GBY - DEL 23

Quinn's perspektiv

Vi har ätit upp frukosten och jag och Lexie är påväg hem. 
- Well I see you later today then, säger Niall och ler lite mot mig. 
- Yeah, just a couples of hours left, säger jag och skrattar lite. Jag ger Niall en kram och ha kysser mig lätt på munnen. Jag rodnar lite för att Lexie, Louis, Zayn och Harry också står i hallen och jag kollar ner på mina fötter. 
- Should we go? frågar Louis för att bryta tystnaden. Han går ut genom dörren mot bilen för han hade lovat att köra hem mig och Lexie. 
- Yupp, säger Lexie och följer efter Louis ut genom dörren. 
- Bye, säger jag igen till Niall.
- Haha, bye, skrattar han, jag ler och följer efter Lexie till bilen. Harry följer också med för Louis skall köra hem honom också. Jag hoppar in i baksätet med Harry och Lexie sätter sig där framme bredvid Louis. Det tar mindre än 10 minuter innan vi är hemma vid lägenheten igen och jag och Lexie tackar för skjutsen och går upp till oss. jag slänger mig i soffan och kollar på klockan, den visar halv tre. Fyra timmar kvar tills Niall kommer igen.
- Schampoot är slut va? säger jag och kollar på Lexie.
- Aa, jag tror det, och vi skulle behöva handla lite mer mat... säger hon och går mot köket för att kolla om vi behöver något. "Japp, vi behöver mjölk, rost bröd och juice" ropar hon från köket. 
- Okej, men skall vi gå och handla snabbt då för jag behöver verkligen en dusch, frågar jag.
- Mm, det kan vi göra, säger Lexie och kommer tillbaka till vardagsrummet och gåt mot hallen för att snöra på sig sina converse igen. Jag drar mig upp ur soffan och känner hur ont jag har i nacken av att ha sovit i en soffa hela natten på ett konstigt vridet sätt. 
- Ont i nacken? säger Lexie och ler lite.
- Du skulle bara veta, säger jag och masserar mig försiktigt. 
- Haha, du skulle sätt dig själv där du låg, skrattar Lexie. "Som en vriden liten mask"
Jag ger Lexie en sur blick och går rakt förbi hemme ut till hissen. Jag hör hur Lexie kommer efter och försöker hålla sig för skratt. Vi tar hissen ner under tystnad och sedan när dörrarna öppnas kollar på jag henne. 
- Jag kan inte hjälpa att jag ligger helt stilla som om jag vore död när jag sover, säger jag.
- Haha, nej det kan du inte, säger Lexie och tar armkrok med mig och drar med mig till den lilla supermarket affären runt hörnet. Vi går in och tar varsin krog även fast vi inte skall ha så mycket. Jag går längst hyllorna och plockar på mig lite all möjligt och kommer fram till godis avdelningen där Lexie redan står med en full korg med mat.
- Mjölk, bröd och juice var det ja, säger jag och kollar på hennes korg.
- Ja och det skall komma från dig? säger hon och kollar på mig.
- Haha jaja, nu tar vi godis, säger jag. Vi väljer några olika soter men igentligen finns det inte så mycket att välja bland. Till slut när vi äntligen har kommit ifrån godis hyllorna stannar jag och får syn på något som jag inte kan släppa med blicken. Tidningshyllan är inte stor men den gula texten från tidingen the sun går inte att missa.
1D fans look out for these two girls - löd rubriken. Jag tar upp en tidning och bläddrar fram till sidan 8 där det stod att det skulle stå mera om oss.
- Kom Lexie, säger jag och kollar mig omkring för att se efter vat hon är. Hon står en bit bort och kollar upp. Jag viftar med tidningen och hon kommer över. 
- Vad är det..? säger hon och kollar på tidningen. Jag visar henne framsidan och sedan sida 8. 
Two girls named Quinn and Lexie is hanging out with our favorite boys and specially with Niall and Louis. A close friend to Louis have comfrimed that they are very good friend and that Quinn and Niall seem to have clicked from the frist time they met. 
- What the fuck... säger Lexie. Jag kollar ganska chockat på henne och hon slår igen tidningen och slänger tillbaka den i tidningsstället. "Tro aldrig på sånna tidningar" säger hon och marscherar förbi mig med sin korg till kassan och slänger upp maten på rullbandet. Jag följer långsamt efter henne och hon tar mina saker och lägger upp på bandet när hennes korg är slut. Vi betalar snabbt och jag ler lite åt den gammla kvinnan i kassan som kollar lite surt efter Lexie för hon hade kastar upp sakerna på bandet. Vi går tillbaka till lägenheten och låser dörren om oss. 
- Jag ogillar the sun från och med nu, säger Lexie.
- Då är vi två, säget jag och letar fram schampoot bland kassarna. 
- Haha, ja, säger Lexie och ler. "Men nu skall vi lägga det bakom oss för nu skall du faktiskit på dejt om 3 timmar"
- Just det, nu skall jag hoppa in i ducshen, säger jag och tar schampoo flaskan och går till badrummet. Jag duschar i säker en halvtimme och när jag kommer ut från duschen har jag fått russin fingrar och tår. Jag smörjer in mig med body lotion och väljer sedan ut ett par slitna shorts med ett rosa flätat skärp till jag tar bara en vit topp till och några smycken. Jag går tillbaka in till badrummet och sminkar mig noga med mascara så inte en ända lilla mascara bit skall komma fel. Jag går ut till Lexie som sitter med datorn i knät och hon kollar upp.
- Vad tycker du? frågar jag och ler lite.
- As snyggt, inte för mycket men inte för lite, säger Lexie och ler.
- Bra, säger jag nöjt och går till sovrummet för att välja vilken väska jag skall ta. När det bara är en halvtimme kvar innan Niall kommer har jag äntligen hittat en väska som jag lyckats matcha till ett par pumps. Jag går runt i lägenheten rastlös och väntar på att tiden skall gå. Jag har säkert varit på toa x-antal gånger och kollar mig i spegeln ännu mer. 
- Seriöst kan du sitta ner? säger Lexie tillslut när jag står framför spegeln igen.
- Förlåt, säger jag och klampar bort till henne och sätter mig bredvid henne.
- Det är bara tio minuet kvar nu, säger Lexie och ler.
- Jaja, sluta pressa mig, säger jag.
- Haha pressa? skrattar Lexie.
- Ja, jag blir allderes nervös när du säger så fattar du väl, säger jag och trummar på knäna. 
- Vart skall ni föresten? frågar Lexie. 
- Till nått kinesiskt ställe, skulle tydligen vara det bästa stället i London enligt Niall, säger jag.
- Åh... gud vad jag blev hungrig när du sa det, säger Lexie och klappar sig på magen. "Vad skall jag äta nu då?" frågar hon och kollar på mig.
- Jag vet inte, kanske godiset, säger jag och rycket på axlarna. 
- Ha-ha, säger Lexie. "Jag skall laga något jätte gott som inte du kommer att äta" säger hon.
- Haha, okej, skrattar jag. Det börjar ringa på telefonen till ytterdörren och jag reser mig snabbt upp. Jag tar några snabba kliv och svarar snabbt.
- Hello? säger jag.
- Hey it's Niall... I am here, säger han och jag ler.
- I'll be down in two, säger jag.
- Great, see you soon, säger han och jag lägger på luren. Lexie har kommit fram till mig och jag tar min väska som legat på stolen och väntat på mig.
- Ha det så kul nu då, säger hon.
- Ja mamma det skall jag, säger jag och Lexie börjar skratta.
- Men vad skall man säga då? frågar hon.
- Haha, nej det var jätte bra sagt, säger jag och ler lite. "Hejdå" säger jag och gå ut till hissen. Jag klickar ner mig till botten våningen och när dörrarna öppnas ser jag Niall stå och vänta på utsidan vid hans bil. Jag trycker upp dörren och han ler.
- Hey again, säger jag.
- Hi beautiful, säger han och ger mig en kram. Han öppnar dörren åt mig och jag hoppar in i bilen. Niall går snabbt runt och hoppar in vid förarsätet. 
- So how have your 3 hours without me been? frågar Niall samtidigt som han kör iväg. 
- Haha, pretty good, säger jag och ler.
Den kinesiska resturangen ligger mitt i centrala London. Vi går bara i fem minuter från parkeringen till resturangen och Niall hade redan reserverat en plats så vi fick vårat bord på direktien. Servitrisen vi fick verkar överlycklig att severa oss fast det är nog bara för att det är Niall. Vi beställde våran mat och den kom otroligt snabbt. Och som Niall hade sagt var maten helt underbar. 
- This was delicious, säger jag.
- Mm, säger Niall och ler mot mig. "Quinn is was wondering..." säger Niall sedan.
- Yeah..?
- I mean, I really really like you... and I was wondering if you wanted to be my...erm.. girlfriend, säger Niall han kollar på mig med knallröda kinder. Jag känner själv hur allt mitt blod stiger till ansiktet och jag kollar ner på mina händer och tar en djupt andertag och kollar upp igen jag möter hans ganska så oroliga blick och jag kan inte låta bli att le. 
- Yes, säger jag. "I mean okay or... just yes..." 
Var jag verkligen tvungen att säga 'Yes' som om han gått ner på knä och frågar mig om jag ville gifta mig med honom? tänker jag. Men jag ser hur Niall andas ut och ler. 
- Awesome, säger Niall. "That was good to hear..." säger han och jag kan inte låta bli att skratta. 
Efter middagen tar han min hand och vi går igenom en park till parkeringen där bilen står. När vi kommer fram till bilen lägger han försiktigt sina händer på mina höfter och han pressar sina läppar mot mina jag lägger armarna runt hans nacke och kysser honom tillbaka. Det känns som om tiden står stilla och jag känner hur han ler.
- I am the luckiest guy on earth, säger han.
- And I am the luckiest girl, säger jag. 

Världens korstaste del kanske? 
Men jag skrev den snabbt bara så ni skulle få någonting nytt!
KRAM Tyra 
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle

GUD JAG ÄR HELT BEROEENDE. JAG ÄLSKAR DEN HÄR NOVELLEN. NÄR KOMMER NÄSTA DEL UT ?

2012-10-23 @ 19:08:29
URL: http://isabellelarssson.devote.se
Postat av: Cassi

asbra! men kan inte ni skriva om Bea och Amilia? älskar dom jättemycket, så snälla?

2012-10-23 @ 19:13:37
URL: http://www.ccassiis.blogg.se
Postat av: Olivia <3

Grymt! Äntligen blev de ihop <3 Och det är INTE den kortaste delen jag har läst..

2012-10-23 @ 19:49:10
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Jävlar i havet vad bra del Tyra!

2012-10-23 @ 19:53:29
Postat av: Frida

Yaay!! Äntligen är dom i ihop! :3 Jätte bra del!! :D

2012-10-23 @ 20:39:33
Postat av: Ida

Mer sÅ blir jag glad!!

2012-10-23 @ 21:10:34
URL: http://Alltkul.blogg.se
Postat av: emma

nice!

2012-10-24 @ 15:32:10
Postat av: Denisé

Woopwooop! Älskart! Nu väntas lite drama haha nä men nåt spännande mellan Louis och Lexie :))

2012-10-24 @ 18:23:30
Postat av: 1D

Aww niall är så söt. Haha
Men du skriver as bra! Sluta aldrig

2012-10-24 @ 20:58:09
Postat av: anonym

först vill jag bara säja hur grymt bra er novell är och hur beroende man blir, man vill ha en ny del hela tiden. ni är den bästa novellblogg jag har läst. och för det andra så vill jag bara säja att jag tycker att Quinn och Lexie ska hamna i mer trubbel hos pressen.

2012-10-24 @ 22:07:06
Postat av: Ebba

Suuper braa kapitel

2012-10-25 @ 12:04:37
Postat av: Ebba

Suuuper bra

2012-10-25 @ 14:21:45
Postat av: Emelia Selin

Hej, jag driver en novellblogg om One direction och jag undrar om du har lust att göra ett länkbyte :) Skulle bli jätteglad i så fall :)

Kraam!

2012-10-26 @ 08:17:38
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se
Postat av: emmis

meeeeer

2012-10-26 @ 16:51:29
Postat av: Onedirectionsnovel

Awesome! :)
Kolla gärna in min 1D-novell blogg. En färdigt skriven och en ny påbörjad novell! :D

2012-10-27 @ 12:38:43
URL: http://onedirectionsnovel.blogg.se
Postat av: Anonym

Superbra!!

2012-10-27 @ 13:27:38
URL: http://crazythings.blogg.se/
Postat av: Carro

du är ju grym på noveller! om du vill kanske du kan skriva om Harry!<33
fortsätt gärna skriva!

2012-11-05 @ 19:27:43
URL: http://youawesome.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är ju grym på noveller! om du vill kanske du kan skriva om Harry!<33
fortsätt gärna skriva!

2012-11-05 @ 19:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0