GBY - DEL 18

Lexie's Perspektiv: 
 
  
 
- Thank you! säger jag mot damen i kassan och hon ler. 
Jag tar mina påsar och små springer med Quinn ut ur affären. 
Quinn trycker sin arm in i min och bildar armkrok och jag känner hur jag nästan tappar alla påsar jag håller i. 
Som tur va ramlar det bara ner två påsar på marken. Jag suckar ändå och försöker på smidigaste sätt ta upp dem utan att varken tappa fler påsar, släppa Quinn's arm eller visa överdelen av min rumpa, efersom mina vita shorts är någon storlekar förstora.
Jag sträcker på benen och böjer mig ner. 
Quinn börjar skratta. 
- Haha vad håller du på med? utbrister hon och skrattar ännu mer fortfarande hållade i min arm. 
Jag reser mig upp och slänger lite extra med håret för att det ska hamna bakåt och inte i mitt ansikte. 
- Tar upp en påse, på smidigaste sätt, svarar jag och blinkar medans vi fortsätter gå. 
"What's next?" lägger jag till och börjar räkna de affärer vi vart inne i, men kommer genast på att det faktiskt bara vart tre stycken. På mer än tre timmar. Wow, tänker jag. 
- Jag skulle behöva lite koffein, säger Quinn och kollar sig omkring lite. 
- Ja, vi kan fika! föreslår jag och ler. 
Quinn ler och nickar instämmande och vi kollar oss runtomkring ett tag men varken hon eller jag kan se något kaffe ställe. 
Jag suckar och ser en sådan där rolig skärm man kan trycka på och hitta affären man söker efter och jag springer snabbt dragandes med Quinn dit. 
- Yeay.. säger jag lite för mig själv när vi kommit fram och Quinn skrattar åt mig. 
Jag trycket till på skärmen och den börjar lysa ljus blått med några små sträck i mitten. 
"Hello and Welcome." säger er röst från skärmen och både jag ocg Quinn rycker till häftigt. 
- Woooow, säger Quinn och tar sig för hjärtat. 
"Jävlar vad rädd jag blev" säger hon sedan och jag börjar skratta. 
Jag kollar mot skärmen igen. 
- Heelloooo computer, i would like to visit Starbucks or EspressoHouse, wich direction should i go? frågar jag med tillgjord röst och det blir sedan tyst. 
- Ehm.. ska hon inte svara? frågar jag sedan och trycker på skärmen några gången som fortfarande bara lyser blått.
"Choose your store below and i'll show you the way" säger skärmen plötsligt och jag rynkar på pannan lite. 
- Ska jag välja på skärmen...? frågar jag undrande och kollar på Quinn som jag ser börjar gap skratta. 
- HAHA du pratade med henne. Och man ska bara klicka på skärmen, säger hon mellan sina andnings pauser från sitt skrattanfall. 
- Men va.. säger jag igen för mig själv. 
"jag trodde det var sådär kul att man hade en konversation likssom..." fortsätter jag. 
Det har kommit upp en sök ruta och jag skriver in "Starbucks". 
Två alternativ kommer upp på skärmen och jag klickar på den ena. 
"Take your map below, thank you" säger skärmen och det börjar komma ut en karta neranför skärmen. 
- Men what, säger jag igen och Quinn torkar det sista skratt tårarna från sina kinder och hon är alldeles svart under ögonen. 
Jag tar kartan och får den i handen. Det är makrerat med rött från där vi står nu och till närmaste starbucks och jag kollar upp. 
- Vi ska dit, säger jag och nickar med huvudet frammåt. 
Quinn nickar och struntar helt och hållet i att kolla på kartan för att se om jag har rätt, eftersom vi under alla år vi vart bästa vänner insett att orientering eller överhuvudtaget kart koll inte är hennes grej. 
Vi börjar gå och jag ser plötsligt massa tjejer bredvid oss som står med sina mobilen riktade mot oss, precis som om de filmade oss eller något. 
- Varför filmar dom oss typ... säger jag tyst till Quinn som också märkt samma sak. 
- Ingen aning... svarar hon tyst och vi går snabbare därifrån. 
Jag vänder mig om efter ett tag och ser ungefär 10-15 tjejer stå och kolla efter oss. 
De börjar lee och dra i vandra när jag vänder mig om och jag vinkar med armen jag inte håller så mycket påsar på. 
De börjar skrika och jag vänder mig snabbt om igen. 
- Ehm.. oookej, inte riktigt den skrikande reaktionen jag väntat mig, säger jag bara och Quinn kollar snett bakom sig. 
- Okej, det här börjar bli lite för mycket ändå eller? säger hon och tar tag i min arm och drar mig snabbare fram. 
- Är det såhär det är att vara vänner med One Direction? frågar jag och vi svänger höger och ser Starbucks. 
Först några som vill TA BILD med oss för att vi känner killarna, och sedan folk som skriker efter oss? Det är ju bara helt sjukt tänker jag. 
Quinn hostar till. 
- "Vänner" rättar hon mig och jag ler. 
- Bara för att du kan räknas som Niall's tjej betyder det inte att jag räknas som Louis. säger jag. 
- Fast han gillar ju dig, säger hon och suckar. 
Vi kliver in i starbucks och det är ganska mycket folk som står i kön. 
- Men vi är bara vänner, säger jag för att avsluta ämnet och Quinn suckar åt mig igen. 
Det tar ett tag men vi kommer äntligen fram till kassan och jag beställer en Latte. 
Jag betalar och tar emot min latte medans Quinn fortfarande beställer. Jag ger henne en "Jag går ut sålänge" blick och hon nickar. 
Jag går ut och smakar samtidigt på kaffet. 
Det bränner till på tungan och jag grimaserar lite. 
- Aj, säger jag tyst för mig själv och kollar upp. 
Det står två ganska små tjejer framför mig och ler. 
- Uhm... Hii... säger en av dem och jag ser hur generad hon blir. 
Jag ler.
- Hi, svarar jag snällt och tar ner kaffe muggen vid min sida. 
- Are you a friend of one direction? frågar den minsta tjejen väldigt nervöst. 
Åhnej. Inte igen tänker jag snabbt. 
-Ehh.. yes I Am, svarar jag försiktigt och ler lite tillgjort. Jag slänger en blick bakåt och ser Quinn komma mot mig. 
Jag vänder mig om mot de små tjejerna som försöker dölja sina stora leenden och det ser nästan ut som om de ska spricka båda två av glädje. 
Quinn kommer mot mig och ser att jag står vid tjejerna och ger mig en konstigt blick. 
Antagligen tänker hon samma som jag. 
- Would you like to tell them i love them so much and they are my world, frågar en utav tjejerna med mörkt hår och jag ser hur röda kinder hon har. 
Jag nickar och ler lite mot henne. 
- Of course i will! What's your name? frågar jag och hon stammar fram sitt namn.
"Stephanie" 
- Okey Stephanie I promise you i will tell them! säger jag och känner hur Quinn tar min arm i sin och jag förstår att hon tycker det är dags att gå. 
- Thank you so much! säger tjejen vid namn Stephanie och jag ler samtidigt som vi går lite diskret därifrån. 
Jag vänder mig om mot Quinn som drar med mig ganska snabbt nu. 
- Om du inte har märkt det så är det typ folk överallt som filmar oss, säger hon och kollar ner i golvet.
Jag kollar istället upp odiskret och ser massa, verkligen massa tjejer stå överallt. 
- Eehm.... säger jag och möter Quinn's oroliga blick. 
- Enligt mig, är det dags att gå hem nu. säger Quinn och jag nickar instämmande. Jag vet att Quinn inte gillar när det händer för mycket saker runt om kring henne, eftersom hon inte känner sig så jätte säker bland folk såhär. 
Vi kommer mot utgången och jag ler stelt mot massa tjejer som står i en klump bredvid dörren.
- Hi Quinn! Hi Lexie! säger en utav tjejerna och jag ger dem en snabb "hej på dig med" blick innan vi skyndar oss ut. 
Det står inga taxi bilar utanför och jag suckar. 
- Jag ringer en snabbt, säger jag och drar upp min mobil samtidigt som jag ringer en taxi. 
Det kommer några tjejer upp bredvid oss och sträcker fram några block och jag förstår att de vill ha våra autografer. 
Jag skakar lite snällt på huvudet och vänder mig lite mer mot Quinn som inte ser så glad ut längre.
- Hi Quinn can i please take a picture with you? frågar en tjejej som ställt sig bredvid Quinn. 
- Ehm, actually no im on my way home and i don't have time.. säger hon snällt och ler lite osäkert. 
Det kommer fram fler tjejer och ställer sig runt oss och äntligen svarar någon i andra änden av luren.
- Hi I would like to order a Taxi... börjar jag samtidigt som jag hör någon skrika bakom mig.
- OMG IT'S NIALL'S GIRLFRIEND! ropar hon och några fler tjejer bortifrån gatan vänder sig om. 
Quinn kollar skräckslaget på mig och jag förstår att det börjar bli för mycket för henne nu. 
Mannen i telefonen säger att det är lite brist på lediga taxi's för tillfället men att han ska skicka en så snabbt han kan. 
Quinn ställer sig närmare mig när en tjejej puttar på henne från sidan. 
- Can i please take a picture with you? Pleeeeease?  frågar en tjej bredvid mig och jag ler men skakar på huvudet.
-I don't have time im sorry! säger jag men hon ställer sig nädå bredvid mig och hennes kompis tar ett snabbt foto av oss. 
Jag flyttar snabbt på mig och Quinn drar tag i min arm. 
- Lexie, det är alldeles för mycket folk på mig. säger hon och jag ser att hon börjar få lite panik samtidigt som hennes telefon ringer. 
Hon drar upp den och trycker samtidigt sin väska mot sig för att ingen ska öppna den eller liknande. 
- Hello? säger hon och det kommer fler tjejer framför oss som sträcker fram papper och penna för att vi ska skriva på dem. 
Jag skakar på huvudet mot tjejerna som ser riktigt ledsna ut men ger sig inte och fortsätter sträcka fram papprerna. Samtidigt som alla pratar i munn på varandra. 
- Please! ropar dom och verkligen tigger om en bild eller en autograf. 
De står riktigt många tjejer runt, men mest framför oss nu och det känns bara väldigt överdrivet allting. 
Någon skriker i mitt öra och jag rycker snabbt till. 
- SHE'S TALKING TO NIALL! ropar hon och pekar på Quinn och plötsligt börjar ALLA tjejer runt omkring oss skrika och trycka sig mot Quinn som håller mobilen mot örat. 
- Thank you bye, säger hon snabbt i telefonen och klickar sedan av samtalet innan folk börjar dra i hennes hår och skriker i hennes öra. 
"HI NIALL" "NIALL I LOVE YOU" "NIALLER" skriker folk omkring oss i hopp om att Niall ska höra dem, även fast samtalet redan är av. 
- WHERE YOU TALKING TO YOUR BOYFRIEND? frågar en kort tjej framför Quinn och flera andra frågar samma sak.
- He's not my boyfriend. He's just a friend! säger Quinn osäkert och flackar lite med blicken. 
Quinn trycker sig mot mig och jag håller verkligen på att rammla. 
- Niall skickade en av sina säkerhetsvakter, säger hon snabbt till mig i mitt öra men det är nästan så jag inte hör något eftersom alla tjejer fortfarande skriker. 
- Herrejävlar vad är detta, säger jag skräckslaget och tjejerna står verkligen helt runt omkring oss och låter oss inte komma därifrån. 
Det svänger en svart bil in mot kanten och det kommer ut två stora män ur bilen. 
"OMG ONE DIRECTION IS IN THE CAR" ropar tjejerna och alla börjar skrika ännu mer än vad de gjorde förut. Alla springer mot bilen och bankar på rutorna. 
Jag och Quinn flyttar snabbt på oss och ställer oss lite längre bort, äntligen med lite utrymme överallt. 
Det kommer ännu en bil in mot gatan och innan någon av de skrikande fansen hunnit märka det har det klivit ut en stor livvakt mot oss och jag backar några steg.
- Quinn and Lexie? säger han och jag förstår dikret att det är han som Niall skickat. 
Vi nickar lite fastfrusna men snabbt och han lägger sina stora armar runt oss och puttar oss med mot bilen.
- Directioners.. säger han och suckar lite mot de skrikande fansen samtidigt som vi sätter oss i bilen.
Quinn hoppar in före mig och jag hoppar in snabbt bakom henne samtidigt som jag stänger dörren hårt bakom mig.
Mannen hoppar in vid ratten och kör snabbt ut från gatan och bort, innan vi ens hunnit satt oss ordentligt och jag andas ut. 
- That, was one of the scariest thing iv'e ever been up to, säger jag och lutar mig bakåt. 
Säkerhets vakten skrattar lite och jag möter hans blick i backspegeln.
- Thank you very much for picking us up! säger jag och Quinn nickar.
- Yes, thank you! lägger hon till.
Mannen nickar. 
- No problem at all. Niall said that is was important, and i know how directioners can bee like. svarar han och ler. 
Vi ler tillbaka och jag möter Quinn's blick som inte ser lika skräckslagen ut längre. 
Kommentera för nästa del! 
Fler kommentarer = snabbare upplagd del . 
 
Kram / Elina :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skildra!

2012-10-09 @ 18:31:27
Postat av: Alva

fy i helvete vad bra du är!

2012-10-09 @ 18:50:47
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: Linnea

OMG! såååå jävla bra längtar jätte mycket till nästa del :Dxx

2012-10-09 @ 19:06:55
Postat av: EmiliaEmilia

Super bra! Älskar den här novellen! <3

2012-10-09 @ 19:08:18
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Anonym

jag älskar den! snälla, sluta aldrig skriv på den här berättelsen! jag älskar den, men kan ni inte Harry och Liam få vara med litegrann? :)


puuss

2012-10-09 @ 19:31:10
Postat av: Frida

Jätte bra! :D Mer så snart ni kan? ^^

2012-10-09 @ 19:36:20
Postat av: Anonym

Super bra!!

2012-10-09 @ 19:36:35
Postat av: Anonym

BraBraBraBraBraBra!!!!! Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!

2012-10-09 @ 20:47:44
Postat av: Elise

guud vad du skriver bra! :) vad överraskad man skulle bli om det faktiskt hände ;)

2012-10-09 @ 20:52:37
Postat av: Elise

guud vad du skriver bra! :) vad överraskad man skulle bli om det faktiskt hände ;)

2012-10-09 @ 20:53:07
Postat av: Hannah

Gud va bra ! Längtar till nästa del !! Fortsätt skriva som du gör ! :D <3

2012-10-09 @ 22:00:20
Postat av: Ellinor

skit bra del :)

2012-10-09 @ 22:37:02
Postat av: Ebba

Braa uppdatering. Typ bästa uppdateringen av alla bloggar just nu.!!! Och ni skriver så himla bra. Bästa novellbloggen just nu. Ska tipsa den till andra directioners.

2012-10-10 @ 07:36:36
Postat av: Anonym

det är super bra!! vill läsa meeeeeeeer!!!!!!!!!!!!

2012-10-10 @ 14:03:31
Postat av: Anonym

Så jävla bra

2012-10-10 @ 14:17:14
Postat av: Anonym

Så jävla bra

2012-10-10 @ 14:18:26
Postat av: Patricia

Älskar ditt sätt att skriva på! Seriöst :)
Du skriver så att du får en att bara vilja läsa mer & mera! Älskar det, skriv snart mera nuuu.

Pussi ^_^

2012-10-10 @ 14:44:19
Postat av: reem

jääääätte bra, nä böjar louis och lexie kärleken? längtat efter det sååå jäkla länge!

2012-10-10 @ 15:08:47
Postat av: angelica

Omgomg! OMFG! Du är så jävla bra på att skriva! Längtar till nästa del!!!!!! XD XD

2012-10-10 @ 15:33:34
Postat av: Wilma

Du skriver sååååå bra!!

2012-10-10 @ 16:36:13
Postat av: ilse

Sååå himla bra! Jag hittade eran novell och jag har sträckläst både WMYB och GBY! såå bra! Kan inte vänta på nästa del!

2012-10-10 @ 18:50:12
URL: http://ilsemariess.blogspot.se
Postat av: Hedda

AS BRAAAAAAAA
ÄSLKAR ERAN BLOGG

2012-10-10 @ 19:59:23
Postat av: karin

Sååå bra! :D

2012-10-10 @ 20:51:01
Postat av: Rebecka

Älskar din novell!!
Läs gärna min och min kompis novell:) www.onedirectionersnovell.blogg.se :D

2012-10-11 @ 11:35:34
URL: http://onedirectionersnovell.blogg.se
Postat av: Danijela

Hej! Super fin blogg! Och jätte bra novell!
Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar! :)
/Kram

2012-10-11 @ 17:48:57
URL: http://onediiirection.devote.se
Postat av: Lina

Haha lite scaryyy :) Men jättebra del! :) Meeeeer ;)

2012-10-12 @ 14:52:13
Postat av: Ida

MEER

2012-10-12 @ 14:53:29
URL: http://alltkul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0