WMYB del 41


Bea's perspektiv

- Bea? We should think of leaving, säger Harry och pekar på klockan.
- Wow, time really flies when you have fun! säger jag.
- Haha, yeah, skrattar han och tar min hand och börjar går mot omklädningsrummen.
- Wait, säger jag snabbt och vänder mig om. " Amilia! Jag och Harry åker nu!"
- Okej syns ikväll eller imorgon då! ropar hon ifrån bubbelpoolen där hon sitter med Zayn. Jag nickar och vänder mig om mot Harry igen.
- We see who is the fastest, säger jag och springer och mot tjejernas omklädningsrum.
- Hey! ropar Harry bakom mig.
- I'm gonna win, skrattar och jag drar upp dörren.
- Yeah sure, ropar Harry utan att låta övertygad.
Jag springer in till skåpen och låser upp jag hämtar mitt schampo och balsam och rusar tillbaka till duscharna och tvättar snabbt håret och springer tillbaka till skåpen igen. Jag drar av mig min biknin och torkar mig snabbt jag tar på mig mina kläder igen och trycker ner allt i min väska. Jag tar på mig mina skor och springer ut mot utgången. Jag öppnar dörren och ser Harry stå lutad mot en stolpe.
- Seriosly? You thought you where faster then me? säger han och ler.
- Shut up, säger jag och går förbi honom och ut mot utgången.
Harry kommer ikapp och lägger armen om mig.
- You are so cute you know that? säger han. Jag himmlar med ögonen och Harry börjar skratta.
Vi går till bilen och jag sätter mig därfram. Harry går runt och hoppar in bredvid mig.
- Home to you first? säger han.
- Yes, and then..? säger jag.
- Home to me, säger Harry.
- And then? säge jag igen.
- And then you are gonna meet my mum my stepdad and my sister, säger han och ler.
- But... säger jag men avbryter mig snabbt.
- What? säger Harry.
- What if they don't like me? säger jag och rodnar lite.
- Then they must be crazy, säger han. Jag känner hur allt mitt blod pumpar upp till anstiktet och jag kollar ut genom fönstret. Jag hör hur Harry skrattar lågt och jag gör mitt bästa för att försöka ignorera honom.
Harry stannar bilen och vi är framme vid min och Amilias lägenhet. Vi går in och tar hissen upp.
Jag låser upp dörren och tar av mig mina skor.
- How long time do I have before we have to leave? säger jag.
- A half hour, säger Harry.
- Okay, I will just go and change my clothes, so you can do what ever you want, säger jag och går till sovrummet.
Jag går in till klädkammaren och tar ett par slitna shorts med en röd vit randig skjorta, jag borstar igenom håret som fortfarande är lite blött och tar lite mascara.
Jag går ut till Harry, han sitter och kollar på Modern Family.
- Wow, you look amazing! säger Harry.
- Haha, thank you, säger jag och sätter mig bredvid honom. Han lägger armen om mig och kysser mig på pannan.
- I love you, säger jag och lutar mitt huvud mot hans bröst. Jag hör hans hjärta slå och jag kramar om honom.
- I love you too, säger han. Vi kollar klar på avsnittet och sedan går vi till hallen.
Jag tar på mig mina röda klackskor och lägger mobilen i fickan och tar nycklarna i handen.
Jag låser dörren och vi tar hissen ner.
Harry's perspektiv

Jag låser upp dörren och låter Bea gå in först. Jag stänger dörren och tar av mig mina skor.
Bea kollar oroligt på mig och fejk ler mot mig.
- Bea, säger jag och går fram till henne. "I promise that they will like you"
- Promise? säger Bea och kramar om mig.
- I promise, säger jag.
Jag tar hennes hand och vi går in till vardagsrummet. Jag sätter mig i soffan, Bea kollar på mig och jag räcker henne min hand. Hon tar den och jag drar ner henne i min famn. Hon skriker till men skrattar sedan. Jag kysser henne på munnen och hon jag känner hur hon ler. Jag pussar henne på näsan och hon skrattar till.
Det knackar på dörren och Bea sätter sig snabbt upp. Hon slätar till hennes tröja och jag ställer mig upp.
- Come, säger jag och tar hennes hand. Vi går ut till hallen och jag öppnar dörren.
- Hi mum, säger jag och kramar om henne.
Mamma kramar mig hårt men släpper mig snabbt.
- And you must be Bea, säger hon och går fram till Bea. "I'm Anne, Harry's mum"
- Yes, it's so fun to finaly meet you, säger Bea och kramar om mamma.
Gemma och Robin står i dörröppningen och jag kramar om dem båda två.
- Gemma and Robin, this is Bea, my girlfriend, säger jag och lägger armen om Bea.
De kramar om varandra och Gemma blinkar åt mig bakom Bea's rygg. Jag himmlar med ögonen och hon ler mot mig.
När Gemma släpper Bea tittar hon på mig och jag nickar mot henne.
- So... what do we get for dinner? säger Gemma och tittar på mig.
- Gemma, säger mamma varnande.
-What?! säger hon och rycker oförstående på axlarna.
Mamma suckar och Robin lägger armen om henne.
- I have prepared chicken and I just have too put it in the oven and boil potatos, säger jag.
- Really? That sounds delicious, säger Gemma och blinkar mot mig.
- Bea, will you help me in the kitchen? frågar jag.
- No, Gemma can do that, avbryter mamma. "Come" säger hon och sträcker ut en hand mot Bea.
- Oh, okay, säger Bea osäkert. De går in i vardagsrummet och mamma börjar prata, Robin går efter dem och sätter sig bredvid mamma.
- So, what can I do? säger Gemma och avbryter mina tankar.
- Um, boil up the water, muttrar jag och går in till köket.
Jag hör hur hon följer efter mig och jag öppnar kylskåpet och tar ut kycklingen.
- You really like her, säger Gemma.
- Hmm, säger jag för att slippa prata kännslor med min syster jag gör det heldre med Louis.
- I can tell, all those girls before, you look so much... säger hon.
- Yeah yeah yeah, avbryter jag henne. Det blir tyst i någon minut. "So much, what?" säger jag sedan.
- So much more happy and in love, säger hon.
- How can you see that? säger jag förvånat.
- I can see that you want to protect her and how you look at her, säger hon.
- Mm, she's speciall, I know that this is not just a fling, säger jag.
- Aw, I love you, säger Gemma och går fram till mig och kramar mig hårt.
- I love you too, säger jag.
Jag hör hur Bea skrattar ifrån vardagrummet.
- No it's true Harry was a little charmer when he was little, one time... hör jag mamma säga ifrån vardagrummet.
- Oh no, what is she talking about now?! säger jag.
- Haha, probably that time when you were four and gave grandma's best friend some flowers and told her she was beautiful, skrattar Gemma.
- Oh shut up, säger jag surt och lägger kycklingen i ugnen. Jag går ut till Bea, mamma och Robin.
- Hey honey, säger mamma och ler mot mig.
- Hi, säger jag och sätter mig bredvid Bea. Jag lägger armen om henne och hon ler mot mig.

Skrivet av - Tyra
Eftersom vi sög på att uppdatera får ni en del till!
Och glöm inte att kommentera!
Kram.

Kommentarer
Postat av: La

Jätte bra:D

2012-05-25 @ 21:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0