GBY - DEL 27

Quinn's perspektiv

Jag håller Nialls hand och han håller upp dörren åt mig samtidigt som vi går in i resturangen. Vi får ett stort bord mitt i rummet och jag märker hur de andra gästerna tittar på oss. Jag sätter mig ner bredvid Niall och tittar rakt fram på Lexie som sitter leende bredvid Louis. En servetör kommer fram och vi beställer våran dricka. 
- I need water... my throat, säger Harry och håller sig för halsen. Liam och Zayn börjar skratta och Niall skakar på huvudet åt Harrys gest. Inom kort kommer det två stycken servitörer med våra drickor. 
- What are you going to eat? frågar jag Niall och kollar ner i hans meny. 
- Hm, everything, sounds so good... säger han och ler. "But I think I'll take that one" säger han och pekar på nummer 34 under rubriken 'BBQ' 
- Oh, tasty, säger jag skämtsamt. Niall skrattar och jag börjar skratta lite åt hans skratt. 
- Earth calling Niall och Quinn! säger Louis högt och jag tittar förvånat upp på dem. "Finally" säger han och ler åt min min. 
- What? frågar Niall förvirrat.
- It's your time to order food, säger Louis och ger servitören med ett block i ena handen en blick. 
- Oh sorry, säger Niall och ler ursäktande. 
Niall beställer hans mat och jag säger vad jag vill ha. Lexie tittar på mig som om hon kunde brista ut i skratt vilken sekund som helst. 
- Haha, vad är det? säger jag och kollar på Lexie. 
- Ingenti... börjar Lexie säga.
- It's a new rule from now, no swedish talking because we want to know what you talkning about, säger Louis allvarligt. 
- Yeah right, säger Lexie och ler lite mot honom. 
- Okay then if you are gonna keep talking swedish I'm gonna talk another language too! säger han triumferande. 
- Hola Niall! säger han glatt.
- I know spanish... säger Lexie och ler ännu mer.
- Hey that's not fair.. säger Louis och plutar med underläppen på skämt. 
- And I know french, säger jag när Louis öppnade munnen igen för att säga nått. 
- Well... oh damn it, säger Louis.
- Haha, sorry bro, säger Niall till Louis och ler lite. 
Maten dyker upp och Louis verkar komma på bättre tankar. 
*
- This have been one of the best days in my life, säger jag och suckar lyckligt.
- All those days when I'm with you is the best once, säger Niall och ler mot mig. Jag blir lite röd om kinderna och kollar in i hans ögon. Vi står utanför ingången till min och Lexies lägenhet och Niall har kört hem oss. Lexie har redan gått upp och gav mig en dask i rumpan innan hon gick upp vilket betyder att hon har haft en väldigt bra dag eller också lite för mycket alkohol... 
- Oh, I almost forgot, säger Niall och ler lite nervöst. "On Tuesday I'm going homw to Ireland and I was wondering if you want to come with me" säger han.
- Em... to your family? säger jag och känner hur nervös jag blir på en gång.
- Yes, my mum, dad and brother, and some of my old friends, säger han. 
- It would be fun, but I don't know if I can leave Lexie here in London by her self... this summer were ment to be us two always togheter, säger jag tveksamt. "I can't just leave her..." säger jag tyst mer för mig själv än till Niall.
Jag kollar tveksamt upp och möter Niall's lugna blick men ändå ser han ganska så ledsen ut även om han försöker dölja det. 
- But she maybe could hang out with Louis... they get on really well, säger han. 
- I guess... I could ask her, säger jag. "And how long are we in Ireland?" lägger jag till.
- Only like three day's or something, säger han snabbt.
- Okay, but I'll ask Lexie and then I'll text you or call... or something, säger jag och ler lite.
- Awesome, säger han och ler tillbaka. 
- Well I better get up and ask her then, säger jag och lutar mig lite mot dörren.
- Haha yes, skrattar Niall. "But before that..." säger han och drar mig intill honom. Han kysser mig mjukt på läpparna och han vilar sina händer på min svank jag lägger armarna om hans nacke och flätar in mina fingrar i hans hår. Efter en ganska lång kyss släpper jag taget och andas ganska snabbt. Jag försöker dölja det med disktera djupa andetag som inte verkar fungera. 
- Bye then, säger jag ganska så tyst.
- Bye love, säger han och ler. Jag skjuter upp dörren och vänder mig om och vinkar till Niall som står kvar. Jag kan se att han skrattar till men vinkar tillbaka. Jag klickar på hissen och dörrarna öppnas. Jag vinkar till Niall ända tills dörrarna stängs. Hissen åker snabbt upp och öppnar dörrarna till en tom korridor. 
Jag går till våran dörr och öppnar den sakta. Det är tyst i lägenheten och jag smyger in till sovrummet där Lexie ligger och sover. Hon ligger med täcket på sne och kudden slängd på golvet. 
- Fan då, säger jag tyst. 
Detta kommer inte bli lätt att fråga Lexie om det är okej för henne att jag åker under våran sommar tillsammans i London till Irland med Niall, tänker jag och slänger mig i sängen. 

Okej, förlåt så himla mycket för världens sämsta uppdatering men nu får ni en del!
Kram Tyra. 

Kommentarer
Postat av: Alva

Det är sjukt jävla fucking awesome olagligt att vara såhär bra!

2012-11-03 @ 19:58:55
URL: http://alvaaas.blogg.se
Postat av: Ida

Hej den 14 november fyller jag år. Jag undrar om ni kunde göra ett x-tar långt inlägg då på novellen. Jag ÄLSKAR verkligen eran blogg. Det skulle bli en av dem bästa födelsedags presenterna jag fått! Jag fyller 11 och vill gärna ha en speciell födelsedag. Och jag har också fått biljetter till One Direction konserten här i Sverige i maj. Många tack annars från Ida☺

2012-11-03 @ 22:01:04
Postat av: Wilma

Så bra!!!:D

2012-11-03 @ 23:14:29
Postat av: Olivia <3

Grymt!

2012-11-04 @ 01:42:33
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Daniella

Asså jag tror jag är beroende...Behöver mera...nu... xD

2012-11-04 @ 11:26:15
URL: http://www.girlyteens.devote.se
Postat av: Elin

Jag ber er, skriv mer, jag är bokstavligt beroende av mer xDD

2012-11-06 @ 19:09:08
Postat av: blondimimmie

Meer :D

2012-11-06 @ 20:55:50
Postat av: my

herre my gaaaaad vad jag älskar eran blogg!!!
jag tror att jag har suttit i timmar och läst båda novellerna. blev himla ledsen när den tog slut. Tack för en fantastisk blogg och jag vill länktar himla myckt till nästa avsnitt TACK

2012-11-07 @ 16:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0