WMYB del 45

Amilia's Perspektiv:
Zayn kommer in genom glas dörren och får genast syn på mig.
Han skyndar sig fram och jag möter honom i en kram.
- Oh my god.. säger han bara och stryker mig med sin hand över ryggen.
Jag känner hur tårarna är påväg fram och jag snyftar till.
Min arm gör ont och den är helt röd runt handleden.
Zayn kramar mig hårdare och då klarar jag det inte längre, jag brister ut i gråt och bara står där.
- It's okey babe, you are safe, it's okey! säger Zayn och håller sina armar runt mig.
Tårarna bara rinner ner för kinderna och jag känner att jag inte kan stå längre.
- I need to sit down.. säger jag och känner hur det bara blir en viskning av min röst.
Zayn nickar och tar med mig bort till några stolar lite längre bort.
Jag ser Harry komma in genom samma dörr som Zayn tidigare komit in genom.
- Oh my god, Amilia are you okey? säger han och kommer snabbt fram till oss.
Jag nickar och kramar Zayn's hand hårdare.
Det är inte det lättaste att säga att man mår bra när man egentligen mår piss.
Att se sin bästa kompis, som man älskar mest av allt, bli hotad att bli skjuten.
De tankarna som flög genom mitt huvud när mannen drog tag i mig.
De tankarna som flög genom mitt huvud när Bea hade en pistol riktad rakt mot sig. Allt jag kunde se var min allra bästa kompis falla ihop på marken och lämna mig.
Dörren till förhörsrummet öppnar sig och ut kommer Bea. Sminket har runnit ner för ansiktet och hon skakar.
- Bea, säger Harry och rester sig snabbt upp.
Bea rycker till då hon hör sitt namn och får se Harry.
Hon brister ut i gråt och springer fram mot honom. De möts i en stor kram.
- Im so sorry... säger Harry och kramar henne hårt.
En polis man kommer fram mot mig och Zayn och sätter sig ner på huk.
- Is it okey if we talk to you now? säger han och kollar på mig.
Jag nickar och torkar bort tårarna från kinderna.
Polis mannen ställer sig upp och nickar mot Zayn.
Jag ställer mig också upp och håller Zayn i handen.
Vi följer med polis mannen fram till ett rum där han vänder sig om och stannar.
- Sorry, we need to talk alone to Amilia now. You can stay and wait here. säger mannen och kollar menande på Zayn.
Han nickar och vänder sig sedan till mig.
- I'll wait here, säger han och pussar mig i pannan.
Jag går in i rummet efter mannen och sätter mig på stolen.
- Okey, Amilia. I would like you to say the truth, okey? börjar han.
- Yes of course.
- Okey, great. You're friend Bea have already told us almost everything. And the men have admitted the offense, so actually you just need to tell us fast what happend, säger han och ler lite lätt.
- okey. Me and Bea where on our way home and Bea was talking to Harry in the phone. Then some men yelled at us and we where getting a bit scared, so we just ignored them. And then i heard steps behind me, so i turnd around and suddenly a man where right next to me.. and he grabbed my arm... säger jag och torkar bort tårarna som rinner ner från kinderna.
- He grabbed my arm and pulled me back. Everything went so fast.. i screamed and the suddenly the other man pulled out a gun and aimed at Bea.. and.. he just shot entirely random past us, and then they laughed.
And at the same time, you came and ... yeah.. that's al, avslutar jag och kollar upp mot polis mannen.
Han nickar och antecknar lite till.
- But...How did you guys found us so fast?
-We always drive in that area at night as it happens much stuff there, so when we heard the gun shot, we went directly to where it came from. svarar han och ser lite stolt ut.
Jag nickar och kollar ner i bordet igen.
- yeah, anyway Amilia thank you. That was actually all.. säger han och reser sig.
Jag reser mig också och puttar in stolen efter mig.
Jag kliver ut ur förhörsrummet och ser Bea, Harry och Zayn sitta lite längre bort.
Zayn reser sig snabbt upp och går mot mig.
- Hi, säger han ganska tyst och tar min hand.
Jag ler lite svagt mot honom och kollar sedan tillbaka på polismannen.
- We are actually done with everything, and it's late so you guys can go home. We will maybe call you back, so you guys know that.. and go home and get some sleep now, okey? säger han och ler.
Jag ler mot honom och nickar.
Jag kollar upp mot Zayn som fortfarande håller i min hand.
- Let's go home, säger jag.
Vi börjar gå därifrån och Harry och Bea kommer gående mot oss.
- We can go home, säger jag.
De nickar och vi går mot utgången.
- Bye! ropar polismännen innan vi går ut.
- Bye, and thank's for the help, ropar Zayn tillbaka.
- No problem, svarar dem och sedan går vi ut.
Killarnas bilar står precis utanför och vi bestämmer att vi ska ses hemma hos Bea och mig.
Jag hoppar in i Zayn's bil vid framsätet och han hoppar in på andra sidan.
Han vänder sig om mot mig.
- Do you know how much you mean to me? säger han plötslig och jag kollar rakt in i hans ögon.
Jag lutar min fram mot honom och kysser honom rakt på munnen.
- You mean the world to me, säger han sedan och ler.
Zayn's Perpspektiv:
Jag lägger min hand på Amilia's höft och vi går in i lägenheten.
Ytterdörren var öppen vilket betyder att Bea och Harry redan är hemma.
Vi tar av oss skorna och går sedan in till vardagsrummet.
Harry sitter i soffan medans Bea halv ligger mot hans axel.
- Hi, säger Harry ganska tyst.
- Hi, svarar vi och stannar vid dem.
- Aren't you going to sleep? säger Amilia och gäspar strax efter.
Bea gäspar också och nickar sedan.
- I'm going to sleep now, säger hon och lutar huvudet mot Harry.
Harry ler och pussar henne lätt i pannan.
- Yeah, we are going to sleep now too, säger jag.
- Alright see you tomorrow, svarar Harry fortfarande ganska tyst.
Amilia nickar som svar och jag drar med mig henne in mot sovrummet.
Jag stänger dörren efter oss medans Amilia slänger sig i sängen.
Hon kryper ner undertäcket och jag ler mot henne.
- Are you going to sleep whole dressed? säger jag och skrattar lite.
Hon ler och gäspar.
- Yes I am, im so tired right now, svarar hon och gäspar ännu en gång.
Jag ler mot henne och kryper ner under täcket jag med.
- You better sleep then, goodnight babe, säger jag och pussar henne försiktigt i pannan.
- Goodnight, svarar hon och ler.

fortsätt kommentera för nästa del, ni är bäst! ♥
Skriver av : Elina

Kommentarer
Postat av: Olivia

Skitbra nu när det händer lite saker (: Fortsätt såhär (; Kram

2012-06-15 @ 16:54:36
Postat av: Nellie

Skitnajs! Ni är jätteduktiga! Fortsätt såhär!

2012-06-15 @ 19:16:36
Postat av: Nellie

Skitnajs! Ni är jätteduktiga! Fortsätt såhär!

2012-06-15 @ 19:40:24
Postat av: Izabelle

Jättebra !

2012-06-17 @ 17:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0