WMYB SISTA DEL AMILIA

Flera år senare. 
 
Amilia's Perspektiv: 
Jag svänger in på bil uppfarten och stänger av motorn. Jag kliver ur den nya bilen vi precis köpt och låser den efter mig.
Jag kollar snabbt brevlådan men hittar ingen post där. Zayn måste redan ha tagit in det isåfall tänker jag och går mot ytterdörren.
 
- MOM! hör jag Connor ropa utifrån köket. 
Jag hör en duns och tar av mig jackan. 
Jag ser Connor, min 5 åriga son komma springandes från köket och jag sätter mig ner på huk. 
Han springer rakt in i mig och samtidigt som jag nästan tappar balansen omfamnar jag honom i en stor kram.
- Hi sweetheart! säger jag och pussar honom lätt på pannan innan jag sedan ställer mig upp igen. Hans hår är ruffsigt och han har på sig pyjamas. 
- Why are you still wearing pyjamas? frågar jag. 
- We just woke up! svarar han snabbt och jag ser Zayn komma gående med Chloe i famnen och jag ler.  
- Mom. säger Chloe sakta och pekar på mig med handen där hon håller en leksak i. Även fast hon bara är 1 år har hon redan lärt sig några få ord. 
- Hi, säger jag och ler och ger Zayn en puss på munnen. Jag vänder mig sedan om mot Chloe och tar tag i hennes lilla hand och pussar även henne, på näsan. 
- So, how was your trip? frågar han och jag ser Connor springa iväg ut till köket igen.
- There was no trip, i was only away for one night, säger jag. 
"But it was great!" lägger jag till. 
- So, the time is ten thirty in the morning and you guys still wearing pajamas? säger jag sedan och sätter armarna i kors på skoj. 
- Emh.. Yeah.. svarar Zayn och skrattar. 
Jag lägger hem nycklarna på hall bordet och går sedan in med Zayn & Chloe till köket. 
Det står frukost uppdukat på bordet och jag ler. 
- We have made brunch! utbrister Connor och pekar på bordet framför oss samtidigt som han tar tag i min hand. 
Zayn sätter ner Chloe i barnstolen vid bordet och hon börjar direkt leka med skeden. 
- Wow it looks good, säger jag och ser imponerad ut. 
- Let's eat! säger Zayn samtidigt som han ställer ner en tallrik med nygräddade pannkakor mitt på bordet.
Connor hoppar upp på en utav stolarna och jag sätter mig bredvid honom. 
- Connor do you want apple juice or orange? säger Zayn och lyfter upp de två paketen. 
- Ehm... The apple! svarar han och räcker fram sitt glas. 
Jag lägger upp en halv pannkaka på Chloe's tallrik och delar den i ganska små bitar. 
Jag tar även en liten bit av en vatten melon och petar bort de små stjärnorna. 
- Mom? frågar Connor. 
- Yes honey? svarar jag och börjar smöra en macka åt mig själv. 
- What are we going to do today? frågar han och trycker in en aldeles förstor bit våffla i munnen. 
- Tonight, we are going to Bea and Harry's house. We are invited for dinner at six! svarar jag och ler. 
"But we are free until that" lägger jag till.
- Okay, säger Connor men munnen full av våffla.
Vi äter under tystnad och det är bara Chloe som sitter och bankar med skeden när hon inte får mat tillräckligt snabbt. 
- Tack för maten, säger Connor på svenska och hoppar ner från stolen och ställer sin talrik på diskbänken.
- You're welcome, and dont forget to wash your face you have jam everywere, säger Zayn och pekar på hans ansikte. Connor räcker ut tungan och springer iväg till badrummet. 
- I can take Chloe, säger jag och lyfter upp henne och bär in henne till badrummet där Connor står och tvättar sig så vattnet skvätter över hela golvet. Innan jag hinner säga till honom springer han iväg. Han är verkligen lika hyper som Zayn var när han var liten. Jag tvättar av Chloe och ställer försiktit ner henne på golvet. 
- Connie! säger hon och stapplar efter hennes storebror som sprungit iväg.
Jag ler och följer med Chloe ut till vardasrummet där hon blir upptagen med en plastboll som hon hittat. 
Zayn står i köket och har precis dukat av allt från bordet. 
- Connor is exacly like you, säger jag och sätter min på en stol. "He never stops" 
- Haha, yeah I guess so, skrattar Zayn. Han böjer sig fram och kysser mig.
- Daddy kiss mommy! ropar Connor och pekar på oss.
Jag brister ut i skratt och Zayn bara skakar på huvudet.   
Zayn's perspektiv

- Connor! ropar jag och går runt i huset med Chloe i famnen. Jag hör hur någon fnissar innefrån hans rum och jag går in. 
- Were is Connor? säger jag och går runt och låssas leta efter honom. Snart så skrattar Connor högt och jag går fram till sängen och drar bort täcket. 
- There you are! säger jag och ler.
- You couldn't find me, säger Connor och skrattar.
- No, you hide to good for me, säger jag. "Here are your clothes for tonight we are leaving in 30 minutes" säger jag och lägger dem på sängen. "Do you need help or can you put your own clothes on?" fråggar jag och sätter ner Chloe på golvet och tar upp t-shirten jag valt ut åt honom. 
- I can do it myself, säger Connor och drar av sig sin tröja och tar t-shirten och trycker den över huvudet. 
- Okay, come to us when your done then, säger jag och lyfter upp Chloe och går till mitt och Amilia's sovrum. 
Jag hjälper Chole på med nya kläder och sätter ner henne på golvet medans jag också byter om. 
- Ohh, how cute you are my little girl! säger Amilia när hon kommer in. Hon lyfter upp Chloe och snurrar runt henne.
- Have daddy chosen your clothes? frågar hon. 
- Of course I have, säger jag och ler. Connor kommer in springandes och hoppar upp i sängen.
- And hello handsome, säger Amilia och går fram till Connor som hoppar i sängen. "I must sat that your dad have a very good taste in clothes" lägger hon till och låssas låta förvånad.
- Ha-ha, very funny you know I have the best, säger jag och går fram till sängen och stäcker mig efter Connor. Han hoppar upp i min famn och jag rätar till hans hår som aldrig vill ligga på plats.
- Time to go, säger Amilia och går ut med Chloe till hallen. 
Jag bär ut Connor och sätter honom på en stol och trär på honom ett par skor och hjälper honom på med jackan. Amilia och Chloe är redan klara och jag snörar snabbt på mig mina skor och tar jackan i handen. 
Vi går ut till bilen och jag knäpper fast både Connor och Chloe. 
- Time to go to the Styles family! säger jag och startar motorn. 

Skrivet av - Elina.
Förlåt för att det tog ev evighet innan denna delen blev klar men min dator är sönder så jag kan inte skriva lika snabbt. Men detta är den näst sista delen. 
Glöm inte att kommentera :)
KRAM
 

Kommentarer
Postat av: Nellie

Det var bra att delen kom ut iallafall! Den,här delen,måste få massor komentarer, så bra som den är!
Jag längtar verkligen till,nästa kapitel!
MER!

2012-07-12 @ 23:17:13
Postat av: Laura

Meer! Jätte bra.. <3

2012-07-14 @ 11:31:12
Postat av: nelly

bra <3

2012-07-14 @ 20:48:37
URL: http://onedfantasystory.blogg.se
Postat av: Anonym

den här novellen har och är jäääättebra :D när kommer nästa ut? :)

2012-07-23 @ 21:54:23
Postat av: Mariie

Du är fan ass bra på att skiva berättelse xD Jag e ett stooooooort 1D-Fan♥

2012-10-02 @ 18:57:57
URL: http://Marielarzzon.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0