GBY - DEL 16

Lexie's Perspektiv: 
 
"Where are you? Im already home" läser jag från medelandet på mobilen.
Det är från Quinn och jag slänger en snabb blick på klockan. 
Nästan halv nio. 
"Sorry, Im at Louis place. I'll be right home, promise" svarar jag och skickar iväg det snabbt.
Jag möter Louis blick från andra kanten av soffan. 
- Ehm.. Sorry guys but Quinn's back home and i need to bring her the keys, so i need to go. säger jag och gör en liten ledsen min. Jag möter Louis blick och han ser även han ledsen ut. 
Jag hade vart hos killarna i en stund nu och det hade vart riktigt kul faktiskt. 
Jag får ett till sms och jag läser det snabbt. 
"WHAT VART ÄR DU SA DU?!" 
Jag kryssar ner det och kollar upp igen. 
Zayn vänder sig om nere från golvet där han halv ligger med massa kuddar från soffan som vi tidigare kastat på honom eftersom han klagat över hur otroligt hårt golvet vart. 
Zayn skjuter ut underläppen och gör en ledsen min. 
- Ar u going to lev me alone with Lo-u-i ? säger han med en annan dialekt och utalar Louis namn helt konstigt.
Jag börjar skratta och han ler lite. 
- Oh, come on. You like beeing alone with me, utbrister Louis och kastar sig över Zayn bakifrån från soffan där både han och jag sitter en bit ifrån varandra. 
Jag börjar skratta ännu mer men reser mig ändå upp.
Tv:n står fortfarande på, men FIFA som vi spelat nästan hela kvällen, har pausats för tillfället. 
Zayn och Louis reser sig också upp. 
- I'll drive you home Lexie. Säger Louis samtidigt som vi går mot hallen. 
- NO! Louis, that's fine. I'll call a cab! utbrister jag snabbt och stannar för att ta på mig mina skor. Inte ska ha behöva köra mig hem. 
- No, i'll drive you. säger han bestämt  men ler lite ändå. 
Jag suckar.
- Fine.. säger jag men ler lite generat innan jag vänder mig om mot Zayn. 
- Haha thank you for the FIFA match, but im so much better than you anyway! säger jag och ler. 
- No way! svarar han och skrattar och jag får en hejdå kram.
- Bye! säger han sedan och jag Louis öppnar dörren.
Det blåser till lite och även fast jag bara är halvvägs ut ur dörren är det redan väldigt kallt. 
- Don't break anything while im away. säger Louis varnande när vi kommit ut, och pekar allvarligt på Zayn med sitt pekfinger. 
Zayn ler misstänksamt och stänger långsamt dörren samtidigt som han skrattar ett tillgjort: Mohaha, skratt. 
Louis ler och jag skrattar lite. 
- Oh my god. He's so childish. säger han sedan och låtsas sucka. 
- Haha because you're so grown yourselfe, säger jag på skämt och kollar retsamt på honom. 
- EY, säger han och knuffar till mig lite i sidan med sin armbåge där vi går på den stenlagda vägen ut till garaget. 
Jag skrattar lite och Louis ler. 
Det blåser till i mitt hår och jag drar bort det från mitt ansikte. 
Vi kommer fram till bilen och den blinkar till från att Louis låst upp den. 
Jag går runt till passagerar sätet och Louis öppnar dörren åt mig och ler.
- Thank you! säger jag och ler lite generat. 
Jag hoppar in och dörren stängs efter mig. 
Jag ser Louis springa lite runt framdelen på bilen för att komma till andra sidan snabbt. 
Vilken gentleman här är, hinner jag tänka innan han hoppar in vid sidan av mig och dörren stängs efter honom. 
Han ler mot mig när han lutar sig för att knäppa fast säkerhetsbältet och sedan startar han bilen. 
Han lägger sin högerarm på mitt huvudstöd och vrider sig om för att kunna sa vart han ska backa ut bilen.
Det guppar till lite när vi backar ut över trotoarkanten men sedan är vi ute påvägen påväg hem.
- You said Quin where home....? säger han och slänger en snabb blick på mig. 
Jag nickar. 
- Yes! She texted me! lägger jag även till. 
- Did she something about how the date with Niall went? frågar han och ler lite smått undrande. 
- Haha no, but im going to ask her immediatly when im home! svarar jag och skrattar lite smått. Jag kollar ut genom fönstret och det är ganska mörkt ute. 
- So, how long are you staying here in London anyway? frågar han.
- Well... few weeks more. A little more than a month i think... svarar jag lite osäkert på om det verkligen var så kort tid kvar. Det hade redan gått några veckor och eftersom vi skulle vara hemma 2 veckor innan skolan började igen blev det bara en månad kvar här. 
"Yeah it's 4 weeks until we go home" lägger jag till och ler. 
- Oh okey. Well then Quinn and Niall have some more time to spend together. säger han och ler mot mig. 
Jag möter hans blick i några sekunder innan han måste kolla på vägen igen. 
Det går någon minut utan att någon säger något. 
- How long do you stay in London then? frågar jag. 
Han ser ut att tänka lite för han rynkar lite på pannan och biter ihop munnen lite och jag kan inte låta bli att le. 
- Im home 2 months more. Then it's time for me and the boys to go to Australia! säger han och ler. 
- Australia?! That's a place I always wanted to travel to! säger jag och blir faktiskt lite avundsjuk, men inte på något dåligt sätt. 
- You have? It's an amazing country! We have been there before on a tour actually so it's not the first time. säger han och ler. 
- Are you going on tour again this year ? frågar jag i förhoppning om att kunna föra detta vidare till Quinn som kanske kan få biljetter förbokade då. 
- Yes! First we are going to Australia, then back home, then to Ireland, then to USA and then back home, svarar han och jag kollar chockat på honom. 
- How long time are away from home then? frågar jag. 
- It's a long time.. 4 or 5 months.. säger han och jag möter hans blick. 
- Wow. Yes, that's a long time. You must miss your family and friends very much, säger jag. 
Han nickar. 
- Yes. But that's why im hang out with them now. And have fun times with my friends! svarar han och jag möter hans blick samtidigt som han ler.
Jag ler tillbaka och ser att vi redan är vid min gata. 
Han parkerar vid kanten av trotoaren och stänger av bilen.
Jag knäpper upp mitt säkerhetsbälte.
- Wait, utbrsiter Louis och knäpper upp sitt säkerhetsbälte och kliver snabbt ur bilen. 
Han små springer runt till min sida och öppnar dörren för mig. 
Jag skrattar och försöker kliva ut lite snyggt och ler. 
- Thank you! säger jag när dörren stängs bakom mig och jag ställer mig framför Louis som ler generat. 
"And thank you for inviting me to you.. and zayn" lägger jag till och ler. 
- No problem at all! It was really funny! svarar han och ler. 
Jag nickar och slänger en blick upp mot huset bredvid oss. 
Det lyser i några rum och jag undrar vart Quinn väntar på mig. 
- Well, Have a goodnight and i'll call you.. someday! säger Louis och jag möter hans blick. 
Jag känner hur jag blir lite generad men jag ler, och nickar innan jag får en varm kram och dessutom en lätt puss på kinden.
Jag känner hur jag fryser till och blir varm i kroppen och Louis ler och backar mot bilen.
- Bye, säger jag lite tyst och vinkar lite fånigt. 
Louis hoppar in i bilen och kör därifrån. 
Jag vänder mig lugnt om och tar ett djupt andetag. 
Varför hade den där lätta pussen känns så himla bra? tänker jag och börjar gå in mot lägenheten. 

 En till liten del skriven av Elina. 
Ska försöka skriva kortare delar och lite oftare nu! :) 
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Åhhh!! Den är så spännande!!!:)

2012-10-05 @ 19:33:57
Postat av: ida, tjejen från bloggplatsen.

Hej din blogg är skit bra!
Länkbyte med våran novellblogg kanske? bara att kommentera på bloggen :)

2012-10-05 @ 19:56:43
URL: http://onedfanfic.webblogg.se
Postat av: Laura

åhh så bra!!!

2012-10-05 @ 22:54:12
Postat av: Alva

oh god!
Gud vad bra!

2012-10-05 @ 23:29:26
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: EBBA

♥ Fin blogg! var med i min veckans-blogg tävling? kram! ♥

2012-10-07 @ 13:23:57
URL: http://nattstad.se/ebbapettersson
Postat av: My

En sån himmala bra Novell länktar till nästa del aaaaa omg skynda er kan inte vänta :D tack

2012-10-07 @ 18:19:41
Postat av: en blogg om 5 systrar

gud vilken fin header!!:)
/elin

2012-10-07 @ 20:04:33
URL: http://systrarnabackstrom.se
Postat av: Frida

Hej! Jag läste precis klart båda era noveller och jag...asså wow! Sjukt bra noveller!
Kan inte vänta tills nästa del! :D

2012-10-07 @ 21:02:53
Postat av: Anonym

Jag har också precis läst era noveller och de är verkligen super bra!! Hoppas nästa del kommer snaaart!! <3<3

2012-10-08 @ 16:42:06
Postat av: Felle

Den är super bra hoppas nästa kapitel kommer snart!! för novellen är verkligen jättebra

2012-10-08 @ 19:44:46
URL: http://crazythings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0