GBY - DEL 8

Quinn's perspektiv
Det är kväll och jag och Lexie har gått runt i hela stan för att hitta den perfekt outfiten som jag skall ha på mig imorgon när jag träffar Niall. Lexie hade gått runt hela tiden och sagt att det var en dejt men jag vägrade att säga att det var det. För Niall hade sagt att han vill göra någonting, inte att det var en dejt. Och sedan sade han att jag var hans kompis. 
- Vad skall vi ha till middag då? frågar Lexie och öppnar kylskåpsdörren. 
- Hm... jag kan steka de där köttet vi köpte häromdagen och göra någon sås till? säger jag och drar fram en stekpanna.
- Okay, kör du på det, säger Lexie och ler. Jag gör iordning köttet och lägger den i stekpannan samtidigt som jag håller på att fixa en sås. Lexie dukar fram på bordet och kollar sedan på mig.
- Så vi skall bara äta kött och sås? Eller vad hade du tänkt... frågar hon och kollar på mig samtidigt som jag vänder köttet med ena handen och blandar om såsen med andra. 
- Ehh... ja? säger jag och ler lite.
Lexie skrattar och öppnar skafferiet.
- Vi har en påse chips som vi kan ha som potatis? säger hon och håller fram den.
- Haha, okej, skrattar jag. Lexie häller upp chipsen i en kastrull och jag börjar skratta ännu mera. "Du är sjuk i huvudet" säger jag och skakar på huvudet. 
Hon rycker på axlarna och lägger på locket på kastrullen och ställer den på bordet.
- Kan du ta såsen här? säger jag och räcker den till henne. "Och häll upp den i en SÅSkanna, inte någon random kastrull"
Lexie nickar och går raka vägen fram till kastrullerna och häller i såsen i den minsta hon kunde hitta. 
Jag tittar surt efter henne när hon går fram till bordet och ställer fram den. Jag tar stekpannan och lägger köttet på en stor tallrik och ställer den på bordet. 
- Ja, då äter vi väll då, säger Lexie och sätter sig ner. 
Jag bara sakar på huvudet och sätter mig ner. 
- Kan jag få potatisen? frågar jag och Lexie skickar över kasrullen med chips i. Jag försöker hålla min min men när Lexie öppnar locket för att jag skall kunna ta brister jag ut i skratt. 
- Asså vad är det för fel på dig egentligen? skrattar jag. 
*
Sent på kvällen sitter jag och Lexie framför datorn och håller på att skapa varsitt twitter konto. 
- Asså jag fattar inte, varför kan jag inte heta, QuinnHugel? säger jag och kollar på skärmen som säger att jag kan heta 'QuiiinnHug87'. "Ser det ut som jag vill heta Quinn med tre i:n och Hug som efter namn och nummer 87?! säger jag irriterat. 
- Haha, nej det gör det inte, skrattar Lexie.
- Men hur många Quinn Hugel kan det finnas egentligen? säger jag surt.
- Många antaglien, säger Lexie och jag kan hör hur hon ler.
- Nä, nu skiter jag i det här, säger jag och smäller ner locket på datorn och lägger den på golvet. 
- Ska inte du sova? klockan är halv ett och du måste väll ha din skönhetssömn inför din dejt imorgon, säger Lexie och blinkar mot mig.
- Det är ingen dejt för hundrade gången, säger jag. "Men jag skall nog sova nu" säger jag och går till toaletten för att fixa mig. 
Jag vaknar av att Lexie hoppar i min säng. 
- Idag skall du ut med Niall! säger hon och drar av mig täcket. 
- Men åhh, sluta, säger jag och försöker dra upp täcket med hjälp av min fot. Men innan jag äns får tag på den är jag helt klar vaken. 'Idag skall jag träffa Niall' var det ända som snurra runt i min hjärna.
- Vill du ha frukost? frågar Lexie och sätter sig på sängkanten.
- Jaa... och vad är klockan förresten? frågar jag.
- Runt elva tror jag, du har sovit som en stock, säger Lexie och ler lite.
- Mhmm, mummlar jag och letar efter min mobil. Lexie går ut till köket och börjar fixa med maten.
Ett nytt sms från Niall. Mitt hjärta hoppar över ett slag av att bara se hans namn på min mobil skärm.
Hey, can I pick u up at six? xx /Nialler 
Jag tittar noga på smset innan jag klickar upp svars rutan.
Sounds perfect, xx
Jag tittar på mitt svar i säkert två minuter innan jag bestämmer mig för att skicka iväg det.
Jag går ut till köket där Lexie redan tagit fram all mat och jag sätter mig och börjar äta.  
En timme senare så sitter jag och Lexie helt proppfulla vid bordet. 
- Herregud, jag kommer inte kunna resa mig, säger jag och klappar mig på magen. 
- Haha, skall jag hjälpa dig eller? frågar hon och ställer sig upp.
Lexie går fram till mig och drar upp mig. 
- Haha, tack, skrattar jag och börjar långsamt duka av bordet.
- Så han du pratar mer med Nathan? frågar jag.
- Nä, jag tror jag får ringa honom senare idag. 
Jag nickar och ställer in det sista i safferiet. 
- Nu skall jag börjar göra min iordning, säger jag och skuttar iväg mot badrummet. 
Jag hör hur Lexie skrattar och jag stänger dörren. Jag tar en lång varm dusch passar på att raka mina ben tills de blir allderes silkeslena. Jag hoppar ut ur duschen och sätter på mig en ansiktsmask och går sedan till sovrummet. Jag hör hur det ringer på Lexies mobil och snart så svarar hon. Det kanske är Natahan tänker jag, men sedan hör jag hur hon skrattar och jag går långsamt ut till vargamsrummet där hon står med mobilen vid örat.
- Harry? Is it you? frågar hon och ler. Hon skrattar igen och jag kollar frågandes på henne. Hon frustar till när hon ser mig i ansiktsmasken och mimar, vänta lite.
- Okay, haha, yeah bye Louis, säger hon och lägger på.
- Va? var det inte Harry? säger jag förvånat.
- Jo det med, säger Lexie.
- Men vad sa de då? frågar jag och sätter mig ner i soffan. 
- Nej men Harry ringde ifrån Louis telefon och sa att Louis vill göra någonting, sedan hörde jag honom i bakrunden och Louis tog över, hinner hon säga.
- Men vad sa du då? Ville du göra någonting med honom? avbryter jag henne.
- Haha, ta det lungt, och nej, jag tror det är bäst att jag är hemma idag så inte det kommer fler bilder på när jagär med Louis för då får nog Nathan spader.
- Hm, synd, säger jag och tänker på det som Niall hade sagt om Louis den dagen vi var hemma oss Harry och Louis. 
- Och snälla, söta Quinn, kan du tvätta av dig den ansiktmasken? Du ser inte klok ut, säger Lexie och kollar på mig. 
- Jaja, säger jag bara och går tillbaka till badrummet. 
Jag tvättar av mig ansiktmasken noga och sedan smörjer jag in mig med body lotion, jag blåser mitt hår och borstar igenom det. Jag sminkar mig väldigt noga. Tillslut tar jag på mig min klänning som jag köpte igår. Den är vit och den är längre därbak än där fram. Jag på mig mina favorit smycken och går sedan ut till Lexie.
- Vad tycker du? säger jag och snurrar runt.
- Wow, sicken pangbrund, säger Lexie och blinkar.
- Haha, tycker du det? frågar jag osäkert. 
- Ja! Du är skit snygg, Niall kommer inte kunna sluta titta på dig, säger hon allvarligt.
- Men sluta! säger jag och känner hur jag börjar rodna. Klockan är redan runt sex och Niall kan komma vilken sekund som hellst. 
Det ringer på portklockan och jag springer fram och svarar.
- Hello? säger jag.
- Hey it's me, säger Niall och jag ler.
- Oh, I be down in one minute, säger jag.
- Great, säger Niall och jag springer och hämtar mina svarta pumps. Jag hänger min väska över axeln och säger hejdå till Lexie innan jag går mot hissen ner för att träffa Niall. Jag klickar på den gröna knappen för att komma till botten vångingen och hissen far ner. Det plingar till och dörrarna öppnas. Jag ser Niall på utsidan och jag skyndar mig på dörren. Jag puttar upp den och Niall vänder sig om av ljudet. 
- Hey... wow, you look stunning, säger Niall och kollar på mig från topp till tå.
- Thank you, säger jag och ler stort. 
Vi sätter oss i bilen och Niall ler samtidigt som han kör iväg.
- So where are we going? frågar jag och kollar på honom.
- To a really nice place, säger han bara och kollar snabbt på mig. 
Det tar nästan 10 minuter för att komma till det stället. Niall svänger upp på en parkering och hoppar ut och går snabbt runt innan jag hinner öppna dörren och öppnar den åt mig.
- Oh, thank you, säger jag. Jag hoppar ut och går brevid Niall in till en jätte mysig resturang. 
En servitör kommer fram till oss.
- Have you booked table? frågar han oss.
- Niall Horan, säger Niall och servitören kollar igenom listan och sedan nickar han. 
- Follow me please, säger han och går in i resturangen. Han stannar vid ett bord längst in i resturangen som är lite avskilt. Vi sätter oss och får menyerna samtidigt. 
- What a nice place, säger jag och tittar mig omkring.
- Yeah, I really like this place, säger Niall och nickar instämmande. 
Vi beställer dricka och mat och snart sitter jag med munnen full och väldigt god mat. 
Vi pratar om verkligen alltig, om hur det var i Sverige när jag bodde där och varför jag flytta till Yarm, och Niall berättad hur det var när han var liten och hur hela hans liv blev vänt upp och ner när one direction bildades.
 - It would be fun to be able to sing, säger jag.
- I'm sure you can, säger Niall och ler .
- Erm, if you're tone deaf, then yes, säger jag och skrattar. 
- Are you so bad? skojar Niall och skrattar. "But you know what I almoste forgot!" säger Niall.
Han tar fram ett kuvert och ger den till mig. 
- Well... you said that you never been to one of our concerts so I thought you could come and watch this show we have next week here in London, säger Niall. 
- What? Seriously? That would be so fun! utropar jag glatt. 
Jag öppnar kuvertet och i liger två biljetter.
- Louis said that you should bring Lexie, säger Niall.
- Oh I see, säger jag.
- Haha, Louis won't stop talkning about the day we showed you and Lexie around the city, säger Niall. 
- Aha, Harry called Lexie today for Louis, säger jag.
- Yeah I know, Lou told me, säger Niall och blinkar. "Should we maybe pay?" lägger han till.
- Okay, säger jag. Servitören dyker upp ur tommaintet som om han hört oss prata.
- We would like to take the bill, säger Niall. 
Han nickar och går iväg men han kommer snabbt tillbaka med kvittot.
- I take it, säger Niall och kollar menande på min plånkbok jag har i handen.
- Are you sure? säger jag en vet redan svaret.
- Of course I am, säger Niall och ler.
Han ger servitören några sedlar och lägger ett par mynt på bordet som dricks. 
Jag tar min jacka i ena handen och Niall går bredvid mig.
Vi går ut och det är helt kolsvart ute. Vi går mot bilen men innan jag kommer fram stannar Niall.
- Quinn, I was wondering... or this wasen't I date, säger Niall. 
- Um, no I know, säger jag och stannar bredvid honom. 
- Well I was woundering if you... you wanted to go on a date with me, säger Niall lite tystare. 
Jag får inte fram ett ljud. Mitt hjärta bultar så hårt så att det gör ont och mitt huvud står helt stilla och jag kan knappt uppfatta någonting annat en Niall's blåa ögon borra sig in i mina. Jag vill skrika av lycka men samtidigt gråta för jag verkligen tror att detta är en underbar dröm.
Niall tittar lite oroligt på mig.
- It's okay if you don't want to, säger han sedan.
- No! I mean, I do or yes... I would like to go on a date with you, rättar jag mig. 
Niall lyser upp i ett leende.
- Great, I've been nevous for this moment the whole day, säger Niall och pustar ut men ler ändå.
Jag ler lite chockat över hela händelsen och vi fortsätter att gå under tystnad mot bilen. Jag tittar på Niall från sidan och ser hur han fortfarande ler och kan knappt fatta att det är jag som är skälet för det leendet. 

Detta blev en lite längre del men nu hände det ju lite saker mellan Quinn och Niall! 
Vad tycker ni om det?
Glöm inte att kommentera!
Kram / Tyra 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Galet bra!!! Älskar Nuinn/Qiall ;)!! <3

2012-09-08 @ 18:34:44
URL: http://carrohart.blogg.se
Postat av: Laura

Åh så himmla bra!
Jag började gråta i slutet för att Niall var så gullig<3
Jag kan inte vänta tills nästa del!:)

2012-09-09 @ 01:37:32
URL: http://waurw.blogg.se/
Postat av: JULIA

naaaajs:)

2012-09-09 @ 12:31:55
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se
Postat av: Ebba

GUD SÅ HIMLA BRA!
Kan knappt vänta till nästa

2012-09-09 @ 12:52:44
Postat av: Emilia

När kommer nästa? :)

2012-09-09 @ 16:01:14
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Emilia

Kommer det en ny del mera idag? Jag kan inte vänta mera...:)

2012-09-09 @ 20:19:33
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Lina

Super! :)

2012-09-10 @ 15:37:10
Postat av: lilly

amazayn!! <<<<<<<<<<<<<<<<<<33333333333333333333333333333

2012-10-22 @ 16:57:15
URL: http://wilmaslifeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0