GBY - DEL 43

Lexie's perspektiv 

Sista dagen i London innan jag tar mitt pick och pack med Louis, hans band och min bästavän till Australien. Liam's flickvän Danielle skulle med oss imorgon men hon hade ett dans projekt som inte tog slut förens om tre dagar så hon skulle flyga ner senare. Och eftersom både Zayn och Harry hade flickvänner med en egen karriär så fick de inte deras schema att matcha förrens i slutet av deras turné. Även om jag och Quinn brukade jobba på ett litet konditori när vi bodde i Yarm så drog vi ju inte in lika stora summor som Danielle, Perrie och definetivt inte Taylor. Men både jag och Quinn har sett till att betala alla våra saker själva så gott det går eftersom det är ganska svårt att säga nej till Louis som står och ber mig att få betala. Och även om jag säger att jag kan och vill betala för mig själv så vägrar han ibland att ge sig. 
- Lexie? säger Louis ifrån vardagsrummet. 
- Yes? säger jag och drar på mig mina svara shorts.
- You are so slow! säger Louis och skrattar lite. Jag tar på mig mitt vita linne och springer sedan ut till honom och hoppar upp i soffan. 
- Better? säger jag och ler lite. 
- Haha, much better and faster, skrattar Louis. 
- But seriously how long ago were you on twitter? You are worse then me, säger han. Jag kollar på dator skärmen. 3 juni var den senaste tweeten och det är Augusti nu. 
- Well... I bet Quinn is the worst! säger jag och lägger armarna i kors. Louis fnyser och söker på Quinn's twitter. 
- Okay... she was, säger Louis. Hon har tweetat två tweets och följer en person och det är jag. Hon har flera 100 tusen followers och jag börjar skratta. 
Louis klickar på Quinn's follow knapp och går till hans egna profil. 
- Look, yesterday I tweeted! säger han och pekar på skärmen. 
- Eh, well the one after that was a week ago, säger jag och pekar. 
- Well I'm better than you anyway, säger Louis. Jag höjer ögonbrynet och tar upp min mobil. Jag klickar in på twitter och funderar en stund. 
- But what am I suppous to write? säger jag. 
- Anything, just like I ate lunch a hour ago, säger Louis. 
- Haha, okaay... säger jag. Jag tänker och skriver sedan 'Louis is a fabulous chef' och klickar på tweet och Louis kollar noga på daton för att inte missa min tweet. Louis brister ut i skratt, lunchen vi åt för en timme sedan var faktiskt god men Louis stod ungifär i en timme och svor åt allt i köket medan jag satt på en barstol och skrattade tills jag hade kramp i magen. 
Det poppar upp en ny händelse eftersom de jag följer på twitter är, Quinn och Louis för tillfället.
'Thanks babe, I know you loved the lunch I made'
- Haha, seriously we tweet eachother when I sit one centimeter from you, skrattar jag. 
- Well I had to answer, säger Louis och ler.
Det börjar ringa på min mobil och Quinn's namn lyser upp. 
- Hej Quinnieee, säger jag. 
- Oj jävlar vad snabbt du svara, säger Quinn förvånat. 
- Haha, ville du något? frågar jag sedan.
- Nej jag bara ringde för att höra din underbara röst, säger Quinn ironsikt.
- Ha-ha, säger jag och himmlar lite med ögonen. 
- Jag bara undrade hur vi skall göra med plugget, säger Quinn.
- Just deeet... men vi har allting på daton va? säger jag och funderar om jag tagit med mig några böcker. 
- Jaa, men skall vi typ planera in plugg timmar nu för annars kommer vi inte göra ett skit, säger hon.
- Jo, det är sant... säger jag. "Men kan vi inte göra det på planet vi skall ju sitta där i typ hundra år"
- Okej, detta skriver jag upp så vi inte glömmer, säger Quinn allvarligt.
- Haha, gör det, skrattar jag.
- Föresten hur är det med Louis? frågar Quinn och jag hör hur hon ler.
- Du kan sluta le som en idiot, säger jag.
- Förlåt... säger hon tyst.
- Haha, nej men det ät bra, vi är inte gjort så mycket idag bara chillat, säger jag.
- Ja vi med, säger Quinn.
- Just det, haha asså du suger verkligen på twitter, säger jag.
- Va? Vaddå twitter, säger Quinn lite förvirrat. 
- Har du glömt att jag faktiskt gjorde ett konsto till dig? säger jag.
- Neeej... säger Quinn och jag hör hur hon börjar gå omkring. 
- När var du senast inne på den, frågar jag.
- Inte allt länge sedan! säger Quinn. Jag hör Niall i bakrunden och han frågar vad Quinn gör. "Can I borrow your computer" säger hon till Niall. "Sure" hör jag Niall säga och jag skrattar.
Jag hör hur hon klickar på datorn. Och sedan harklar hon sig. 
- Men asså... börjar hon. "Jaja, det är inte som att du har vart något bätte" säger hon.
- Bättre än dig iallafall, säger jag. 
- Pff, du skall allt få se, säger hon mer till sig själv än till mig. "Niall what's your twitter name?" frågar hon Niall sedan. Jag hör hur han svarar och hur hon knappar in det på daton. 
- Nu följer jag faktiskt två personer, säger hon stolt. 
- Haha, grattis, säger jag. 
- Men du, nu måste jag faktiskt gå, säger Quinn. 
- Jaha, och vad var det som blev så viktigt nu då? säger jag.
- Ingeting, skall bara... fixa en sak, säger hon. 
- Okej, lycka till med tweetandet, säger jag.
- Hejdå. säger hon och lägger på. 
Louis kollar nog på mig. 
- I heard twitter, säger han.
- Well, you heard right then, säger jag. "I promise you that Quinn is on the computer and tries to figureout how twitter works right now" 
- Haha, okay, skrattar Louis. "Everything else was cool?" lägger han till.
- Yeah, well she asked about our studies, säger jag. 
- I can help you if you want, säger han och ler. 
- Haha, thanks, säger jag. "But now what sould we do? We can't sit in here all day" säger jag och ställer mig upp.
- No you're right, säger Louis. "We can go out to a park I know and after that eat dinner at a outdoors resturant"
- Oh, that sound romantic, säger jag. Louis ler ett charmigt leende och jag rodnar lite. 
- Let's go then, säger han och drar iväg mig till hallen. Jag snörar på mig mina converse och tar min handväska som ligger på en stol. Louis tar min hand och vi går ut. 

Heeej nu är det 2013. 
Förlåt om denna delen sööög men nästa del åker de till Australien och då händer det lite mer. 
Kram 

Kommentarer
Postat av: Signeli

Åå as bra!!

2013-01-04 @ 15:19:29
URL: http://directiononenovel.devote.se/
Postat av: Fanny

skriv nästa snabbt!! Längtar!!

2013-01-04 @ 15:56:00
Postat av: Anonym

Skriv mer älskar denna novellen

2013-01-04 @ 21:24:43
Postat av: Anonym

Kan ni inte snälla lägga upp lite oftare? :)
Läs gärna min novell. www.novellerr.devote.se
Handlar om Amanda och Louis..

2013-01-04 @ 21:48:53
URL: http://www.novellerr.devote.se
Postat av: Anonym

snällllla en till idag eller imon?♥
skulle bli super glad då, kram♥

2013-01-04 @ 22:38:10
Postat av: Anonym

Skriv mer älskar denna novellen

2013-01-05 @ 11:58:40
Postat av: Anonym

Skriv mer älskar denna novellen

2013-01-05 @ 11:58:47
Postat av: Anonym

Skriv mer älskar denna novellen

2013-01-05 @ 14:01:07
Postat av: Anonym

när kommer nästa?
lite längre kapitel om lexie och louis?
kan ni gör en sån typ där man röstar på: vilka tycker ni bäst om lexie+louise
quinn+niall

det hade varit kul!♥♥
älskar novellen♥

2013-01-06 @ 01:02:47
Postat av: Olivia

Grymt! Meeeeeer... <3

2013-01-06 @ 02:42:12
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Elin

Åhh sån bra novell, hittade den häromdan och har nu läst från början till nu och jag vill bara ha mer å mer! När kommer nästa? :)

2013-01-06 @ 16:24:54
URL: http://elinsmemories.blogg.se
Postat av: Christine

Intresserad av länkbyte? Kram x

2013-01-06 @ 17:21:01
URL: http://whenimtaken.blogg.se
Postat av: Jessyts

Hej hoppas den nya delen kommer snart. Har sträck-läst båda novellerna i snart 4 dygn och har kommit till den sista delen i GBY och båda novellerna as-bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 X

2013-01-07 @ 07:37:35
URL: http://thelittleblogg.blogg.se
Postat av: Johanna

Kan de inte komma ett nytt kapitel snart? Snääälla, kollar mobilen hela tiden om det kommit ett nytt ;)

2013-01-07 @ 15:06:41
Postat av: Bea

Jätte bra!!!
Meeeer!!!!!

2013-01-07 @ 15:43:48
URL: http://onlyonedirection.devote.se
Postat av: Emy

Älskar er novell.
Kan vi göa länkbyte?
Skulle bli väldigt glad.

2013-01-07 @ 19:21:57
Postat av: Anonym

Så himla bra!!!!!!!!!

2013-01-07 @ 20:01:27
Postat av: Fanny

Skriv del 44 idag snälla!!!

2013-01-08 @ 16:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0