GBY - DEL 21

Quinn's perspektiv 

Niall står och häller upp vatten i en stor kastrull och jag sitter på barstolen i hans stora hus. Lexie's och min längehet var ungefär lika stor som detta köket känndes det som. 
- Spaghetti bolognese, säger Niall.
- One of my favorites, säger jag och ler. 
- Awesome, säger han och ler tilbaka. 
- So are they one their way or? säger jag sedan.
- Yeah they had already left the amusment park, säger Niall och häller i massa pasta i det kokande vattnet. Han blandar runt lite och rör om i köttfärsen som håller på att brynas innan han sätter sig bredvid mig. Han snuddar min hand och jag ler. Jag kollar upp mot honom och jag möter hans blick. Det är helt omöjligt att kolla bort från de blåa ögonen som stirrar rakt in i mina. Niall tar min hand och lutar sig lite framåt. Han kysser mig först försiktigt och sedan ställer han sig upp och placerar händerna runt min hals och kysser mig mer insentivt. Ytterdörren öppnas med ett ryck ifrån hallen och både jag och Niall hoppar till.
- HELLO! ropar Louis ifrån hallen och jag hör hur det kommer in mer folk. Niall himmlar med ögonen och jag skrattar till. Jag hoppar ner från barstolen och går med Niall ut till hallen för att träffa alla. Lexie står vid ytterdörren med ett leende på läpparna. Harry, Liam, Zayn kommer ingående och bakom dem kommer några som  jag känner väl igen men aldig har träffat. Perrie och Andy ler mot mig och Perrie går fram till mig och ger mig en kram. 
- I'm Perrie and I supose you are Quinn? säger hon och ler.
- Um, yeah, säger jag förvånat. 
- Niall have talked about you, säger Perrie och blinkar. 
- Oh, är det ända jag får fram och blir lite röd om kinderna. Perrie ler och går sedan bort till Zayn som väntar på henne. Jag får en kram av Andy med och han ler glatt mot mig. 
- I'm Andy, säger han. "Nice to fianally meet you" lägger han till.
- Hi, I'm Quinn, säger jag.
- Yeah, I know, säger Andy och skrattar. 
Jag möter Lexie's blick och hon bara ler mot mig. 
- Det var jätte kul på tivolit, och jag antar att du hade kul med Niall, säger hon och hänger upp jackan på en krok i en enorm garderob. 
- Ja vi hade det jätte trevligt, säger jag. Vi går tillbaka till köket där Niall har lagt upp pastan i en fin skål och håller på att lägga över köttfärsen från stekpannan till en rund blå skål. Jag möter hans blick och han blinkar med ena ögat mot mig. Alla håller på att sätta sig ner vid det dukade bordet, jag och Lexie sätter oss och Niall ställer fram det sista på bordet innan han sätter sig bredvid mig. Alla börjar äta och middagen flyter på. Vi sitter vid bordet i säkert timtal och jag tänkte inte ens på att jag satt vid bordet med one direction, Perrie från Little Mix och Andy, Liam's bästavän som vart med i directioners fandom i en evighet. Det känndes bara som om de kunde ha varit vem som helst. 
Andy, Zayn och Liam är i en djup disskution vad som passar bäst med ett par jeans de hade sett häromdagen. Perrie och Lexie sitter och pratar med varandra och det ser ut som om de har kännt varandra i en evighet. Harry, Jag, Niall och Louis skrik pratar till varandra tvärs över bordet för att försöka överrösta de andra. Niall's hand vilar på mitt lår men jag tänker knappt på det.
- MOVIE TIME?! vrålar Louis överbordet.
- YES! skriker Harry. Lexie och Perrie tittar upp som om de inte hört någonting om våran konveration och Liam, Andy och Zayn tittar på Harry.
- Witch movie? frågar Harry lite lugnare. 
- Hm, maybe The Vow? säger Louis.
- Okay, säger alla i mun på varandra och vi börjar långsamt resa oss upp för att gå mot Tv rummet. 
Niall börjar duka av och jag bestämmer mig för att hjälpa till.
- Quinn, you don't have to, säger Niall.
- No I want to help, säger jag bara. De andra har gått till Tv rummet och jag och Niall står kvar i köket. 
- I was thinking that tomorrow... we could go to this really good chinese place if you want, säger Niall och kollar undrandes på mig.
- Oh I love chinese food, säger jag.
- You won't be disappointed because I think they have the best food in London, säger Niall.
- Are you coming? säger Zayn som dykt upp vid dörröppningen.
- Wow... I didn't see you there, säger Niall.
- Haha, you were looking somewhere else maybe, skrattar Zayn.
- Yeah maybe... but we're coming, säger Niall och tar min hand och följer efter Zayn till Tv rummet. Jag sätter mig i soffan och Niall sätter sig bredvid mig. Filmen drar igång och det blir helt tyst. Jag lutar mig mot Niall's axel och han lägger armen runt mig. Efter filmen är slut känns det som jag inte kan röra mig för jag har blivit allderes stel av att sitta stilla så länge. 
- Can't we watch another movie? frågar Zayn och gäspar samtidigt. 
- Yeah, I can't move my ass, I'm so tired, säger Louis.
- Do you want to watch one more? frågar Niall och kollar på mig. 
- Mm...sure, I can watch one more, säger jag och ler lite.
- Okay, me too then, säger Niall. Alla andra vill också se så vi bestämmer oss för en utav de äldre Harry Potter filmerna. 
- To bad that Ed couldn't be here, säger Harry. 
- Haha, Harry and Ron, skrattar Liam. Jag kollar på Lexie som verkar tänka ett slag innan hon fattar att Ed är ginger som Ron och Harry heter Harry som Harry Potter.
Lexie sitter bredvid Andy och Louis och hon möter min blick och tittar snabbt på Niall och sedan på mig igen och ger mig 'Olala' blicken. Jag himmlar med ögonen och kollar sedan på Louis och sedan på henne och hon immiterar mig exakt vad jag hade gjort när hon gett mig blicken. Jag skrattar till och Lexie bara skakar på huvudet. 
- What's so funny babe? viskar Niall. 
- Nothing I was just lookning at Lexie, viskar jag tillbaka och ler. 
- Girl things... säger Niall bara och rycker på axlarna. Jag lyckas hålla mig för skratt och snart är jag djupt koncentrerad på filmen. Efter en stund känner jag hur mina ögonlock håller på att falla igen och utan att kunna stoppa mig själv har jag redan somnat. 

Väldigt snabbt skrivet igen... men hoppas ni gillar den!
Och glöm inte att rösta på oss på blogg awards! 
Kram Tyra! 

Kommentarer
Postat av: Ida

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-10-16 @ 17:46:25
Postat av: Frida L

Jätte bra!! Kan verkligen inte vänta tills nästa kapitel!! ^^ Skulle man kunna få önska lite mer drama...? ;)
Har redan röstat och om jag minns rätt så kunde man bara rösta 1 gång per person! xx

2012-10-16 @ 17:58:24
Postat av: Olivia <3

Grymt of course <3

2012-10-16 @ 18:20:47
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Hedda

GUD VAD BRA DU ÄR PÅ ATT SKRIVA
as gulligt kapitel

2012-10-16 @ 18:29:30
Postat av: Ellinor

skriv meeer :D

2012-10-16 @ 19:13:45
Postat av: anon

helt grymt!
har börjat på en ny novell nu! kika in och säg vad ni tycker! xx

2012-10-16 @ 19:16:07
URL: http://onedshipsfiction.blogg.se
Postat av: Anonym

Lika bra som alltid! Kan knappt bärga mig till nästa!! Gärna lite mer mellan Louis och Lexie, de skulle vara så söta ihop! <3<3 Men verkligen suuuper bra!

2012-10-16 @ 19:55:18
Postat av: Denisé

Mer! Du är så grym på att skriva får fjärilar i magen varje gång de kommer upp ett nytt kapitel!! :D

2012-10-16 @ 20:40:35
Postat av: 1D fans

Spännande!
Läs gärna våran nystartade novellblogg om 1D!

Www.directionersnovels.blogg.se

2012-10-16 @ 21:30:19
URL: http://Directionersnovels.blogg.se
Postat av: Ebba

BRA
ÄLSKAR DENNA NOVELL

2012-10-17 @ 07:13:04
Postat av: Patricia

Bra?! Nej, bäst heter det! Älskar dig & din fina och vackra story :D Aww, tack för alla snabba inlägg, love you. Pussi ^^

2012-10-17 @ 18:27:41
Postat av: Linnéa

SKRIV MER :D skit bra ju

2012-10-17 @ 21:34:23
Postat av: Rebecka Buhay

SV: Tackar! Den är från Kappahl!

2012-10-17 @ 22:57:20
URL: http://rebeckabuhay.blogg.se
Postat av: 1D

BRA UPPDATE
TAAAACK
NI ÄGER

2012-10-18 @ 12:21:43
Postat av: emma

MER superduper bra!!!!!!!!

2012-10-18 @ 16:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0