WMYB del 47

Amilia's perspektiv:
Vi sätter oss vid bordet och jag sträcker mig efter en bit av det nybakta brödet killarna köpt med.
Jag lägger på smör, ost och marmelad och tar sedan en tugga.
Fan va hungrig jag är, tänker jag och sväljer.
Zayn häller upp oboy till både mig och honom och sträcker sedan paketet vidare till Harry och Bea som slått sig ner framför oss.
Jag tar en till tugga av brödet som faktiskt var riktigt gott, även fast det var grovt.
Bea börjar plötsligt hosta och jag rycker till som i en chock.
- Are you okey? säger Harry och dunkar henne försiktigt i ryggen.
Hon skakar på huvudet snabbt samtidigt som hon fortätter hosta.
- Oh my god.. säger hon mellan hostningarna.
"We missing the fucking work" fortsätter hon och ställer sig upp.
Jag slänger en snabb blick på klockan och konstanterar att vi redan är 4 timmar försenade.
- It's okey, I called Ann yesterday and told her everything. She knows about it and you are free today. säger Zayn och ler.
Bea backar försiktigt tillbaka till bordet.
- oh, thank you Zayn! I had a smal heart attack there.. säger hon och andas ut.
Jag känner hur härligt det skulle vara att bara få ligga i sängen hela dagen.
- Annything for you girls! säger han och ler charmigt.
Jag skrattar lite och ler mot Zayn som ler fliritgt tillbaka mot mig.
- So, what's happening today? Do we have anny
plans? frågar Harry.
Jag kollar på Bea som kollar tillbaka mot mig.
- Vi kanske skulle kunna bara chilla idag? jag vet inte ifall jag orkar gå ut och så idag.. säger hon på svenska till mig och jag nickar.
- Jo, jag känner med så, svarar jag och kollar sedan på killarna.
- NO SWEDISH. utbrister Harry nästan direkt och kollar varnande på oss.
- "Ingen svenska" säger jag för att retast och himlar lite med ögonen.
- No but seriously, today i just want to take it easy. We could watch movies or something? säger Bea och kollar på oss andra.
Jag nickar och ser att både Harry och Zayn även gillar ideen.
- We could call the other guys over? Niall, Liam and Lou? säger jag som förslag och ser hur Zayn och Harry ler.
- YES that was a great idea! I'll call them right now! säger Harry snabbt och drar upp mobilen.
Jag ler och reser mig upp för att ställa undan disken. 
Bea kommer in i köket efter mig.
- Helt ärligt käns det härligt att de andra killarna ska komma över, Harry och Zayn måste tänka på något annat än bara oss nu. säger hon och sköljer av sin tallrik.
- Ja, dem har vart hur snälla som helst det senaste timmarna, säger jag. 
Bea nickar.
- Jo, dom är så jävla söta. säger jag och ler lite fånigt.
Bea skrattar åt mig och vi går sedan ut i vardagsrummet. 
- The guys will be here in a minute! säger Harry. 
- Great! svarar Bea och sätter sig ner i Harry's knä på stolen. 
Vi sitter och pratar ett tag innan vi hör hur det plingar på dörren.
- It's open! ropar jag och hör hur dörren öppnas. 
- HI , utbrister Louis när han kommer in i rummet och går fram mot oss. 
Jag ställer mig och upp och får en riktigt stort kram av honom.
- I heard what happend, are you really okey? säger han och kollar ledsamt på mig. 
- Yes, im okey! säger jag och nickar. 
- Great, svarar han och ler.
Niall och Liam kommer fram till mig och jag får även varsin kram av dem.

Här fick ni en lite snabb del skriver av Elina. 
Vi vet inte riktigt vad vi ska skriva mer egentligen, så kommentera vad ni tycker ska hända annars så kommer vi tyvärr behöva ta en lite blogg paus :/ 

Kommentarer
Postat av: J

Vill du göra länkbyte? :)

2012-06-22 @ 01:36:03
URL: http://TrueLoveForOneDirection.webblogg.se
Postat av: Anonym

Bra!

2012-06-22 @ 12:20:37
Postat av: One direction Sweden

Var med om tävla för chansen att vinna en länkning på bloggen om du vill ha mer läsare :) http://onedirectionsweden.se/2012/june/novelltavling.html#comment

2012-06-23 @ 18:22:16
URL: http://onedirectionsweden.se
Postat av: MOA

hej, har inte varit på den här bloggen förut och skulle vilja läsa novellen från början.. men jag hittar inget ställe där man kan typ gå bakåt i arkiven eller så. hjälp?

Svar: Hej Moa! Jo det är så att vår Meny för bloggen flyttar runt sig lite, vilket vi är väldigt ledsna för.Här är länken för de första Sex kapitlerna : http://novelleronedirection.webblogg.se/2012/february/
Ska sätta mig nu med kodmallarna och stilmallarna och fixa fram Menyn så du snart kan hitta resten. Kram!
My Janzen

2012-06-24 @ 17:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0