WMYB del 13

Amilia´s Perspektiv:
Jag stod nere vid entren och väntade på Zayn.
Han skulle hämta mig med bilen och sedna skulle vi till någon resturang.
En Merceders svängde in till gatu kanten.
Zayn klev ut ur dörren och kom emot mig.
Jag log. Han var så sjukt snygg!
- Hi babe, sa han och gav mig en kram.
- Hi, svarade jag generat.
Han öppnar bil dörren åt mig och jag kliver in.
Jag ser några fotografer stå längre ner på gatan med kameran i högsta hugg.
Jag vänder bort blicken snabbt och hoppas på att jag inte kom med någon bild.
Zayn hoppar in i förar sätet och startar bilen.
- So, where are we going? frågar jag och ler.
- To a amazing resturant, I have booked a table for us! svarar han och ler mot mig!
- Great! Is it far away?
- No, only fifteen minutes!
- But hey, how was youre first day at the work? fortsätter han.
- Actually really fun! We didn´t do so much, but i got to know some new people! svarar jag.
- Sounds like a great job!
Vi stannar vid ett rödljus och Zayn vänder sig om mot mig.
- You know I'm really glad you took that job, because otherwise I would not have met you.
Jag kollar på honom och känner hur jag börjar rodna.
- I am very happy too! Jag känner hur hela mitt ansikte blir varmt och jag vänder blicken ut mot vägen.
Det har blivit grönt och vi fortsätter åka.
Vi fortsätter prata och jag känner mig verkligen bekväm med Zayn runt mig.
- So.. here it is! säger Zayn helt plötsligt och parkerar bilen.
Jag kollar ut och ser en väldigt fin resturang.
- It´s very nice! Säger jag samtidigt som vi går ur bilen.
Zayn kommer mot mig och tar min hand.
Jag ler och vi går in genom den stora glas dörren.
En kypare kommer fram mot oss.
- Good evening Sir! säger han och ler mot oss.
- Hello! I have booked a table, My name is Zayn Malik.
- Okey. wait here a minute I´ll be back soon. Han vänder sig om och går iväg.
Jag lutar mig fram och kollar lite runt i resturangen.
Det var nästan fullt av folk och jag kände hur jag började bli nervös.
Det var verkligen en riktigt lyxig resturang. Jag vände mig om mot Zayn.
- Zayn this is a luxury restaurant? säger jag och håller hans hand hårdare.
Jag hade verkligen inte på mig kläder för att äta på en sådan här resturang.
Folk som satt här hade lång klänningar och riktigt fint uppsatt hår.
Jag hade en urtvättad jeans väst och en ganska kort leopard klänning.
- I´m wearing a short dress and a faded denim jacket? I do not fit in with al the people here! fortsätter jag och kollar lidande på honom.
Detta var så awkward det kunde bli.
- Amilia, you are beutiful!
Han stod vänd mot mig och kollade mig i ögonen.
Jag suckade men log mot honom.
- This is going to be awkward! svarar jag honom och vi skrattar medans han böjer sig ner och ger mig en kyss på munnen.
Jag kände hur mitt hjärta stannar fö några sekunder.
- It´s just you and me tonight, okey? säger han sedan när vi avslutat kyssen och kramar min hand.
- Yes, just you and me! svarar jag och ler mot honom.
Bea´s Perspektiv:
Jag tar tag i tallriken och ställer ner den i diskmaskinen.
Vi ställer i ordning allting i köket igen och går sedan ut till vardagsrummet.
- What are we going to do? frågar Harry.
- If you guys want, we can go to my place? svarar jag och kollar på Harry och Louis.
- Yes why not? fortsätter Harry.
- I drive! skriker Louis och springer upp för att hämta bil nyckeln.
Fem minuter senare sitter vi i bilen påväg hem till mig.
Jag får hjälpa Louis me vägbeskrivningen eftersom han aldrig vart hemma hos mig&Amilia.
Vi parkerar utanför och går tillsamans in i entren.
Eftersom jag inte lämnade in nyckeln tidigare behövde vi inte gå fram till disken utan vi gick direkt till hissen.
- Is Amilia home? frågar Harry när vi står i hissen.
- No, she´s on a date with Zayn, säger jag och blinkar.
Hissen stannar och vi går mot lägenheten.
Jag ska precis ta upp nyckeln ur fickan då ag plötsligt känner att den inte ligger där.
Jag panikar lite och känner i mina andra fickor.
- What is it? frågar Louis omedveten om att nyckeln är borta.
- The key is gone? I had it in my pocket? svarar jag och kollar på både Harry och Louis.
Båda två ser förvirrade ut.
Jag hör dörren bakom mig öppnas och jag vänder mig om.
Där står Emmah.
- Hej, vilken tur att du kom hem, du tappade din nyckel förut när vi krockade, sa hon och jag kollade lättat ner på nyckeln hon höll i handen.
- Åherregud vilken tur att jag inte hade tappat den någon annan stans, sa jag och tog tacksamt emot nyckeln.
- Tack så mycket! Jag är verkligen skyldig dig en tjänst! Sa jag och log mot henne.
- Nej det behöver du inte! Men nästa gång behöver du inte springa iväg så snabbt, jag skulle ge dig nycklarna direkt men du bara sprang iväg så jag tog med dom in till min lägenhet istället. svarade hon och skrattade.
- Oj juste, This is Harry and Louis, sa jag och presenterade dem inför Emmah.
- And you need to talk english with them, fortsatte jag.
- Guys this is Emmah, sa jag och Louis var redan framme och hälsade på henne.
- Hi, im Louis sa han och sträckte fram sin hand.
Hon tog emot den och presenterade sig.
Hon var riktigt bra på engelska kunde jag höra.
Emmah´s Perspektiv:
Jag satt inne i soffan och kollade på tv på låg volym.
Jag hörde att några pratade utanför min dörr och sprang upp för att kolla om det var Bea.
Jag öppnade dörren och såg till min lättnad att det var hon.
- Hej, vilken tur att dy kom hem, du tappade din nyckel förut när vi krockade, sa jag och sträckte fram nycklarna mot henne.
- Åherregud vilken tur att jag inte hade tappat dem någon annan stans, svarade hon och hon tog emot nyckeln.
- Tack så mycket! Jag är verkligen skyldigdig en tjänst! fortsatte hon och log mot mig.
- Nej det behöver du inte! Men nästa gång behöver du inte springa iväg så snabbt, jag skulle ge dig nycklarna direkt men du bara sprang iväg så jag tog med dom in till min lägenhet istället. svarade jag henne och skrattade.
- Oj juste, This is Harry and Louis, sa hon och presenterade de två killarna som stod lite halvt bredvid oss.
- And you need to talk english with them.
- Guys this is Emmah, sa hon och en av killarna kom fram mot mig. Han sträckte fram handen.
- Hi, im Louis, sa han. Jag log. Han var skiiiiit snygg verkligen!
Jag hälsade vänligt på honom och presenterade mig inför den andra killen som hette Harry också.
- You speak very good english, do you have english family or something? frågar Louis mig.
- Yes, actually my grandmother is from England. svarar jag.
- Oh well that explains it in that case, svarar Louis och ler mot mig.
Jag ler tillbaka.
- So .. i have to go back inside now, but maybe i´ll se you guys around? säger jag och ler mot Bea.
- yes we do! See you, bye! svararar alla tre och jag backar för att gå in till mig.
Jag stänger dörren och går tillbaka till soffan.
____________________________________________________________________________________
Del nummer 13 klart.
Fortsätt kommentera! Blir så mycket roligare att skriva om man vet att ni gillar den!
Kram / Elina
-

Kommentarer
Postat av: Louise

woho! längtar till nästa:) anar att något kommer hända mellan emmah och louis?

2012-03-01 @ 16:53:06
URL: http://minstahansson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0