LWWY - DEL 12

Tidigare i LWWY:
- She will get a new phone, and number, someday this week! I can text you the new number then and you can give it to him? frågar jag och Harry nickar. 
- Sounds great, Niall have been so worried that he annoys her this days, säger Harry och jag skrattar. 
- Well he don't have to be cause Khloe is very interested in Niall if Im allowed to tell that.. säger jag och harry skrattar. 
- That's a secret I only tell Niall, he will be soo pleased, säger Harry och jag ler. 
Jag bara måste berätta detta för Khloe, tänker jag och ler. Hon kommer nog dö av lycka. 
 
 
Khloe's perspektiv:
 
Under hela kvällen som Drea är ute med Harry sitter jag hemma och glor på tv. Ingenting händer och det känns som att jag kommer förmultna bort i soffan snart. Jag trummar med fingrarna och längtar tills jag kan få min mobil så jag kan få kontakt med omvärlden. Det känns som att jag levt i en liten bubbla undertiden jag inte haft någon mobil. Jag suckar och lägger mig ner i soffan. Jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på Drea eftersom Harry verkar hur intresserad som helst av Drea medan Niall inte ens har hört av sig på något sett. Jag suckar igen. Gud vad patetiskt. Varför skulle Niall gilla mig bara för att Harry råkar gilla Drea. Men guuud vad patetisk jag är som ens tänker så! Jag försöker intala mig själv att det är väl klart som fan att Niall inte gillar mig, men ändå har jag den lilla rösten i bakhuvudet som säger. Men tänk om...! 
- Varför jaaaag? säger jag högt ut och slänger bort en soffkudde som ligger i vägen. "V-A-R-F-Ö-R?" säger och bokstaverar hela ordet. Jag lägger tjurigt armarna i kors på magen.
- Jo för du kan inte hålla en hel konversation, du är jätte awkward och efterbliven med nya människor. Och du är ful, lägger jag till för att vara extra elak mot mig själv.
Men gud, vad håller jag på med. Ligger och pratar högt för mig själv.
- Patetiskt, muttrar jag igen. Jag måste gaska upp mig. Över något som jag antagligen inbillat mig själv. Att Niall skulle gilla mig. Ha, vilket skämt.
- Jag är jätte glad för Drea och jag kunde faktiskt inte önska mig något mer än att få bara träffa dem, jag har fått göra mer än bara träffa dem! säger jag högt och bestämt för mig själv. Det verkar hjälpa för jag blir faktiskt på bättre humör och vad trodde jag, att jag skulle gifta mig med Niall och att vi skulle leva lyckliga i alla våra dar? Jag börjar skratta lite åt hur jag kan åka iväg med mina fantasier. Jag sätter mig upp och bestämmer mig för att poppa en påse med popcorn. Under resten av kvällen sitter jag och proppar i mig popcorn och ser på tv tills jag tror att jag skall spricka. Jag hör hur någon går i korridoren och snart öppnar dörren i hallen.
- Hallåååå? ropar Drea.
- Jag är vid tvn! Och hej förrsten, ropar jag tillbaka. Jag hör hur Drea drar av sig skorna och går sedan in till mig. Hon sätter sig bredvid mig och jag pausar tvn.
- Berätta hur var det? säger jag och ler mot Drea.
- Det var... helt jävla perfekt! säger Drea och suckar lyckligt.
- Vi pratade massor, vi åt jätte god mat, han berättade mer om sig själv och jag om mig, resturangen var jätte fin och sedan betalade han för allt, säger Drea och ler.
- Meed åååh, det låter ju nästan som en dejt! säger jag och skjuter ut underläppen. Drea svarar inte utan börjar att rodna något fruktansvärt som jag aldrig sett förut. Helt blodröd i hela ansiktet.
- Nääheee?!? säger jag och börjar skratta. "Du skojar?"
Men Drea skakar på huvudet.
- Men herreguuud! säger jag med ett tjut! "Herregud, du har nyss vart på en dejt med Harry?! Fattar du det?" säger jag och skakar om henne.
- Knappt, får Drea ur sig.
- Men gud vad kul! säger jag och kramar om henne. 
- Ja, Harry är så rolig och snäll det känns verkligen som att jag kan vara jag med honom, säger Drea.
- Åhh, vad gulligt, säger jag och ler igen.       
- Och förresten! säger Drea och ler lite lurigt mot mig.
- Nej, vad har du sagt nu..? säger jag lite oroligt.
- Harry bara frågade mig en fråga ifrån Niall om dig, säger Drea. "Han är orolig att du inte är intresserad av honom eftersom du inte svarar när han har ringt och smsat dig massor av gånger."
- Va? men... hinner jag säga.
- Vänta, avbryter Drea mig. "Så jag sade att din telefon har varit bort sedan sist vi såg dem och att du visst är intresserad av Niall och jag skall smsa Harry ditt nummer så fort du får det så han kan ge det till Niall" Drea ler glatt. Medan i min hjärna är det kaos. Jag hade knappt hunnit med i häften av vad hon sade. 
- Niall har försökt ringa mig? säger jag för att se om jag hört rätt.
- Japp! säger Drea och nickar.
- Du sa att jag var intresserad av honom?
- Jappjapp, säger Drea.
- Men gud vad pinsamt! säger jag och slår handen för pannan. "Men tack ändå! Gud jag har gått runt hela kvällen och övertalat mig själv att Niall inte gillar mig och nu kommer du och säger att han försökt ringa mig.."
- Visst kan livet vara underbart ibland, säger Drea och ler stort.
- Ja, och du kan satsa på att bli poet, sägerjag och små ler.
- Ha-ha, säger Drea och himmlar med ögonen men mer ändå.  
Niall's perspektiv:
Jag vaknar av att det ringer på min mobil och jag hinner se att det är Harry innan jag svarar.
- Hello Haz! säger jag med världens morgonröst
- Heey Nialler, säger Harry och skrattar lite. "Did I woke you up?" frågar Harry.
- Yeah, but it's okay, I should go up now anyway, säger jag och sätter mig upp i sängen. 
- Great, you know I Went out with Drea last night, säger Harry.
- Oh yes! How did it go? frågar jag och gungar mig i ögonen.
- Really good I Think! But thats not why I called, säger Harry och låter riktigt glad faktiskt. "I asked Drea about Khloe you know?"
Jag rycker till lite när jag hör Khloes namn. Gud vad pinsamt. Jag har ju ringt henne flera gånger utan att hon har svarat... Hon vill säkert inte alls ha med mig att göra.
- Okaaay... säger jag lite osäkert.
- Good news pal, she lost her phone when she went home from you last time! That's why she haven't answerd, säger Harry glatt.
Det känns som en stor sten hon legat i min magen bara släpper och livet känns sååå mycket lättare helt plötsligt.
- Really? That's... that's really great! Not that she lost it of course... säger jag snabbt.
- I know Drea will give me Khloes number as soon as she gets her new phone so I can give it to you, säger Harry.
- Thanks mate! säger jag glatt. "Really I appreciate it!"
- Oh it was nothing. but you know you could call Drea and ask for Khloe, säger Harry.
- Yeaah... säger jag och känner hur nervös jag blir.
- You don't have to be nervous, Drea said that Khloe is pretty intrested but when you never called, or you did but you know... säger Harry.
- She said that? säger jag och blir lite röd om kinderna. 
- Yes, I'll text you Dreas number, see you later mate!
- Yeah and thanks again, säger jag innan jag lägger på.
Khloe har inte alls ignorerat mig. Hon är faktiskt ganska så intresserad. Jag har lust att hoppa och skratta av lycka. Min telefon vibrerar igen och det är Harry som skickat Dreas nummer. Jag klickar upp det och klickar på "call number". Jag lägger telefonen mot örat och hör ringsignalerna.
- Hej det är Drea, säger Drea i telefonen.
- Um, hi it's Niall, säger jag lite förvirrat eftersom jag inte riktigt förstod vad hon sa.  
- Oh hi Niall! säger hon.
- Is Khloe around? I would want to talk to her, säger jag och känner hur pirrig jag blir.
- Of course, wait just one second... säger Drea. Jag hör hur Drea ropar på Khloe och snart hör jag hur de båda pratar på svenska innan Khloe tar telefonen.
- Hi it's Khloe, säger hon.
- Heey it's Niall, säger jag nervöst.
- Oh hi Niall! säger hon och jag hör hur chockad hon låter.
- I just wanted to call because I heard that you lost your phone... and I tried to call you, but that didn't quit work, säger jag.
- Oh yes Drea told me yesterday! I'm sorry I dind't tell you in some kind of way, säger hon.
- No, it's okay! säger jag.
Det blir en tystnad och jag kan höra henne andas i telefonen.
- So what was on your mind when you called before? frågar Khloe tillslut.
- Um, I just... were wondering, you know... if you wanted to go to lunch or dinner with me or something, säger jag ganska så snabbt.
- That's sounds fun, säger hon. Jag pustar ut och kan inte låta bli att le.   
- Great! So what are you up to today? frågar jag och Khloe skrattar lite.
- Nothing special, säger hon och jag hör hur hon ler.
- So nothing at all around dinner time? säger jag för att försäkra mig på saken.
- Haha, I think I maybe will go out to dinner with this guy I know, säger hon och skrattar. "I think his name is Niall..." säger hon och låtsat tänka efter riktigt noga.
- I think  that sounds perfect, säger jag.
.
Glöm inte att kommentera!
Kram

Kommentarer
Postat av: Cherie

Guud du är ju bäst!! Har läst alla dina noveller alla är såå himla braa! Längtar tills nästa kapitel!!

2013-06-12 @ 21:13:58
Postat av: Alma

ÅÅ jag längtar jättemycket till nästa kapitel!!!

2013-06-13 @ 20:15:38
Postat av: Signeli

Mera mera!!!!

2013-06-14 @ 00:02:05
Postat av: Emmy

Åh vad bra!!! NIALL<3

2013-06-16 @ 21:26:52
Postat av: Malin

Hej! Något av det bästa jag har läst! Längtar sååå tills nästa del kommer

2013-06-17 @ 15:16:50
Postat av: Malin

Hej! Något av det bästa jag har läst! Längtar sååå tills nästa del kommer

2013-06-17 @ 15:17:37
URL: http://Www.malinsfoto.se
Postat av: Emmy

När kommer nästa del?

2013-06-18 @ 23:41:56
Postat av: Anonym

länkbyte?

http://onedfffanfic.blogg.se

2013-06-23 @ 01:49:31
Postat av: Elin

vill bara läsa nästa nu :D så braaaaaaaa ^^

2013-06-24 @ 17:36:08
Postat av: Emilia

Det har gått en ganska lång tid sen förra delen kom ut. När kommer nästa? :)

2013-06-29 @ 16:09:16
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Signeli

Kommer de mer snart?:D

2013-07-02 @ 19:49:03
Postat av: Anonym

När kommer nästa del ?

2013-07-03 @ 19:52:38
Postat av: alva

när kommer nästa del älskar denna novell

2013-07-04 @ 21:59:59
Postat av: Nora,Fanny och Cornelia

Läs gärna våran blogg, vi är tre directioners som har en ganska aktiv novellblogg KOM GÄRNA OCH LÄS!

2013-07-06 @ 22:16:40
URL: http://onedstolemytime.blogg.se/
Postat av: Signeli

Saknar novellen redan:(:(

2013-07-08 @ 22:57:13
Postat av: alva

i love it and i love Niall & harry.
du eller ni är helt ***** grymma

2013-07-18 @ 22:00:00
Postat av: Emmi

Kan nån snälla kolla in på min novell blogg, den har knappt någon läsare :( snääälllaa

2013-08-15 @ 10:30:39
URL: http://hairstyling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan nån snälla kolla in på min novell blogg, den har knappt någon läsare :( snääälllaa

2013-08-15 @ 10:31:20
URL: http://novelsonedirection.blogg.se/
Postat av: fricke

asså skojar du?! så jäääävla bra novell!! jag har suttit och lett som en tok hela novellen, haha riktigt bra! och äntligen har jag hittat en riktigt bra Niall novell, maaaahhh *fangirl moment* längtar till nästa del! :D

2013-09-02 @ 19:59:24
Postat av: Melinajamiee

Asså kommer du skriva klart den här novellen eller?

2013-09-24 @ 03:05:24
Postat av: Mari

Du borde uppdatera! Den är grym! puss xxxx

Postat av: Ida

Vart hittar du alla bilder? :)

2013-10-29 @ 13:17:25
Postat av: Smilla

när ska ni skriva igen? o.o

2014-01-06 @ 18:29:52
URL: http://www.oneidireectionoveller,blogg.se
Postat av: SANNA

HEJ!! Jag älskar dina noveller och jag undrar om du kan skriva en om Larry STYLINSON? Tacksam för svar mvh Sanniizz#BRAVERY

2014-04-03 @ 00:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0