GBY - DEL 4






Quinn's perspektiv 

Vi har varit runt på alla möjliga ställen, som BigBen, London eye, en jätte trevlig marknad och ett litet mysigt café. Det kom fram några av deras fans några gånger och bad om en bild. De frågade vilka vi va och Louis hade sagt att vi var deras kompisar. Jag trodde verkligen att jag hade hört fel men nästa gång han sa det igen kunder jag inte hålla tillbaka mitt leende. Jag är ju deras första fan och Louis sa precis att vi är kompisar! 
Leixe hade varit lite nere efter det smset från Nathan. Jag vet inte vad han hade sagt och jag visste att Lexie inte ville prata om det. För efter det bråket de hade precis innan vi åkte till London så är det nog bäst att hålla tyst till hon säger något till mig. 
- Quinn?! säger Niall högt och jag hoppar till.
- What? frågar jag förvirrat och kollar mig omkring, Niall kollar roat på mig och ler. Lexie sitter därframme i bilen och jag kan höra henne hur hon försöker hålla sig förskratt. 
- Did you hear anything of what I just said? frågar han.
- Ehum... something about... eh... no, säger jag tillsist och rodnar. Louis skrattar och Niall bara skakar på huvudet. 
- Louis and I was wondering if you and Lexie would like to come over and eat something, säger Niall.
- Oh, what did you say? frågar jag Lexie. Och ber till gud att hon sa ja.
- I said that it would be fun, but only if you also want to go, svarar hon. Jag kan skrika av lycka men håller som tur är tyst.
- Well... okay, säger jag och kan inte låta blir att klappa händerna. 
- Great, säger Louis och svänger av vid nästa avfart. "I think Harry is home" lägger Louis till. Lexie kollar bak på mig.
- Du förstår inte hur jävla lycklig jag är just nu, säger jag. Hon skrattar och klappar mig på knät.
- Det här är faktiskt rätt ballt, säge hon.
- I wish we also could have our own language Lou, säger Niall.
- De har er faktisk rajt baalt, säger Louis. Jag kollar snabbt på Lexie innan både hon och jag brister ut i gapskratt. 
Niall flinar och Louis skrattar han med.
Louis svänger upp vid en garage infart och stannar.
- Home sweet home, säger han och öppnar dörren. 
Jag går också ut och följer efter Niall och Louis. Huset är inte definetivt inte litet.
Han låser upp dörren och vi går in.
- Harry! ropar Louis.
- I'm in the kitchen! ropar han tillbaka.
- We have guests, skriker Louis. Jag hör hur han reser sig från någon stol och sedan fortsteg. Han kommer runt hörnet och när han ser oss lyser han upp.
- Heey! säger han och ger både mig och Lexie varsin kram. "Are you hungry? I have preperd a bbq"
- Oh, that's sound nice, säger Lexie. Harry ler stolt och går in till köket igen.
- Come in, säger Louis och vinkar oss mot honom. Vi fäljer efter honom in mot ett stort vardagrum med jätte stora förnster och den dörr ut till en gräsmatta med pool. This is our livingroom, and out there is out garden och here, säger han och går in till ett nytt rum. "Is our TV room, and over here, is the kitchen, and bedroom, and guest, room, and bathroom, forsätter han. Efter att gått runt i hela deras hus så hamnar vi i köket igen.
Jag slår mig ner på en stol och Niall sätter sig bredvid mig.  
- Who wants to help me with the meat and... noo! säger Harry. Jag vänder mig om och han står med ett förkläde och en skål med marinerat kött i handen och tittar ut. Jag tittar ut genom förnstret och märker att det har börjat regna. 
- Well, I can help you anyway mate, säger Louis och blinkar mot honom. Harry ler och nickar.
de går mot dörren och öppnar den, jag hör hur regnet smattrar och jag ryser till.
- Can I also help? frågar Lexie och reser sig upp.
- Of course, säger Louis och lyser upp. 
- Niall? Quinn? säger Harry och tittar på oss.
- Um, no, I don't like the rain that much, säger jag.
- Me either,säger Niall. Harry rycker på axlarna och tar på sig ett par stövlar och går ut. Louis lånar ut ett par till Lexie och så for hon en jätte förstor hoddie av honom. De går ut tillsammans och jag tittar efter dem.
- They are crazy, säger Niall och skakar på huvudet. 
- Haha, yeah... säger jag stilla. Jag börjar bli väldigt varm och jag känner hur Niall tittar på mig. Jag kan fortfarande inte fatta och jag sitter här med Niall Horan och är hemma hos Harry Styles och Louis Tomlinson med Lexie. Hur stor är chansen att det skulle hända? 0,001% chans typ.
- Come, säger Niall och reser sig upp och går bort mot dörren och kollar ut.
Jag tvekar men förljer efter honom. 
Jag ser hur Lexie springer runt längst poolens kant och Louis håller i en vatten pistol medans Harry försöker grilla köttet under taket en bit bort med en annan vatten pistol i handen som försvar.
- We are not goning out are we? säger jag och kollar ut.
- Haha, no, I promise, säger han och ler mot mig. 
Vi står vid dörröppningen och min ena arm snuddar hans. 
- I can tell that Lou is into Lexie, säger Niall och kollar på dem när de springer runt poolen och försöker pricka Harry i nacken med vatten pistolerna. 
Jag sväljer och kollar ner i marken. 
- What? frågar Niall.
- Well... Lexie has a boyfriend, säger jag.
- Really? Do... um, do you have a boyfriend? frågar Niall. 
- No... säger jag. Det blir en pinsam tystnad och jag kollar på Lexie som just håller på att smyga fram bakom Louis för skjuta honom med vatten i ryggen.
Det börjar ringa ifrån ugnen och Niall vänder sig om.
- Oh, the potatos are ready! säger han och går till köket för att ta ut dem. Jag följer långsamt efter honom och sätter mig på en barstol och kollar på Niall medans han tar ut potatisen och lägger över dem i en skål.
- So, can you teach me some swedish words? frågar Niall och kollar på mig.
- What do you want to know? frågar jag och ler. 
- Well, I know, kottbulle, pouss pouss, hejda... säger han. 
- Haha, köttbulle.... säger jag och skakar på huvudet. 
- But how do you say... the potatos are ready, säger han.
- Potatisen är klar, säger jag och skrattar. 
- Pootatis er klaar, säger han och försöker härma mitt uttal. 
- Yeah, good! säger jag.
Niall går bort mot dörren och sticker ut huvudet.
- POOTATIS ER KLAAR! skriker han för att fånga deras uppmärksamhet. Louis och Harry tittar konstigt på honom och jag kan höra hur Lexie brister ut i skratt. 
Niall kommer tillbaka och ler stolt. 
- They said that the meat is ready any minute now.
- Haha, good, because im starving! säger jag och ler.
Louis kommer in klampande blöt från topp till tå och sparkar av sig sina skor. Han går raka vägen fram till Niall och ger honom en blöt kram.
- Noo! Louis! säger Niall och puttar bort honom. Han är alderes blöt på kläderna och jag kan inte låta bli att skratta. Niall ser surt på mig och ler lite sedan. Han går ut pratar lite med Harry och jag kollar lite oroligt på Louis.
- Did he get mad? frågar jag. 
- No... i don't think so, säger han och kollar på potatisen som Niall lagt upp. 
Jag går mot dörren för att se vart Lexie tog vägen och säga det Niall hade sagt om att han trodde att Louis gillade henne. Regnet vräker ner mer än någonsin och jag spanar ut och ser henne stå under taket med hennes mobil telefon i handen. Hon ser helt förstörd ut.
- Lexie! ropar jag och hon kollar snabbt upp. Hon stoppar ner mobilen och ler mot mig. 
Jag tar ett litet steg ut och skyndar mig för att komma under taket.
- Vad är det som... mer hinner jag inte förens Niall har dragit mig ut i regnet. Jag blir helt genom blöt på mindre än tre sekunder och jag skriker till.
- Waaah! Noo, Niaall!! skriker jag men kan inte låta bli att skratta. Jag försöker slita mig loss men han håller mig fast bakifrån så jag inte kan röra mig ur fläcken. Mitt hår klistrar sig fast runt mina kinder och jag kan höra hur Lexie skrattar.
- Hjälp mig då! ropar jag men då skrattar bara Lexie ännu högre. "Just because I laugh at you cuz you got wet?!" säger jag till Niall. Niall skrattar och släpper mig och jag springer snabbt in under taket. Niall går långsamt in och sträcker ut armarna mot mig. Han är minst lika blöt som jag och jag ger honom, det-är-inte-fred-mellan-oss blicken. Men han bara skrattar åt mig och ger mig en stor blöt kram. 
- Peace, är det ända han säger och jag kan inte låta bli att skratta. 
- Are you going to stand there all night? The dinner is ready, säger Harry ifrån dörren. Jag släpper Niall och är glad och jag fryser så himla mycket att det är omöjligt att se hur röd jag egentilgen är om kinderna. 
Vi går in och Harry lånar både mig och Niall kläder, Lexie sitter redan i torra kläder likaså Louis.
Jag sätter upp mitt blöta hår i en slarvig knut och sätter mig vid bordet. Lexie sitter på andra sidan och är i en djup konversation med Louis och de olika smakerna på hennes favorit youghurt som jag tror är Louis med. 
- So Quinn, would you like some potatos, säger Harry med en överdriven brittisk accent.
- Yes please, svarar jag och skrattar. 
- So have you ever been to one of our concerts? frågar Harry.
- No... but I one time I was this close to get some really good tickets, säger jag och viasr med fingarna hur när det verkligen hade varit. 
- Oh, okay... säger Harry.
Under resten av middagen pratar vi om verkligen allt möjligt. Louis spillde ut hans vin två gånger och båda gångerna var mist lika kul. Niall hade varit super snäll och jätte gullig och det kändes som att vi hade varit jätte bra vänner med varanda hur länge som hellst! Jag glömde till och med av att de verkligen var one direction, de som bara fanns i mina drömma för mindre än en vecka sedan. 
Klockan är runt två när jag märker hur trött jag börjar bli. 
Jag tittar bort mot Lexie som sitter i samma soffa som Harry och Louis. Hon ler mot mig och jag pekar på handleden med fingret för att hon skulle fatta att klockan är mycket. Hon nickar och kollar sig om kring efter en klocka. Jag sitter bredvid Niall och han har sin arm på ryggstödet bakom mig och jag känner hur jag nuddar hans arm med min nacke varje gång jag lutar mig lite bakåt. 
Lexie hittar klockan på väggen och kollar sedan på mig och nickar. 
- Em, I think is time for us tog go home, säger Lexie.
Louis slänger en blick mot klockan och nickar sedan.
- Wow, the time has really gone quickly, säger han.
de följer oss ut mot entrén och Niall tar tag i min hand. Jag vänder mig om och han tittar på mig.
- I was just woundering if I could get your number so we maybe could hang out some other time, säger han och ler lite osäkert.
- Oh, sure, säger jag och jag känner hur jag ler större än någonsin. Jag knappar in mitt nummer på hans mobil och ger den till honom. 
- Thanks, säger han. "And I can drive you and Lexie home, cuz i need to get home now too" säger han. 
- Really, that would be so sweet, säger jag och nickar. 
Jag ger Harry och Louis varsin kram innan jag, Lexie och Niall går ut till bilen. 
Lexie går förbi framdörren och pekar diskret på dörren och kollar sedan menande på mig innan hon sätter sig där bak. Öppnar fram dörren och sätter mig, Niall hoppar in bredvid mig och ler. Han vrider om nyckel och kör ut från uppfarten. Bilresan är ganska så tyst men det är bara rätt skönt för jag orkar knappt prata. Niall stannar utanför våran lägenhet och Lexie hoppar ut samtidigt som hon tackar för skjutsen. 
- Yeah, thanks for the ride, säger jag och ger honom en kram innan jag hoppar ut och går mot Lexie som redan är vid dörren.

Då var del 4 klar! 
Vi fick besökrekord igår så därför får ni en till del nu! 
Vi vill gärna att ni kommenterar vad ni tycker, både bra och dåligt! 
KRAM/ Tyra! :) 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag älskar denna novellen den e sååå bra den får mig att le, skratta och bara vara glad!! love it <3 <3 <3

2012-09-03 @ 20:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0