GBY - DEL 22

Lexie's Perspektiv: 
 
 
 
Jag slänger en snabb blick på klockan samtidigt som jag gäspar. Halv tio. 
Klockan är inte så mycket egentligen, men ändå är både jag, Louis, Niall och Harry vakna. 
Zayn och Quinn ligger fortfarande båda två helt huller om buller i varsin soffa ute i Niall's stora vardagsrum. 
Egentligen skulle vi inte sovit över igår kväll, men alla var så himla trötta att vi egentligen bara somnade och hlömde att åka hem. 
Quinn hade somnat förvånansvärt tidigt och ingen av oss andra ville väcka henne heller där hon sov så sött mot Niall som såg överlycklig ut.
Andy och Liam hade åkt hem senare på kvällen och Zayn hade även kört hem Perrie men hade komit tillbaka senare då klockan var ungefär vid 2 då jag, Louis och Niall fortfarande var vakna och satt i köket. 
Harry hade somnat på golvet och Quinn hade Niall lagt ner försiktigt i soffan. 
- What should we get to eat? frågar Niall och jag kollar upp på honom där han står borta vid kylskåpet vid öppet. 
Jag, Louis och Harry sitter på varsin bar stol vid köks ö:n och jag vänder mig mot dem. 
- No idea.. säger Louis och jag ser att han verkligen är trött. 
Jag fnissar lite mot honom och han kollar frågandes på mig. 
- Haha what? säger han frågande och ler lite.
- You look soo tired! säger jag och skrattar lite. 
Louis grimaserar lite åt mig men ler charmigt. 
- I want köttbulle! säger Harry och ler stort. 
Jag skrattar lite åt honom, samtidigt som Niall stänger igen kylskåpet och ställer fram några juice paket på bordet.
-We can do scones? säger han och lutar sig mot bordet. 
Jag nickar och ler. 
- Scones is a great idea! And Quinn love scones too! säger jag och Niall ler. 
- Great then let's do it! säger han och börjar dra fram massa olika skålar. 
Louis hoppar ner från stolen bredvid mig och går förbi mig bort mot Niall. 
- Harry, can you search for a recipe? frågar Louis och Harry nickar. 
Han sträcker sig efter Niall's ipad som ligger framför oss på köks ö:n och jag skjuter den mot honom så han når bättre. 
Han slår upp den och jag lutar mig lite för att kunna se jag med. 
- Yeah, Lexie you could help Harry... He will probably need it, säger Niall och blinkar retsamt med ögat mot mig och Harry. 
Jag börjar skratta och flyttar mig till en stol närmare Harry och hjälper till så gott det går. 
- Shouldn't we wake Quinn and Zayn up? säger jag plötsligt och både Louis och Niall vänder sig om för att möta min blick. 
- There's no chance Zayn will get up at this time, svarar Louis och ler fliritgt mot mig. 
Jag skrattar lite och samtidigt flyger Harry upp från sin plats. 
- This recipe sounds great! säger han och lägger det på bänken framför oss. 
Louis ställer ner de olika skålarna Niall lagt fram tidigare, och kommer runt och ställer sig bredvid mig och kollar receptet över min axel. 
Jag vrider lite på huvudet och ser hans ansikte väldigt nära mig, så jag vrider snabbt tillbaka och ler lite. 
- Absolutly perfect Hazza! utbrister Louis och Harry gör en lätt bugning inför oss och jag börjar skratta. 
Jag hoppar ner från barstolen och lutar mig lite över bänken för att se vad jag ska plocka fram för att hjälpa till. 
Mjöl, och Mjölk läser jag först och backar för att hjälpa till att ta fram det. 
Louis står precis bredvid mig och har sin arm på kanten av stolen jag satt på. 
Jag ler lite mot honom och han ler tillbaka samtidigt som han släpper förbi mig. 
- We need milk.. säger jag och går mot kylskåpet och öppnar det.
Det finns massa mat framför mig och jag blir lite chockad över att allt det där egentligen får plats i kylen.
Jag som tycker att jag brukar ha mycket saker i mitt kylskåp hemma. 
- Wow, that's a lot of food, säger jag och ger Niall en chockad blick.
Han ler men rycker lite på axlarna. 
- Niall is never without food, säger Louis och ler mot mig. 
Jag skakar lite på huvudet men skrattar ändå. 
Jag tar två stycken mjölkpaket och ställer fram på bordet. 
Harry ställer samtidigt fram mjöl och bakpulver och jag tar ut margarin från kylskåpet och stänger det sedan. 
Niall har redan börjat lägga i de flesta ingredienser i en skål och jag kollar återigen chockat på honom.
- Oh god, why are you so quick on this? säger jag frågandes och Niall skrattar åt mig. 
- I want everything ready as fast as possible... säger han. 
"So Quinn can have breakfast in bed... AND ZAYN" lägger han till och ler lite generat. 
Jag ler mot honom och möter både Harry och Louis blick som även de ler åt Niall's kommentar. 
Louis kommer och lutar sig mot en bänk bakom mig och harklar sig lite. 
- You really like her, don't you Niall? säger han och ler charmigt. 
Jag ser hur Niall blir generad men sedan nickar han. 
- She's really sweet. säger han och kollar på oss innan han sedan vänder sig om igen och börjar röra om i bunken. 
- Niall, why don't you wake her up? Me, Harry and Louis can finish this! säger jag som en idee och han ser lite osäkert på mig och sedan på Harry och Louis som båda två ler stort. 
- That's a good idea! You go and wake her up Niall! utbrister Louis instämande. 
Niall ser lite osäker ut men ställer sedan ner bunken på bordet och nickar. 
- I'll go and wake her up then, säger han mest för sig själv och jag nickar. 
Han ger oss en sista blick och går sedan ut till vardagsrummet. 
Vi lägger upp scones degen på en plåt och sätter in den i ugnen och under tiden vi dukar upp på det stora bordet i köket kommer Niall och Quinn in i rummet. 
- Oh Goodmorning Quinn! säger Louis när de kommer in. 
- Morning! svarar hon och ler. 
Hon ser ganska nyvaken ut eftersom hennes hår är lite tovigt. 
Niall går och håller sin hand runt hennes midja och jag ler lite åt honom när han möter min blick. 
- Is Zayn still sleeping? frågar jag chockat och kollar snabbt på klockan. 12.00 . 
- No im not!! säger Zayn som plötsligt kommer in genom dörr öppningen och gäspar. 
- ZAYN YOUR AWAKE! utbrister Louis chockat och Zayn rycker på axlarna lite. 
Både Harry och Niall ser båda chockade ut över att Zayn är uppe och jag skrattar lite och Quinn ler. 
Klockan på ugnen ringer och alla reagerar. 
- Well i think it's time to eat then! säger Niall och ler. 

Här har ni en snabb del :) 
Kommentera för nästa! 
Kram / Elina 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer

2012-10-19 @ 17:40:41
Postat av: Frida

I loved it! :D Kan verkligen inte vänta tills nästa!! xx

2012-10-19 @ 18:07:17
Postat av: 1D

Super bra!!!
En av mina favorit kapitel. This far....
ÄSLAR ERAN BLOGG NI SKRIVER BÅDA SJUKT BRA

2012-10-19 @ 18:59:27
Postat av: Olivia <3

Grymt <3 mer... ;D

2012-10-19 @ 19:41:14
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: elin

grym

2012-10-19 @ 20:02:08
Postat av: Alva

awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome awesome
awesome awesome awesome awesome awesome awesome
Hoppas det händer något mellan Louis och Lexie woop woop..<3

2012-10-19 @ 20:03:43
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: Denisé

Wooopwoooop!! Älska!!!! Vill ha nästa nu!!! :D:D:D

2012-10-19 @ 20:24:37
Postat av: Anonym

älskar den :) vill ha mer mer mer ! :)

2012-10-19 @ 23:31:08
Postat av: hilda

älskar den :) vill bara ha mer mer och mer :)

2012-10-19 @ 23:32:03
Postat av: Anonym

Bästa är ni!!!!!!!!!!

2012-10-20 @ 12:18:50
Postat av: Trisha

Aww, mer mer mer mer jag kräver mer nu! Ni är så sjukt bra, kan inte vänta tills nästa kapitel kommer upp :D Awwwwww! Mer snart lova det<3<3

Pussi ^@^

2012-10-20 @ 13:16:02
Postat av: Anonym

Suuuuper! Nästa tack! Idag snälla? :* Älskar det ni skriver! <3<3<3

2012-10-21 @ 14:57:54
Postat av: Jemiah

Hej!
För det första, tack för en superbra blogg!:)
Vi ville bara säga att på vår blogg så pågår det en tävling där man kan vinna priser. Den pågår fram till den 1 november. Kolla gärna in den och delta, det skulle betyda massor för oss!<3
//Jenny och Emilia

2012-10-21 @ 15:20:05
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Bra blogg!

Superbra blogg ni har!
Läs vår 1D-novell?

2012-10-21 @ 21:00:23
URL: http://nw.blogg.se
Postat av: Matilda

En av dom bästa bloggarna jag har läst!!!
När kommer nästa del ut? Längtar!!! <3:)

2012-10-21 @ 22:54:13
Postat av: lilly

love it!! vill ha mer right now!
snälla meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!

2012-10-22 @ 19:21:58
URL: http://wilmaslifeblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

åååh lexie och louis bara MÅSTE bli ihop !! :D <3

2012-10-22 @ 20:03:50
Postat av: Anonym

Uuugh näär kommer nästa del. Det här är säkert tionde gången jag tittar in på sidan om det har kommit nått nytt ,, ;p

2012-10-23 @ 17:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0