GBY - DEL 17

Quinn's perspektiv
 
Jag sitter i soffan och väntar på att Lexie skall komma hem och kollar igenom min nya twitter. Jag klickar runt lite för att fatta vad 'discover' eller vad "top trend" betyder men jag fattar verkligen ingenting. Det ända jag kan är att skiva en tweet och skicka iväg den. Går in på min profil och ser att jag har över 10 000 followers och jag gapar. 
- Wut? säger jag högt för mig själv. Men innan jag hinner tänka mer på det så vrids nyckel om och någon öppnar ytterdörren.
- Hallåå? ropar Lexie. 
- HEEEEJ! skriker jag tillbaka och hör hur Lexie skrattar i hallen.
- Det måste vara nått fel på dig, säger Lexie när hon kommer in till vardagsrummet. 
- På mig? Här går jag ut på en dejt med Niall så smyger du själv ut till Louis och Zayn, säger jag och höjer ena ögonbrynet. "Sneeky dude" lägger jag till.
Lexie skrattar och sätter sig ner bredvid mig.
- Men Louis smsa och fråga om jag vill spela Fifa med honom och då sa jag ja, säger Lexie oskyldligt. 
- Han gillar dig, säger jag och klappar händerna.
- Men lägg neeer, säger Lexie men jag ser att hon blir lite röd om kinderna. "Nu skall vi inte prata om mig, utan om dig! Du har faktiskt varit på en riktigt dejt" säger Lexie och kollar allvarligt på mig. 
- Hmm... ja, vad vill du veta, säger jag.
- Allt såklart, utbrister Lexie och ler. 
- Tjaa... Niall kom och hämtade mig sedan åkte vi till ett ställe utanför London vid en strand och så hade han tagit med sig jätte god mat i en korg och så satt vi och bara prata hela kvällen och kolla på solned gången och så, säger jag.
- Åhh, vad gulligt, säger Lexie "Gjorde ni något mer?" lägger hon till och kollar uppmanande på mig för att jag inte skall lämna några detajler utanför.
- Vi... eh, kysstes, säger jag och känner hur röd jag bli i hela ansiktet. 
- VA? Omg! Gjorde ni? Herreguud Quinn! säger Lexie och lägger händerna för kinderna av förvåning och glädje. 
- Haha, ja... säger jag och ler.
- Men hur var det? Var han en bra kyssare? säger Lexie och frågor forsar ut ur munnen på henne.
- Men ta't lungt, är detta någont korsförhör eller? skrattar jag. 
- Ja, det är det, säger Lexie som fortfarande ler.
- Det var väl mysigt... och ja, han var en väldigt bra kyssare, säger jag och skrattar. "Något mer som du vill veta"
- Hmm... gjorde ni något mer? säger Lexie och kollar misstänktsamt på mig.
- Nej! Eller asså jag satt typ i hans knä och så... säger jag lite generat. 
- Meeen åååh, vad gulligt, jag skulle vart med så jag kunde ha fått se er två tillsammas, säger Lexie och jag är nästan säker på att hon kan pressa fram en tår om hon vill.
- Nej det skulle du verkligen inte, säger jag och skrattar. 
- Nää... kanske inte, skulle ju bli ganska awkward för mig, säger hon. 
Jag bara skakar på huvudet och suckar.
- Det var iallfall bland de bästa kvällarna jag har vart med om, säger jag. "Men hur var det med Louis?" frågar jag sedan.
- Och Zayn, rättar Lexie mig.
- Jaja, säger jag och viftar lite med handen. 
Lexie skrattar åt mig och knuffar till mig på axeln. 
- Jag, Louis OCH Zayn hade jätte kul, säger hon och börjar pilla på hennes tröjarm. "Vi spela Fifa13 och så"
- Mhmm, säger jag med ett litet bitchigt tonfall och lägger armarna i kors. "Detaljer" säger jag bara och Lexie brister ut i skratt igen.
- Nej men jag tog taxin dit och så spelade vi och pratade bara massa sedan smsa du mig och då körde Louis hem mig, säger hon.
- Åå, raawr, säger jag. "Han gillar dig" säger jag övertygat.
- Sure bacon, säger Lexie och jag skrattar åt hennes ordval.
- You will see... säger jag och kollar lite lurigt på henne. Lexie himlar med ögonen och kollar på datorn.
- Har du förstökt lista ut twitter eller? säger hon och kollar på mig. Hon vet hur dålig jag är på att lära mig nya saker. 
- Njaa... jag har kollat runt lite, säger jag oskyldigt. Lexie ler och tar upp den och lägger den halv i hennes knä och halvt i mitt. Jag är fortfarande inloggad på mitt konto.
- Jo, kolla hur många followers jag har! säger jag och Lexie klickar snabbt in för att se.
- Oj, jävlar, säger hon. 
- Jag vet... 
- Haha, det ser as kul ut när du följer typ 2 personer, säger Lexie och klickar in på vilka jag följer vilket är, Lexie och Niall. Jag hade försökt hitta resten av killarna med hade misslyckast totalt. 
- Aw, du followade mig först, säger hon och ler. Jag skrattar och Lexie klickar tillbaka till 'homepage'. 
- Varför står det 'Quinn and Lexie' där? säger jag och pekar på skärmen. 
- Därför att de trenad, säger Lexie lungt. "Vänta lite?!" säger Lexie chockat som hon inte fattat vad som stod där för en nu.
Hon klickar på det och det dyker upp en ny sida med massor av tweet's om oss. Det finns bilder också från idag när Niall hämtade mig och när Louis lämnade Lexie bara för några minuter sedan och några från den dagen de visade runt oss i stan. 
- Du skojar, säger Lexie och gapar. 
- Vad betyder det? säger jag.
- Att det är så många personer som tweetar våra namn i världen nu så det kommer upp på den listan, säger Lexie. 
- Creepy... säger jag och stirrar på våra namn som är nästlängst upp på listan. 
Lexie nickar och jag gäspar. 
- Nä, nu skall jag gå och lägga mig, säger jag och reser mig upp. 
- Jag med, jag är skit trött, säger Lexie och fäller ihop datorn. 
*
Jag vaknar av att det smattrar på rutan och jag ser hur regnet öser ner. Jag suckar ger molnen en sur blick. Det är ju faktiskt sommar och igår var ju vädret hur fint som helst. Jag sätter mig upp och letar efter min mobil som jag ser på golvet en bit bort. Jag kryper bort till den för att jag inte orkar resa mig upp. '14:32' lyser det och jag gapar lätt. Halv tre? Så här länge har jag aldrig sovit. Lexie ligger på andra sidan av sängen och jag tar en kudde och slänger den på henne. Hon grymtar till och tittar på mig med trötta ögon. 
- Klockan är halv tre solstråle, säger jag med smörig röst. 
- Va? Ofta, säger hon och kollar ut. "Men seriöst, regnar det..?"
- Jeppsi, säger jag och skuttar upp och sätter mig i sängen och känner hur pigg jag börjar bli.
- Meeeen... suckar Lexie och sätter sig upp. "Vill du ha mat?" Innan jag hinner svara knorrar min mage till och Lexie skrattar. "Jag tar det som ett ja" Vi går ut till köket och drar fram vanlig frukost för ingen av oss orkar laga någon vetting måltid. 
- Så vad skall vi göra idag då? frågar Lexie.
- Tja, halva dagen har ju gått och så regnar det, säger jag.
- Vi kanske kan åka till den där shopping mallen i Westfeild? säger Lexie.
- Ja! den skall ju vara as bra, säger jag. 
- Då kör vi på det, säger Lexie. 
Vi äter upp våran frukost och jag borstar snabbt min tänder och tar bara lite marcara och går sedan till gaderoben även ifall nästan alla av mina kläder ligger i min resväska. Jag hittar en tunn blus och även om det regnar så matchar jag det med en svart kjol.
- Har du sett mina vita shorts? frågar Lexie där hon sitter och rotar i sin resväska. 
- Hmm... ligger inte dom i det andra sovrummet? säger jag. Och Lexie reser sig upp och går iväg till gästrummet. 
Under den tiden som har gått har vi verkligen lyckats med att sprida ut våra saker.
- Jo här låg dom, ropar Lexie glatt ifrån andra rummet. Jag tar min svarta skinnväska och lägger över mina saker från den som jag hade igår och går ut till hallen. 
- Är du klar eller ? ropar jag till Lexie samtidigt som jag sätter på mig mina svarta pumps.
- Tre sekunder bara, ropar hon samtidigt som jag hör henne komma springandes. Hon tar på sig sina skor och sedan slänger hon sin väska över axeln och går ut. Jag låser snabbt dörren och vi tar hissen ner. Lexie lyckades få tag på en taxi på mindre än 5 sekunder så vi blev inte allt för blöta. När vi väl är inne i taxin har jag fått ett nytt sms. Niall, lyser det. Jag klickar upp smset och ler. 
Hello beautiful, hope u had fun last night beacuse I did, your Niall, xxx
Jag känner Lexie's blick över axeln och jag rodnar lite. 
- Nej vad gulligt, säger hon och plutar med underläppen. 
- Sluuta, säger jag och viftar med handen framför hennes ansikte. 
Jag kollar på smset igen och svarar.
Hey Niall, I had the best time, we should do it again sometime soon, love Quinn, xx
Taxin stannar och jag lägger ner mobilen i väskan. Lexie ger taxichaffören några sedlar och sedan öppnar jag dörren och springer snabbt in i shopping mallen med Lexie strax efter. 
- Varför skall det regna på sommarlovet? säger Lexie och strycker undan håret ifrån ansiktet. 
- För att vi skall vara här, säger jag glatt. 
Vi går mot Topshop och jag tar armkrok med Lexie.
- Nu skall vi shoppa, säger jag glatt och går fram mot hyllan med massor av jeans shorts. 
*
Efter två timmar går vi in mot Zara och jag hoppar av glädje.
- Jag äälskar Zara, säger jag och ler stort. Jag vänder mig om för att se vart Lexie är och hon går en bit bakom mig och ler mot mig åt min reaktion. Bakom henne ser jag två tjejer som pekar på oss jag tittar snabbt på Lexie. Hon har kommit fram till mig. "Det är två tjejer som pekade på oss" säger jag och går framåt. 
- Vilka? säger Lexie och vänder sig så odeskret om som det bara går.   
- Men Lexie, väser jag och drar i hennes arm. 
- Jag tror jag såg dem, skrattar Lexie och vänder sig om igen. "En har en rosa tröja och en annan en blå?" säger Lexie. Jag vänder mig långsamt om och kollar på de som hade pekat på oss. 
- Japp, rosa och blå, säger jag och nickar. Ena tjejen vinkar blygt mot oss och jag höjer handen och vinkar tillbaka. En av dem tar ett steg fram och drar med sig sin kompis. 
- De kommer till oss nu, säger jag och drar mer i Lexie's arm. Hon vänder sig om och båda tjejerna blir lite röda om kinderna.
- Um... hi, säger hon i blå tröja. 
- Hi, säger jag vänligt. "Can we help you guys with something?" 
- Eh, we we're wondering if you are Quinn and Lexie, säger hon och kollar på oss. Jag kollar lite chockat på henne. Jag stirrar på Lexie som också ser ganska förstumman ut.
- Well... yes we are, säger Lexie. 
- Do you know one direction? frågar hon i rosa tröja. Jag fick tänka en stund för jag hade just glömt att Niall är med i one direction, för one direction är ju ett internationellt pojkband som alla tjejer i hela världen vill ha.
- Yeah... we know them, säger Lexie.
- Omg, can we take a photo with you? frågar hon i rosa och jag kan se hur ögonen glittrar och glädje. 
- With us? frågar jag helt förstummad.
- Yeah, säger de båda och nickar. 
- I don't know... säger jag sakta och kollar på Lexie som ser ganska osäker ut. 
- Please you are so beautiful I wish I was you, säger hon och kollar bedjande på mig. 
- Well... I guess... säger jag helt överväldigad av komplimangen jag fick av tjejen. 
- Oh thank you! säger hon och ställer sig bredvid mig och Lexie och hennes kompis klickar av ett foto innan jag hinner tänka. Den andra tjejen ställer sig bredvid oss och hennes kompis tar ett foto till. 
- Thank you so much, säger hon i rosa och jag kan nästan se tårar i ögonen på henne. 
- You're welcome, säger Lexie sakta. De går glatt iväg och jag och Lexie står kvar och kollar på varandra. 
- Vad fan hände precis? säger jag.
- Jag vet inte riktigt... säger Lexie. Jag frustar till och Lexie kollar på mig innan vi brister ut i skratt. 
- Fyfan va random, skrattar jag.

Så skrev denna snabbt idag bara för att ni skulle få en ny del! 
Hoppas ni gillar den.
Kram Tyra.
 
 

Kommentarer
Postat av: Alva -

så sjukt jävla fuckin' helvetes braaa!!!

2012-10-08 @ 20:23:47
URL: http://alvasonja.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åhh NI BÅDA ÄR SÅ HIMLA DUKTIGA
BRA UPPDATE OXÅ
HIHI TAACK

2012-10-08 @ 20:38:52
Postat av: Frida

Så sjukt bra!! :D Måste ha mer snaart! xx

2012-10-08 @ 20:42:35
Postat av: Ellinor

En ut av de bästa delarna jag läst på länge :)

2012-10-08 @ 20:53:08
Postat av: angelica

Skit bra del!!!! Nästa del snart..?! XD

2012-10-09 @ 07:05:12
Postat av: ELLA

SUUUUPER BRA.
Ni skriver såå levande. Kul novellblogg :D

2012-10-09 @ 13:09:02
Postat av: Patricia

Aww, mera nu! Snälla...:O
Asbra kapiel, nytt nart vaah...?

Pussi :)

2012-10-09 @ 15:29:20
Postat av: Anonym

Suveränt kapitel!
Det gör ingenting om det är korta bara det kommer in nya kapitel ofta

2012-10-09 @ 15:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0