WMYB de 11

Amilia´s Perspektiv:

outfit:  för dagen ↑       Träffen med Zayn ↑     sminkningen ↑

Jag klev ur dushen och sprang för att hämta mina kläder som låt på stolen i sovrummet.
Jag hade ganska bråttom. Bea satt redan och åt frukost och jag hade varken sminkat mig eller ätit än.
Jag drog på mig en vit spets topp och sedan ett par shorts.
Mitt hår fick torka av sig själv.
Jag visste att det skulle bli jätte lockigt så jag drog i lite mousse och borstade det. Nu skulle det inte bli lika lockigt iallafall.
Sedan gick jag ut till Bea.
Hon läste tidningen och jag skrattade lite åt hur det såg ut.
Jag drog fram en skål och hällde upp fil och flingor.
- Hi, we are going to drop the key again if its okey? sa jag till en tjej nere i kassan när vi äntligen komit ner till entren.
Jag la nyckeln på disken.
- Okey, sa hon och tog emot nyckeln.
- Have a nice day!
- Thank you, you to! svarade jag och log och gick sedan tillsamans med Bea ut för att få tag i en taxi.
Det tog inte så lång tid innan vi var framme vi jobbet.
Jag kollade uppåt mot en enorma byggnaden och tog sedan Beas hand.
Vi tog några steg fram och fick sedan öppna en stor dubbel dörr.
Vi kom in i entren och möttes upp av Ann.
- Hej tjejer!
- Hej! svarade vi glatt och fick varsin puss på kinden.
Det kändes fortfarande lite läskigt att hälsa på det sätten eftersom vi inte själva gör så i Sverige.
- Jag ska visa er runt lite idag bara, så det blir ingen riktigt jobb dag precis. Sa hon sedan efter en stund.
- Här hämtar ni ut era nycklar till byggnaden och till alla rummen senare innan ni går, fortsatte hon och pekade mot en disk i mitten av entren.
- Får vi varsin nyckel eller delar vi? undrade Bea medans vi fortsatte gå.
- Ni får varsin, det är lättast så! svarade hon.
Vi kom till två stora glas rumm och Ann låste upp båda.
- Det här är era rum nu, sa hon och gjorde en gest med handen åt oss att gå in och kolla.
Vi gick lyckliga in i rummen och kollade runt.
De var jätte mordernt och varsin ny datorn på bänken.
- Åå, tack så jätte mycket Ann! Det är jätte fint verkligen, sa jag.
- Det är inget att tacka för, vi är så glada att ni sk börja här! svarade hon och log.
Egentligen fortsatte hela dagen så och vi fick lära känna massa nya personer.
Runt halv tre så fick vi gå hem. Tidigare än plannerat.
Vi hämtade ut nycklarna och sa sedan hejdå till alla.
Vi kom ut och pustade ut.
- Det stället är ju helt sjukt. Sa jag och kollade på Bea.
- Jag håller med, fanns ingen stans utan folk, svarade hon och vinkade till en taxi.
Vi hoppade in och sa gatan till lägenheten.
- Jag tycker iallafall det verkar jätte bra! sa jag och tog upp mobilen.
Jag skulle smsa Zayn och säga att jag redan var klar.
- Ja det tycker verkligen jag med! Svarade Bea.
"Hey Zayn, can you call me when you see this? x "
Jag skickade iväg medelandet och skulle precis lägga ner den i jackfickan igen men just då började det ringa.
"Zayn" stod det.
Jag log och svarade.
- Hey Zayn! sa jag.
- Hello bautiful! svarade han och jag rodnade där jag stod.
- Im on my way home now so if you want we can change the time?
Bea hade vinkat till sig en taxi igen.
Jag förstod inte hur hon kunde göra det så lätt? Om jag skulle få en taxi kunde jag stå ett bra tag och vinka och taxi bilarna bara åkte förbi mig.
- Oh great! Then we can change to six? Or maybe five?
- We can say five. svarade jag och klev in i bilen.
Jag duckade inte riktigt och slog i huvudet i bilens överkant.
- OUCH , sa jag och stängde dörren efter mig.
Bea började skratta åt mig.
- What happend? frågar Zayn som fortfarande är kvar i samtalet.
- Haha, nothing. Sa jag och log.
- Okey, but see you at five then! Bye!
- Yeah, Bye!
Vi avslutade samtalet och jag vände mig om mot Bea.
Bea´s Perspektiv:
- Så, vad sa han? frågade jag Amilia.
Hon hade precis pratat klart med Zayn och vi satt i taxin påväg hem.
- Vi ändrade tiden till fem istället, så du får hjälpa mig med håret och allting direkt när vi kommer hem.
Är det okej för dig?
Jag log mot henne.
- Såklart! svarade jag.
Taxin stannade och vi klev ut.
Chauffören drog ner fönsterrutan och jag betalade honom.
Han tackade och körde sedan därifrån.
Vi gick in i entren i armkrok.
- The key for room 21, please. Sa Amilia när vi kom fram till kassan.
Vi tog emot nyckeln och gick mot hissarna.
En man kom ut ur en av hissarna och vi gick samtidigt in i den.
Jag vände mig om mot Amilia igen.
- Så, hur hade du tänkt att du skulle ha håret? frågade jag.
- Jag vet inte riktigt. Jag vill nog egentligen bara ha det i en fläta, svarade hon.
- Okej men det fixar vi lätt, svarade jag och vi var redan framme vi våran våning.
Vi gick genom korridoren.
När vi var framme vi våran dörr kom en annan tjej ut ur lägenheten mitt emot.
Hon var ganska lång och smal. Hon hade långt halv vågit blond hår som var i en hög toffs.
Det var riktigt snyggt uppsatt!
- Hey, sa hon och log samtidigt som hon låste sin dörr.
- Hi, svarade Amilia.
Jag log och vi låste sedan upp dörren.
Tjejen gick iväg mot hissarna.
- Typ första gången jag ser någon annan än oss på denna våningen, sa jag till Amilia när vi tog av oss skorna.
- Ja. Det är typ helt dött på våran våning. Svarade hon och vi gick in i sovrummet direkt.
På sängen låg en leopard klänning och en jeans väst.
-Jag hade tänkt att ha på mig det där, sa Amilia och gjorde en gest mot sängen.
Eftersom jag är mest inriktad på smink/hår delen av stylingen så nickade jag bara.
Amilia var ju den som stylade kläder så alla outfits hon valde ut var perfekta.
Det tog ungefär tjugo minuter innan jag var klar med flätan och Amilia hade på sig sina kläder.
Klockan var fem över halv fyra och nu var det bara sminkningen kvar.
Jag gick iväg för att  hämta lite olika smink prylar, och valde ut färger som matchade kläderna och Amilias hudton.
Jag hörde hur hem telefonen började ringa och ställde ner alla saker på bordet igen.
Jag sprang till köket och svarade snabbt.
- Hello?
- Hi, it´s Harry! sa rösten i andra änden.
- Oh, Hi Harry! sa jag.
- I was wondering if you would like to come over tonight and just watch a movie or something?
- Yes! of course i want, svarade jag och log.
- Amazing! What time you come over ?
- Emh.. around half six? svarade jag och kollade på klockan.
- It will be good! I made tacos, hope thats fine?
- You should focus on becoming a chef Harry! sa jag och skrattade.
- We´ll se what you think after you tasted it! svarar han och skrattade han med.
- But se you in like an hour then, Bye!
- Ye, bye!
Jag ställde tillbaka telefonen på bordet och hämtade sedan smink sakerna igen.
Det tog bara tio minuter att få sminkingen perfekt och Amilia såg helt underbar ut.
En lätt sminkning med svarta färger.
Nu var det bara dags att få mig fixad också.
____________________________________________________________________________________
Första delen då ni fick "träffa" den nya tjejen. Emmah.
Någon som förstod vem hon var? ;)
Kram/ Elina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0