GBY - DEL 9

Louis Perspektiv: 
 
Jag vrider lite på mig och slänger upp benen på soff bordet och återgår sedan med blicken till TVn. 
Det var en ganska tidig kväll hemma men varken jag eller Harry hade någonting att göra. 
- Did you know Niall is going on a date with Quinn today?! frågar Harry plöstligt. 
Jag nickar. 
- Yeah he told me yesterday. svarar jag och ler. 
"But it's no date according to him" lägger jag till och ler lite. 
Jag kommer ihåg hur väl han dagen innan tjatat om att det verkligen inte var en dejt, men att han inte kunde låta bli att erkäna att han kände något extra för henne. 
- Haha yeah sure, svarar Harry och ler. 
"What about you Lou? Don't you think you should ask Lexie out on a date?" fortsätter han och ler. 
"If Niall asked Quinn out, you could ask Lexie out. She .. " hinner han säga innan jag avbryter honom. 
- She has a boyfriend. säger jag och kollar bort mot tvn. 
- Oh.. svarar Harry och blir tyst ett tag. 
"But, if she wouldn't have a boyfriend you would have asked her out? right?" fortsätter han sedan och det enda jag gör är att sucka mot honom. 
 TV programet handlar om något sällsynt djur som bara finns i speciella områden i världen, och helt ärligt bryr jag mig inte om det alls. 
 Jag kollar bort mot Harry som sitter i en av fotöljerna och jag ser att han håller på med min mobil. 
- How the hell did you get my phone? säger jag chockat och kollar på honom. Jag känner lätt med handen mot min ficka där jag trodde den egentligen låg, men den är såklart tom. Harry möter mig med blicken och ler sitt lilla "busiga" leende och lägger mobilen mot örat.
- What are you doing? Who are you calling? säger jag trött och Harry reser sig upp. 
Han kollar på mig och ler ännu en gång 
- Hiiiiii Lexie, It's Harry from Louis phone, säger han plötsligt och jag slänger mig på mindre än en sekund upp ur soffan. 
- HARRY, väser jag och kastar mig snabbtefter honom & framför allt mobilen. Vad håller han på med, tänker jag snabbt och springer efter honom. 
- How are you? We hope you are fine! Uhm.. Yeah are you free tonight? Maybe come and watch a movie here at our place with LOUIS, säger han och ler samtidigt som han springer runt i rummet med mig efter honom. 
Jag får tag i hans tröja och drar tag i honom. 
- WHAT ARE YOU DOING! utbrister jag och sträcker mig mot mobilen han håller så långt ifrån mig som möjligt, men så nära sitt öra som möjligt. 
Han skrattar och jag får äntligen tag i mobilen och Harry släpper den.
Jag trycker den mot mitt öra och tar några steg ifrån Harry som lugnt sätter sig i fotöljen igen och skrattar.
- Hi Lexie, Im SO sorry for Hazza he's a bit bored! säger jag ganska generat och kollar mot Harry och ger honom en "Du är så död" blick. 
"Im sorry but i really have to go, bye!" säger jag snabbt och lägger på. 
- Nooooo, you didn't just clicked her. säger Harry och ler busigt samtidigt som han börjar skratta. 
- I didn't and you are so dead.. säger jag lite surt och går och sätter mig i soffan. 
Harry skrattar åt mig och jag vänder blicken mot tvn. 
 
Lexie's Perspektiv: 
 
Jag slänger mig i sängen så gott det går utan att min smoothie jag håller i handen spills ut. 
Datorn jag har framför mig spelar ett avsnitt av Pretty Little Liars, min älsklings serie. 
Jag slänger en blick på klockan och ser att den redan är halv nio. Duschen jag tog hade tagit lite mer än vad jag hade förväntat mig. 
Min mobil plingar till och jag ser att den ligger på bänken lite längre bort i rummet. 
Jag känner hur jag verkligen inte orkar resa på mig så jag suckar och återgår bara till serien istället. 
Jag kollar igenom två avsnitt och kollar snabbt klockan igen. 
Tio i tio. 
Jag smäller igen locket på datorn, kanske lite för hårt tänker jag och bär bort den mot bänken där jag lägger den på laddning. 
Jag tar tag i min mobil och ser att jag fått ett nytt medelande men kommer genast på att det var medelande jag aldrig orkade läsa. 
"Nytt medelande från - Louis" står det på skärmen och jag blir lite chockad. 
"Hi im so sorry for the call earlier. Hope we didn't disturb you !! " 
Jag ler och svarar snabbt. 
"No, it's okey you don't have to worry about it! :)" skriver jag och skickar sedan iväg det.
Jag tar tag i mitt tomma glas som jag tidigare ställt ner på golvet och går ut med det i köket.
Jag tänder några lampor eftersom det blivit mörkt och ställer sedan ner glaset i diskmaskinen. 
Undra när Quinn kommer tillbaka tänker jag och får ett sms igen. 
"Great! Have you heard anything from Niall or Quinn? ;) " 
" Haha no, but i bet they are having a good time! ;)" svarar jag och undrar när Quinn egenlitgen tänker komma hem. Jag går och borstar tänderna och tar på mig pjamas och precis efter jag spottat ut tandkrämen svarar Louis. 
"I bet too :)" 
Jag kollar digital klockan och den visar tio och eftersom jag redan gäspar för fullt så jag slänger mig i sängen och borrar ner mig under täcket. 
"Anyway im going to bed early today so goodnight Louis :)" skriver jag och tänker precis lägga ifrån mig mobilen när jag hör hur en nyckel sätts in i ytterdörren och dörren öppnas. 
- Hallå? Hör jag Quinn ropa och jag hoppar snabbt upp ur sängen igen. 
Jag går snabbt ut i hallen och möts av en glad Quinn som har leendet uppe vid öronen ungefär. 
- Hej! Hur gick det?! säger jag och luftar mig mot väggen. 
Hon tar av sig sina skor och plötsligt blir hon kortare än mig igen. 
- Det var helt jävla amazing. säger hon och jag ser hur hennes ögon glittrar. 
Jag skrattar och hon ler. 
- Allting var så himla perfekt och eftersom detta INTE VAR EN DEJT, säger hon och säger det extra tydligt. 
"Så bjöd han ut mig.. på en riktigt dejt... nästa vecka.." fortsätter hon och jag ser hur hon verkligen håller sig för att inte börjar fan girla. 
- Seriöst?! säger jag chockat och ler. 
- Ja! Helt seriöst, svarar hon och jag hör hur henne röst helt plötsligt bryts i slutet av meningen och jag ser hur det rinner en tår ner för hennes kind. 
- Nej men lilla älsklingen, säger jag och ger henne en stor kram. 
Jag hör hur hon snyftar och jag kramar henne hårdare. 
- Det är okej! Det är bara lyckliga tårar! Jag lovar! säger hon och jag börjar skrattar åt henne innan jag slutligen släpper henne. 
Hon torkar sig under ögonen och hon snyfftar lite till samtidigt som hon ler. 
- Och sedan, som pricken över i:ett, gav han mig de här. säger hon slutligen och drar fram två konsert biljetter ut ett kuvert. 
Jag kollar på biljetterna och sedan tillbaka på Quinn. 
- Är det nu jag typ ska flippa och skrika lite? säger jag och ler. 
Quinn skrattar och nickar. 
- Okej, vänta lite, säger jag samtidigt som jag tar ett steg bak och drar ett djupt andetag. 
"OMGOMGOMG ÄR DET ONE DIRECTION KONSERT BILJETTER?!?! VAA OMG SHIIIT JAG DÖÖR" skriker jag och hoppar om kring på golvet samtidgt som jag låtsas gråter. 
Quinn börjar skratta åt mig och slår till mig på skoj på armen som en "sluta vara så barnslig" tillsägning. 
Jag skrattar jag med och vi går in till sovrummet . 
 
Det tar inte lång tid innan både Quinn och jag är klara för att sova. Quinn släcker inne på toaletten och slänger sig sedan ner i sängen. 
Jag drar tag i min mobil och ser att jag har ett medelande. 
- Godnatt! säger Quinn och släcker sin lampa på sin sida av den breda dubbel sängen. 
- Godnatt sovgott! svarar jag henne och öppnar mitt olästa medelande. 
Från "Louis" - "Well okey goodnight Lexie! Sweet dreams! :) x "
Jag ler när jag läser medelandet och lägger sedan ifrån mig mobilen på nattus bordet och släcker lampan. 
 

Nu händer lite mellan Lexie och Louis, vad tycker ni om det? Och vad tror ni Nathan tycker om det? 
 
Hade förresten besökt rekord IGEN igår, så grymma är ni! 
Fortsätt kommentera & läs 
Kram / Elina 
 

Kommentarer
Postat av: Laura

Awesome ni skriver<3 Jag är typ kär i era berättelser! Läste hela WMYB och jag lovar att jag kommer läsa hela GBY eftersom den äger! Hoppas ni skriver mer snart för att jag inte har nåt tålamod kvar även om ni publicerade inlägget bara några minuter innan.
Åhh det är så mysigt när man läser om när t.ex Niall och Quinn går på dejter och när Niall säger och gör så gulliga grejer, jag får rysningar<3

2012-09-09 @ 22:38:43
URL: http://waurw.blogg.se/
Postat av: my

så jääkla grymm novell ÄLSKAR den

2012-10-07 @ 02:35:58
Postat av: Mariie Style

OMG såå braxD♥ Älskar denna novellen jag läser precis allt♥

2012-10-18 @ 14:47:46
URL: http://Marielarzzon.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0