WMYB del 38


Amilia's Perspektiv:
Det droppar om mig och jag drar bort lite vatten från mitt ansikte.
Sådant här ös regn har jag inte vart med om på länge, tänker jag.
Jag står inne i entren med Zayn och väntar på Harry och Bea som tar jävligt lång tid på sig att komma in från taxin.
Jag huttrar till där jag står med armarna i kors.
- Are you cold? frågar Zayn och kollar ner på mig.
- Yes a bit.. svarar jag och ryser igen.
- Come here! fortsätter han och drar mig intill honom i en stor kram.
Jag kramar honom tillbaka och ler.
- Im the luckiest girl in the world, säger jag.
Jag ser hur han ler. "And im the luckiest guy ever" säger han och stryker mig över ryggen.
Bea och Harry kommer in springandes och det skrattar högt.
Jag ser hur det bara rinner av vatten från dem.
- How could you get so wet?! frågar Zayn och släpper ena armen om mig men håller mig fortfarande med den högra.
- It's rainin? säger Harry och skrattar.
Jag ser att killen i kassan kollar lite surt mot vårt håll.
- Jag tror vi ska gå upp till våra rum säger jag till Bea och nickar diskret med huvudet mot disken där mannen står och blänger.
Bea vänder sig som vanlig odiskret om för att kolla vad jag menar.
- Oj, är det enda hon säger och vänder sig sedan om mot mig igen.
- No Swedish! säger Harry och pekar på oss varnande.
- The guy in the reception looks a bit angry.. we should go up, säger jag för att förkla vad jag menar.
Jag lyfter upp min väska för att ta med den upp men killarna's chaufför tar tag i den istället.
- I'll get that for you my lady! säger han.
- Oh, thank you! säger jag och ställer försiktigt ner väskan igen.
Zayn tar tag i min hand och vi börjar gå mot hissarna.
Bea låser upp lägenheten och vi går med blöta kläder in.
Skorna drar vi bara av oss och går på tå in mot badrumet. Även fast vi går på lätta fötter blir det dropp märken efter oss och jag förstår att jag kommer behöva torka upp det där sedan.
Bea och Harry går in till vårat sovrum och jag drar med Zayn bort mot gästrummet.
Jag drar försiktigt av mig min stickade tröja som är helt genomblöt och vrider ur den över handfatet.
Zayn kommer in i badrummet och drar samtidigt av sig sin tröja.
Jag stirrar på hans mage och det enormt snygga sexpacket i flera sekunder, och kan verkligen inte dra bort blicken.
- Hey, don't stare! säger Zayn och slänger ner sin tröja på golvet.
- Sorry.. säger jag generat och kollar ner i golvet.
Han skrattar och lägger sina händer runt mina höfter.
Jag kollar på honom genom spegeln framför oss.
Han vänder mig försiktigt om och kysser mig mjuk på läpparna medans jag tar ett grepp runt hans nacke.
Vi står där och kysser varandra ett tag innan jag släpper honom försiktig.
- Wow.. that was amazing. säger han och ler flirtigt mot mig.
Jag skrattar som svar och känner hur jag blir lite generad.
- Amilia, Harry är klar att åka hem. Ska Zayn med eller? hör jag Bea ropa.
Jag tar Zayn's han och drar med honom ut till sovrummet igen.
- Jo vi kommer snart, ropar jag som svar.
- What did you say? frågar Zayn medans jag fortsätter dra med honom bort till våran garderob.
- Harry is ready to go, so we need to hurry. säger jag och drar fram massa tjocktröjor.
Jag lyfter upp en grå hoodie med ett vitt tryck på framsidan. Den tröjan kom från när jag slutade nian, då alla fått varsin hoodie. Jag ler och sträcker den mot Zayn.
- Try this one! säger jag och Zayn tar emot hoodien.
Han sätter på sig den över sin bara överkropp och den passar faktiskt förvånansvärt bra.
Lite tight är den, men inte överdrivet.
- Can i borrow it? frågar han och ler.
- Yes of course! svarar jag och stänger garderoben igen.
Vi går ut till Harry och Bea som sitter på varsin bar stol i köket och väntar på oss.
- Woho, Finaly! utbrister Bea och ställer sig upp.
Jag kollar på Harry som har på sig samma tjocktröja som Zayn.
- Oh Harry, we have the same sweater! säger Zayn löjligt och ler.
- You look so sexy! säger Harry lika löjligt i en tjej röst tillbaka.
Både jag och Bea börjar skratta åt hur fjantiga dem är.
Vi går mot hallen där killarna tar på sig sina blöta skor igen.
Jag slänger en snabb blick mot fönstret för att kolla om det fortfarande regnar vilket det gör men bara duggar för tillfället.
Jag vänder mig om mot de andra igen och jag ser att Harry kysser Bea.
Zayn står redan utanför dörren och jag kollar mot honom.
Han ler och rör på munnen.
"I love you" mimar han mot mig.
Jag känner hur jag blir helt varm i hela kroppen och jag ler mot honom.
"I love you too" mimar jag tillbaka och han ler mot mig.
- Okey, let's go! säger Harry och går ut genom dörren.
- Bye, säger jag och Bea i kör och sedan stängs dörren.
Bea går ut i köket och jag följer långsamt efter.
- Ska vi ha mys kväll? Bara kolla film och äta popkorn? frågar hon.
- Ja! Det gör vi! svarar jag och ska precis ta fram en skål när det knackar på dörren igen.
Bea kollar på mig med en blick som betyder "du öppnar" så jag går tillbaka mot dörren igen.
Jag öppnar och ser Zayn stå framför mig.
- Sorry, i really need to do this... säger han och tar några steg fram och kysser mig.
Jag kysser honom tillbaka och lägger mina händer på hans axlar.
Jag känner hur han ler och jag börjar skratta.
- You are crazy, säger jag och han backar snabbt ut igen.
- I must go down to Harry again.. i'll call you later babe! säger han och gör en slängkyss innan han sedan springer iväg igen.
Jag står kvar i dörren ett tag och ler för mig själv.
Tilslut går jag in mot Bea igen.
-Det var Zayn eller hur? säger hon och ler.
- Ja, det var det... säger jag och ler stort tillbaka till henne.
- Haha, jag förtsod det på ditt leende. säger hon och jag börjar skratta.
- Jaja, vi fixar vi myskvällen! säger jag istället och tar fram skålen igen.
Vi poppar popkorn och ställer fram cola och fanta på soff bordet.
Jag springer in och hämtar massa filmer vi tagit med oss från Sverige och slänger dem i soffan.
- Vilken ska vi se? frågar jag.
Bea rycker snabbt tag i en film och sträcker fram den mot mig.
- Den här! säger hon medans jag tar emot filmen.
Lilo Stitch.
Filmen jag och Bea alltid såg när vi va runt 11-12 år.
- Ja, absolut! säger jag och sätter igång dvd spelaren.
Jag trycker in filmen och slänger mig sedan i soffan bredvid alla kuddar och filtar.
Bea ställer ner lite jordgubbar på bordet framför oss och lägger sig sedan också bekvämt i soffan.
*
*
Jag stänger av filmen och det blir helt mörkt i rummet.
Klockan är runt halv sju och vi har inte gjort annat än att kollat på film hela dagen.
Först såg vi Lilo stitch och jag tror aldrig jag gråtit så mycket till en film.
Sedan såg vi Remember me, och precis som på Lilo Stitch satt vi och storgrät.
Vi har inte heller ätit lunch och vi har inte ätit middag. Bara jordgubbar , Läsk och popkorn.
- Vilken ska vi se nu? säger jag för att bryta tystnaden samtidigt som jag reser mig upp för att sätta på någon lampa.
Jag tänder spotlightsen ovanför matbordet och det blir lite ljusare i rummet.
- Jag orkar inte gråta mer, så vi kan väll sätta på Sex and the city 1 & 2 ? föreslår Bea och jag nickar som svar.
Jag sätter in dvdn och slänger mig sedan tillbaka till den varma soffan.
Jag tar den sista jordgubben på bordet framför oss.
Det hinner inte ens gå fem minuter innan både jag och Bea sitter och suckar.
- Asså de här kläderna försöker typ döda mig..säger Bea och pekar mot tv:n.
Jag börjar skratta åt henne, men förstår precis vad hon menar. Jag håller själv nästan på att spricka för de fina kläderna i filmen.
Jag hör hur min mobil börjar ringa och jag springer snabbt mot sovrummet där den ligger.
"Zayn" står det på skärmen och jag ler.
- Hi Zayn! svarar jag glatt och sätter mig ner på sängen.
- Hi babe, how are you? frågar han.
- Im fine, just a bit tired. How are you? svarar jag.
- Im tired to.. and bored...
Jag lägger mig ner i sängen.
- You could come and meet me? föreslår jag och känner själv hur jag börjar le.
- Haha yes i could, but you and Bea have a girl's night and it would be awkward if I came and destoryd it.. svarar han.
- How did you know that? frågar jag förvånat.
- JAG TWEETADE DET INNAN VI SATTE PÅ FILMERNA, hör jag Bea ropa från vardagsrummet.
Jag börjar skratta.
- Skulle du möjligtvis kunna låta mig ha ett telefonsamtal privat? ropar jag tillbaka till henne och fortsätter skratta lite.
- Okej, men då sätter jag på filmen igen. svarar hon och jag hör hur filmen börjar igen.
- Sorry for that, so she tweeted it.. säger jag till Zayn.
- Yes she did. svarar han och skrattar lite.
- Well then we can't meet, säger jag och låter lite ledsen.
- No.. But hey, i wanted to ask you something! säger Zayn istället.
Jag nickar men kommer i samma ögonblick på att han inte kan se det.
- Tomorrow after work, can you come home to me? frågar han.
- Yes, but why? frågar jag fundersamt och börjar gå ut mot vardagsrummet igen.
Jag ser Bea sitta och trycka i sig popkorn och ler mot henne där jag står i dörr öppningen.
- My family want's to meet you! säger Zayn
_______________________________________________________________________________________________
Här har ni del 38.
Förlåt att det dröjde så länge, ska försöka uppdatera så mycket det går den kommande veckan.
Kram / Elina

Kommentarer
Postat av: My

Bra kapitel!!!!! :D

Skulle ni ha lust att kika in på min ganska nystartade novellblogg? Jag skulle bli jätte glad om ni lämnade någon åsikt eller liknande! xx.

2012-05-05 @ 19:49:29
URL: http://watchthestars.blogg.se/
Postat av: Laura

Bra:)

2012-05-06 @ 05:20:19
Postat av: Anonym

Sjukt bra! Verkligen älskar allt!

2012-05-09 @ 19:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0