GBY - DEL 25

 
 
Quinn's prespektiv

Efter säker två timmar vid köksbordet med Lexie har vi äntligen gått och lagt oss. Det tog oss cirka en halv timme att reda ut vad jag hade vittnat i vårat sovrum innan. Jag hade sedan berättat att Niall och jag är ett officiellt par. Lexie hade tjutit av glädje för min skulle och vi hade sedan suttit i en och en halv timme och bara babblat på om Niall och Louis. 
**
- Kan du fatta vad tiden har gått fort? säger jag till Lexie som sitter i soffan och kollar på tv sammtidigt som hon äter en marmelad macka till frukost. "Det var inte alls länge sedan vi slutade skolan för att åka hit och börja våran sommar och nu är det redan slutet av augusti" säger jag och slår mig ner bredvid henne. 
- Och inte kunde vi tro att det skulle sluta såhär? säger Lexie och ler.
- Nej detta var verkligen det sista jag kunde föreställa mig... säger jag.
- Att din pojkvän är Niall i One Direction, säger Lexie som har sagt det till mig minst tjugo gånger den senaste kvarten. 
- Jaa... och att vi ens stötte på dem helt random i våran lägenhets hiss, säger jag. 
- Haha, kommer aldrig glömma din min när du såg honom, säger Lexie och ler.
- Inte jag heller, säger jag tyst. 
- MEN... säger Lexie hög så jag hoppar till. "... Idag skall vi på deras konsert!" 
- De behöver inte skrika jag sitter typ två centimeter ifrån dig... säger jag och masserar mitt öra efter det höga ljudet. 
- Haha, förlåt, viskar Lexie och jag knuffar till henne och himmlar med ögonen. 
- Din tönt, säger jag bara. "Och du skall ju ha klänningen Lou valde åt dig" säger jag och blinkar med ena ögat. 
- Men sluta, säger Lexie och viftar med handen men jag ser att hon blir lite röd om kinderna. 
- Men naaaw, säger jag plutar med munnen. 
Lexie ger mig en sur blick och jag ger henne en släng kyss.
- Jag älskar dig med, säger jag bara samtidigt som jag reser mig upp och går mot sovrummet för att själv komma på vad jag skall ha på mig. Jag öppnar min resväska för att se vad som finns där men den är så gott som tom bara några underkläder resten ligger utspritt över hela lägenheten. 
- Meeen vad skall jag ha på mig? säger jag när jag går till vardagsrummet igen för att hitta om någon fin klännings skulle dyka upp. 
- Kanske den där spetsklänningen... säger Lexie. 
- Vilken? säger jag och håller i en t-shirt som jag letat efter i säkert en vecka. 
- Den där vita du köpte sist? säger Lexie som om jag vore dum i huvudet. 
- Jahaa, den, säger jag. "Jo den kan jag ju ta..." säger jag och börjar gå runt och leta efter en påse som kunde ha den klänningen i sig. 
Efter säkert en kvart hittar jag den bakom våra jackor på kroken i hallen. Jag tar påsen och går till rummet och hänger upp den på en galge. Lexie kommer in i sovrummet.
- Klockan är tre och konserten börjar vid åtta, men Louis sa att vi kunde komma vid halv sju, säger Lexie och sätter sig på sängen och tar av sig in pyjamas.
- Okej, skall vi ringa taxi? frågar jag.
- Aa... jag kan göra det snart, säger Lexie och jag nickar. 
Jag påbörjar min skönhetsritual extra nogrant och extra långsamt så allt blir så bra som möjligt. Jag målar om mina naglar och sitter stilla i hela fem minuter och Lexie kollar väldigt imponerat på mig när jag reser mig upp efter fem stilla minutrar. Jag borstar ignom mitt hår och sätter upp det i en toffs medans jag sminkar mig. Jag tar bara mascara för min hy är väldigt fin för engång skull så jag tar inte ens puder. Jag drar på mig klänningen och släpper ut mitt hår. Jag tar på mig ett armband jag fick av min mamma för längesedan och vänder mig om mot Lexie.
- Vad tycker du? Blir det för mycket med både armband, ring och örhängen? frågar jag lite osäkert.
- Nej, fyfan vad snyggt det blev, sägen Lexie och ler.
- Haha, tack och du ser inte så dum ut du heller, säger jag. "Vad är klockan förrestem?" säger jag.
- Hmm, säger Lexie och samtidigt som hon letar efter hennes mobil. "Helvette! Det en kvart kvar innan taxin skall vara här!" säger Lexie.
- Va? du skojar? säger jag. "Vad fan har vi gjort?"
- Typ ingenting men vi måste skynda oss nu, säger Lexie. Jag tar min svarta väska och slänger ner min mobil, nycklar och lite andra saker som jag bara måste ha med mig. Sedan rusar jag till toaletten och borstar mina tänder och sedan springer jag runt i hela lägenheten säkert fem gånger innan jag hittar mina skor som jag hade tänkt att jag skulle ha på mig. Till slut när både jag och Lexie vart tvungna att springa tillbaka in till lägenheten när vi stått i hissen är vi äntligen klara och nere vid utgången. Det står en gultaxi bil där och vi små springer fram till den.
- Lexie and Quinn? frågar chaffören. Jag nickar och hoppar in i baksätet med Lexie. 
- Fyfan vad anfådd jag blev, flåsar jag och försöker få kontroll på min andning. 
- Ja, herregud, säger Lexie lika anfådd som jag.
Vi verkade komma mitt i rusningstrafiken och det går i snigelfart frammåt och jag kollar otåligt på vägen.
- How far is it? frågar jag till chaffören.
- In this traffic it's 10 minutes, säger han.
- Oh okay, säger jag. "Det var ju inte så långt." säger jag.
- Nä, fast vi är ju en kvart sena redan, säger Lexie och ler lite.
- Jaja, säger jag bara och viftar lite med handen. Om det är något jag är dålig på så är det nog just att passa tider men nu var det ju inter bara mitt fel utan trafiken också. Efter tio väldigt långa minuter sväger taxichaffören upp vid O2 arena där det står massor av främst tjejer och köar för att komma in. Lexie ger chaffören några sedlar innan han kör iväg och vi står ensama vid väg kanten. 
- Jahop, skall vi ställa oss i kön eller ringa Niall? säger jag och ler lite.
- Haha, ring du Niall, skrattar Lexie. Jag tar fram min mobil och slår in Niall's nummer och han svarar väldigt fort.
- Hello babe, säger han med en extra irländsk dialekt. 
- Hey, what an accent, säger jag och skrattar. 
- Haha, you know I'm irish I can't help it, säger han och jag kan höra hur han ler.
- No it's cute, säger jag. "But we are out side now should we go to the line or what should we do?" frågar jag. 
- Not the line, skrattar Niall. "Go to the entrance and I'll be there" säger Niall.
- Okay, see you soon, säger jag.
- Yes, bye my love, säger Niall och lägger på.
- Vi skulle gå till ingången där Niall skulle möta oss, säger jag till Lexie och hon nickar. Vi går en bra bit ifrån alla i kön och när vi kommer fram till entren är de cirka 20 meter ifrån oss. En vakt nickar och öppnar dörren för oss och vi går in. 
- Hey, säger Niall som står bakom ett avspärrat område där bara de som jobbar får vara.
- Haha, hello, skrattar jag. 
- You can come in if you go there, säger Niall och pekar mot en ingång en bit bort. 
- Okay, säger jag och vi börjar gå mot ingången och Niall följer med oss på andra sidan. Vakten öppnar dörren med ett leende och jag och Lexie går in. Niall går fram till mig och ger mig en kram och en puss på munnen. 
- Louis is with the other boys, säger han sedan och kollar på Lexie.
- Haha, okay good to know, skrattar Lexie men blir lite röd om kinderna. 
- Sorry we're late by the way we got stuck in traffic, säger jag.
- No it's okay, säger Niall och ler. "Come with me" säger han och ta min hand. Lexie följer efter och vi går i en lång korridor. Vi kommer fram till en dörr där det står 'One Direction' på och han öppnar den. 
- Hey boys, Lexie and Quinn are here now, säger han och vi går in i rummet. 
- Hello, säger alla samtidigt och ler. Perrie är också här och hon sitter bredvid Zayn och ler mot mig. 
Dörren öppnas igen och en medelåldersman står i dörröppningen. 
- We have open the doors so it soon showtime, säger han.
- Perrie, Lexie and Quinn can follow me, säger han och ler. Jag kollar lite förvånat på honom eftersom han kunde mitt namn men tänker inte mer på det. 
- He's gonna take you to the front of the scen so you don't have to stand with all our fans, säger Niall och blinkar med ena ögat. 
- Oh, okay, säger jag. Niall kysser mig oblygt framför alla innan jag går med Lexie och Perrie. Killen följer oss till en dörr och bakom den hör jag verkligen hur massor av tjejer skriker. 
- Get ready for that noise to get about 100 times stronger, säger killen och blinkar. Jag kollar lite nervöst på Lexie och hon ler lite mot mig. 
Han öppnar dörren och ljudet kom som en våg över mig kändes det som.
- W-O-W, säger jag och tar upp händerna för öronen som en reflex. Vi har kommit in bakvägen på något sätt så vi står vi kanten av scenen men ändå bakom ett skynke så inte alla i hela arenan kan se oss. When the show starts you can go out there, säger killen och pekar på ett ställe där ett par vakter står. Perrie nickar och jag ler stelt tillbaka till killen innan han går.
- This is crazy, säger jag högt så Lexie och Perrie hör.
- Yes, omg I have never heard anything like this before, skriker Lexie. 
- Yeah, it's a chock everytime, säger Perrie och skrattar lite åt våra reaktioner. Efter en kvar mörknar det i hela arenan och alla tjejer tystar för fem sekunder är det helt döds tyst innan det lyser upp på en skärm en nedräkning. Alla tjejer börjar skrika och jag kollar på en vakt som vinkar mot oss för att vi skall komma. Perrie kollar på oss och vi nickar sakta. Jag går sist efter Lexie och försöker verkligen inte synas. Vi står på höger sida tre meter framför alla i hela arenan. De tjejerna som står framför oss kollar på oss och viftar med händerna för att nudda oss. Jag ler lite stelt mot dem och vänder mig om för att kolla upp mot scenen. Inom fem sekunder har Niall, Louis, Harry, Liam och Zayn dykt upp på scenen och ett öronbedövande skrik hörs och jag kan inte låta bli att skratta. Lexie kollar på mig och skrattar. Även om jag inte kan höra det så är jag säker på att hon gör det. Killarna börjar sjunga och jag ryser över hur bra det är live. 
- London you are amazing! ropar Niall efter de sjungt klart två låtar. "This song we're gonna sing now is called One Thing, and it's about a girl that have that one thing but you can't put your finger on what it is" säger han samtidigt som jag får ögonkontakt med honom. Han blinkar med ena ögat mot mig. Alla i hela arenan brister ut i ett stort 'AW' och jag känner hur röd jag blir i ansiktet. Lexie knuffar till mig i sidan och ler.
- Fyfan vad sött, säger hon och kramar min hand. 

Så nu blev det en till del.
Hoppas ni gillar den! 
Kram Tyra

Kommentarer
Postat av: Denisé

Aw, va sött!! en till en till! :D ni är super duktiga!!

2012-10-29 @ 17:55:00
Postat av: Trisha

Aww, fettbra kapitel! Niär bäst har jag sagt det?! Men seriöst ni är det, jag förstår inte hur ni lyckas skriva så sjukt bra??

Kram, längtar till nästa kapitel :)

2012-10-29 @ 19:17:57
Postat av: Wilma

Jättebra!!:)

2012-10-29 @ 20:25:40
Postat av: Anonym

MEGA BRA!!K

2012-10-29 @ 22:32:51
Postat av: Emma

Ni FÅR aldrig sluta skriva!!!!

2012-10-30 @ 09:22:29
Postat av: Anonym

Gud vad braaaa!! Jag måste få läsa mer!

2012-10-30 @ 15:02:26
Postat av: Lina

AWWWW

2012-10-30 @ 17:54:18
Postat av: Olivia <3

Ofc.. We Love it <3 Meer...

2012-10-30 @ 19:41:08
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Läs min awesome novell? som handlar om one direction.. den handlar om allihopa på ngt sätt men mest Zayn :) Den är bäst lovar och lite annorlunda från andra. I know u wanna read it, c'mon people!

2012-10-31 @ 05:54:52
URL: http://nevergiveuponlove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0