GBY - DEL 29

Quinn's perspektiv

Det är kväll, hela lördagen hade gått åt till att bara slappa och jag hade skrivit en liten lista om vad jag behövde köpa in för att åka till Irland på tisdag. 
- Fyfan, vad jag är trött, säger Lexie och gäspar stort. 
- You're not aalooone, sjunger jag lite och Lexie skrattar till. 
- Sött, du kanske ska satsa på en sång karriär? säger hon och blinkar med ena ögat. 
- Ja, kanske... säger jag och ler lite. 
- Vad är ens klockan? frågar Lexie och letar lite efter sin mobil.
- Kvart i tio... säger jag.
- Haha, gött, lördag kväll och jag vill redan gå och lägga mig, säger Lexie.
- Asså jag tror helt seriöst att jag skall göra det, säger jag. 
- Ja... jag med, säger hon. 
Jag går till badrummet och borstar mina tänder samtidigt som jag försöker ta av mig mina kläder.
- Smidigt, säger Lexie när hon kommer in och jag står och hoppar på ett ben med tandborsten i munnen. Jag ger henne en ond blick eftersom jag inte kan svara med tandborsten i munnen. Till slut har jag lyckats krångla av mig mina byxor och fått på mig mina mysbyxor och dragit av mig min t-shirt och satt på mig min pyjamas tröja. Samtidigt som Lexie borstat sina tänder tagit på sig sin pyjamas och lagt sig i sin säng. Jag slänger mig i sängen och kollar på min mobil. 2 nya sms. Från Niall och ett från min mamma. Jag klickar upp mammas sms. 
Åh, vad roligt, skall bli så roligt att få se dig snart. Jag älskar dig.
Jag ler, jag hade berättat för mamma och pappa om Niall och de blev helt chockade och trodde att jag drev med dem. Men jag hade skickat en bild på mig och Niall och de hade blivit jätte glada för min skull. Och nu när jag skall till Irland så verkade de överdrivet glada för att jag skall dit. Jag fastnade på ordet 'se dig snart' Det var bara en vecka kvar tills hyran på vår lägenhet gick ut och vi blir tvugna att åka tillbaka till Yarm. 
- Du vet att det bara är typ en vecka kvar innan vi skall hem... säger jag till Lexie.
- Ja... det suger, säger hon. Jag mummlar som ett svar och kollar på mammas sms. 
Ja det är ju bara en vecka kvar... saknar och älskar dig! Och hälsa pappa. 
Jag skickar iväg svaret och klickar upp Niall's sms. 
Hi sweety, I hope your day been good, I'll maybe see you tomorrow? puss xx
Jag ler åt smset och börjar knappa in på ett svar.
Hey, I was thinking of go and buy some things for Ireland tomorrow but you maybe want to join? puss älskling :) (Did you use google translate?)
Jag skickar iväg det och lägger mobilen på magen. Snart vibrerar det och jag tar upp den igen. 
Yes I'll see you tomorrow then! And no, I knew 'puss puss' but not 'alskling' so I google that now... xx
Jag skrattar till och skakar på huvudet.
Haha, okay and good night I'm off to bed now, love xx
Jag lägger mobilen på bordet intill sängen.
- Lexie? säger jag tyst.
- Quinn? svarar Lexie och jag hör hur hon ler.
- Vill du följa med mig och Niall imorgon och handla? frågar jag.
- Jaa... eller nej förresten, det kan ni få göra själva, säger Lexie.
- Men, jaha... okej, säger jag.
- Haha, sovgott nu, skrattar Lexie.
- Godnatt Lexie, säger jag. 
*
*
- Sorry, I'm just one minute away! säger Niall lätt stressad i telefonen.
- It's okay babe, säger jag och ler. 
- We had an interview that never ended! säger Niall igen ledset.
- Haha, it's okay Niall! Your only like 10 minutes late, säger jag lungt.
- No, 13 minutes... rättar han mig. 
- Yeah yeah, säger jag bara. 
- I see you now! säger han lite gladare. Jag vrider på huvudet och letar efter en svart bil. Jag ser honom i bilen med telefonen i ena handen.
- Haha, heey, säger jag när han vinkar mot mig. Niall skrattar och kör upp vid väg kanten. Jag lägger ner mobilen och öppnar dörren och hoppar in. 
- I'm sorry... börjar Niall. Men jag lutar mig över honom och kysser honom så han tystnar. 
- Don't say you're sorry again, okay? säger jag och lutar mig tillbaka och knäpper fast mig. 
- Haha, okay, skrattar Niall och ler. "Off to the supaaa market!" lägger han till och kör iväg. 
Vi åker iväg, eftersom det är söndag så var det inte så mycket kö än vad det brukar vara på vardagar. Efter 20 minuer svänger vi upp en enorm parkering framför ett stort shopping center.
- They have a really good super market here and some good clothing stores... säger Niall och ler lite. 
- Okay, let's go, säger jag och hoppar ut ur bilen. 
Niall tar min hand och vi går in i mallen. 
- I think the super market is this way, säger Niall och börjar gå åt höger. Jag bara följer efter och snart kommer vi fram till en mataffär och jag och Niall går in.
*
- So you got everything? frågar Niall när jag har hittat allt på min lista.
- Yes i think so... säger jag och ler. 
- Great, I found some stuff too, säger Niall. VI går mot kassorna och jag lägger upp mina saker och går fram för att betala.
- Quinn, I can pay, säger Niall snabbt.
- No, it's okay, säger jag.
- But I want to, säger Niall och ler lite. Jag kollar på honom och ha ler ännu mera. "Please?" lägger han till.
- Haha, okay okay... skrattar jag. Niall lägger upp hans saker med och betalar mannen i kassan som kollar lite misstänktsamt på oss. 
- You look exactly like that guy from One direction, säger han och kollar noga på Niall.
- Well... I am that guy from One Direction, säger Niall och ler lite. Niall tar påsarna som jag hade packat. "Bye" säger Niall sedan till mannen i kassan som bara stirrar på honom. Han höjer handen och kollar sedan ner i disken.
- Can't we go in here? säger Niall och pekar på en klädaffär.
- Okay... I dind't know that guys liked to buy clotehs... säger jag lite förvånat.
- Well then you thougt wrong, säger Niall och ler lite.
Två timmar senare kommer vi ut från shopping centret med våra händer fulla av påsar.
- What a great shopping day, säger Niall glatt när han sätter sig i bilen.
- Haha, you sound just like my mom, skrattar jag. 
- I take that as a compliment, säger Niall och ler lite.
- Yeah, do that, säger jag och ler mot honom. 

Eftersom vi har uppdaterat så dåligt så får ni en till del nu!
Hoppas ni gillar den.
Kram Tyra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia Hellman

Sjukt bra! Meer..

2012-11-11 @ 15:20:35
URL: http://novvelsoned.blogg.se/
Postat av: Fia

Tummen upp på det här kapitlet :)
Läs gärna våran blogg som handlar om 1D, sprid gärna vidare den också. :)

2012-11-11 @ 15:39:44
URL: http://onedirectionfanpage.blogg.se
Postat av: Frida

Loved it! Längtar tills nästa! :D

2012-11-11 @ 19:36:00
Postat av: Daniella

Asså ni e så grymma va?!

2012-11-11 @ 22:01:10
Postat av: my

omg meeeeeeer

2012-11-12 @ 16:49:04
Postat av: signeli:)

åå vad jag ÄLSKAR era noveller!
har läst dom två gånger nu och längtar sönder tills nästa del kommer!
Ni är verkligen bäst!
kram!

2012-11-14 @ 19:27:10
Postat av: Wilma

Meeeeeer! <333333333

2012-11-15 @ 22:14:18
Postat av: Emilia

Nästa del!!!!!!!! <3

2012-11-16 @ 20:04:34
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Matilda

MEEEEER<3

2012-11-22 @ 19:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0