GBY - DEL 11

Lexie's perspektiv: 
  
 
Jag hör den gälla signalen och vaknar ganska snabbt. 
Jag vrider på mig och ser den lysande mobilen på nattusbordet. 
Jag orkar inte tänker jag men sträcker ut handen mot mobilen iallafal. 
- Hallå? säger jag trött och min röst brister lite i början. 
- Hej Lexie! Det är Keith, hör jag min lillebror säga i andra änden, inte överdrivet glad men jag hör ändå lättnaden av att jag svarar. 
Jag sätter mig upp fortfarande inte helt vaken men ler lite svagt. 
- Hej Keith! Förlåt jag har helt glömt bort att ringa så mycket som jag lovade! Hur är det där hemma? svarar jag och reser mig försitkigt upp. Jag och min lillebror, som är 15, står varandra riktigt nära och jag hade innan vi åkte iväg lovat att smsa och ringa för att hålla kontakten.
- Det är bra här.. säger han men jag hör att allting inte är bra. 
Quinn vänder sig om i sängen och jag ser att hon börjar vakna.
- Vänta lite, säger jag snabbt till Keith och går snabbt ut ur rummet för att inte väcka Quinn yttligare. 
- Så, säger jag och ställer mig i hallen. 
"Är det någonting som har hänt?" fortsätter jag sedan och hör Keith sucka lite i andra änden luren. 
- Jag vet att du inte borde få veta detta från mig, men jag måste berätta det för annars kommer det inte komma fram.. säger han och jag börjar bli orolig. 
- Keith, vad har hänt? säger jag bestämt. 
Jag hör honom andas djupt och tusen tankar kommer upp i mitt huvud. 
Har det hänt mamma eller pappa något?! Han någon det hänt något med Farmor eller Farfar?! Jag skulle verkligen inte klara av det tänker jag och känner hur jag börjar få lite panik. 
- Nejnej! Släkten och allt mår bra.. svarar han och jag andas ut. 
- Herregud du skrämde livet ur mig.. säger jag och slappnar av lite. 
Jag hör ett lite nervöst skratta av Keith och jag ler. 
Keith, min älskade bror. Han och jag kommer alltid överrens och vi förstår precis varandra. 
Jag skulle beskriva honom som mogen för sin ålder, vilket jag tycker är riktigt härligt ibland då jag ser hur vissa av hans kompisar beteer sig. 
- Men iallafall.. fortsätter han och harklar sig. 
"Jag var ute igår kväll med några från min klass.. Och så var vi inne på en klubb och där var Nathan med sitt kompis gäng.." fortsätter han och det blir en liten tystnad. 
"Vissa av dem verkade ganska .. överdrivet fulla.. och jag tyckte inte precis det såg ut som Nathan var så nykter heller.." säger Keith och jag genast börjar förstå vad det här handlar om.
- Vilka var han med? säger jag och lutar försiktigt mig mot hall väggen. 
Keith ignorerar min fråga och fortsätter prata. 
"Jag tror inte han såg att jag var där, för vi iallafall jag och Dave gick ganska snabbt efter att vi sett att det spårat ut där inne" säger han.
Jag känner hur min puls börjar gå upp och jag önskar att det enda jag tror Keith kommer berätta för mig inte är det. 
"Innan jag gick hann jag se en tjej, och Nathan.." jag känner hur jag börjar känna mig som gele i hela kroppen.
"Nathan kysste någon annan" säger han.
Jag känner hur min mage vrids åt, hur ett enormt tryck på min bröstkorg växer fram och jag andas långsamt. 
Känslan är som ett tomt hål som gör ont. Jag känner hur det smått växer fram ett hugg i magen på mig och sedan känner jag tårarna, tårarna som tränger sig fram. 
- Lexie? Är du kvar? hör jag honom fråga. 
Jag håller emot tårarna och tar ett lätt andetag. 
- Jag måste gå Keith. Jag ringer dig sedan, säger jag och lägger på. 
Jag sjunker ner mot väggen på golvet och mobilen glider ur min hand. 
Jag känner hur tårarna strömmar fram igen och jag börjar se suddigt innan tårarna rinner över kanten. 
De rinner ner för mina kinder och jag torkar snabbt bort dem. 
Jag måste ringa honom, tänker jag och drar tag i mobilen någon halv meter ifrån mig. 
En tår rinner ner från min kind och droppar på mobilen, det här kan inte bara vara sant, tänker jag och bläddrar upp Nathan i kontakt boken. 
 
"LYSSNA GÄRNA NÄR DU LÄSER DET HÄR :) "
  
- It's Nathan? hör jag honom svara och trycket i magen växer. 
Jag torkar tyst bort en tår från kinden. 
- It's me, säger jag och känner hur tårarna tränger fram snabbt igen. 
- Lexie... säger han tyst och jag börjar direkt gråta. Bara att höra honom säga mitt namn brukar få mig att må bra, men nu.. nu känner jag ingeting. 
"How could you?" säger jag tyst med gråten i halsen. Jag snyftar till och tårarna strömmar ner för mina kinder. 
- Babe.. im so sorry.. är det enda han svarar och med det svaret är det rätt tydligt att han vart med någon annan.  
"What have i done.." säger han tyst så jag nästan inte hör det. 
- How can you do this to me? säger jag långsamt och lutar huvudet bak mot väggen samtidigt som jag gråter floder. 
- Lexie, Im so sorry. The kiss... meant nothing to me, säger han och jag öppnar ögonen. 
Allting är suddigt och mitt ansikte är helt blött. 
- Then why did you kiss her, säger jag ganska högt och snörvlar till. 
"If the kiss meant nothing to you, why did you kiss her?!" utbrister jag och faller i gråt. 
"Im sorry but this is to much," säger jag.
"I can't handle you and me anymore it's been on for a long time" säger jag och börjar gråta ännu mer. 
Det droppar tårar från sidan av kinden ner på mig och ner på mina kläder. 
- Lexie, im so sorry please forgive me.. it's was just a big misstake. hör jag Nathan säga och det låter som om även han fallit i gråt nu. 
Jag skakar bara på huvudet. 
- Im so sorry to say it like this.. But it's over. hör jag mig själv säga och jag börjar gråta.
Alla minnen han och jag gått igenom flyger igenom min hjärna. Jag drar ner mobilen från örat och klickar av samtalet. 
Jag slänger iväg mobilen över golvet och den landar vid kanten av väggen. 
Tårarna forsar ner för mina kinder och jag gråter, högt. 
Varför händer detta mig, tänker jag och lutar huvudet bak mot väggen.
Varför skulle det bli såhär, tänker jag och känner att jag inte orkar mer. 
Jag ser suddigt genom alla tårar att dörren från sovrummet öppnas. 
Jag torkar snabbt bort tårarna och sätter mig lite mer upp. 
Quinn kommer fram i dörr öppningen och jag möter hennes blick. 
- Herregud, är det enda hon säger. 
 
Förlåt för en så hemskt kort del. Men vi har ganska mycket att göra somsagt. 
Och sedan testade vi något nytt nu i denna korta delen också!
Vad tycker ni? Blev det bra/bättre eller dåligt? Vill gärna veta vad ni tycker :) 
KOMMENTERA!
Kram / Elina 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så spännande!:)

2012-09-12 @ 22:52:13
Postat av: reem

äntlingeeeeen!!! yes. älskade det, har väntat på att dem gör slut !! :3

2012-09-12 @ 23:09:18
Postat av: Ebba

Åh gud så sorgligt! Fick gåshund!!
Lääängtar till nästa

2012-09-13 @ 15:20:40
Postat av: Elise

gaaash vad bra! Suttit och läst alla för första gången och har bara väntat på att Lexie och Nathan ska göra slut x) Haha

2012-09-13 @ 20:25:41
URL: http://lispan.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

Ass bra! Fortsätt att skriva
Mitt betyg på skkallan 1 till 10. Är 10!!!!!!!!!!

2012-09-15 @ 17:53:16
Postat av: Anonym

Ass bra! Fortsätt att skriva
Mitt betyg på skkallan 1 till 10. Är 10!!!!!!!!!!

2012-09-21 @ 13:46:52
Postat av: Mariie Style

Såå spännande..Jag älskar denna♥

2012-10-18 @ 14:51:04
URL: http://Marielarzzon.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0