GBY - DEL 35

Lexie's Perspektiv: 
 
 
 Jag hör hur någonting ramlar ner i golvet och spricker. 
- Oh shit... hör jag Louis säga tyst. 
Jag gnuggar mig i ögonen och vrider på mig där jag ligger i soffan. 
Det blev en ganska sen kväll igår och efter yttligare två filmer somnade jag tillslut mot Louis axel. 
Jag sätter mig försiktigt upp och gäspar. 
Jag reser mig upp och går ut till köket där jag antar att Louis är. 
Precis som jag trodde står Louis i köket och jag ser att det ligger stora glasbitar på golvet. 
- Goodmorning! säger Louis glatt när han ser att jag är uppe.
- Hi, säger jag och ler. 
"What happend?" frågar jag och Louis drar handen genom sitt hår. 
- Ehm haha an accident! svarar han och ler generat. 
Jag ler och sätter mig ner på huk för att plocka upp de krasade glas bitarna. 
Louis sätter sig ner på huk bredvid mig men reser sig snabbt upp igen.
- i'll get the broom, säger han och jag nickar innan han försvinner ut från köket. 
Jag sträcker på mig lite och tar de största glasbitarna en bit ifrån mig och tappar nästan balansen. 
Jag flyttar snabbt foten för att få konrtoll över balansen igen men råkar flytta den precis över en utav de stora glasbitarna. 
Det skär till i foten och jag drar snabbt bort, vrider mig ett halvtvarv och sätter mig ner på rumpan. 
- AJ! skriker jag till och släpper genast de andra glasbitarna ner på golvet. 
Jag drar foten mot mig och drar bort glasbiten som tryckts in en bra bit.
Det svider som fan och det är blod överallt på den vita strumpan. 
- aj aj aj aj aj aj , gråt inte , aj aj aj aj, säger jag till mig själv och drar av strumpan.
Louis kommer samtidigt in i rummet.
Han möter mig med blicken och kollar chockat på mig innan han ställer bort borsten och sätter sig snabbt ner framför mig. 
- Omg. säger han och drar upp foten mot sig.
- Aouch, säger jag och grimaserar lite.
Han lägger ner foten på sitt lår och sträcker sig efter papper på bänken ovanför oss.
- This really hurts.. säger jag tyst för mig själv och lutar huvudet bakåt och håller inne tårarna. Inte en chans att jag tänker gråta, tänker jag och öppnar ögonen igen.
- Let's get you away from the glas, säger Louis plötsligt och reser sig försiktigt upp och hjälper mig sedan på fötter. ( Ena foten )
Jag ställer min vikt på den icke skadade foten och Louis tar min hand och stöttar mig.
Det rinner blod från foten ner på golvet och jag hoppar på ett ben bort från det stora glasbitarna.
- Wait, säger Louis och vänder sig mot mig. Han lägger sin hand på min rygg och jag kollar frågandes på honom.
- Iet me carry you. säger han och jag skakar snabbt på huvudet.
- Haha no! säger jag och kollar på honom.
Han skrattar men lyfter ändå upp mig.
- Ehmm.. haha okey then... säger jag uppe i hans armar och lägger mina händer runt hans nacke.
Jag skrattar och han bär mig ut ur köket och släpper ner mig på soff kanten.
Jag ler generat och Louis ler.
Jag kollar under foten på mig och torkar bort blodet med pappret Louis ger mig.
Det går någon minut och Louis bara står och kollar på mig.
- you know ... that, säger Louis och pekar på foten, 
"was very clumsy of you" fortsätter han och skrattar. 
Jag suckar men skrattar innan jag kollar ner i golvet. 
- Yeah I know, säger jag. 
Louis ler mot mig och jag känner för att drunka i hans underbara ögon. 
- But you still rock! säger han och skrattar lite. 
- Yeah sure! svarar jag och Louis skrattar innan han sätter sig bredvid mig på soffan. 
Jag flyttar lite på mig för att låta honom få plats och kollar sedan in i hans ögon igen. 
- But seriously, you rock! ... and you are beautiful... säger han och jag kollar rakt in i hans ögon. 
- Thank you.. säger jag efter ett tag och ler. 
Det blir tyst ett tag. 
- Isn't that one of your songs? "I want you to rock me.. rock me... " some thing? säger jag och sjunger lite på låten jag hört några gånger. 
Louis ler och nickar. 
- Yes! It is! svarar han glatt. 
Han börjar sjunga på låten och jag hänger med på "I want you to rock me" och vi skrattar. 
Louis slutar plötsligt sjunga och kollar på mig. 
- What..? säger jag frågandes och han ler innan han kysser mig och plötsligt ligger jag ner i soffan. 
 

Där har ni en ( tyvärr kort ) del till mellan Louis & Lexie under tiden Niall och Quinn har vart borta. 
Kommentera gärna va ni tycker :) 
Kram / Elina 

Kommentarer
Postat av: Carro

MERA SNÄLLA!!! <33333

2012-12-11 @ 21:42:08
URL: http://europebycaroline.blogg.se/
Postat av: Olivia

Grymt! Vill att de ska bli ett par officielt.. Hihi ;D Meeer... <3

2012-12-11 @ 21:56:32
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Jättebra! :D men ja sku gärna ha mer uppdatering :))

2012-12-11 @ 22:21:13
Postat av: Hanna

Jag älskar verkligen Louis och Lexie! Dom är så söta tillsammans

2012-12-12 @ 07:43:17
Postat av: Johanna

Uppdatera mer snälla, det tog as lång tid förra gången, please

2012-12-12 @ 11:57:36
Postat av: Anonym

Alltså Louis och Lexie forever!! Lovvvvvvvee!

2012-12-12 @ 16:04:07
Postat av: cassi

älskar verkligen eran blogg! ni behöver bättra er på uppdateringen men annars så är ni bäst! :D

2012-12-12 @ 22:29:07
URL: http://www.onedireectionoveller.blogg.se
Postat av: Anonym

MEEEEER!!!!

2012-12-13 @ 16:34:08
Postat av: Daniella

SLuta inte skriva! Ni är grymma!:)

2012-12-14 @ 10:49:43
Postat av: Anonym

när kommer nästa!?♥

2012-12-15 @ 22:54:03
Postat av: Karin

Give meeeeeeee moreeeeee nowwww. Eran uppdatering är inte den bästa och jag vill läsa mera

2012-12-15 @ 23:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0