GBY - DEL 36

Quinn's perspektiv

Vi sitter i bilen påväg till Louis lägenhet och det är någon livvakt som Niall känner som kör oss. Niall sitter bredvid mig och vilar sin hand på mitt lår. Jag lutar huvudet mot hans axel och gäspar lite.
- Are you tired? frågar Niall och jag kan höra hur han ler. 
- Noo... säger jag mitt i gäspningen. "Only a little" säger jag och kollar upp. Niall skrattar och pussar mig på näsan. 
- So cute, säger han mer till sig själv än till mig. Jag sträcker mig lite och pussar honom på munnen. Någon harklar sig i framsätet och Niall avbryter kyssen och kollar upp. 
- We are here now, säger vakten och kollat lite generat på oss.
- Oh thanks Jeff, säger Niall och ler. Niall öppnar dörren och hoppar ut och jag kommer strax efter han tar min hand och vi går upp för uppfarten mot huset. Jag hör hur bilen bakom oss åker iväg och snart hör jag bara mina klackar som slår mot marken. Niall öppnar dörren utan att knacka och jag hör hur det bulrar ute i köket.
- HELLO? ropar Niall in i huset. Utan att vänta på svar tar han av sig sin jacka och vänder sig om till mig och hjälper mig av med min. 
Louis har dykt upp i dörr öppningen och ler lite. 
- What a gentle man, säger han och blinkar med ena ögat. Niall ler lite utan att bli generad och ser mer stolt ut. 
- How have your days with Lexie been? säger Niall och byter samtals ämne. Innan Louis hunnit öppna munnen står Lexie i dörr öppningen och ler lite fåning.
- Lexie! utropar och och går snabb fram och ger henne en stor kram.   
- Haha hej på dig med Quinn, säger hon och kramar tillbaka. "Hur har du och Niall haft det?"
- Åh, vi hade det jätte bra och hans familj var jätte snälla mot mig! säger jag snabbt. "Men hur har du haft det? Har det varit kul att bo med Louis? Vad har ni gjort? Såg att du hade shoppat när jag kom hem. Var ni på stan tillsammans? Gud vad gulligt om ni vad det." maler jag på utan att vänta på svar.
- Stop stop stop, kan du andas så jag kan få svara på några av dina tusen frågor? skrattar Lexie.
- Men... jaja, hur har det varit då? säger jag och kollar på henne.
- Jaaa... Det har varit jätte bra men jag har ju saknat dig, och ja jag och Louis gick på stan tillsammans och... jag tror vi är på G och man kan säga så... säger hon. 
- Ursäkta? får jag fram och stirrar på henne.
- Tja... vi har typ kyssts och så... mummlar hon och kollar ner i golvet för att inte möta mitt förvånade ansikte. 
- Va? Med guuuud vad kul! Jag dööör, åååh herreguud! säger jag och hoppar nästan av glädje. 
- Hrrmm, what's going on? frågar Niall och jag vänder mig om mot Niall som jag har totalt glömt bort att han stod där. 
- Oh, eh... nothing... just I'm happy to see Lexie, säger jag och ler. 
- Oookay I'm going to learn swedish so I can really understand what you are talking about... säger Niall och ler mot mig. 
- Haha, good luck with that, säger jag. "Now where's the food?" säger jag och tittar mig omkring. Niall skakar på huvudet och Louis skrattar.
- Come in here the dinner is on the table, säger han och pekar in mot köket. 
- Yummi, säger Niall och ler.
Louis går in mot köket och Lexie går efter. Jag kollar på hennes gångstil och lägger huvudet på sned.
- Varför haltar du? säger jag lite förvånat.
- Va? säger Lexie och vänder sig om. "Åh jag råka trampa på en glasbit... såå det gör lite ont när jag går." säger hon och rycker på axlarna. 
- Typiskt dig, säger jag och går runt bordet för att sätta mig bredvid Niall. Vi slår oss ner och jag ser hur Louis ger Niall en blick som jag inte riktigt kan tyda men någont posetivt är det nog. 
- So I understand that you guys are hungry, säger Louis och serverar något som ser ut som potatisgratäng. 
- Yes! säger Niall och tittar hungrit på maten. 
- Of course, säger Louis och ler. Jag börjar äta på direkten och njuter verkligen av hur gott allting smakar. 
- So what did you guys do in Ireland? frågar Lexie och ler. Jag kollar på Niall som tittar på mig.
- Well, Quinn met my family and I showed her the area where I used to go to when I was a kid and she met some of my friends, säger Niall och ler. 
- Nice, säger Louis och nickar. 
- But what have you done these past days? frågar jag och kollar på Lexie och Louis. Både Lexie och Louis kollar på varanda och jag ser hur röd Lexie blir om kinderna. 
- Okay, what have we missed? säger Niall intersserat och lägger ner besticken och kollar på Lexie och Louis. 
- Well, we have gone down town and watched some movies... and stuff, säger Louis.
- What's "stuff"? frågar Niall och höjer ögonbrynet. Louis ger Lexie en blick och bli lite röd om kinderna han med.
- Are you two together? frågar Niall förvånat? "You two have absolutly kissed!" utropar Niall. 
- Gosh, Niall can't I have some privetlife from you and the rest of the boys? säger Louis men ler sedan. "I don't know me and Lexie just get on really well" säger Louis och ler mot Lexie och kollar henne rakt in i ögonen. 
- Good job bro, säger Niall. Louis ger Niall mödar blicken.
- Oh shut up, säger han men ler ändå. Jag skrattar och möter Lexie's blick och hon lyser av glädje. 
- It's a shame that school starts next week, säger Louis sedan. Jag har totalt glömt bort att jag och Lexie snart skall åka tillbaka till Yarm. 
- Yeah... säger jag och försöker putta undan tanken av att åka ifrån Niall. Jag kollar på Niall som ser ganska så olycklig ut. Han lägger armen om min stols rygg och pussar mig på kinden.
- But we'll figure something out, säger han säkert och ler. Jag nickar och kramar hans hand under bordet. 
- We should have a party, säger Louis plötsligt. 
- What, now? frågar Lexie förvirrat.
- Noo, to the weekend, just so we can have the best weekend before you guys leave us for a little while, säger Louis. 
- Yes, that's a great idéa! säger Niall. 
- Okay, säger jag och kollar på Lexie som nickar. "That's sounds fun" 
- We could have it at funky buddha, säger Louis.
- Funky what? säger jag och skrattar lite.
- Funky buddha it's a place, I know Liam loves it, säger Louis och rycker på axlarna.
- Haha okay, funky buddha it is, säger Lexie och ler.
Vi äter upp middagen men vi orkar inte resa oss från bordet. 
- Oh my, I'm tired, säger jag och gäspar. 
- Yeah, me too, säger Niall och nickar instämmande. Klockan har tickat iväg och den är redan runt midnatt. 
- I think we should think about going home soon, säger jag till Lexie och hon nickar. 
- Yeah, I'm tired too, säger hon. "I just have to get my stuff" lägger hon till. Lexie reser sig upp för att gå och packa iordning hennes övernattnings saker. Louis sitter vid bordet en stund innan han reser sig och följer efter henne för att hjälpa Lexie hitta alla hennes utspridda saker i huset. Jag tittar på Niall som ler mot mig.
- I love you, säger han. Jag kan inte fatta att de orden kommer ifrån den personen jag älskar mest på denna jord och hur sjukt det verkligen är att han älskar just mig. 
- I love you too, säger jag och lutar mig fram och kysser honom. 

Förlåååååt! Många tycker våran uppdatering suuuger och vi kan väl inte göra annat än att hålla med! Så förlåt igen för att uppdaterningen ligger på botten. 
Men nu har ni en ny del tillslut iallafall.
Hoppas ni gillar den!
Kram Tyra. 

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack tack tack för bättre uppdatering!!!!! Jätte bra kapitel och lite roligt ibland hihihi när kommer nästa?

2012-12-16 @ 19:12:25
Postat av: Sarah

Jätte bra! <3 Hoppas nästa kommer snart! ;D

2012-12-16 @ 20:49:04
Postat av: Olivia

Självklart att vi gillar den! Grymt Meeer.. <3

2012-12-17 @ 00:48:10
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: johanna

Snälla låt det inte gå så lång tid som förra <3 please

2012-12-17 @ 22:30:16
Postat av: Matilda

BRA!!!!!!

2012-12-18 @ 20:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0