GBY - DEL 12


Quinn's pespektiv

Jag sjunker ner bredvid Lexie och lägger försiktigt armen om henne hon lutar huvudet mot min axel.
- Älskling, säger jag och hon hulkar sig. 
- Jag hatar honom, säger hon mellan tårarna. "Hur kunde han?"
Jag säger ingenting för jag vet verkligen inte vad jag skall säga. Lexie och tittar upp. Hennes ögon är helt röda och hon snövlar till. 
- Vill du ha ett glas vatten? frågar jag och reser mig sakta upp. Hon nickar och jag går ut till köket och fyller ett glas med isbitar. Jag går ut till henne och hon tar imot glaset. Hon dricker sakta men allt på en gång. Jag öppnar ett fönster så det kommer in frisk luft för jag vet hur ont i huvudet man får efter att ha gråtit så himla mycket. 
- Tack, säger Lexie med skrovlig röst och reser sig upp. Sedan går hon bort till en liten porslins staty som är ett hjärna där det står inristat N+L som hon fått av Nathan på deras ett års dag. Hon tar upp den och slänger den hårt i marken. Tusen glassplitter åker ut över hela golvet. 
- Lexie... säger jag osäkert. Men hon går vidare till hallen där en stol står och hon sparkar på den så den välter och går sedan raka in till vårat sovrum. Jag går och ställer upp stolen och och hämtar en sopborste och borstar upp det mesta av glassplittret i en hög. Jag skyfflar upp det och lägger det i papperkorgen. Sedan går jag till sovrummet. Lexie ligger på sängen och stirrar rakt in i väggen. 
- Förlåt, viskar hon tyst. Jag går fram till henne och sätter mig på sängkanten bredvid henne.
- Nej det gör inget, du kan få slå sönder några glas med om du vill, säger jag allvarligt. 
- Nej, det är lungt, säger Lexie och jag kan skymta ett litet leende mellan tårarna. 
- Vill du prata om det? frågar jag försiktigt. Lexie snyftar till och nickar sakta.
- Han... han kysste en annan tjej, viskar hon.
- Han gjorde vaddå?! säger jag och känner hur jag brusar upp.
- Kysste en... börjar Lexie.
- Jag hörde mycket väl vad du sa, säger jag argt och ställer mig upp.
- Han sa att han var ledsen, men... men jag sa att det var slut, säger Lexie sedan. 
- Nej, säger jag ledset. 
- Jo, säger Lexie och harklar sig. "Du har rätt jag förkänar någon bättre" säger hon. 
- Ja, men du förkänar inte att bli behandlar så här, säger jag lite argt. 
Det ringer på mobilen och jag klampar över och svarar snabbt.
- Hi, säger jag ganska så surt.
- Hey? It's me, säger Niall lite osäkert.
- Oh hi Niall, säger jag.
- Um is something wrong? frågar han. 
- Eh, just wait one minute, säger jag snabbt och kollar bort till Lexie.
- Okay, säger han och jag hör oro i hans röst.
- Kan jag berätta om detta för Niall eller? frågar jag försiktigt.
- Det är okej, säger hon ganska så tyst. Jag nickar och smyger ut ur rummet.
- Sorry for that but it happend a thing, säger jag till Niall.
- You know you can tell me anything, säger Niall i luren. 
Bara hans röst gör mig gladare och jag önskar att han kunde vara här.
- Well you know Lexie's boyfriend, Nathan, säger jag.
- Yeah? säger han.
- He kissed another girl last night, säger jag ledset.
- What? How is Lexie? frågar han.
- She's really sad and she broke up with him on top of that, säger jag.
- Oh no, säger Niall ledset. Och jag kan verkligen höra i hans röst att han bryr sig. "But how are you?" frågar Niall.
- Well I'm okay, I just don't like to see Lexie this sad, säger jag. 
- Yeah, I understand... I just wish it was something I could do, säger Niall.
- I just think Lexie need time, säger jag. Niall mumlar något till svar och jag sätter mig i soffan och lägger upp fötterna på bordet.
- But you called, säger jag efter en tyst minut.
- Yeah I did, säger Niall.
- Was it something special? frågar jag sedan.
- Oh, yes actaully it was, säger Niall. "I was woundering if you are free on this Monday you know for our... date" säger han och känner hur jag rodnar. 
- This monday sounds perfect, säger jag och ler även om han inte kan se det.
- Okay, great, säger Niall glatt.
- I think I have to go and check on Lexie, säger jag sedan och kollar bort mot sovrums dörren.
- Okay, bye then, säger Niall.
- Bye Niall, säger jag och lägger på.
 
Niall's perspektiv 

- Bye Niall, säger Quinn och sedan lägger hon på.
- What was that all about? säger Louis som sitter i soffan mittimot mig.
- Lexie just broke up with her boyfriend, säger jag och jag kollar noga på Louis reaktion.
- She did? frågar han och jag kan se hur ett leende sprider sig i ansiktet.
- Yeah, he kissed another girl so she's really sad now says Quinn, lägger jag till.
- Oh, säger Louis och börjar fundera på något. 
- Lou it's pretty obvious that you have some feelings for Lexie, säger jag sedan.
Louis hostar till och kollar bort.
- No it's not, säger han sedan. 
- Haha, yes it is, skrattar jag. "Admit it, you like Lexie" säger jag självsäkert.
- Okay okay, I think she's pretty cool, säger han och ler lite. "And you are defenitly in to Quinn"
- Yeah, I guess I am, säger jag och ler lite. 
- I'm happy for you Niall, säger Louis sedan.
- Haha, what? säger jag och ger honom en konstig blick.
- I mean that you found some one, säger han.
- Well we haven't even gone out on our first date so... säger jag.
- But it's the first girl you will take out on a date in years, säger Louis.
- Yeah... thank man, now it feels so much better, säger jag och länner hur neverna sätter igång.
- Haha, I'm just kidding with you, skrattar Louis.
Men jag kan ändå inte sluta tänka på hur middagen på måndag skall gå. 
- Now I'm going to be nervous all day tomorrow and on the whole monday before the date because of you, säger jag och blänger lite på Louis.
- Aw, that's just cute, säger Louis med en till gjord bebis röst. 
- Oh shut up Boo Bear, säger jag och Louis börjar skratta.
 
Quinn's perspektiv
 
Jag smyger in till Lexie som sitter på golvet nu istället för på sängen.
- Hur är det? frågar jag försiktigt.
- Som innan alltså skit, säger Lexie. Men hon har iallafall slutat gråta tänker jag. 
- Vill du ha någonting att äta? frågar jag och går fram till henne.
- Nej, säger Lexie buttert. 
- Du vet att klockan redan är elva så vi kan vänta tills lunch om du vill, säger jag.
Hon nickar och suckar.
- Tack för att du är min bästavän, säger hon sedan.
- Och tack för att du är min, säger jag och kramar om henne. 
Förlåt för att även denna delen är så kort men jag är jätte stressad över att ni skall få en del samtidigt som jag måste hinna med allt annat i livet... ;)
Men hoppas ni gillar den och kommentera gärna! 
Massor av kramar / Tyra


Kommentarer
Postat av: Ebba

AS BRA!
Glädjeskrik när jag såg att det kommit ett nytt kapitel!!

2012-09-13 @ 19:48:56
Postat av: Anonym

Hej jag tycker denna novell är jätte bra
Det gör ingenting om de blir lite korta

2012-09-13 @ 20:03:27
Postat av: Laura

JÄTTE BRA!:)

2012-09-14 @ 08:50:09
Postat av: Anonym

Den är as bra!! längtar till nästa del (ingen press)
=)
Jag läste hela WMYB på tredagar kunda inte sluta det var såå spänande och jag ville bara veta vad som hände sen!! och GBY är as bra änså länge och den kommer säkert bli bättre!! Ni är as bra på att skriva noveller!! PS! ville bara säga det!! =)<3

2012-09-14 @ 14:59:28
Postat av: Onedirectionsnovel

Jättebra! Har just börjat läsa den såatt det kommer
jag fortsätta med! (:

Kolla gärna in min 1D novell blogg! Nya delar varje dag! Kram! (:

2012-09-15 @ 13:41:05
Postat av: Anonym

Känn ingen press men bara undrar på ett ungefär när kommer nästa del av denna novell. Jag är bara så AS BRA!

2012-09-15 @ 17:57:15
Postat av: Tilde

såå bra!!! har suttit och läst WMYB hela dagen, super bar skrivet!

2012-09-15 @ 18:22:20
Postat av: Anonym

hur ska man kunna veta vilken din novell blogg e om du inte skriver det???
=) <3

2012-09-16 @ 10:30:22
Postat av: The one...

Superbra!!!

2012-09-16 @ 10:57:32
Postat av: The one...

superbra

2012-09-16 @ 10:59:19
Postat av: Hiba

yaaay! jag vill ha mer!!! <3

2012-09-16 @ 13:54:20
Postat av: Emilia

När kommer nästa del? kan inte vänta mera... :)

2012-09-16 @ 14:31:05
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej , jag skulle undra om du skulle kunna länka mig , jag har precis startat min egna novellblogg och det skulle varit jätte snällt om du hade gjort det ? :)

2012-09-16 @ 17:46:24
URL: http://onedirectionmyheart.devote.se
Postat av: Hedda

HIMLA BRA

2012-09-16 @ 18:01:21
Postat av: Anonym

Ursäkt mig men men när kommer NÄSTA

2012-09-18 @ 19:34:12
Postat av: Anonym

NÄR? kommer nästa!! längtar!! <3<3<3

2012-09-19 @ 19:23:44
Postat av: Anonym

Ursäkt mig men men när kommer NÄSTA

2012-09-19 @ 21:09:38
Postat av: Tilda

GUD SÅ BRA

2012-09-25 @ 16:28:10
Postat av: Carro

åhh du är verkligen grym på att skriva! man vill bara ha mer!!!!! åhh det är såå bra!!!!!

2012-11-06 @ 15:33:40
URL: http://youawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0