastare cirkulerar runt i rummet innan den landar på en tjej som sitter vid baren. En kille kommer fram till henne och börjar ta henne mot scenen men hon skakar bara på huvudet sammtidigt som hon skrattar. Men efter en stund tar han med henne och hennes vän. Han puttar upp dem på scenen och de kollar på varandra och skrattar lite. 
- Niall?!? ropar Harry rakt i mitt öra. 
- Woow... you don't have to scream so much, säger jag och tar för mitt öra. 
- Well I said your name a thousend times before but you didn't listen, säger Harry. Jag himmlar lite med ögonen.
- Okay, what is it? frågar jag. 
- Nothing, I was just wondering what you were lookning at, säger han. 
- Um... just those two girls, säger jag och pekar på scenen där de två tjejerna hade börjat sjunga på en maroon 5 låt som jag verkligen tycker om. Harry kollar på mot scenen han kollar lite extra noga innan han börjar skratta. 
- It's them! säger han och ler. 
- What? Who? säger jag förvirrat över att han tydligen känner igen tjejerna. 
- I saw them today when I was with Zayn, they are pretty cool and good looking, säger Harry och blinkar med ena ögat. Jag vet inte varför men av någon anledning börjar jag rodna. 
- Oh! Look Lou, Niall blushes! säger Harry och pekar på mig. 
- Aw, little Nialler what happend? frågar Louis intreserat. 
- Nothing Harry is just stupid, säger jag och kollar bort. 
- Let's go and talk with them, säger Louis efter en stund då jag antar att Harry betättat att han träffade dem innan idag. Jag kollar på Harry som inte alls ser lika road ut längre. 
- What... no that would just be awkward, säger han. Louis höjer ena ögonbrynet och börjar sedan skratta åt Harry.
- What about you Nialler? säger Louis och kollar på mig.
- Okay I'll go with you, säger jag.
- No, I am going with you, rättar Louis mig. Jag letar upp tjejen i lilaklänning och ser att hon sitter vid baren med en drink. Undra hur dom kommer reagera när jag och Louis kommer fram till dem helt random. Louis börjar gå mot dem eftersom han också sett vart dem tog vägen.
- Okay okay, I'll go to, säger Harry och börjar gå efter mig.
- Haha, I knew you would change your mind! säger Louis och ler mot Harry. De två tjejerna sitter med ryggen mot oss och när vi kommer fram till dem är jag av någon anledning först. Jag vänder mig om mot Louis och Harry och båda nickar. Jag knackar tjejen med den lila klänningen på ena axeln och hon vänder sig samtidigt som hon skrattar åt någonting hennes kompis precis sagt. Jag möter henne med blicken och ler lite. Hon tystnar lite och kollar mer förvånat än chockat på mig. 
- Hey, I'm Niall, säger jag och sätter mig bredvid henne. "And this is Louis and Harry" säger jag och pekar på dem. 
- Oh hi Harry, säger hon och skrattar lite när hon ser Harry. Harry sätter sig bredvid hennes kompis och Louis beställer en öl lite längre bort. Tjejen kollar på mig igen och ler lite nervöst. Det blir lite tyst mellan oss och det ser ut som att hon tänker på något. 
- Oh I'm sorry, I'm Khloe, säger hon. "Do you need anything or...?" säger Khloe sedan. 
- Eh no I just saw you stage and... säger jag men kan inte riktigt fortsätta för jag vet inte riktigt varför jag sitter här med henne. 
- Oh no! How embaressing! säger hon och skrattar lite. 
Vi sitter vid baren i någon timme och jag bjuder på en drink och vi pratar om det mesta, Louis gick förbi mig och gav mig en diskret klapp på axeln och jag kollar över till Harry då och då som sitter och pratar med den andra tjejen som heter Drea och är Khloe's bästavän.
- Should we dance? frågar jag och kollar på Khloe.
- Sure, säger hon och ler.

Del 3 klar!
Den blev ganska lång men hoppas den inte blev lång tråkig eller något.
Kommentera gärna!
Kram Tyra 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Meraa:)

2013-05-16 @ 23:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0