LWWY - del 10

Tidigare i LWWY : 
 'Hey Khloe, I tried to call you but I guess you were busy or something... anyway I had a really good time yesterday and I though we maybe could hang out sometime soon? / Niall x ' Jag kollar på smset flera gånger. Låter det för cheesy? Tillslut hör jag hur Harry öppnar dörren och jag skickar snabbt iväg smset och stänger ner mobilen. 
- Hey man! säger Harry när han kommer in i vardagsrummet. 
- Hey mate! säger jag och ler. 
 
 
 
 
Drea's Perspektiv: 
 Jag hör klampande steg som kommer ut till mig där jag sitter i soffan med en skvaller tidning och en kopp te på soffbordet framför mig,  vi köpt dagen innan. 
- Det har gått FYRA hela dagar sedan vi var hos mobil-nissen och jag har fortfarande inte fått min mobil, utbrister Khloe och slänger sig ner i soffan bredvid mig. 
Jag skrattar åt henne och hon lägger armarna i kors. 
- Jag vet inte vad jag ska göra utan mobil.. säger hon och suckar. 
- Det kunde faktiskt ta en vecka att få mobilen, säger jag och sträcker mig efter mitt te. 
"Så det kan nog ta några dagar till innan du får mobilen" lägger jag till och dricker upp det sista ur koppen. 
Jag reser mig upp och lämnar både min mobil och tidningen på bordet och går till köket och ställer ner koppen i diskmaskinen. 
Jag hör Khloe sätta på tv:n i vardagsrummet. Jag kollar ut genom fönstret och kollar ner på gatan som redan är full av turister som skall shoppa på Oxford Street. För något år sedan var det vi som gick på denna gatan för att shoppa och nu ett år senare bor vi i London, på den centralaste gatan i staden, tänker jag och ler lite. 
Och dessutom har vi träffat one direction och hängt med dem några kvällar, påminner jag mig själv om och ler ännu mer. Dock var det bara en engångs grej, tänker jag eftersom ingen av killarna hört av sig på mer än fyra dagar. 
- DREA DET RINGER! ropar Khloe plötsligt och jag skyndar tillbaka till vardagsrummet. 
Jag ser mobilen lysa från bordet där den ligger och Khloe zappar mellan kanalerna och väljer sedan nyheterna att kolla på. 
- Du kännde inte att du bara kunde svara? säger jag samtidigt som jag springer runt soffan till mobilen.
- Den låg för långt bort, svarar hon och jag himlar lite med ögonen innan jag kastar mobilen mot örat. 
- Hello? säger jag. 
- Hi Drea! It's Harry! svarar den mycket välkända rösten. 
- Oh Hi Harry, svarar jag och Khloe vänder sig snabbt då hon hört vem jag pratar med och spärrar upp sina ögon. 
Jag skrattar lite åt henne och vänder mig om. 
- How are you? frågar Harry glatt och jag går mot köket.  
- Im fine, how about you? svarar jag och sätter mig på bänken så jag ser ut genom fönstret. 
- Im good! svarar Harry och jag ler. 
"Uhm, I was actually calling to ask you if you're free tonight?" lägger han till och jag känner hur jag får värsta lyckoruset. 
- Im entirely free, säger jag glatt och förutspår nästan vad han kommer fråga. 
- Oh that's great! Would you like to have something for dinner with me tonight then? 
Jag ler och nickar utan att tänka på att han inte ser. 
- I would love to! svarar jag och ler lite generat. 
- Is it okey if I  pick you up at.. six? frågar han och jag nickar igen. 
- Sound perfect! svarar jag och hoppar ner från bänken. 
- Then I'll see you at six at your house! svarar Harry glatt. 
- Great! See you later! avslutar jag. 
- Bye! säger Harry och vi lägger på. 
Jag skyndar mig ut mot Khloe som ser helt förväntansfull ut för vad jag ska säga och jag biter mig lite i läppen och ler. 
- Du måste hjälpa mig välja kläder för jag skall ut med Harry!! säger jag och ler. 
 
Harry's Perspektiv: 

Jag skyndar mig ur bilen och springer runt till andra sidan. Jag öppnar snabbt dörren för Drea och hon kliver ur min lilla röda sport bil. 
Hon ler mot mig och jag ler charmigt tillbaka. Shit vad snygg hon är, tänker jag och ler snabbt ner i marken innan jag stänger dörren efter henne. 
- So this is the place? frågar hon och jag vänder mig mot henne där hon står och kollar in mot resturangen som gör ett mycket fint välkomnande från utsidan. 
- Yes it is! svarar jag och kommer upp vid hennes sida. 
Hon ler och nickar lite. 
- Looks really nice so far, säger hon och skrattar lite. 
- Let's go inside and check if it's still good enough! säger jag och gör en chest med min hand för att låta henne kliva före. Jag lägger min hand på hennes svank och leder henne försiktigt fram mot ingången där en man i kavaj står. 
- Good day, a table for two? frågar han och tar fram två menyer. 
- Actually Iv'e booked a table at Harry Styles, säger jag och mannen börjar plötsligt le mycket stort. 
- Oh, well, then you can follow me this way to your table, säger han och visar oss snabbt till ett bord längre bort in i resturangen. 
Vi stannar vid ett av borden som är lite "finare" än de andra. Jag ler när Drea kollar på mig. 
- Have you booked this?! frågar hon chockat och jag skrattar lite. 
- Uhmm, yeaah, I hope it's okey..? frågar jag och Drea skrattar lite. 
- This is.. really.. It's perfect! säger hon och jag nickar tackandes mot servitören som springer iväg för att hämta några andra menyer. 
Jag släpper försiktigt och lätt ner min hand för Drea's svank och tar istället tag i stolen framför oss och drar ut den för henne. 
- Thank you handsome, säger hon och skrattar lite. 
- Anything for you beautiful! säger jag med lite till gjord röst och Drea skrattar lite. 
Jag går runt och sätter mig mitt emot henne. 
Hon kollar runt oss lite och jag gör det samma. Det är ganska många som är här och jag ser inte ett enda bord runt omkring oss som är ledigt. 
- It's a really nice place! Thank you for.. uhm.. börjar Drea och jag kollar henne in i ögonen. 
"asking me out" säger hon och jag ser hur generad hon blir. 
"if that's what you did.. ehm.." lägger hon till och ler åt hur söt hon är. 
- Do you think it would be okay if I asked you out? frågar jag och möter hennes blick. 
Hon kollar först lite chockat på mig och ler sedan. 
- haha ehm.. yes.. svarar hon och jag ler mot henne. 
- Then yes, I asked you out earlier, säger jag och ler lite flirtigt. 
- Oh.. so this is.. like a .. ? börjar Drea. 
- Like a date? avslutar jag meningen åt henne och hon ler generat mot mig. 
"I would love to go on a date with you" lägger jag till så självsäkert jag kan och känner hur generad jag också börjar bli. 
Drea skrattar generat och lutar sig lite frammåt med sina armbågar i bordet. 
- Then let's call it a date, säger hon och jag ler mot henne.
 


  
Kommer komma en till del ifrån Drea & Harry's perspektiv så ni vet det och inte blandar ihop nästa del alltså. 
Vad tycker ni om denna delen då? Bra/Dålig ? Spännande/Långtråkig? 
Kram Elina 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Älskar deeee!! Lite mer drama kanske, men det är ju bara början så de kommer säkert;) kram xx

2013-06-06 @ 11:17:17
Postat av: Smilla

skitbra! fortsätt så. xx

2013-06-06 @ 12:49:05
URL: http://onedireectionoveller.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra!!!!!

2013-06-09 @ 01:38:00
Postat av: Anonym

Hej !
Jag hade tänkt börja blogga och jag undrar var ni får era bilder ifrån, hade inte tänkt ta dem direkt, men vill gärna veta från vilken sida !
Tack :)

Svar: Hej vi hittade våra outfit bilder & bilder på killarna ifrån Weheartit :) Kram
My Janzen

2013-08-24 @ 17:27:14
URL: http://onedayonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0