GBY - DEL 15

Jag Lexie's Perspektiv: 
 
 

"Tråkig, Tråkig, Tråkig" tänker jag när jag bläddrar igenom alla gamla filmer vi tagit med oss hemifrån. 
Jag suckar högt och slänger iväg den sista DVDn mot Quinns väska och reser mig sedan upp från kanten av sängen där jag suttit. 
Quinn var iväg på hennes första dejt med Niall, som denna gången verkligen var en dejt. Medans jag helt ensam sitter kvar i lägenheten. 
Jag slänger en snabb blick på klockan och konstanterar att Quinn bara åkt iväg för drygt en halvtimme sedan. 
Herregud vad långsamt tiden går tänker jag då jag redan hunnit bytt om till myskläder, hunnit flätat mitt hår i en fiskbensfläta och även pratat ett allvarligt samtal med mamma. 
Det hade verkligen behövts eftersom jag inte pratat med varken henne eller någon annan om vad som hänt mellan mig och Nathan. 
Även om det bara gått några dagar känns det redan som om jag egentligen nästan glömt honom. 
Det han gjort mot mig var oacceptabelt och jag var helt överens med mig själv nu om att jag inte var värd honom. 
Jag kommr ut i köket där min dator står och jag öppnar den, samtidigt som jag sätter mig ner lite skevt på stolen.
Twitter är öppet och jag loggar snabbt in mig på min ny skaffade användare.
Jag ser direkt att jag fått betydligt mycket fler följare än vad jag haft igår kväll. Från att ha haft 3 stycken. Quinn och två andra randoma personer, till att ha fått 2040 stycken. 
- Vafan, säger jag för mig själv och klickar in på mina följare. 
En lista radas upp och jag blädrar igenom några av de högst upp. 
1D_erful 
oneDirectionUK 
CarrotBoy
Larryisreal_1D 
Liams_spoons_ 
Ganska säker på att det här är One Direction fans, tänker jag för mig själv och förstår genast att jag fått de flesta följare genom att vi blivit papparazzi fotade några gånger i närheten av killarna.
Jag lägger huvudet mot min hand och bläddrar igenom lite till folk på twitter. Jag följer redan Quinn, men jag måste följa lite mer folk tänker jag och klickar på en av meny knapparna. 
Jag kommer in på min profil och suckar lite. Eftersom jag precis dagen innan skaffat twitter hade jag inte riktigt lärt mig allting än. 
Jag klickar på en annan knapp och kommer rätt. Jag tänker efter lite innan jag börjar skriva in - One Direction - i sök spalten. 
Deras konto kommer upp högst och jag klickar in. 
Harry Styles, Zayn Malik, Liam Payne, Niall Horan, Louis Tomlinson :) 
Står det som beskrivning. 
Jag klickar på följa knappen och bläddrar igenom deras tweets lite innan jag går tillbaka till sök sidan och börjar skriva igen. 
Niall Horan, skriver jag och ler lite åt tanken att han, Niall, faktiskt just nu sitter på en dejt med min bästavän. Som förövrigt haft ett idol crush på honom sedan tidigt tonåren.
Jag börjar följa Niall och går återigen sista gången in till sök fältet på twitter. Bara en till som måste följas tänker jag och ler. 
Louis Tomlinson. Jag söker och som förväntat kommer han upp högst upp. 
Jag följer honom direkt utan tvekan och bläddrar sedan även igenom hans senaste tweets. 
"Can't stop playing #FIFA13 i love it !! "  13 minuter sedan. 
Läser jag och ler lite. Killars starka kärleksband till FIFA var någonting jag ofta fått höra. 
Inte bara det att min bror spelar hela tiden, utan det att alla de veckorna innan sommarlovet snackat om den nya FIFAn som skulle släppas. FIFA13. 
Jag går min på mina egna tweets som förtillfället bara består av en "Im on" tweet jag skrev snabbt igår kväll. 
"I really think FIFA13 is the thing right now ;)" skriver jag och skickar sedan iväg den. 
Jag ler lite och slänger blicken mot bordet bredvid mig där min mobil ligger. 
Jag tar upp den och kollar snabbt klockan. 19:12 . Inte så värst mycket, tänker jag och reser mig upp från bordet.
Jag går mot TVN och slänger upp fötterna på soff bordet samtidigt som jag sträcker mig efter fjärkontrollen. 
Jag sätter på tvn men hittar ingeting intressant att kolla på, så det blir någon action film bara. 
Jag ser lite i ögonvrån hur min mobil ligger på köksbordet och blinkar till. 
- Men.. säger jag trött och reser mig långsamt upp. Lat som man är. 
Jag går med några snabba steg mot bordet fast jag har blicken kvar mot filmen som faktiskt verkar bra. 
Jag drar med mig mobilen och slänger mig snabbt tillbaka i soffan och slänger blicken mot mobil skärmen. 
"Nytt Medelande Louis" lyser det och jag blir lite chockad faktiskt men jag öppnar det ändå ganska snabbt. 
"haha you play FIFA? I saw your last tweet about it" läser jag och ler lite. 
"Ehm.. No, not really haha. But iv'e tried sometimes" skickar jag snabbt tillbaka. 
Jag droppr mobilen i soffan och springer och hämtar min dator som jag snabbt fäller upp och placerar i mitt knä. 
Min mobil blinkar till bredvid mig igen och jag läser medelandet. 
"Haha alright.
 Me and Zayn are playing right now.
 You wanna come over? :)" läser jag. 
 Jag läser en gång till för säkerhetskull så jag verkligen läst rätt, men precis som första gången står det "You wanna come over? :)" 
Jag klickar på svara och det dröjer några minuter innan jag kommer på vad jag ska skriva. 
"Well, i have nothing to do, so yes sure :)" skickar jag och stänger ner datorn, utan ens hunnit gå in på någon sida. 
Jag hör att jag får ett medelande. 
"Do you want me to pick you up?" läser jag.
"No! I'll take a cab!! But thank you :)" protesterar jag snabbt men ler ändå lite åt erbjudandet. 
Jag får ett snabbt svar. 
"Are you sure? Well, okey then ill se you in a few minutes :)" 
Jag läser medelandet med strunar i att svara och ringer istället en taxi som kommer för att hämta upp mig om drygt tio minuter. Precis efter jag lagt på springer jag in till sovrummet för att hinna fixa mig lite till iallafall. 
Jag drar på mig en mörkblå blus och ett par jeans som jag får kämpa med i några minuter för att få på mig helt. 
- Herregud vad tighta, utbriser jag när jag fått på mig dem och går in mot toaletten.
Jag släpper ut mitt hår och kollar mig i spegeln. 
Jag drar på lite puder och lite mascara. 
Jag suckar åt resultatet jag ser och sätter på ett guldigt halsband innan jag går ut till hallen. 
Mina svarta pumps står mot väggen och jag knäpper på dem och drar tag i nycklarna på hallbordet. 
Quinn hinner säkert inte komma hem, så jag skriver ingen lapp tänker jag och går ner mot gatan där det står en taxi och väntar på mig. 
 
Det tar några minuter men sedan är jag hemma hos Louis. 
Jag betalar för taxin och ska precis börja gå mot huset då dörren öppnas och Louis kommer ut. 
Han ler och taxin åker iväg. Jag ler tillbaka. 
- Hi, säger han när han är tillräckligt nära och sträcker ut armarna och ger mig en kram.
- Hi svarar jag och ler. 
- Oh god, it's so cold outside. utbrister han och drar sig lite på armarna. 
Han har bara en vit tunn t-shirt på sig och även om jag bara hade på mig minst lika lite kläder på mig, ser han ut att frysa mycket mer än vad jag gör. 
- Let's go in then! säger jag och ler. 
Louis ler tillbaka mot mig och vi börjar gå mot huset. 
- You look really cute by the way, säger han sedan och ler lite generat. 
Jag blir även jag lite generad med försöker att inte tänka på det. 
- Haha thank you Louis! You look great you too! svarar jag istället och ler. 
Han skrattar lite och håller sedan upp ytter dörren åt mig.
- Thank you! säger jag och kliver in i värmen. 

Förlåt. Jag ska inte skriva massa bortförklaringar, jag skiver bara förlåt för en sen del. 
 
Vi är jätte tacksamma för att ni fortfarande läser och att vi nästan får nya besöksrekord hela tiden :)
Tusen tack! 
Kram / Elina 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tilde

super bra!!!

2012-10-03 @ 18:51:04
Postat av: Anonym

Snälla ni kan skriva korta delar men uppdatera oftare!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-10-03 @ 20:29:03
Postat av: Ella

Guud ni är båda så himla bra på att skriva
BRA KAPITEL

2012-10-04 @ 07:17:16
Postat av: Ebba

BRAAAAA
BÄSTE NOVELL BLOGGEN JUST NU

2012-10-04 @ 09:24:35
Postat av: Carro

Awesome!!!

2012-10-04 @ 09:47:06
URL: http://carrohart.blogg.se
Postat av: Hedda

As braaaa!¨Ni ät super duktiga på att skriva

2012-10-04 @ 10:48:19
Postat av: Lucy Hale blogg

Hej!:) Vill du vara med i min blog award? Det är bara att anmäla sig via den länken ---> http://halelucy.blogg.se/2012/october/blog-award.html#comment regler och annan viktig information finns där du anmäler dig:)

2012-10-04 @ 16:31:57
URL: http://halelucy.blogg.se/
Postat av: Alva

oh god gud va bra (:

2012-10-04 @ 16:34:30
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: 1D

ÅH SÅ HIMLA BRA

2012-10-04 @ 19:53:11
Postat av: angelica

Skit braaaaaaaa! Love it!! Längtar till nästa del! XD

2012-10-04 @ 21:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0