GBY - DEL 37

Lexie's Perspektiv: 
 
 
Jag låser upp dörren till vår lägenhet och kliver in. 
Jag nästan slänger av mig skorna och går så smidigt jag kan genom mina shopping påsar. 
- jävlar vad du har shoppat. utbrsiter Quinn och skrattar. 
Jag skrattar lite jag med och bär påsarna bort till soffan där vi båda två slänger oss ner och kollar på varandra. 
- Så...? Nu måste du ju berätta mer. Vad har hänt när jag vart borta? frågar Quinn och jag små ler. 
- Hm... okej. Jag har fått bo hos Louis de senaste dagarna, och jag tänker inte berätta exakt i detalj vad vi gjort.. säger jag och skrattar lite. 
"Men det har vart helt underbart! Han tog med mig ut och shoppade en dag, som du har lagt märke till. Och vi bara gick runt på stan och pratade och skrattade och det var skit mysigt!" lägger jag till och andas ut. 
- Aw! säger Quinn och jag ler. 
"Ni har kyssts?" frågar hon och jag nickar glatt. 
- Jaa, svarar jag och jag ler generat. 
- Åh äntligen! utbrister hon och ler. 
- Vad har ni gjort då? Förutom att träff Niall's kompisar och familj? frågar jag. 
Quinn tänker lite. 
- Vi har inte gjort så mycket annat faktiskt, men vi gick ut och gick en promenad varenda kväll tillsamans bara vi två. Och det var ... magiskt.... säger Quinn och vi båda två börjar skrattar. 
- Maaagiiskt, härmar jag och Quinn skrattar. 
"På tal om magiskt" säger jag och reser mig snabbt upp. 
Jag drar tag i en påse jag lagt bredvid soffan. 
- Stanna här! säger jag till Quinn som nickar och drar upp benen i fotäljen hon sitter i. 
Jag springer runt hörnet och drar upp en klänning jag shoppat dagen innan. 
Jag sätter snabbt på mig den och går sedan ut till Quinn igen. 
- Vad tycker du? frågar jag och snurrar skämmtsamt runt ett varv. 
- Gud vad fin!! Vart har du köpt den?! säger Quinn chockat. 
Jag ler. 
- Zara svarar jag. 
- Jätte fin verkligen! sägr Quinn igen och jag böjer mig ner för att ta upp en annan påse. 
- Kolla det här.. säger jag och tar upp ett halsband. 
Jag visar det för Quinn som är snabb upp på fötter för att inspektera halsabandet. 
- Det ser typ ut som diamanter? säger hon och kolllar konstigt på mig. 
"Köpte du det här? Hur mycket kostade inte det?" frågar hon och jag kollar snabbt ner i golvet generat. 
- Louis köpte det åt mig, säger jag ganska tyst. 
- HAN KÖPTE VADDÅ. skriker Quinn rakt i ansiktet på mig. 
- Haha halsbandet.. även om jag försökte övertala honom om att inte göra det.. svarar jag.
"MEN SKÄMTAR DU ELLER GUD VA SÖTT" lägger hon till och letar efter prislappen i påsen. 
Jag skrattar åt henne. 
- Det finns ingen prislapp kvar Quinn, chilla. Jag fick inte ens veta vad det kostade.... säger jag och lägger försiktigt ner halsbandet i dess ask igen. 
- Det är nog värt gaaaaanska mycket. säger hon och jag slutar le lite. 
- Gud vad hemsk jag känner mig som lät honom köpa det åt mig om det kostade så mycket... säger jag oroligt och Quinn lägger en lugnnde hand på min axel. 
- Om han övertygade dig om att få köpa det åt dig, ville han nog verkligen det. säger hon och jag ler lugnt igen.
- Han är så söt. säger jag och Quinn skrattar.
- Tänk att vi ens träffade dem.. att detta ens har hänt... säger hon och jag skakar på huvudet. 
- Det är helt sjukt egentligen.. säger jag och Quinn nickar instämmande. 
- Men helt perfekt ändå! säger hon och jag ler. 
 
*
   
- Lexie... säger Quinn till mig och jag vrider på mig i sängen. 
Jag gäspar och nickar samtidigt. 
- Vad bra att du är vaken! säger hon och jag kollar trött & konstigt på henne. 
- Du väckte mig ju....? säger jag undrandes men Quinn är helt inne i någonting annat på mobilen.
- Niall smsade förut och tydligen är det bestämt att det ikväll ska vara en avskedsfest för oss på den där Buddha saken! säger hon och ler. 
Jag ger henne en tumme upp rakt i hennes ansikte och vrider mig sedan om för att sova igen men hon drar tag i mitt täcke. 
- DU. vi har INTE tid för att sova. Vi ska packa allting och sedan fixa oss inför kvällen och klockan är redan halv tolv, säger hon och jag suckar högt. 
Det plingar på dörren och jag lägger kudden över öronen. 
- Du får öppna. säger Quinn och jag drar snabbt bort kudden igen. 
- Men du är ju helt vaken?! Öppna själv?! säger jag och kollar irriterat på henne. 
- Men jag måste kissa! ropar hon och springer snabbt upp ur sängen och låser tolett dörren efter sig. 
- Varför är du så random. säger jag högt när jag kravlar ur sängen och hör hur det plingar på dörren yttligare två gånger. 
- MEN JAG KOMMER. ropar jag högt och skyndar mig mot hallen. 
 Jag drar upp dörren men den öppnas inte eftersom den är låst. 
Jag låser trött upp dörren och slänger sedan upp den. 
Framför mig står Louis och Niall och jag möter deras blickar. 
De ler och skrattar lite. 
- Haha morning Lexie, säger Louis och ler mot mig. 
- Oh.. ehm Hi.. säger jag fortfarande med morgon röst och känner hur generad jag blir. 
Niall skrattar åt mig och jag backar lite. Jag kommer samtidigt på att jag går runt i ett linne och mina spetts trosor och drar ner linnet lite diskret. 
- What are you guys doing here? frågar jag. 
"come in" lägger jag till och killarna kommer in medans jag stänger dörren efter dem. 
- We have something for you for tonight! So we would just leav it! säger han och håller upp en påse jag inte lagt märke till förens nu. Niall håller också i en. 
- Have you bought something for us? frågar jag lite skeptiskt eftersom jag inte vill att Louis ska köpa någonting mer åt mig. 
- Ehm.. maybe.. svarar han och ler samtidigt som jag tar emot påsen lite försiktigt. 
- But... säger jag med Louis avbryter mig och pussar mig istället lätt på munnen. 
Jag pussar honom tillbaka men suckar lite och ställer ner påsen bredvid mig. 
- I'll just go and find some pants... i'll be right back. säger jag och blir lite generad då båda två kollar ner på mina ben. 
Louis skrattar lite och jag skynda mig bort till sovrummet. 
Jag springer in och drar på mig mina byxor samtidigt som jag skriker på Quinn. 
- NIALL OCH LOUIS ÄR HÄR. KOM UT FÖR FAN. säger jag och bankar på dörren till toaletten. 
Quinn kommer snabbt ut och jag ser att hon är sminkad. 
- Har du hunnit sminka dig?! frågar jag och Quinn nickar. 
- Själv ser jag ut som en jävla apa utan byxor säger jag och skynda mit ut efter Quinn. 
- Hiii, säger hon när hon ser killarna och de ler. 
- Hi babe! svarar Niall och han ger henne en kram och en snabb puss på munnen. 
"This is for you" säger han och ger henne en likadan påse som jag fått tidigare.
- For me..? frågar hon chockat och tar emot den.
"Thank you!" svarar hon och ler. 
 - We have some more things to do so we have to run now, säger Louis och jag nickar. 
Vi står fortfarande i hallen och dem öppnar ytterdörren. 
- See you later! ropar Niall när dem är påväg ut. 
- Yeah, bye! svarar vi och sedan stängs dörren efter dem. 
Quinn vänder sig mot mig. 
- Undra vad dem köpt.. säger hon och kollar frågandes på mig. 
- Ingen aning.. svarar jag och börjar ta fram det som ligger i påsen. 
 
*
 Lexie's outfit : 
  
Quinn's outfit: 
 
- Jag kan inte förstå att dem köpte de här åt oss, utbrister jag där jag står och kollar in klänningen jag precis satt på mig i spegeln. 
Quinn springer till spegeln bredvid mig igen och hennes ögon lyser av lycka. 
- Jag dör va söta både killarna och klänningarna är, säger hon och ler. 
Jag studerar klänningen uppifrån och ner igen och skakar sedan lite på huvudet. 
- Jag ska bara ringa ett samtal, säger jag och går bort mot min telefon. 
Jag klickar upp Louis nummer och samtidigt som jag går ut från rummet ringer jag honon.
- Hello? svarar han.
- Why do you buy things to me?! frågar jag rakt på och sätter mig ner på en utav barstolarna i köket. 
- Oh hi Lexie, säger han och skrattar lite. 
"Do you like the dress?" frågar han och svarar inte på mig fråga. 
- of course! Its really beautiful... svarar jag.
"but why did you bought it to me...?" frågar jag igen. 
- Cause you will look beautiful.. svarar han och jag suckar även om jag ler. 
- But that's a lot of money just on a dress and a necklace, säger jag och Louis skrattar. 
- Will you please wear it tonight? For me? frågar han och jag ler. 
- Yes, I will. svarar jag och skrattar. 
"haha but i gotta go now, see you att buddha tonight!" säger jag. 
- Yeah, bye! svarar Louis och vi avslutar samtalet. 
 Jag går tillbaka till sovrummet och Quinn har tagit av sig klänningen ikväll. 
- Louis vill att jag ska ha på mig klänningen ikväll, säger jag och Quinn ler. 
- Åh, det måste du ju göra! svarar hon. 
- Men du borde väl också ha på dig din klänning? frågar jag och Quinn nickar. 
- Absolut! Den är så himla fin! säger hon och dansar runt med den i famnen. 
Jag skrattar åt henne och kollar på klockan. 
- Kanske dags att duscha och sedan börja fixa oss? Vi ska faktiskt träffas där kl halv sex och vi brukar alltid komma försent.. säger jag och Quinn skrattar. 
- Haha ja kanske en smart idee.. svarar hon och jag ler. 
Jag går in till toaletten och drar av mig kläderna för att duscha. 
Det går på ungefär en halvtimme eftersom jag passar på att raka benen tills dem är riktigt lena och mjuka. 
Jag stänger av kranen och går ut ur duschen. Jag virar en handuk runt mig och en runt mitt hår och går ut till sovrummet där Quinn går förbi mig och slänger ur sig någon i stil med "Min tur att bli ren" men jag hör inte exakt vad hon säger eftersom hon pratar ganska otydligt ibland. 
Jag smörjer in mina ben med någon kokosnötsolja och njuter av doften. 
Jag blåser håret och när jag är klar med det är även Quinn ute ur duschen. 
Hennes hår är mycket lättare att fixa till än mitt så när jag både blåst och plattat mitt, är hennes spikrakt och tort. 
Jag lägger plattången åt sidan och sänker värmen lite eftersom jag bara ska locka det lite halvt lite senare. 
- Jag behöver hjälp med sminkningen senare, säger jag och Quinn nickar. 
Jag går och tar på mig min klänning och kan inte undgå att le när jag ser mig själv i spegeln. 
- Jag behöver hjälp med sminket nu, säger jag och Quinn ler. 
- Här, sätt dig på denna stolen så hämtar jag sminket så länge, säger hon och jag sätter mig ner på sängen. 
- Hur ska jag sminka ? frågar Quinn när hon kommer tillbaka. 
- Hm.. överraska mig, säger jag. 
"men det måste matcha klänningen" lägger jag till och Quinn ler. 
 
*
 
Klockan är kvart i sex och vi sitter i taxin påväg till festen. 
Det är mörkt ute och Quinn kollar ut genom fönstret. 
- Undra om vi är framme snart.. säger hon och jag nickar lite. 
Det går yttligare tio minuter innan bilen stannar utanför en lokal fullt med människor som står utanför. 
Jag betalar taxi chauffören och han önskar oss en trevlig kväll. 
Taxin kör iväg och Quinn kommer fram bredvid mig. 
- Det ser iallafall stort ut, säger Quinn och jag skrattar. 
- Kom så går vi in, säger jag och vi börjar upp mot ingången. 
När vi kommer lite närmre ser jag Louis på insidan och han möter precis samtidigt min blick. 
Han ler glatt och granskar mig nerifrån och upp och skyndar sig sedan fram mot oss. 
- Hi.. säger han och ler. 
- Hi, svarar jag och får en varm kram. Även Quinn får en kram och ler glatt när rester av killarna kommer fram. 
Louis backar lite och kollar på mig igen. 
- Wow, just... wow you look beautiful. säger han och jag ler genrerat. 
- Thank you, you look gorgeous too , svarar jag och han ler. 
-  HI lexie! utbrsiter Liam och jag ler. 
- Hi! svarar jag och även de andra killarna hälsar och jag får varsin kram, precis som Quinn. Även killarnas flickvänner är här. 
- Let's go inside, säger Louis sedan och alla börjar röra sig innåt. 
Jag går bredvid Louis som lägger sin arm på min svank och jag ler mot honom.
- Thank you for the dress by the way, it's a wonderful dress! säger jag eftersom jag inte tidgare tänkt på att tacka honom.
- You are worth it, säger han och ler. 
Jag skrattar lite och vi kommer samtidigt in på stället. 
Det är ganska hög musik, och även ganska mycket folk. 
Vi blir ledda till ett riktigt stort runt bord och jag får hoppa in bredvid Danielle och sedan på min andra sida sitter Louis. 
- So have you had a good time here in Lodon ? frågar Danielle plötsligt och jag nickar. 
- It's been lovley! svarar jag och ler glatt. 
Quinn nickar instämmande. 
- It's been the best vacation ive ever been on! säger hon och Niall ler bredvid henne. 
- Yeah, mee too! säger han och de andra börjar skratta medans Quinn får en puss i pannan av honom och jag ler för hur söta dem är. 
 
 Här har ni en liten längre del, hoppas inte det blev långtråkigt :) 
 
Det är så att jag ska åka bort imorgon, så uppdateringen kanske inte kommer vara på topp. Men vi ska försöka hålla igång den iallafall! 
Kommentera gärna vad ni tycker! Kram / Elina 
 
 

Kommentarer
Postat av: my

Heej omg det är det enda jag kan säga. När jag läser den här novellen får jag en massa konstiga damp lyckorus omg jag kan bara hoppa runt och skrika ibland haha. Älskar verkligen den här novellen och har läst era andra också som är minst lika bra. Blir lika exalterad varge gång jag ser en ny del. jag hoppas att den här novellen aldrig tar slut.
Ni skriver så himla duktigt. Tack för att ni gör det här. STOR kram // My

2012-12-19 @ 01:27:04
Postat av: Louise (thatdreamstory)

Hej! Skulle vara otroligt snällt om ni ville kika in på min novell :) tack, kram xx

2012-12-19 @ 17:32:13
URL: http://thatdreamstory.blogg.se
Postat av: Namn

Er novell är så jääävla sjukt bra, har sträckläst båda novellerna på en dag, längtar tills nästa kapitel!! ❤

2012-12-19 @ 23:21:25
Postat av: Olivia

Åh Ass Bra Kapitel! Vill seriöst att Louis och Lexie ska bli ihop! Meeeer.. <3

2012-12-19 @ 23:57:53
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Emilia

Er novell är den bästa!! I love it <3 Men i förra delen i slutet gick Lexi och söka sina saker före de skulle hem och Louis följde efter, ni berättade inte vad som hände i rummet eller hände det någo!!??...:)
Kram

2012-12-20 @ 20:59:36
URL: http://jemiah.blogg.se
Postat av: Anonym

Meeeera!!!!!

2012-12-21 @ 04:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0