GBY - Avslutnings DEL 45

Lexie' Perspektiv: 
Jag drar på mig solglasögonen och hör hur tjej skriken blir högre ju närmare utgången vi kommer. 
Louis som går bredvid mig tar min hand och jag kollar upp mot honom och ler. 
Jag kollar upp mot taket framför mig och ser skylten som pekar mot utgången. Vi rundar ett hörn och plötsligt ser jag stora glas dörrar som vaktas av flera livvakter. Det står tjejer överallt utanför flygplatsen och samtidigt som jag ser dem, ser dem oss. Mig, Louis, Liam, Zayn, Harry, Quinn och Niall. Det är ett öronbedövande skrik som hörs och jag känner hur Louis kramar min hand lite hårdare. 
Det står två stora svarta Range Rovers utanför glasdörrarna och jag ser hur säkerhets männen trycker bort fans från bilarna så vi skall kunna komma in så snabbt som möjligt. Det är bara några meter kvar till den automatiska slide-dörren och den öppnas. Jag hör alla skrik mycket tydligare och allt går på några sekunder. Det blixtrar, det skriks och det dras i mina kläder innan jag äntligen kastar mig in i en utav bilarna bakom Louis. Det bankar lite på rutorna men chauffören är snabb och kör härifrån. 
- Oh my god, säger Liam efter att vi lämnar flyplatsområdet & alla skrikande tjejer.  Liam som kastat sig in där fram vänder sig om. 
"Well, That must have been the craziest Australia-Welcome so far" lägger han till och sätter sig rakt fram igen. 
Det ha gått 4 dagar sedan vi kom till Australien för första gången och varje ställe har vart galnare än det andra, och detta slog helt klart allt jag vart med om hittills. 
- Are you okey babe? frågar Louis och kollar på mig. 
Jag nickar och ler lite mot honom.
"Ofcourse! ... buut I'll have to agree with Liam, that was pretty crazy" säger jag och Louis ler. 
- Directioners are pretty crazy.. säger Louis på skämt och jag skrattar lite. 
Vi kör ett tag och jag känner mig helt borta. Louis och Liam pratar om någonting med chauffören men jag känner mig helt slutkörd i hjärnan efter flygresan. Jag hatar att flyga och mår dåligt så fort jag får lock i öronen. 
Jag vänder mig om och kollar bak genom den svart-fadade rutan på bilen. De andra är strax bakom oss. 
Jag vänder mig framåt igen och ser en stor skylt passera. "Welcome to Sidney". Jag ser massor av byggnader och rätt som det är svänger vi av motorvägen. 
- Not far from the hotel.. säger Louis lite tyst. Och jag kollar ut genom rutan igen. 
 
Louis har rätt. Det tar inte mer än fem minuter innan vi allihopa har vårt bagage och är inne på hotellet. 
 kommer upp bredvid mig och släpper ner sin handväska på golvet. 
- Wow, det här var inget litet hotell. säger hon och kollar upp i taket. Jag kollar upp av ren reflex och ser ett högt glas tak med blå himmel ovanför. 
- Jag kan bara hålla med. säger jag och kollar framåt igen. 
Quinn kollar sig lite runt omkring och tar sedan upp sin väska. 
- Jag går bara på toa snabbt, säger hon och nickar mot toaletterna lite längre bort i receptionen. 
Jag nickar och hon skyndar sig iväg. 
Louis, Harry och Niall står framme vid receptionen och pratar med en man som dem redan verkar känna. 
- Pretty awesome hotel yeah? säger Zayn bredvid mig och jag nickar. 
- Yeah, Have you stayed here before? frågar jag och Zayn nickar. 
- This is probably one of my favorite hotels. säger Liam från min andra sida och kollar runt. 
- So much fun we've had here... säger Zayn och skakar på huvudet. Liam skrattar lite antagligen åt några minnen, medans jag ger dem en liten konstig blick men fnissar lite åt deras sätt att prata om minnen som om dem vore tjugo år äldre än vad dem är. 
Jag ser att Louis vinkar åt om att jag skall komma och han håller upp ett kort samtidigt som han ler. 
- I think Im going to go.. säger jag och börjar dra i min resväska som står bredvid oss. 
"Louis seems to have our room" lägger jag till och både Zayn och Liam nickar.  
Jag skall precis gå då någon tar tag i väskan bredvid mig. 
- I'll take this for you miss, säger någon och jag vänder mig om. En man ler vänligt och jag tackar genom att le extra stort och sedan skynda mig bort mot Louis. 
Han ler och tar mig runt midjan. 
- Hi beautiful, säger han och ler flirtigt. 
- Hi handsome, svarar jag och ler generat tillbaka. 
- We got our room on... börjar han och kollar ner på kortet i hans högra hand. 
"Floor 24" säger han och kollar upp lite. 
- 24?! utbrister jag och undrar hur många våningar detta hotellet egentligen har. 
- Yepp, It's the top floor! svarar Louis och pekar mot ett par hissar. "This way my lady" lägger han till och jag tar hans hand innan vi går. 
 *
Jag känner hur solen bränner på min rygg och jag vänder mig om för att sola framsidan av min kropp istället. Jag ligger vid poolen med de andra men som förtillfället är i och badar. Till och med Quinn är i och svalkar sig, vilket är enormt ovanligt.
Det är drygt 20° och är helt vindstilla och jag känner hur överhettad jag är. Jag lägger ner skvaller tidningen bredvid solstolen, men viker in sidan jag är på lite för att inte tappa bort mig. Samtidigt som jag lägger ner huvudet och sluter ögonen under de mörka solglasögonen känner jag hur jag får kallt vatten över hela mig och jag skriker till och viftar med armarna för att få bort vattnet. 
Jag drar av mig glasögonen och kisar upp ovanför mig där Harry står och skakar på sitt blöta hår. 
- HARRY! skriker jag och smäller till honom på benet medans han bara skrattar och "skakar" tillrätta sitt hår.
Jag kollar mot vattnet och de andra, Liam, Louis, Lexie & Niall som hänger på pool kanten skrattar åt mig. 
- Badkruka, ropar Quinn och ler fjantigt. Jag skakar på huvudet mot henne men ler lite ändå innan jag sätter mig upp istället. 
- Gud vad varmt det är.. säger jag mest för mig själv och viftar med handen för mitt ansikte för att få lite svalt. 
Louis hoppar upp på kanten och börjar skaka sitt hår tort från vatten han också och jag sträcker ut handen mot honom som en "Stop kom inte hit med det kalla vattnet" skylt. Han skrattar och små springer mot mig med öppna armar och försöker krama mig samtidigt som jag slänger mig upp och springer runt stolen för att undvika vattnet. 
Jag skrattar och kommer runt på andra sidan poolen. Fortfarande med Louis bakom mig. 
- C'mon, It's just water! utbrister han och ler mot mig när vi sprungit runt poolen och stannat med min sol stol mellan oss igen. 
Jag skakar på huvudet. 
- Haha no, It's cold.. säger jag och ställer mig med armarna i kors. 
Louis kollar bakom mig och ler och jag vänder mig om snabbt för att se Harry skrika och kastar sig ner i poolen i bomben. Vattnet skvätter nästan upp mot våra stolar men räcker inte riktigt. 
- I got yaa! utbrsiter Louis plötsligt och inom loppet av någon hundradel har jag hans biffiga armar kring mig, och hans alldeles blöta kropp mot mig och han kramar mig bakifrån. 
- Loouiiiiiis, let go of me hahah, ropar jag och Louis kramar av allt vatten på mig. 
Jag börjar skratta och lyckas ta mig loss och vänder mig mot honom. Han skrattar som svar och jag tar ett steg närmare honom. 
- I look just like iv'e been into the pool, säger jag och kollar ner på allt vatten som kletats av på mig. 
Louis ler och skakar lite på sitt hår för att retas men jag duckar undan och sätter mig blöt ner på solstolen igen. 
- Well, Thank you Louis & Harry now I don't need to get in the pool, säger jag och blinkar med ögat. 
- BADKRUKA!!! ropar Quinn och räcker ut tungan extra retsamt mot mig. Jag skrattar och fjantar mig tillbaka med en ful min och Louis sätter sig bredvid mig. 
Niall & Liam har kommit upp ur vattnet och drar tag i varsin handduk och sätter sig på solstolen mittemot oss. 
- Just so you girls now, that If you talk more Swedish we will have to buy a translater soon.. säger Niall och kollar på mig och Quinn och ser allvarlig ut. 
- Jaha, då får ni nog ta och köpa en ganska snart. säger Quinn och ler. Jag börjar skratta och Louis som sitter bredvid mig lägger sin arm om mig och jag kollar upp mot honom. 
Han ler och jag känner hur jag får fjärilar i magen av att bara se på honom. 
Jag lutar mitt huvud mot hans axel och iaktar de andra som på något sätt försöker få i Liam i vattnet med handduken. 
- You know Im really happy that I met you. säger Louis plöstligt och jag som suttit och tänkt på annat vänder mig upp mot honom.
- Im really happy that I met you too Louis, säger jag och kollar in i hans underbara ögon. 
Han lutar sig lite ner och kysser mig lätt på munnen och jag kan inte låta bli att le i mitten av allt. 
- HEY YOU TWO GET IN THE FREAKING WATER! ropar Liam plötsligt och vi ler mot honom innan Louis drar upp mig och vi ramlar skrattandes ner i vattnet. 
 

Hej!
Förlåt för att denna delen sög, men ja ni ville ju ha ett "avslut" på den förra novellen. 
Så här är bara en liten avslutning mellan Lexie & Louis. 
 
Nu ska vi börja på en ny novell som heter LWWY ( vi kände att vi ville ha en förtkortning ) och vi hoppas verkligen det är okej för er att vi skriver en ny. Kommentera era synpunkter och fortsätt gärna läsa framöver. 
Kram 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jemiah

Guud vad bra att ni börjar på en ny novell! WMYB och GBY har varit mina favoritnoveller och jag har nog saknat era inlägg lite:) Men tur att nu är tillbaka!

2013-05-23 @ 15:52:01
URL: http://jemiah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0