LWWY - Del 11

Tidigare i LWWY : 
- Like a date? avslutar jag meningen åt henne och hon ler generat mot mig. 
"I would love to go on a date with you" lägger jag till så självsäkert jag kan och känner hur generad jag också börjar bli. Drea skrattar generat och lutar sig lite frammåt med sina armbågar i bordet. 
- Then let's call it a date, säger hon och jag ler mot henne.
 
Drea's Perspektiv: 
 
- Do you ever have like a completely day off? frågar jag Harry och tar en klunk av min drink. 
Harry som sitter mittemot mig inne på resturangen nickar lite och ler. 
- Yeah, but not that often. säger han och ser lite deppig ut. 
"Now when Im in London I always work with the music some hours and then Im free, but somedays Im entirely free and that's when I take the chance to see my family and friends" lägger han till och jag nickar. 
- I think I can imagine what it feels like to be in the biggest boy band in the world, but still I don't understand completely how it feels.. säger jag och Harry skakar på huvudet lite.
- It's pretty hard to imgaine, I never though my life would be like this, säger han och kollar upp, rakt i mina ögon.
"For example I had nooo idea I would meet such a lovely girl here in London!" utbrsiter han och blinkar lite med ena ögat.
Jag skrattar åt honom men himlar lite med ögonen. 
- Oh our food, säger Harry plötsligt och jag vrider på huvudet mot höger. 
Två män kommer med stora tallrikar och ställer halvt ner en på bordet. 
- Pulled pork..? säger en av männen och Harry nickar. 
 
Tallriken ställs ner framför honom och det är inga dåliga portioner. 
- And the tenderloin must be for you miss, here you go. säger han till mig och ställer ner tallriken framför mig. 
- Thank you! säger jag och ler. 
- Woow that looks so good, säger Harry och kollar på min mat. 
Jag nickar och pekar på hans. 
- That too! svarar jag. 
- Okey let's try it out, säger han och jag tar upp gaffeln och kniven. 
*** 
 
- Oh my god Im so full, säger jag och håller mig för magen.
Harry skrattar åt mig och kollar på min halvt ätna glass dessert. 
"I think i'll stop here" säger jag till och ställer undan glassen lite längre in på bordet. 
"Otherwise I'll explode" lägger jag till. 
harry skrattat åt mig. 
- Well then you should probably stop. I don't want you to die, säger han och jag kollar upp i hans ögon. 
- You are probably the most flirtatious guy I ever meet, säger jag till Harry och skrattar men skakar på huvudet lite. 
- Hahaha, I'll take that as a compliment, säger han och ler mot mig. 
 Det tar några yttligatre minuter men sedan bestämmer vi oss för att betala för att gå. 
Mannen springer iväg för att hämta notan och kommer sedan tillbaka med den på ett litet guldfat. 
Både jag och Harry sträcker sig fram och kollar båda två på notan innan jag böjer mig ner för att ta upp min väska ifrån golvet. 
- I'll pay Drea! säger Harry snabbt när jag börjar ta fram min plånbok och jag skakar på huvudet lite. 
- I can pay for myself it's totaly fine! säger jag och kollar på honom. 
Han ler och skakar på huvudet. 
- Nope, säger han istället och lägger fram sitt kort på den lilla brickan. Mannen tackar och skyndar sig iväg igen. 
"Remember it's a date and I was the one who asked you out, that mean's Im the one who pay" lägger han till och  jag kan inte låta bli att le åt honom. 
- Well, thank you handsome! svarar jag och mannen kommer snabbt tillbaka och sträcker fram kortet till Harry. 
- Thank you! svarar Harry och mannen nickar och försvinner sedan. 
"Should we go?" lägger han till till mig och jag nickar innan vi båda två reser oss upp. 
Jag tar upp min väska igen och slänger den över axeln lite försiktigt. 
Precis som de andra gånger jag och Harry gått bredvid varandra lägger han sin hand lite lätt på min svank och jag kan inte låta bli att le för mig själv när vi går mot utgången. 
 
Jag ler mot mannen som håller upp dörren för oss när vi går ut från den fina resturangen. 
- Goodbye miss, säger han och ler. 
- Goodbye, thank you! säger jag och ler tillbaka 
- Thank you, Bye! säger Harry likaså som kommer ut bakom mig. 
- Goodbye, hope you and your girlfriend had a lovely visit! svarar mannen till Harry när han går ut och jag vrider mig och möter Harrys blick. Sa han just girlfriend?  tänker jag och ser Harry le generat och nickar till mannen innan dörren stängs efter honom. 
Han kollar på mig och skrattar till lite. 
- That was a bit awkward.. säger han och ler charmigt mot mig. Jag skrattar lite och ler. 
- A bit.. svarar jag och Harry biter sig i läppen lite generat. 
Han skyndar sig fram för mig och öppnar framsätes dörren åt mig.  
- Thank you, säger jag och hoppar in. 
Harry hoppar in bredvid mig och vi kör därifrån. 
- Should I drive you home? Or would you like to go to my place or something..? frågar Harry och jag kollar på honom. 
- I would love to go to your place.. säger jag och han ler glatt. 
"But Khloe is all by her self so I should probably go home and check everythings fine with her ect.." lägger jag till och leendet hos Harry försvinner lite men han ler ändå förstående mot mig. 
- I understand, säger han och nickar. 
Åh gud så perfekt han är tänker jag och kollar ut genom fönstret. 
- Can I ask you a reaaally random question from Niall? frågar Harry och skrattar lite. 
- Haha yes sure..? svarar jag och Harry skrattar lite till. 
- Ehm, Well, He asked me to ask you if you know anything about Khloe beeing interested, or not, In him.. säger Harry. Jag skrattar lite och ska precis svara. 
"Because he's afraid to annoy her with another call or text since she havent answerd him lately" lägger han till och jag kollar på honom. 
- Oh noo, utbrsiter jag och börjar skratta. 
- What? frågar Harry undrandes. 
- She has no phone at the moment, that's why she can't answer. She lost it on our way home from you guys last week! säger jag och Harry ler. 
- Oh okey that's good to hear I guess, säger han. 
- She will get a new phone, and number, someday this week! I can text you the new number then and you can give it to him? frågar jag och Harry nickar. 
- Sounds great, Niall have been so worried that he annoys her this days, säger Harry och jag skrattar. 
- Well he don't have to be cause Khloe is very interested in Niall if Im allowed to tell that.. säger jag och harry skrattar. 
- That's a secret I only tell Niall, he will be soo pleased, säger Harry och jag ler. 
Jag bara måste berätta detta för Khloe, tänker jag och ler. Hon kommer nog dö av lycka. 

Kommenterakommenterakommentera! 
kram 
 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Hihi jaaa! Älskar de!! Ni äger!

2013-06-10 @ 00:18:11
Postat av: Sarah

Soooooo aweeeesssomme! <3

2013-06-10 @ 12:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0