GBY - DEL 24

Lexie's Perspektiv: 
 
 
Det plingar på dörren och jag reser mig från soffan där jag sitter och skyndar mig mot hallen. 
Jag öppnar dörren och ler. 
Louis står framför mig. 
- Hi, säger han och ler stort. 
- Hi! säger jag och backar för att släppa in honom. 
Eftersom Niall och Quinn återigen gått ut tillsamans hade jag och Louis bestämt oss för att träffas. Igen. 
Han ler och kliver in och jag stänger dörren efter honom.
- Was it cold outside? frågar jag eftersom Louis har på sig en tjocktröja. 
Han nickar. 
- Yes, a bit! svarar han.
"But it was warm and cosy inside here!" lägger han till och ler. 
Jag ler tillbaka och Louis knäpper upp sin tjock tröja lite. 
- So, i was thinking that we could watch a movie or something like that? säger jag. 
"or... maybe not. Watching a movie is a bit boring." säger jag sedan och Louis skrattar åt mig samtidigt som vi går ut mot vardagsrummet. 
Jag slänger mig ner i ena kanten av soffan och Louis i andra. Men ändå inte så jätte långt ifrån varandra. 
Det är tyst ett tag medans Louis kollar runt lite omkring sig, men det känns inte pinsamt eller något. Utan mer behagligt av att bara vara i hans närhet. 
- Do you even have any moives to watch? frågar han och jag nickar. 
- Yes! Quinn brought some old ones here, säger jag och reser mig upp. 
"Im going to get them, wait here" säger jag och små skyndar mig in mot sovrummet. 
Jag slänger mig ner på knä framför en låda Quinn har i sin resväska och drar med mig några filmer. 
Sedan skyndar jag mig tillbaka och lägger fram filmerna framför Louis som sätter sig lite mer upp i soffan. 
- It's really old movies.. but some of them are really good! säger jag och Louis lyfter upp en gammal disney film Quinn tagit med. 
- Yeeaaah... Mulan is a really good movie! säger han ironiskt och börjar skratta åt mig. 
Jag ger honom en lite knuff i sidan men ler lite. 
- Actually that's one of mine and Quinn's favorite movies. Just because we used to watch it when we where younger. säger jag och Louis skrattar lite tyst men nickar. 
- I understand.. säger han fortfarnde ironiskt och fortsätter skratta lite. 
Jag himmlar med ögonen men skrattar lite jag med. 
- There are some more movies in Quinn's suitcase, if you want to check them too? säger jag. 
Louis nickar och vi reser oss upp. 
Vi går in mot sovrummet och jag sätter mig ner på golvet och drar fram yttligare fyra filmer. 
Jag vrider mig lite och sträcker dem upp mot Louis som tar emot dem. 
Han kollar lite på dem och vänder tillbaksidan av två av dem. Sedan kollar han ner på mig igen och ler lite generat. 
- Maybe watching a movie is a bit boring.. säger han och ler charmigt. 
- Haha Yes, säger jag och tar emot filmerna han sträckt mot mig igen. 
"Im just going to get the other movies" säger jag också och hoppar snabbt upp på fötter igen och springer ut till soffan. 
Jag tar tag i filmerna och sträcker mig efter Mulan filmen som ligger längre bort i soffan. 
- Why don't you use this?! hör jag Louis ropa från vardagsrummet och jag går tillbaka till honom.
- What? säger jag samtidigt som jag ser honom stå och hålla en utav mina klänningar som jag tidigare hängt in i garderoben. 
"How did you find that?" frågar jag och skrattar lite. 
Jag slänger ner filmerna i väskan och går mot honom där han står i kanten av sovrummet och håller i galgen. 
- It was in your closet! säger han och ler. 
"It's really cute! I think you should wear it sometime..." säger han och jag kollar rakt in i hans ögon.
- Haha thank you, säger jag generat och tar emot den. 
"But i don't know when to wear it" säger jag och hänger tillbaka den. 
- Well, you and Quinn are going to our concert tomorrow, right? säger han och ler stort. 
- Yes... svarar jag. 
- Then you can wear it tomorrow! utbrister han och tar tag i den igen och drar ut den från garderoben igen.
" You will look absolutley stunning in it.." säger han och räcker fram den till mig. 
Jag ler generat för komplimangen han gett och kollar honom i ögonen. 
- Okey then, i'll wear it tomorrow then. Just for you, säger jag och ler lite flirtigt. 
Louis skiner upp och jag tar emot klänningen igen och går och hänger den på dörr handtaget till toaletten. 
- So what should we do now? frågar jag och slänger mig ner på sängen. 
Louis lägger sig ner bredvid mig på rygg och rycker lite på axlarna. 
- I have no idea... svarar han och jag lägger mitt huvud mot handen där jag ligger på mage bredvid honom. 
Det går någon tyst minut utan att någon av oss säger något. 
- What do you think will happen between Quinn and Niall when we are going back home in a few days? frågar jag plötsligt och Louis möter mig med blicken, lite chockad över frågan bara sådär. 
Han ser ut att tänka lite. 
- Well, I really think there's something good going on between them.. säger han och ler lite charmigt. 
Jag skrattar till lite och nickar. 
- Yeah.. säger jag och ler. 
- So im pretty sure that Niall will keep him and Quinn together.. even though you girls don't live here. säger han och jag nickar lite halvt. 
"Because i know Niall have feelings for her." lägger han till och jag ler lite. 
- Haha i would lie if i said that Quinn don't have feelings for Niall, säger jag och Louis skrattar. 
"She's been a fan for like ages now, even though she was like most obsessed with you guys when she was 14 or 15" säger jag och jag ser att Louis skiner upp lite. 
- Im really glad to hear that! Me and the boys really appreciate all the support we get! säger han och jag nickar. 
- It's actually hard to understand that you are worldfamous. You seem so normal.. like me.. just normal. säger jag och louis vrider på huvudet och möter mig med blicken.
- You're not normal. You're speciall! säger han . 
Jag känner hur jag snabbt blir generad och ler.
- You are speciall too Louis, säger jag och ler lite. 
Louis ler tillbaka och jag bara ligger där och kollar in i hans underbara ögon i några sekunder. 
Vi ligger ganska nära varandra och plötsligt vrider Louis på sig och lägger sig som mig, mitt emot mig. 
Han kollar in i mina ögon och lutar sig fram mot mig. 
Exakt i samma ögonblick som våra läppar egentligen skall mötas öppnas ytterdörren häfftigt. 
- HALLÅ. LEXIE. HERREGUD. hör jag Quinn ropa från hallen och Louis lutar sig tillbaka och jag ler lite genrat. 
Samtidigt som vi sätter oss upp kommer Quinn inspringandes i sovrummet. 
- DU SKA BARA... hinner hon säga och inser samtidigt att Louis är här. 
"Oh, Hi Louis.." säger hon och jag skrattar lite. 
- Hi Quinn, svarar Louis och skrattar lite han också. 
- yeah... Uhm.. Where you two....? eeeeeh... Im in the kitchen... stammar hon fram och backar ut från rummet igen. 
Jag nickar lite långsamt och dörren stängs efter Quinn som skyndat sig ut. 
- Well... säger jag och kollar på Louis som ler. 
- Haha, yeah.. Um maybe i'll should go home? It sounded like she needed to tell tell you something importat... säger han och jag nickar. 
- Haha yes probably.. säger jag och vi reser oss upp samtidigt från sängen. 
Louis ler mot mig och jag öppnar dörren ut och går ut med Louis precis bakom mig. 
Vi går förbi köket och jag ser Quinn bara sitta helt still på en stol och iakta oss. 
Jag ger henne en snabb blick och hon vrider sig om åt andra hållet.
Vi kommer ut i hallen och jag lutar mig mot väggen medans Louis tar på sig sina skor. 
Han reser sig upp och kollar på mig. 
- I'll see you tomorrow then, säger han och jag nickar snabbt. 
- Yes of course! säger jag och ler. 
Louis kollar på mig men slänger sedan en snabb blick mot pltsen bakom mig där Quinn sitter och jag förstår att hon sitter och glor sönder. 
- Ehm yes Bye! säger han och öppnar ytterdörren och kliver ut. 
Jag tar ett steg fram och tar tag i dörren. 
- Bye, säger jag och Louis ler mot mig innan han börjar gå bort i korridoren. 
jag stänger ytterdörren och går bort mot Quinn som ser helt chockad ut. 
- OMG.  säger hon och jag sätte mig på stolen mittemot henne. 

Här har ni äntligen en ny gbydel :) 
Kommentera för nästa! 
kram / Elina 

Kommentarer
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeer as bra!:D

2012-10-27 @ 20:04:12
Postat av: ida

jätte bra:) fortsått så!

2012-10-27 @ 20:08:56
Postat av: Anonym

Den är jättebra!! <3 ;D

2012-10-27 @ 20:28:24
Postat av: Frida

Åå dom var såå nära! Kan verkligen inte vänta tills nästa delen! :)

2012-10-27 @ 21:10:55
Postat av: Carro

Gud AWESOME!!! Vill verkligen att Lexie och Louis ska bli tillsammans!! Älskar GBY <3

2012-10-27 @ 22:53:04
URL: http://carrohart.blogg.se
Postat av: Olivia <3

Grymt!! Meeer <3

2012-10-28 @ 01:07:30
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Lina

ahfs skfihheridtgedrjgkedrk ÄNTLIGEN!! :DDD GUUUUD JAG MÅSTE HA MEER SÅ FUCKING JÄVLA BRAAA ALLTSÅ JAG DÖÖÖR!!!

2012-10-28 @ 10:17:31
Postat av: Louise

Åh, det är så grymt spännande så jag tror jag spricker

2012-10-28 @ 12:07:30
URL: http://www.noveloned.blogg.se
Postat av: Laura

MEER<3

2012-10-28 @ 16:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0