GBY - DEL 14

Quinn's perspektiv 

Pizza katrongen är tom för längesen och jag och Lexie sitter och stirrar på efterskriften på en film. Ingen av oss orkar gå upp och stänga av så vi sitter bara i soffan och stirrar på tv:n.
- Asså Louis flörtade med dig, säger jag säkert för hundrade gången. 
- Ja det gjorde han säkert, säger Lexie sarkastiskt. 
- Men han gjorde det! Niall har till och med sagt att han såg på Louis att han gillar dig, orden hoppar ut ur munnen innan jag hinner tänka. Det blir tyst mellan oss och sedan brister Lexie ut i gapskratt. Hon skrattar tills hon ligger på golvet och skrattar så tårarna kommer. 
- Haha, säg aldrig det igen, skrattar hon och håller sig för magen för hon antagligen har kramp.
- Men det är sant? säger jag och kollar konstigt på henne där hon ligger på golvet och brister ut i skratt igen när jag säger det.
- Åherregud, säger Lexie och tårkar bort tårarna under ögonen.
- Aja... det var väl kul att du skratta för första gången på en evighet, säger jag och ler lite.
- Ja kanske det... säger Lexie och rycker på axlarna. 
- Men imorgon är en ny dag och en ny vecka så... neej, avbryter jag mig själv. 
- Va? säger Lexie förvånat. 
- Jag har glömt att berätta en sak för dig, säger jag pillar på min tröjarm. 
- Vaddå för något? säger hon misstänktsamt.
- Niall ringde och frågade om jag var ledig imorgon... säger jag och tvekar lite och kollar upp på Lexie som bara ser lite förvirrad ut. "Och jag sa att jag kunde, men så hände allt detta" säger jag.
- Men herregud, såklart du skall vara med Niall imorgon! utropar Lexie. "Varför har du inte sagt något tidigare?!"
- Det har ju inte direkt vart något läge för det... säger jag och ler lite.
- Nä... det har du kanske rätt i, säger Lexie och jag kan se hur hon le lite. 
- Så det är en dejt? frågar Lexie ler lite busigt mot mig.
- Haha, jaa... skrattar jag. 
- Olalalaa, säger hon och busvisslar. 
- Men lägg aaav! säger jag och känner hur röd jag blir om kinderna. 
- Aww, så söt, säger Lexie och klappar mig på kinden. 
Jag himmlar med ögonen och reser mig upp och klampar iväg till badrummet. Jag hör Lexie fnissa och stänger dörren bakom mig lite extra hårt. Jag ställer mig i duschen och låter vattnet bara rinna i säkert fem minuter innan jag börjar schampoonera mig. Tjugo minuter senare är jag in lindad i en handduk med tandborsten i munnen samtidigt som jag går till sovrummet för att hitta min t-shirt som jag brukar sova i. Lexie ligger i sängen med datorn framför sig och kollar upp när jag kommer in. 
- Jag har skapat ett twitter konto nu, till både mig och dig, säger hon och ler.
- Va? säger jag förvånat. 
- Haha, du heter QuinnLovesNiall, säger hon och ler mot mig.
- VA?! NEJ LEXIE FÖR FAN! säger jag och hoppar på henne för att ta datorn ifrån henne. Hon börjar gapskratta och jag stirrar på skärmen där det står. 'Quinn_L_Hugel'
- Men fan dig, säger jag och pustar ut över mitt andvändar namn.
- Jag tänkte L som "Lucy" ditt mellannamn asså, säger Lexie.
- Va? Jag trodde det stod för Lexie, säger jag och Lexie börjar skratta över skämtet.
- Nej men awesome, säger jag och ler mot henne.
- Nu kan vi tweeta hur mycket vi vill, säger hon.
- Haha, jaa, jag behöver bara få veta mitt lösenord, säger jag och kollar på Lexie.
- Men det är det du har på alla dina andra konton, säger Lexie och viftar med handen.
- Ahaa... säger jag. "Men då var det ju lätt" lägger jag till.
*
*
- Har du sett min bra marscara? ropar jag till Lexie som sitter inne i vardagsrummet och kollar på tv.
- Jag tror den ligger inne i sovrummet på bordet vid din säng, säger hon och jag går snabbt in och hittar den precis där Lexie hade beskrivit vart den skulle vara. Jag tar lite av mascaran och springer ut till Lexie där den stora spegeln är. 
- Nu får du ta och skärpa dig, säger Lexie. "Det är ju fan hundrade gången du står där på denna senaste halvtimmen"  
- Niall kommer och hämtar upp mig om exakt 30 minuter, säger jag och kollar på klockan.
 
- Men du var lika snygg nu som för 30 minuter sedan, säger Lexie och kollar allvarligt på mig.
- Ja säkert, säger jag och sätter mig bredvid henne. Hon ser på 'Ellen' som går på repris för jag känner igen avsnittet väl. 
- Är du nervös eller? frågar Lexie och kollar menande på mitt ben som håller på att skaka så hela bordet vinglar till. 
- Nej allt är lungt, jag skall bara snart ut på en dejt med Niall från one direction, säger jag och går upp i falsett i slutet av meningen. Lexie brister ut i skratt och klappar mig på knät. 
- Du är så söt och allt kommer gå bra, jag lovar, säger hon och ler mot mig.
Jag ler svagt och samtidigt plingar min mobil till i sovrummet och jag slyger upp och springer in för att se vem som smsat. 'Niall' lyser det på skärmen och jag klickar upp smset.
Hey sweetie, i'm here now, a bit early but i hope it's ok, xx Nialler
Jag tittar på klockan på mobilen och han är en kvart tidig.
Hi, im ready i'll see you in 2, xx 

Jag kollar smset igen innan jag skickar iväg det och springer sedan ut till Lexie.
- Det var Niall, han är här! Nu skall jag gå, säger jag snabbt och tar på mig mina skor och hänger väskan över axeln. 
- Oj, han va lite tidig, säger Lexie. "Men ha det så kul nu" lägger hon till och springer fram och ger mig en kram innan jag går ut till hissen. 
 
Niall's perspektiv

Jag ser Quinn öppna dörren från lägenheten och jag hoppar snabbt ut ur bilen.
- Hey, säger hon och ger mig en varm kram. 
- Hello, you look stunning, säger jag och granskar henne från topp till tå. Jag ser hur hon blir lite röd om kinderna och jag ler lite nöjt. Nervositeten jag hade haft hela dagen innan och morgonen släppte så fort hon tittade upp på mig och log. Jag öppnar dörren för henne och hon hoppar in och jag stänger förstiktigt och går snabbt runt och hoppar in bredvid henne. 
- So where are we going? frågar Quinn.
- You'll see, säger jag bara och kör iväg. Det har inte riktigt börja mörkna än och det är en väldigt varm kväll. 
Quinn tittar ut genom förnstret och jag ser att hon funderar över vart vi skall ta vägen.
Jag svänger in på en liten grusväg en bit utanför London och det skumpar lätt. 
- Are we in the woods? frågar Quinn förvånat.
- Haha, yeah but you will see, säger jag och stannar bilen. Vi hoppar ut och tar med mig en korg från bagaget. "This way" säger jag och vi börjar gå in på en liten stig. Jag kollar på Quinn som går så nära att våra händer nästan kan snudda varandra. Jag drar ett djupt andetag och tar hennes hand. Hon säger inget men jag kan se hur hon börjar le. 
Vi går bara fem minuter innan jag stannar vid sand stranden. 
- Wow, säger Quinn lågt. Vid vatten brynet är det upp dukat med bord och stolar, det brinner en liten brasa och tända värmeljus över hela stället. Det är inte en enda männsika här förutom jag och Quinn. Jag tittar nervöst på henne om hon skulle tycka detta var allt för överdrivet eller om hon skulle gilla det. 
- It's beautiful, säger hon och kollar på mig. Jag ler lättat och vi går mot bordet. Quinn sätter sig ner medans jag dukar upp det jag har plockat med mig hemifrån. Quinn's ögon glittrat i ljuset av elden och jag kan knappt koncentrera mig på något annat än hennes ögon. Men tills slut är korgen tom och jag sätter mig mitt imot henne. 
Vi börjar äta och nu när jag inte har så mycket mera att tänka på än Quinn så kan jag höra mitt hjärta dunka allt högre och högre. Jag börjar bli rädd om Quinn nästan kan höra det. Men hon bara fortsätter äta och jag gör det samma. 
Solen börjar gå ner längst horisonten och jag kan inte slita blicken från Quinn.
- You are very beautiful, säger jag och Quinn kollar in i mina ögon och hon ler.
- And you are very handsome, säger hon. Jag försöker att inte dra åt mig kopmlimangen för då kommer jag säker bli helt illröd i hela ansiktet. Men jag känner hur det börjar hetta om kinderna och jag kollar ut på vattnet.
- Should we go to the fire? frågar jag för att snabbt byta samtals ämne. Quinn nickar och reser sig upp. 
Quinn sätter sig ner i en av de två träfotöljerna. Jag sätter mig bredvid och lutar mig lite lätt åt hennes håll. Hon vrider huvudet så våra ansikten är bara några centimeter ifrån varandra och jag flätar in mina fingrar i hennes och hon ler. Jag placerar en hår slinga bakom hennes öra som trillar fram och hon tittar ner på våra händer. Jag lyfter upp hennes haka och hon lutar sig framåt och våra läppar möts. Under fem sekunder masseras våra läppar mot varandra och jag drar henne mot mig. Hon sätter sig i mitt knä och jag lägger armarna runt henne. Resten av kvällen sitter vi bara där och kollar på sol nedgången och myser. 
*
Det är helt kolsvart ute och vi har börjat packa ihop för att åka hem igen. Vi går snabbt igenom den lilla skogen och bil resan hem känns kortare än dit vägen. Snart stannar jag utanför Quinn och Lexie's lägenhet och hon knäpper av sig bältet.
- I had a really good time, säger hon.
- Me too, we should do it again soon, säger jag och hon lyser upp. Hon ger mig en kram och en snabb puss på munnen innan hon öppnar dörren och hoppar ut.
- I call you tomorrow, säger jag innan hon hinner stänga dörren och hon nickar och vinkar när jag kör iväg.
Jag kör snabbt hem och slänger mig i soffan. Jag drar fram min mobil och kollar twitter. Jag har massa mentions om mig och Quinn och kollar snabbt några bilder från när jag hämtat henne ikväll. Men ingen ifrån stranden vilket jag är väldigt lättad över. Jag kollar på en tweet och börjar skratta.
Calam the fuck down! Niall can have a friend that is a girl !!!
Jag söker på Quinn Hugel och fick upp massor av träffar jag går i på säkert fem stycken innan jag hittar den som jag tror är rätt. Hon har iallafall tweetat. 
Had an lovley night at the beach with him, xx

Jag ler och klickar på follow och skriver en snabbt tweet.
This night have been one of the best one , x
Jag klickar iväg den och får massor av mentions och meddelenaden men jag stänger ner den och innan jag orkar resa på mig från soffan har jag hunnit slumra till.

Äntligen är den klar!
Förlåt för att det tog sådan tid med uppdateringen men jag har verkligen inte haft tid.
Hoppas ni gillar den och kommentera gärna! 
Kram / Tyra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Grymt bra!

2012-09-25 @ 22:35:24
URL: http://noveloned.blogg.se
Postat av: Anonym

Så jävl bra!!!!¥

2012-09-26 @ 07:44:14
Postat av: Carro

Älskar det!!! <3

2012-09-26 @ 09:10:06
URL: http://carrohart.blogg.se
Postat av: IKA

så sjukt bra liksooooom

2012-09-26 @ 14:54:28
URL: http://thedreamofonedirection.blogg.se
Postat av: Klara

Såååå himla bra
ni två skriver as bra

2012-09-26 @ 15:23:03
Postat av: Laura

Så bra!<3

2012-09-26 @ 18:16:39
Postat av: Hedda

SUUPER BRA

2012-09-27 @ 09:37:09
Postat av: Angelica

Underbart braa! Skit bra! Skriv mer! MEER!

2012-09-27 @ 15:47:05
URL: http://1DirectionNovell.devote.se
Postat av: 1D

GUUS SÅÅ BRA

2012-09-27 @ 18:29:07
Postat av: Anonym

super bra!! love it!!

I need that next part,
you fix that next part?! =P

PS! Tänk det som One Thing! <3 <3 =D Kram från mig!!

2012-09-27 @ 21:21:35
Postat av: nadja

hej har du lust att göra länkbyte? alltså ett stort länkbyte så att man skriver varsitt inlägg om varandras blogg? tack iaf!
www.onediirectionnovells.blogg.se

2012-09-30 @ 14:14:40
URL: http://onediirectionnovells.blogg.se
Postat av: Aliza

Asså du är sjukt duktig! Fortsätt så :)

2012-09-30 @ 20:23:12
URL: http://wewantonedirection.blogg.se
Postat av: Aliza

Asså du är sjukt duktig! Fortsätt så :)

2012-09-30 @ 20:23:22
URL: http://wewantonedirection.blogg.se
Postat av: Denisé

Heeelloo!! Jag har precis börja läsa eran novell, och jag måste bara säga att de här är en av den bästa jag har läst!! Man lever sig in i texten och allt! Så sjukt duktiga!! Hoppas nästa del kommer snart!!

Kramkram till er :))

2012-10-01 @ 22:10:19
Postat av: Ella

braaaa

2012-10-02 @ 10:49:05
Postat av: Anonym

Älskar novellen när kommer nästa del?? =D

2012-10-02 @ 16:14:47
URL: http://crazythings.blogg.se/
Postat av: Emilia

Är ny läsare som ÄLSKAR novellen :) Skriv mer!

2012-10-02 @ 16:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0