WMYB del 14

Amilia´s Perspektiv:

Vi hade ätit upp och jag var propp mätt.
Jag kunde verkligen inte få ner en bit till mat.
Jag hade ungefär hälften av talriken kvar men kunde inte äta mer.
Zayn hade ätit upp sin mat men han var precis lika mätt som mig.
- Oh my god, I will not be able to walk to the car, im so full of food, säger jag och skrattar.
- If so, i carry you to the car! Säger han och skrattar.
- Gentleman? säger jag och blinkar mot honom.
Han börjar skratta.
- Im whatever you want me to be!
I samma ögonblick kommer kyparen och ger oss notan.
- 58£ .. säger Zayn och tar upp sin plånbok.
- oh my god again.. Next time you and I can make your own dinner at home instead! This is so expensive!
säger jag till honom och tar likaså upp min plånbok.
- I´ll pay for us! säger han.
- Zayn No, säger jag och kollar på honom med en blick som säger att jag verkligen menar vad jag säger.
- I wont let you pay, sorry! Säger han och blinkar mot mig. Han lägger fram pengarna och kyparen går iväg.
Jag suckar och stoppar tillbaka plånboken.
Vi får tillbaka växeln och sedan reser vi oss upp för att gå ut.
Jag känner att min fläta börjar rammla ut så jag sätter snabbt upp håret i en slarvig knut.
Zayn och jag går ut ur resturangen.
Det är redan mörkt ute och det regnar ganska kraftigt.
Zayn tar min hand och jag kollar upp mot honom.
Han ler sitt flirtiga leende och kramar min hand.
- Promise me... next time... will i pay! säger jag och han skrattar.
- Never! säger han och kysser mig.
När vi avslutat kyssen drar han snabbt med mig ut i regnet.
Jag springer skrattandes med Zayn mot bilen.
Zayn´s Perspektiv:
Jag låser snabbt upp bilen och springer skrattandes in.
Jag startar och börjar köra därifrån.
Vi har hunnit bli ganska blöta och Amilia´s hår har börjat bli lockigt.
- Okey, so where are we going now? frågar jag och kollar på Amilia.
- if you want, we can go home to me?svarar hon och ler.
- Yes Sure! svarar jag.
Jag slänger en blick på klockan som visar 21.02.
- What kind of music do you like? frågar jag och sätter på radion.
- Hm.. that´s a hard question. I really like The Fray, The Wanted. And of course i LOVE one direction. svarar hon och ler.
- Haha, Really? i thougt you just liked ur when you where 14? jag ler mot henne.
- No, i always listen to you guys! I have al youre albums in my Iphone.
- Really? Put it on! Säger jag och ger henne en sladd som kopplar telefonen till högtalarna.
Hon kopplar in sin Iphone och sätter på I Should Have Kissed You.
Jag sjunger med och skrattar.
Nästa låt som sätts på är våran första singel. What Makes You Beutiful.
Nu sjunger till och med Amilia med.
Vi parkerar utanför huset. Det duggar bara nu men vi springer iallafall snabbt in.
När vi kommer in i entreen tar jag hennes hand och vi går mot hissarna.
- Just so you know, Bea are probably home, säger hon när vi står i hissen.
- Oh, okey! No problem! svarar jag och ler mot henne.
Det är speglar i hela hissen och jag kollar mig i spegeln så jag ser okej ut.
Mitt hår har lagt sig ganska mycket ner så jag fixar till det lite snabbt.
Sedan vänder jag mig om mot Amilia igen.
Hon ler misstänktsamt.
- What? what is it? säger jag undrande.
- No.. nothing! svarar hon och vänder sig leende mot hiss dörrarna som öppnas.
Vi går ut ur hissen.
Precis när dörrarna stängs efter oss hoppar Amilia upp och ruffsar till mig i håret.
Hon skrattar och springer därifrån.
- HEY I JUST FIXED THE HAIR! ropar jag efter henne och springer skrattande efter.
Jag springer snabbare efter henne och tar tag runt hennes midja.
Hon stannar och vi skrattar.
Jag vänder henne om mot mig hon ler.
- You destroyed my hair! säger jag och skrattar.
- No i did´nt! Youre hair looks really sexy right now! svarar hon.
Jag ler mot henne och pussar henne på näsan.
- You´ll have to be my stylist! svarar jag och tar hennes hand.
Hon skrattar och vi fortsätter mot lägenheten.
Bea´s Perspektiv:

- So what are we going to do? frågar jag killarna som slängt sig i soffan.
- We can bake? föreslår Louis.
Jag rycker på axlarna.
- Yes sure, why not! säger jag och går tillbaka in i köket.
Killarna reser sig snabbt upp i soffan och springer ut med mig.
Jag sätter på datorn och söker på kladdkaka recept.
- We can bake this? säger jag och visar killarna en bild på kladdkakan.
- Looks delicious! säger Harry och ler.
Jag säger till killarna vad vi ska ha för ingredienser och de springer runt i köket och letar i alls skåp efter sakerna som ska fram.
- I can´t find any sugar! säger Harry och stänger skåpet han letade i precis.
- It should be here, säger jag och går fram till ett skåp bredvid kylskåpet.
Preics som Harry sa hittar inte jag heller något socker.
- Will we not be able to bake now? säger Louis och gör en ledsen min.
Jag skrattar.
We can go over and ask if Emmah have sugar? föreslår jag.
- Yes! I can do that! Säger Louis snabbt och ler stort.
- Okey, sure, ask for 3 dl säger jag och ger honom en plast bunke där han kan lägga sockret.
- YES SIR! säger han vänder på klacken och går ut.
Jag skrattar och vänder mig mot Harry.
- Hello gorgeous, säger han och blinkar mot mig där han står lutad mot bänken.
Jag skrattar och går fram och ställer mig på tå, jag pussar honom på munnen och ler.
Han rodnar men pussar mig tillbaka.
Harry´s Perspektiv:
Bea sätter på musik på högsta volym och vi fortsätter bakandet.
Vi hade tur och Emmah hade socker så det räckte till att göra kladdkakan.
Jag stod och blandade medans Louis hällde i sockret och de andra ingredienserna.
Bea stod och diskade de sakerna som var färdig användao ch skrattade nästan hela tiden åt allting jag och Louis gjorde eftersom vi fjantade runt hela tiden.
Efter ett tag kunde vi äntligen sätta in kakan i ungnen.
- Finally! suckade Bea och vände sig om mot oss.
- Hghfive!  sa hon och sträckte upp händerna mot mig och Louis.
- Highfive! svarade vi och highfivade hennes hand!
Helt plötsligt hör vi hur ytter dörren öppnas och in kommer Amilia och Zayn hand i hand.
Emmah´s Perspektiv:

Jag gick tillbaka till soffan och höjde volymen på tvn lite.
Jag satte igång min dator och loggade in på fb och twitter.
Det var inte mycket som hände så jag bestämde mig för att stänga ner datorn och göra lite te istället.
Precis när jag reste mig upp knackade det på dörren.
Jag små sprang mot hallen och öppnade dörren.
Framför mig stod Louis. Killen som Bea känner.
- Oh, Hi Louis. Sa jag chockat och log.
- Hi Emmah! Sorry if i disturb! But we bake and we need a little sugar, we could borrow it? säger han och ler.
- Yes of course! How much do you guys need? svarar jag och kliver åt sidan för att släppa in Louis i lägenheten.
- 3 dl, svarar han och går in.
Jag stänger dörren efter honom och vi går in i köket.
- It´s a really nice apartment you have! Do you mind if i check around? frågar han mig och ler.
- Oh, thank you! No, go ahead and check it out! svarar jag och ställer fram socker paketet på bordet.
Medans Louis går runt och kollar i vardagsrummet häller jag upp 3 deciliter socker och ställer sedan tillbaka paketet i skåpet.
Jag går ut till Louis som är i vardagsrummet och kollar på några gamla foton på mig och min familj.
- Do you have a twin sister? frågar han och pekar på en bild på mig och min syster.
I had ... She died of cancer six months ago, svarar jag och kollar ner i golvet.
Jag tvingade mig själv att inte börja gråta.
Louis vände sig mot mig.
- Oh, i´m so sorry!
- It´s okay,  you did´nt know. svarar jag och ler lite ledsamt mot honom.
Louis Perspektiv:
- Thank you for the sugar again! Säger jag till Emmah samtidigt som jag tar på mig skorna.
Jag skulle gå tillbaka till Harry och Bea igen.
- No problem! svarar hon och ler.
Hon öppnar dörren åt mig.
- Maybe i´ll se you around! säger jag och ger henne en snabb kram innan jag går.
Hon ler och stänger dörren efter mig.
Jag går tillbaka in till de andra och vi fortsätter baka kakan.
______________________________________________________________________________
Förlåt för dålig uppdatering!
Jag skriver nog lite mer ikväll.
Kram / Elina

Kommentarer
Postat av: louise

namnen är lite fel i louis perspektiv på slutet.. annars är det jättebra!! :D

2012-03-04 @ 17:17:16
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0