GBY - DEL 20

Lexie's Perspektiv: 
 
 

Jag kollar lite frågandes på mobilen och på Quinn som viftar med händerna. 
- Svara då! väser hon och jag fipplar med mobilen men svarar. 
- Hi Louis! svarar jag glatt och viftar att Quinn ska gå ut men hon skakar på huvudet och stannar. 
- Hi! Did I wake you up? frågar han lite osäkert. 
- No, no you did'nt , svarar jag och sätter mig upp i sängen och viftar fortfarande mot Quinn åt henne att hon ska gå ut men hon stannar och jag himlar med ögonen mot henne. 
- Uhm, I was only wondering if you where free today..? säger han och jag blir lite generad och antagligen ser Quinn det för hon kastar sig mot mig och sätter sig på kanten av sängen för att hör vad Louis säger också. 
- Well, Quinn is going to meet Niall so yes im free, säger jag och ler. 
- Oh great! Because me and the other boys, exept Niall, are going to amusement park and i was wondering if you would like to come too? ..... with me...? säger han och jag blir lite generad igen men ler. 
Quinn flyger upp ur sängen och springer plötsligt därifrån och jag undrar vad fan som flög i henne, men jag struntar i det.
- I would love to go there! säger jag istället till Louis och jag hör nästan hur han blir glad. 
- Great! I'll pick you up at 11.30 ? is that okey? frågar han och jag nickar utan att tänka på att han inte kan se det. 
- It's perfect! svarar jag och skrattar lite. 
- Well, see you soon then! Bye! säger han. 
- Bye! svarar jag och vi lägger på. 
Quinn kommer in rusande igen och jag ser att hon tagit på sig andra kläder, även fast hon redan hade bytt från pjamas innan. Nu har hon istället på sig en jätte fin vit axellös tröja och en kjol, som hon inte ofta brukar ha faktiskt.  
- Värst vad du var snabb ut ur rummet helt plötsligt. säger jag och ler samtidigt som jag reser mig upp. 
- Ja, men Niall hämtar mig vid elva och jag är ju inte ens halv färdig, säger hon och små skyndar sig in på toaletten.
Jag kollar klockan och den visar halv elva, så jag har en timme på mig. Det räcker, tänker jag men vet själv att det är lite för lite tid för att fixa sig snygg till. 
- Vad sa Louis? ropar hon från toaletten.
- Han frågade om jag skulle med på Tivoli men honom och de andra killarna, så han hämtar mig vid halv tolv, ropar jag tillbaka och Quinn sticker snabbt ut huvudet från toaletten.
- Påriktigt? Och du säger att han INTE är intresserad av dig? säger hon och ler lite busigt. 
Jag suckar och hon skrattar åt mig. 
Jag går mot min garderob, där jag nu hängt upp kläderna, och letar efter lite kläder jag kan ha på mig. 
Jag kollar igenom allting jag tagit med mig, men på något sätt känns ingeting som det rätta och jag suckar. 
- Vafan ska jag ha på mig då, ropar jag mot Quinn efter ett tag som kommer utspringande från toaletten. 
- Kolla igenom mina saker om du hittar något om du vill, säger hon och fortsätter ut i vardagsrummet. 
Jag suckar men sätter mig vid hennes garderob och letar lite. 
Efter ett tag hittar jag äntligen ett helt vanligt linne och orkar inte bry mig så jag drar på mig en bandeu bh och sedan linnet över. 
Jag tar ett par av mina slitna jeans och går ut mot Quinn. 
- Kan jag ha på mig det här? frågar jag trött och Quinn ler där hon står och sätter på sig ett par pärl örhängen framför hall spegeln. 
- Klart du kan! Du passar i allt, säger hon och gör en luft puss mot mig. 
Jag ler men skakar lite på huvudet och går tillbaka in till toaletten. 
Jag sätter på locktången och borstar lätt igenom mitt hår, inte för mycket för då finns chansen att det blir för fluffigt. 
Jag hör hur Quinn kommer gående eftersom hon redan satt på sina klackskor och det slår ganska hårt i golvet när hon rör sig. 
Hon kommer in på toaletten och börjar rota i sin smink väska. 
Hon drar upp sina fyra mascaror och jag suckar. 
- Varför har du fortfarande fyra mascaror lilla vän? säger jag och skrattar. 
Hon ger mig en ond blick. 
- Fortfarande, så är den ena mascaran blå och jag använder den underst och sedan de svarta över, säger hon och börjar sminka sig. 
Jag skrattar åt minnet då vi vart på stan och Quinn köpt en ganska dyr mascara och sedan märker att den är blå.
- Juste, jag lämnade lite kaffe åt dig ute i köket! utbrister Quinn och jag ler.
- Thank you, säger jag och reser mig för att gå ut i köket.
Det står en kaffe mugg därute och jag sätter mig på en utav stolarna och smakar på det.
 Quinn går förbi mig och går mot hallen.
Jag slänger en snabb blick mot klockan.
- Han ska vara här nu, säger jag till henne och i samma ögonblick får Quinn ett sms.
Hon ler mot mig och kollar sedan snabbt mobilen.
- Yes, han är där nere! svarar hon och ler. 
Hon öppnar ytterdörren och vänder sig sedan om mot mig. 
- Vi syns sedan,  ha det så kul med de andra! säger hon och jag nickar och ler och sedan stängs dörren efter henne. 
 
Jag kollar mig en sista gång i hall spegeln där Quinn stått exakt likadant för en halvitmme sen och jag ler. 
Louis skickade precis ett "Jag är här" medelande så det var dags att gå ner till honom. 
Jag drar schalen jag hittat i Quinns väska över mig och tar min väska och går sedan ut. 
Direkt när jag kommer ut på gatan ser jag bilen som står parkerad mitt framför mig och Louis kliver ut. 
Han ler och jag ler tillbaka till honom. 
- Hi, säger han när vi är tillräckligt nära. 
- Hi! svarar jag och får en varm kram. 
- The other boys took another car, so we are going to meet them at the amusement park! säger han och jag nickar. 
Vi går mot bilen och när vi kommer fram öppnar Louis dörren åt mig och jag ler. 
- Thank you! säger jag lite generat och Louis ler charmigt mot mig. 
Louis hoppar in på andra sidan och bilen startar. 
- Is it far away from here? frågar jag när vi kommit ut på gatan och Louis skakar på huvudet.
- No, It's like 20 minutes. svarar han och ler. 
- Oh, okey great! säger jag och ler tillbaka mot honom. 
Precis som Louis sa tog det exakt 20 min innan vi parkerar bilen utanför ett stort tivoli på en slags pir ut över vattnet. 
Jag kliver ur bilen och Louis kommer fram vid min sida. 
- Wow, this is really cute! säger jag och kollar mig runt omkring. 
Det är färgglatt överallt och massor av olika bergochdalbanor m.m . 
- Well, it's a really good place to have fun in! säger han och jag stänger försiktigt bil dörren. 
Louis låser bilen och gör en gest med handen åt vilket håll vi ska gå. 
Jag går försiktigt bredvid honom och han ler. 
- This was actually the place me and the boys took the pictures to Dare To Dream, säger han. 
- Ehm... säger jag och blir snabbt generad. 
"I don't really know what Dare To Dream is..." säger jag generat och skrattar lite. 
- Oh, Well, it's one of our books! säger Louis som om det inte vore någonting. 
- Really? You have written books? frågar jag förvånat. 
- Yes! svarar Louis som ler. 
- That's really cool, i have to read them some time! säger jag och ler.
Louis skrattar och vi kommer fram till ingången av tivolit. 
- Should we wait for the boys here or inside? frågar jag. 
- Uhm, Here i think! svarar Louis och kollar sig omkring. 
Samtidigt ser vi de komma gående från de andra hållet och Harry vinkar. 
Louis vinkar tillbaka. 
- Come, säger han till mig och börjar gå mot de andra. 
Han lägger sin hand lätt mot min rygg/svank och jag möter hans blick. 
Han ser aningen generad ut men jag ler. 
Vi går fram mot de andra. 
- Hiii Lexie! utbrister de och jag får en kram av alla förutom en, som jag faktiskt inte känner igen.
Är han kanske också med i bandet tänker jag snabbt, men slår snabbt bort tanken då jag faktiskt vett att det bara är fem stycken. Helt blåst är jag inte. 
- Lexie, this is Andy! säger Liam och presenterar mig för den långe okände killen och vi skakar hand.
- Hi! säger jag och ler. 
- Hi, svarar han och ler tillbaka. 
- So, should we check if Ted is here? frågar Harry och de andra nickar och börjar röa sig mot ingången.
Louis som fortfarande står bredvid mig ler. 
- Ted is a man who works here and he's the one who will let us in, for free! säger han förklarande.
- Oh, okey! svarar jag och ler. 
Jag följer efter de andra och vi hittar efter ett tag Ted som släpper in oss. 
Det är inte värst mycket folk där, men ändå ganska mycket. 
Det går några timmar och vi springer runt och åker saker, äter godis, skrattar och spelar på olika spelhjul m.m. och det har redan hunnit bli lite mörkt. 
Plötsligt ringer Louis telefon och han drar upp den och svarar.
Vi är påväg till en annan åk attraktion och vi stannar lite smått för att kolla så att Louis är med. 
Han vänder sig om mot oss.
- It's Niall, you can go for a ride, I'll wait here! säger han och ler innan han återgår till samtalet med Niall.
Jag vänder mig om mot de andra killarna som ler och vi fortsätter gå mot ingången av karusellen. 
- So Lexie, börjar Zayn när vi står i kön och jag kollar frågandes på honom och ler. 
"You and Louis... are really good friends now...?" frågar han och jag känner hur generad jag blir. 
- Ehm.. haha yes, he's a really good friend! säger jag och ler skrattandes. 
- Really? Just a friend...? frågar Zayn igen och ler finurligt.
Jag skrattar men kollar generat ner i golvet snabbt. 
Harry som vänt sig om och hört vad Zayn sagt skrattar och klappar mig på axeln. 
- Im sure Louis thinks you are a really good friend too! säger han och ler charmigt. 
Jag nickar och skrattar lite igen. 
Zayn fejk hostar till. 
- *Good Friend*, säger han mellan hostningarna. 
Han ler och får en smäll på armen av Harry. 
- Stay outside Louis private man, if he has something to say he will say it himselfe, säger Harry och ler busigt mot mig. 
Harry och Zayn skrattar och jag känner hur generad de gjorde mig. 
Vi kommer in och åker karusellen som snurrar välldigt mycket, vilket är lite för mycket för mig. 
När vi kommer ut från åkatraktionen står Louis och väntar på oss och jag ler mot honom. 
De andra kommer också fram. 
- Niall just called, and he asked if he should do dinner for us?  säger han och kollar på de andra och mig. 
"He thought we could have a "family-dinner" tonight. The one direction boys, the girls and Andy!" lägger han till och ler. 
Jag kollar snett bredvid mig på de andras reaktioner och det nickar. 
- That would be really fun! utbrister Liam och ler. 
- Yeah! I agree, that would be so much fun! säger även Harry och de andra nickar.
Jag vänder mig om mot Louis igen. 
- What do you think? frågar han till mig lite lugnare och ler snällt. 
- I think it's a really good idea! säger jag och skrattar lite. 
Han skiner upp och drar fram mobilen.
- I'll text Niall that we will be home in 30 minutes then, säger han lite för sig själv mest och börjar skriva. 
Jag vrider på huvudet mot de andra igen och ler mot Zayn som jag får ögonkontakt med. 
- Let's go to the car then! säger Liam och vi börjar allihopa röra oss mot utgången. 
Liam och Andy går längst fram och skrattar hysteriskt , medans vi andra går lite längre bakom lite lugnare. 
- This was a fun day, säger Harry, som går på min ena sida, plötsligt till oss på "den bakre raden" och ler lite. 
Både jag och Louis nickar. 
- Just enjoy the roller coaster, that's life! utbrister Zayn högt med en tillgjort dialekt. 
Jag börjar skratta och även Harry. 
Vi kommer mot utgången och Zayn skyndar sig förstut genom den ganska trånga utgången, Liam och Andy står redan på utsidan. 
Jag lämnar lite utrymme åt Harry så att han kan gå ut före mig och han ler som ett tack. 
Jag ger Louis som är precis bredvid mig en blick medans gör en gest med handen. 
- Ladies first! säger han och ler charmigt. 
Jag skrattar lite. 
- Thank you! säger jag samtidigt som jag går ut från tivolit. 
- Louis, will you drive Lexie again...? frågar Liam när vi alla är ute. 
Louis nickar. 
- Of course i will, säger han och ler mot mig. 

Blev lite slarvigt i slutet, förlåt men jag tyckte ni var värda en del till :) 
Kommentera gärna om det är något ni skulle vilja hända!
Kram / Elina 

Kommentarer
Postat av: Alva

o´h gosh!

2012-10-13 @ 22:39:39
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: ville

As bra!!

2012-10-13 @ 22:45:56
Postat av: Frida

Jätte bra! :D Jag ääälskar drama så det hade varit grymt om du kunde lägga till lite..ja, drama :) Tack o hej xx

2012-10-14 @ 00:34:23
Postat av: lollo

Jättebraaa xx

2012-10-14 @ 01:52:21
Postat av: Ida

MÖÖR:<C

2012-10-14 @ 08:44:21
Postat av: Patricia

Aww,tack för ett så långt kapitel! Älskar dig 7 mke!
Längtar ti nästa kapitel, redan....(:

Pussi :D

2012-10-14 @ 10:08:38
Postat av: emma

I nästa del kan det ju hända något emellan Louis och Lexie?:)

2012-10-14 @ 11:48:23
Postat av: Majia

Asum del :D

2012-10-14 @ 17:12:13
Postat av: Emily Diener

good shit

2012-10-14 @ 17:35:10
Postat av: Lucy Hale blogg

Hej! Glöm inte att meddela din läsare om att dom kan nu rösta på din blogg i min Blog Award på halelucy.blogg.se :)

2012-10-15 @ 16:06:27
URL: http://halelucy.blogg.se/
Postat av: bloggaren

hej jag har läst din novell.
den är super bra!
jag tycker att det ska hända något mellan Louis och lexie eller att killarna ska på turen och frågar om de ville följa med eller något annat spännande!
Från Bloggaren

2012-10-15 @ 17:07:33
Postat av: Hedda

Åhh DU SKRIVER SÅ HIMLA BRA
Älskar denna novell!!!
Bästa novell hitills

2012-10-16 @ 08:40:25
Postat av: Hedda

Braa

2012-10-16 @ 08:41:22
Postat av: Anonym

Lite drama typ sex

2012-10-16 @ 16:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0