LWWY - DEL 2

 
Drea's perspetiv: 
Jag reser mig upp från köksstolen som mer liknar en bar stol och kollar runt lite mer i lägenheten. 
- Det är helt sjukt att vi fick detta för så bra pengar! ropar jag och drar undan en gardin ifrån sovrummet och kollar ner på gatan nedanför. 
"Vid början av oxfordstreet dessutom" lägger jag till och Khloe kommer in i sovrummet och kollar ut bredvid mig. 
- Nu kan vi stalka personer här ovanför, säger hon och ler busigt. 
Jag skrattar år henne och går till vardags rummet. 
- Ska vi köpa en helt ny soffa och allt eller ska ägaren göra det tror du? frågar jag och kollar på Khloe som följer efter mig var jag än går förtillfället. 
- Jag tror inte vi får en av henne, men jag vet inte om det är värt att köpa en dyr soffa när vi bara ska bo är i några månader, svarar Khloe och jag kollar på henne. 
- Ehmm.. om du missat det skall vi bo här i drygt 4 månader. Så jag skulle nog rekomendera att iallafall kolla på en soffa. säger jag och Khloe sätter sig ner på golvet i brist på något annat. 
- Okej, säger hon och nickar. 
"Men är inte det kanske bäst att göra typ nu direkt då eller?" frågar hon och jag rycker på axlarna. 
-Jag vet inte, men eftersom det är måndag kanske det inte är så många som är och kollar på det nu. Klockan är ändå bara runt två och folk jobbar väl. säger jag och Khloe ställer sig upp igen. 
- Men då tycker jag vi kan gå ut och äta något och sedan åka och kolla på soffa någonstans! säger hon och ler. 
Jag nickar och vi går ut i hallen där väskorna fortfarande står ouppackade och nästa glor på oss. 
- Jag tror jag tar och packar upp den här fettisen sedan så snabbt jag kan när vi kommer hem, säger jag och drar på mig mina låga vita converse igen då Khloe plötsligt ställer sig upp hastigt. 
Jag kollar upp på henne och hon ser helt chockad ut. 
- Vad? frågar jag och ställer mig upp mittemot henne. 
- Jag kom just på att detta verkligen är vårat hem nu. säger hon och jag ler mot henne. 
- Detta är precis vad vi har drömt om i flera år, lägger jag till och hon ler stort. 
- FAN VA KUL! säger hon och fortsätter sedan ta på sig sina skor som vanligt. 
Jag skrattar åt hennes speciella sätt att betée sig på ibland och kliver sedan över henne och öppnar dörren. 
Khloe följer med ut och drar samtidigt ner sina glasögon från huvudet över ögonen. 
Jag stänger dörren efter henne och tar emot nyckeln som hon haft i sin ficka. Det är en helt vanlig silver nyckel utan någon nyckelknippa och jag låser dörren. 
- Vi måste köpa en nyckelknippa till denna, för annars kommer vi tappa bort den direkt, säger jag och kollar på Khloe som nickar. 
"Inte för att det blir lättare för dig att hålla koll på den men det blir snyggare så också" lägger jag till och Khloe smäller till mig lätt på armen innan vi går. 
- Om du nu kan hålla koll på nycklar så  bra, så kanske du kan ha nyckeln framöver! säger Khloe retsamt och jag skrattar. 
- Jo, jag tror vi gör så, svarar jag och tänker snabbt tillbaka på alla gånger då Khloe tappat eller inte hittar sin nyckel och vi letar överallt efter dem. 
Vi kommer ner på gatan som är full av folk. Mestadels turister eftersom vi bor första svängen innan Oxford Street. 
Solen skiner och vi börjar gå över gatan automatiskt båda två. 
- Någonting säger mig att vi kommer hitta ett bra ställe att äta på åt det här hållet, säger Khloe och pekar mot riktningen framåt. Vi tar armkrok och fortsätter gå en bit. 
 
***
 - Ska vi gå? Frågar jag och kollar på Khloe som sitter framför mig inne på ett café. 
- Aa, svarar hon och vi reser oss upp samtidigt. 
"Tror du man ska lämna det här på bordet?" frågar Khloe och kollar ner på våra nästan tomma lunch tallrikar som står på bordet. Jag kollar runt lite men ser inget ställe att lämna tallrikarna på jag jag rycker på axlarna. 
- Jag tror det, säger jag och ser samtidigt en ung tjej som ser ut att jobba på cafét komma mot oss. 
- Excuse me, Should we just leave this on the table? frågar jag och tjejer ler vänligt mot mig. 
- Yes! I'll take care of if! svarar hon och börjar plocka ihop sakerna. 
- Oh, okey thank you! säger jag och ler lika vänligt tillbaka mot henne eftersom hon var så trevlig innan vi backar undan lite och går mot ytterdörren. 
- Alla är så himla vänliga här i England. säger hon och jag skrattar lite. 
- Precis vad jag tänkte på, säger jag och Khloe tar armkrok med mig igen. 
- Ska vi fråga någon om vägen till en soff butik kanske? Eftersom vi inte har någon aning om vart vi är.. typ.. säger Khloe. 
Jag nickar. 
- Det kan nog vara en ganska bra ideé. svarar jag.
"Jag springer in och frågan hon tjejen igen" lägger jag till och skyndar mig in på cafét igen. 
- ehm haha sorry but do you know the closest furnishing store? frågar jag och tjejer kollar upp på min innan hon ställer sig upp. 
- Hm.. That may be Home Base! Just keep on walking down this street, svarar hon och pekar åt höger on cafét. 
"And when you by Subway, the sandwich place, turn right and just walk down that street a while. Then you should probably see it! säger hon och ler. 
- Right, and right after Subway, säger jag lite för mig själv och ler sedan. 
"Thank you!" lägger jag till. 
- Your welcome! svarar tjejen innan jag skyndar mig ut till Khloe igen. 
- Ner för denna gatan och när vi kommer till Subway ska vi svänga till höger. Sedan är det bara ner för den gatan ganska länge sa hon, säger jag och Khloe nickar. 
Vi börjar gå ner för gatan och ungefär efter tio minuter kommer vi till Subway resturangen där jag jobbat deltid under några månader. Inget bra minne, tänker jag och vi svänger höger. Det tar ungefär en kvart innan jag äntligen ser butiken. 
- DÄR!! utbrister jag och Khloe som är mycket lätt skrämd rycker till lite och tar sig för sitt hjärta. 
- Chilla på det, säger hon och kollar dit jag pekar. 
"Vad bra, jag trodde typ vi hade gått fel på en rak väg" lägger hon till och jag skrattar lite åt henne. 
Vi kommer fram till affären som ser riktigt mysig ut och jag puttar upp den stora porten in. 
Khloe kommer in efter mig och jag tror vi båda chockas över att det är en sådan pass stor lokal.
- Hello! säger en tjej bredvid oss i kassan och ler. 
- Hi! svarar jag och ler lite. 
- Do you look for something special? undrar hon och jag nickar. 
- Yeah, a sofa! svarar jag och tjejen lyfter handen och pekar ner mot lokalens hörn.
"The sofas are down there" säger hon.
- Oh okey, thank you! svarar jag och ler. 
- Kom, säger jag till khloe som hänger med in i lokalen. 
Det är riktigt stora soffor som står runt omkring varandra i affären och vi går in i soff djungeln lite till. 
- Den här va la snygg eller! utbrister Khloe och jag vänder mig om samtidigt som hon kastar sig i en skit stor brun soffa.
- Herrejävlar va stor, säger jag och Khloe skrattar samtidigt som hon sträcker sig för att kolla priset.
Jag vänder mig om igen och fortsätter gå lite.
Det är nästan inget folk i affären här men jag ser ändå en familj stå en bit bakom oss kollandes på en vit soffa, ett äldre par lite längre in i rummet kollandes på en lampa och .....
- 14 000 kronor, utbrister Khloe och jag hör hur hon slänger sig tillbaka i soffan.
"Shit va mycket pengar för en soffa" säger hon och jag kollar lite på ett yngre par som står inte så långt ifrån oss och kollar på en soffa. 
"Jag skulle verkligen inte betala.." hör jag Khloe säga men jag stänger snabbt av hennes prat när jag verkligen ser vilka det är som står i samma lokal som mig. 
- SHIT! skriker jag som en viskning och drar upp min mobil. Jag drar upp kameran och mobilen känner tydligen för att vara skit seg just i detta ögonblick. 
- Vad är det?! frågar Khloe och kastar sig upp mot mig. Hon ställer sig bredvid mig och kollar på min mobil. 
- KOLLA INTE PÅ MOBILEN KOLLA DÄR! skrik viskar jag igen och pekar snabbt mot paret framför mig. 
Khloe kollar dit och jag ser hur hela hon spänner sig då hon också ser, precis som jag, att Zayn Malik och Perrie Edwards står och väljer soffa framför oss. 
Istället för att ta det lugnt som vi lovat varandra att försöka göra om vi möjligtvis skulle träffa killarna såhär random så flippar Khloe. 
- HERREGUD, DET ÄR HAN, DET ÄR VERKLIGEN HAN, JAG TRODDE ALDRIG... hinner hon säga innan jag puttar bak henne bakom en stople full av hyllor och kuddar och hyschar henne. 
- TYST! säger jag och jag ser henne i ögonen. 
"Du skulle ta det lugnt" säger jag och hon nickar snabbt. 
- Förlåt, jag är lugn!! säger hon snabbt och vi båda stäcker oss ut bakom stolpen och kollar. 
Yes. Precis som vi båda sett står Perrie & Zayn och kollar på soffor tillsamans. 
- Ta en bild! säger Khloe mycket mer sansat och jag drar upp mobilen som äntligen fungerar. 
Jag zoomar in på max och får värsta bra bilden, även om den är suddig och ska precis trycka på ta knappen då någon bakom mig harklar sig och skrattar lite. 
- That's a pretty sneaky picture, säger rösten och innan jag ens hunnit vända mig om vet jag precis vem det är som står bakom oss och Khloe drar tyst efter andan. 

 Kommentera gärna vad ni tycker hittills! 
Kram Elina 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Meraaa:) jättebra:)

2013-05-14 @ 22:01:49
Postat av: julia

den var jätte bra!!! du skriver verkligen bra noveller !! kram

2013-05-15 @ 13:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0