GBY - DEL 5


 
Lexie's Perspektiv: 

Niall kör iväg i bilen och jag kollar på Quinn som ler jätte stort och jag börjar skratta.
- Åh herregud, jag kan inte fatta att detta är sant! säger hon och ler samtidigt som hon ger ifrån sig ett kvavt skrik. 
Jag öppnar port dörren och vi kliver in i det svaga ljuset. 
Det plingar till i min mobil och jag tar upp den samtidigt som vi åker hissen upp till lägenheten. 
"Nathan" Står det på skärmen och jag sneglar lite mot Quinn som står och kollar sig i spegeln så jag låser snabbt upp mobilen. 
"We need to talk, call me if you have the time" läser jag och ser att Quinn kollar på skärmen. 
Jag lägger snabbt ner den i fickan igen och hör henne sucka bredvid mig. 
- Okej, du måste helt seriöst berätta hur det är mellan dig och Nathan nu. säger hon och lägger händerna i kors över bröstet. 
- Nej, men det är ingeting. Jag behöver bara prata med honom, säger jag och dörren till hissen öppnas och kliver ut. 
Quinn tar min hand och kramar den. 
- Jag förstår faktiskt att det är något som är fel, så jag finns och prata med. säger hon och ler. 
Jag ler och kramar hennes hand tillbaka innan vi fortsätter mot lägenheten. 
När vi kommer in slänger jag mig nästan direkt på sängen och drar upp mobilen. 
Jag knappar snabbt in Nathans nummer och det går fram några signaler. 
- Yeah it's nathan? svarar han och jag känner hur det hugger till i magen bara genom att höra hans röst. 
Det var ganska länge sen jag pratade med honom, egentligen bara några dagar men det känns som en evighet.
- Hey..it's me.  säger jag ganska tyst. 
- Hi, svarar han kort och Quinn kommer in i sovrummet. 
Jag byter en snabb blick med henne och hon försvinner snabbt in på toaletten. 
- You wanted me to call you.. säger jag för att få konversationen att fortsätta. 
Jag hör hur han drar efter andan. 
- Exactlly what you are doing in London? säger han ganska bestämt och rakt på sak. 
- What? Im here with Quinn and.. yeah.. We are doing some shopping, svarar jag lite osäkert. 
- Seriously? That's all you going to tell me? säger han argt. 
"You are not going to tell me about the boys you are hanging with?" fortsätter han sedan och jag sätter mig snabbt upp. 
- What the hell are you talking about? säger jag och känner hur jag även blir arg.  
- I seriously don't trust you anymore because you are in London with some guys and don't tell me ... säger han innan jag avbryter honom snabbt. 
- WHAT? You think im cheating on you? nästan skriker jag mot luren och Quinn kommer smygande ut från toaletten och ger mig en snabb blick. 
Jag reser mig upp och går ut ur sovrummet ut i köket istället. 
- You really think im cheating on you? säger jag igen och lutar mig mot en av bänkarna. 
- I don't know what i think but iv'e seen the pictures of you and some guys in the city.. säger han och jag suckar.
- Their name is Louis & Niall. And they are from a famous boyband that Quinn really loves. You know One Direction? säger jag surt.
- Yes I know it's them.. svarar han.
- So why do you think im cheating on you? You know that i wouldn't do that! And why the hell would a member in a world-famous boyband ... längre hinner jag inte innan jag hör någon ropa Nathan's namn i andra luren.
- Well okey, i believe you but i have to go now. säger han. 
"And I really think we need to talk and start over with our relationship" fortsätter han. 
Jag nickar utan att tänka på att han inte kan se det. 
-Talk to you later, säger han lite ledsamt och lägger sedan på. 
Det dröjer ett tag innan jag tar ner mobilen från örat. Jag kollar på den och stänger sedan av den. 
Jag undrar om jag kanske blev lite för arg på honom samtidigt som jag går till ytterdörren och låser den innan jag sedan går vidare till sovrummet där Quinn sitter på sängen. 
- Jag antar att du hörde allt. säger jag och hämtar min tandborste samtidigt som jag slänger mobilen på nattusbordet.
Jag går ut i sovrummet igen och får en blick av Quinn som betyder något åt "Berätta vad som händer" hållet. 
Jag suckar men förklarar sedan allting om vad han sagt under samtalet. 
- Han bara trodde du var otrogen? sådär helt random? säger hon och jag stoppar in tandborsten i munnen. 
Jag nickar. 
- Åherregud. Förlåt att jag säger det här, men han har blivit så konstig på senaste tiden. Efter erat stora.. ah det stora bråket, så har han inte verkat vara sig själv mot dig, säger hon och jag rycker på axlarna medans jag går in på toaletten och spottar ut tandkrämen som smakar för mycket mint. 
Jag drar på mig min sovtröja snabbt och slänger mig sedan ner under täcket. 
- Jaja, Jag vet faktiskt inte vad som har hänt mellan oss. Vi har bara glidit ifrån varandra så jag vet inte ens . Men vi ska reda ut allting när jag kommer hem, säger jag och kollar menande på Quinn. 
"Men tack för att du bryr dig iallafall" lägger jag till och ler lite. 
Hon ler tillbaka och jag vänder mig om för att sova. 
*
- Lexie, vakna. hör jag Quinn säga och jag känner hur hon petar på sidan av min nacke. 
Jag öppnar trött ögonen och sträcker på mig. 
Quinn sitter redan upp med en fling skål i handen och teven är på. 
- Hur mycket är klockan? säger jag trött och hör hur min röst är skrovlig. 
- Klockan är kvart i två. Så jag tycker du borde gå upp nu. säger hon och ler. 
Jag sträcker på mig och sätter mig också upp sakta samtidigt som Quinn byter kanal på teven. 
The Vampire Diaries sätts på och jag sträcker på mig ännu en gång. 
- Shit vad trött jag är. säger jag och sträcker mig efter min mobil. 
Jag sätter på den och jag ser att jag har tre missade samtal och flera nya medelanden. 
- Oj.. säger jag ganska tyst och öppnar de missade samtalen. 
"Nathan"
"Nathan"
"Nathan" 
Alla tre från honom. 
Jag öppnar medelandena. 
"Nathan - Call me"
"Nathan - Call me, i need to talk" 
Jag känner att jag inte orkar prata med honom just nu så jag skickar bara iväg ett snabbt sms som svar. 
"What is it? Is it something really important?" skriver jag och skickar det sedan. 
Jag kollar mot teven men får snabbt ett svar på mobilen och drar den till mig. 
"You told me you wheren't cheating on me. But why the hell did you play in the rain with a boys named Louis?"
Jag läser medelanden om och om igen och förstår sedan att någon måste fått en bild på oss och killarna från gårdagen. 
Jag går snabbt in på internet och kollar igenom lite sidor där det precis som jag trodde, fans bilder på mig, Quinn, Louis & Harry och Niall från gårdagen. 
- Quinn, kolla igenom dethär säger jag och räcker henne mobilen. Hon tar emot den och bläddrar igenom med ett chokande uttryck i ansiktet. 
- Asså vafan, säger jag när jag får tillbaka mobilen och sätter snabbt upp mitt hår i en slarvig knut. 
"Nathan tror jag är otrogen. Och de här bilderna säger ju inte precis emot det" fortsätter jag och suckar. 
Jag öppnar modelandena igen och skriver ett svar till honom. 
"Okey, Seriously you can think what you want. Iv'e told you, i haven't cheated on you and im not going to do it. You have to trust me because im tired to tell you this over and over again" jag skickar iväg det och lutar mig sedan tillbaka. 
Jag känner hur när jag är på att börja gråta och jag går snabbt in på toaletten och kollar mig i spegeln. 
Varför kan han inte bara tro mig. Jag skulle aldrig vara otrogen mot honom, tänker jag och sköljer rent ansiktet.

Detta blev en liten mellan del så ni förtstår hur det är mellan Nathan och Lexie bara likssom.
Vi har ännu en gång haft besöksrekord, tack så jätte mycket för det :)
Glöm inte kommentera vad ni tycker! 
Kram / Elina 
 

Kommentarer
Postat av: reem

JÄTTE BRA!!! när kommer nästa?!?! <3

2012-09-03 @ 16:38:27
Postat av: jenni

Jätte bra, jag har en liten förslag till dig . Att lexie kommer att gilla louis men sedan blir hon kär i harry

2012-09-03 @ 16:44:24
Postat av: jenni

Jätte bra, jag har en liten förslag till dig . Att lexie kommer att gilla louis men sedan blir hon kär i harry

2012-09-03 @ 16:44:30
Postat av: Julia

tycker att denna blogg är så himla bra :) följ/läs gärna min och lämna en kommentar eller två! :D

2012-09-03 @ 18:10:14
URL: http://myonedirectionovel.blogg.se
Postat av: Ebba

Hej jag har precis börjat läsa din blogg och tänkte göra ett lite längre inlägg om vad jag tycker!

Jo först så vill jag börja med att du skrivet helt otroligt bra! Men vill bara ha mer! Allt känns så verkligt! Och Lexie och Quinn känns så levande på något viss! Så sluta aldrig skriv för du har talang! Jag blir helt inne i dina noveller! Längtar Ap mycket till nästa kapitel!

//Ebba

2012-09-03 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0