GBY - DEL 19

Quinn's pespektiv

Den svarta skåpbilen svänger stannar och en stor biffig vakt öppnar dörren och jag ser att vi är vid våran lägenhet. Jag frågar inte hur han visste vart vi bodde utan bara hoppar ut efter Lexie. Vakten följer oss hela vägen till dörren och jag märker hur jag skakar när han klappar mig på ryggen och ler innan han går tillbaka till bilen. Jag och Lexie går under tystnad upp till våran våning och jag låser upp dörren och jag stänger dörren ganska snabbt.
- Vad fan hände just? säger Lexie efter en tyst minut. Jag kollar upp och möter Lexie's blick och håller upp min hand och visar hur mycket den skakar. 
- Nått som jag aldrig vill uppleva igen... säger jag och sänker handen. Min mobil börjar ringa och jag rycker till jag drar upp den och ser att det är Niall som ringer. Jag tar ett djupt andetag och svarar.
- Hey Niall, säger jag så lungt jag kan.
- Babe, I'm so sorry, säger han och jag hör på hans röst hur ledsen han är.
- What? No, I'm okay, säger jag så övertygande jag kan. 
- Quinn, no you aren't, säger Niall. "I have seen pictures of you and Lexie at the mall" säger han sedan.
- You have? How? säger jag chockat men kommer snabbt ihåg hur alla hade haft sina mobiler framme så det kanske inte var så konstigt att han hade sett några. "Okay I think i know.." säger jag sedan.
- Umm... you look terrified Quinn, säger Niall ganska tyst och jag kollar på Lexie och pekar på datorn för att visa att on skall logga in på twitter. Lexie nickar och öppnar locket och sätter sig i soffan. Jag går och sätter mig bredvid henne och inom 5 sekunder ser jag massor av bilder av mig och Lexie. Det ser ut som jag håller på att svimma och Lexie ser helt lost ut. 
- That's great... säger jag sarkastiskt och Niall fnyser i luren.
- Yeah, you look terrified, säger Niall.
- But I didn't know that directioners where that crazy, säger jag och tänker på hur jag har fangirlat sönder när de släppte deras senaste musikvideo men jag hade ju inte direkt stalkat upp Perrie för att typ döda henne.
- Haha, well I don't want that to happen again so say to me when you and Lexie decide to go out so you can have a lifeguard with you, säger han.
- Erm, I don't think that's necessary, säger jag.
- But I think it is, säger Niall bestämt och jag kunde höra på hans röst att han inte skulle låta mig gå utan en livvakt.
- So we are gonna be followed by a lifeguard? säger jag ganska så gnälligt.
- Haha, Quinn he looks like a normal dude just if something happens... säger Niall.
- Mm... säger jag och kollar på Lexie som tittar undrande på mig. Jag reser mig upp och går in till sovrummet och slänger mig i sängen. 
- But babe? säger Niall.
- Yeah? säger jag och ler åt han kallade mig 'babe'
- Tomorrow, are you free? säger han.
- Hm, yes.
- You and me? är det ända Niall säger och jag skrattar.
- Okay, what time? frågar jag och ler.
- Eleven? frågar han.
- Sounds perfect, säger jag.
- Awesome, säger han och jag hör någon busvissla i bakrunden. "Harry... shut up" säger Niall till honom och jag skrattar.
- What are you doing? frågar jag.
- We are at rehalsals still, I think Lou and Zayn is hiding some where and Paul is looking for them, säger han och skrattar lite. Jag hade glömt bort helt och hållet att vi skulle på deras konsert här i London på fredag. 
- Oh for friday? säger jag.
- Haha, yeah did you forget? frågar Niall.
- Um.. no, säger jag oskyldigt.
- Yeah sure, säger Niall och skrattar ännu mera. Vi är tysta en stund och det ända jag hör är hans andetag i telefonen. 
- What are you think on? frågar jag.
- You, säger Niall, jag känner hur röd jag blir om kinderna och är väldigt glad över att vi pratar över telefon.
- Oh, är det ända jag får fram och Niall skrattar.
- You are so cute, I can't wait to see you tomorrow, säger han och jag blir allderes varm i kroppen.
- I can't wait to see you either, säger jag och ler.
Lexie öppnar dörren och smyger in och sätter sig bredvid mig.
- Är du klar snart? viskar hon och jag märker att hon är otålig.
- Snart, viskar jag och ler snett.
- Did you say something? frågar Niall.
- No, or yes but it was to Lexie she's so impatient, säger jag och skrattar åt Lexie's ansiktsuttryck. 
- Well Im not gonna hold you, säger Niall. "I think Paul found Lou och Zayn now so we will be going" säger Niall.
- Haha, okay but I'll see you tomorrow then.
- Yes, I'll text you later, bye, säger Niall.
- Bye, säger jag och lägger på. Jag slänger mobilen framåt på sängen och rular runt på rygg. 
- Denna dagen har nog vart den konstigaste i mitt liv... säger jag.
- Youre not alone, säger Lexie och skrattar till. "Herregud jag tror jag har tappat hörseln" säger hon och kollar på mig.
- Ja, helt seriöst de typ skrek rakt i mitt öra, säger jag. "Sån directioner var ju iallafall inte jag..." säger jag sedan.
- Haha, nej du var nog mer av den lungnare varianten, skrattar Lexie.
Lexie sträckte sig efter daton hon hade haft med sig in och fällde upp locket.
- Ska vi kolla på någon film? säger hon och jag lägger mig bredvid henne så jag också kan se skärmen. Lexie loggar in och twitter är upp på första sidan. 
- Söt bild, säger jag och pekar på en bild där jag blundar och håller Lexie hårt i handen. 
- Men du skall se dem på mig... helt seriöst jag ser helt... jag vet inte vad, säger hon och klickar upp en bild där hon ler ett väldigt fake leende och håller upp handen för att knuffa sig igenom folkmassan. 
- Haha, jag orkar inte, säger Lexie och tittar på bilden och smäller sedan ner locket och tittar på mig. "Vad sa Niall förresten?" 
- Han sa att han ville att vi skulle säga till om vi skulle ut så vi kunde få med oss en förklädd liv-vakt... säger jag. Lexie kollar skeptiskt på mig och höjer ena ögonbrynet.
- Seriöst? säger hon sedan när jag inte säger nått.
- Jupp... och så undrade han om jag ville göra nått med honom imorgon, säger jag för att byta samtals ämne. 
- Olala, säger Lexie och biter sig i läppen. Jag börjar skratta och hon ler. "Nej men seriöst då, ni är verkligen jätte söta tillsammans" 
- Sluuta, säger jag generat och kastar en kudde på henne. 
- Haha bäbe dåå, säger hon och skjuter ut underläppen.
Jag reser mig upp och kastar den andra kudden på henne men hon fångar den räcker ut tungan mot mig. 
- Haha, det måste vara något fel på oss, säger jag.
- Någon skruv sitter lös nån stans, säger Lexie och blinkar mot mig. 
- Ja det måste det... säger jag och ler. "Men nu skall jag sova för jag skall träffa Niall klockan elva imorgon"
*
Jag vaknar av att mobilen ringer och jag stänger av alarmet och smyger tyst upp för att inte väcka Lexie. Jag har 1 nytt sms och ser att det är ifrån Niall för 10 minuter sedan. 
Hey Quinnie, sorry that I never texted yesterday but I'll pic you up at 11, love xx

Jag ler mot min mobil 'Quinnie' jag skakar på huvudet och svarar snabbt.
Awesome, see you soon, xx

Jag smyger ut till köket och sätter mig vid bordet med en kopp kaffe och en ost smörgås. Jag kollar ut genom fönstret och solen tittar fram bakom ett litet litet moln. Jag äter upp min frukost och smyger in till Lexie som har vaknat. 
- Goodmorgon, säger Lexie med trött morgon röst.
- Haha, godmorgon, skrattar jag och letar efter några kläder. 
Det börjar ringa på Lexie's mobil. 
- Vart är min mobil? säger Lexie och börjar rota trött i sängen tills hon hittar den på nattusbordet. "Det är Louis" säger Lexie förvånat och kollar upp mot mig.

Väldigt kort del men hoppas ni gillar den ändå.
Kram Tyra. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2012-10-12 @ 21:31:38
Postat av: Love 1d

NÄSTA DEL NU! DET ÄR SJUKT SPÄNNANDE, HOPPAS DET HÄNDER NÅGONTING MELLAN LEXIE OCV LOUIS NUUUU!

2012-10-12 @ 22:48:08
Postat av: Patricia

Fettbra kapitel! Vill läsa mera nu :D

2012-10-13 @ 07:39:35
Postat av: Frida

Sjukt bra! Jag får typ dampryck när jag ser ett nytt kapitel x) Kan inte vänta tills nästa! Hoppas verkligen den kommer ut idag :3
Bästa novellen nånsin :') xx

2012-10-13 @ 11:06:23
Postat av: Matilda

MEER!!!

2012-10-13 @ 11:49:14
Postat av: Annika

MEER!!!

2012-10-13 @ 11:49:28
Postat av: Wilma

Mer,mer,mer!!!!!!:)

2012-10-13 @ 12:25:48
Postat av: ??

M.E.R. genast!!!asbra får inte sluta nuuuu!

2012-10-13 @ 12:34:12
Postat av: Anonym

love!!

2012-10-13 @ 14:37:29
Postat av: Ellinor

nästa del tack :)

2012-10-13 @ 22:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0