WMYB del 4

Ann hade ursäktat sig och behövt gå och hälsa de andra gästerna välkomna.

Jag stod kvar i hallen och väntade på att Bea skulle komma tillbaka ett tag.

Men eftersom hon inte gjorde det så gick jag in i Lokalen istället.

Det stod bord med tilltugg och förrätter på borden. Det såg faktiskt riktigt gott ut.

Jag bestämde mig för att ta en vindruva och tog ett glas med champagne.

Samtidigt som jag vände mig om för att fortsätta mitt letande efter Bea krockade jag med en kille.

- Oh, im so sorry! Sa han och såg faktiskt riktigt ledsen ut.
- No, it´s okey! svarade jag och torkade bort lite champagne som spillts på min klänning.
Jag kollade upp mot killen och log.
Jag kände igen honom, det gjorde jag verkligen.

Men jag kunde inte placera vart ifrån.


- Are you sure? frågade han och log mot mig.
- Yes! svarade jag och log generat. Precis då kom jag på varför jag kände igen killen.
- Oh, you are Liam from One Direction, right? frågade jag.
- Haha, yes i am. Svarade Liam och räckte fram handen för att hälsa.
- Thought i recognized you, svarade jag och hälsade vänligt på honom.
- I was a big fan when i was younger, fortsatte jag.
- Oh, you where? svarade han och såg glad ut.
- Yes, Im Amilia by the way, sa jag och log mot honom.
- Haha, Nice to meet you Amilia, sa Liam och log.
- Yes and you to Liam! svarade jag och log.
- Hey, Liam. Have you already found a girl, in like 10 minutes? Hör jag en röst bakom mig säga.

Jag vänder mig om och ser Louis och Zayn komma gående mot oss.

- Ye, that was funny Louis, säger Liam och ler löjligt.

- Jag skrattar lite och ler mot killarna.

- Hi, im Louis , säger Louis och sträcker fram handen för att hälsa.
- Haha, Hi im Amilia, svarar jag och hälsar glatt tillbaka.
- And im Zayn, säger Zayn och sträcker fram sin hand precis som de andra.

Jag ler och kollar in i hans ögon. Jag hade vart ett hemligt fan som var kär i Zayn när jag var runt 14-15 år.

Nu när jag var 21 så var jag inte precis ett fan längre. Men jag kunde inte neka till att jag fortfarande tyckte Zayn såg riktigt snygg ut.

- Hi, Im Amilia. svarade jag medans jag hälsade på Zayn.
- So, why are you here tonight then? frågar Louis. Jag vände mig mot honom och log.
- I work as a stylist at Fashion453, svarade jag.
- I should understand that bacause you are very pretty, fortsätter han.
- Oh god, Louis.. suckar Zayn och ler mot mig.
- Hahaha, Thank you. You look awesome you too Louis. And Zayn and Liam too of course. Säger jag och ler tillbaka till Zayn.

Samtidigt får jag ett sms från Bea.

”Vart är du? jag är vid toaletterna”

Jag svarar snabbt att jag kommer till henne.

- Sorry guys, säger jag.
- I have to go and find my friend, fortsätter jag.
- Okey, mabey we will se you around? säger Liam och ger mig en hejdå kram jag inte var beredd på.
- Uhm.. Yes mabey! svarar jag lite chockat.
- Bye, säger både Zayn och Louis, Men dem får jag inga mystiska kramar av.

 

Bea´s Perspektiv :

Jag gav garderobskillen jackorna och började sedan gå tillbaka till entrén.

När jag kom tillbaka såg jag inte Amilia någonstans och antog att hon redan gått in.

Jag gick in i den stora lokalen men kunde inte se henne där heller. Det var folk nästan överallt. Jag bestämde mig för att gå ut till entrén igen och ringa henne.

Det var ganska mycket folk ute i entrén också, men inte lika mycket som inne i lokalen.

Jag skulle precis ta upp mobilen ur fickan då jag kom på att jag lämnat den i jackan.

Jag suckade men gick tillbaka till garderoben och bad om att få tillbaka min jacka.

- Are you already leaving? frågade en kille bredvid mig.

Jag kollade upp och mötte ett par perfekta blåa gröna ögon.

Jag insåg direkt vem det var jag stod och pratade med.

- Oh, No. Im just gotta get my phone, svarar jag och ler.
- Okey, It´s a bit early to go now, fortsätter han och ler tillbaka mot mig.
- Haha, yes a bit, säger jag samtidigt som jag tar ut mobilen från jackan och lämnar tillbaka den till killen bakom disken.
- Sorry, Im Harry by the way. Säger han.
- Yes i know, Harry from One Direction. Im Bea, from Sweden. Säger jag och ler generat mot Harry. Jag hade haft en tid när jag var 14-15 då jag var ett stort fan av One Direction, så jag visste precis vem han var.
- Haha, oh, from Sweden? I love Swedish girls. Säger han och blinkar med ena ögat.
- You do? säger jag och skrattar.
- Yes i really do!
- Haha, well..   i need to go find my friend Amilia also a girl from Sweden. Säger jag och ler mot honom.
- Maybe i´ll se you around, fortsätter jag, ler mot Harry och börjar backa därifrån.
- Yes.. bye! säger han och står kvar.

 

Jag vänder mig om och ler. Jag hade alltid haft en hemlig kärlek till Harry, men den hade gått över  medans åren gick. Men nu när jag hade stått och pratat med honom var det som om den plötsligt kom tillbaka. Varför hade jag inte tagit hans nummer? frågade jag mig själv.

Jag vände mig om för att se om jag kunde hitta honom igen. Men han var som försvunnen.

Jag gick mot toaletterna och smsade Amilia på samma gång.


______________________________________________________________________________

 

Nu börjar det hända grejer.

Fortsätt gärna läs och kommentera!

Kram / Elina

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Heter den ena tjejen Bea eller Paulina? Och den andra Amilia eller My?

2012-02-19 @ 14:49:20
Postat av: Felizia

Awesome!:D

2012-02-19 @ 14:56:19
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Sara

underbart bra!!

älskar att du skriver så ofta!!

2012-02-19 @ 16:24:46
Postat av: J E N N Y ♥ C I L V I A

Awesome :D Förresten Harry har gröna underbara ögon inte blåa ;)

2012-02-19 @ 16:38:01
URL: http://smileawesome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0