GBY - DEL 34

Lexie's Perspektiv: 
 
  '

Jag skrattar och ler generat mot Louis som bläddrar igenom gamla bilder på min mobil.
Vi sitter hemma i Louis soffa och har precis sett klart på två filmer och väntar på att den tredje vi laddar ner ska laddas klart. 
- Wow, this one was really cute! säger Louis plötsligt och ler fånigt. 
Han sträcker fram mobilen mot mig och jag som sitter mitt emot honom i ena kanten av soffan ansträcker mig för att se. 
Det är en bild på mig och Quinn när vi har användt oss av photobooth och vi har skit skeva ansikten. 
Jag skrattar och slår händerna för ansiktet. 
- Oh noo hahaha not that one! säger jag och Louis skrattar bara åt mig. 
Han fortsätter bläddra igenom i mobilen och jag kollar lite diskret på honom samtidigt som jag blir generad. 
Jag kollar bort mot fönstret istället och sedan bort mot klockan. 
Halv två. 
Oj redan så mycket? tänker jag och gäspar automatiskt. 
- Are you tired? frågar Louis och jag vänder blicken mot honom. 
Han håller mobilen filmande mot mig och sneglar ner på skärmen samtidigt som han ler. 
- Are you recording? frågar jag och släner snabbt upp min hand för att han inte ska filma mig. 
- Ehm, no! svarar han och jag skrattar. 
- Haha yeah sure! säger jag och tar tag i mobilen med handen jag inte håller framfr ansiktet. 
Louis drar snabbt tillbaka den och jag kastar mig efter honom. 
Han skrattar och ler. 
- Give me the phone! säger jag och Louis filmar fortfarande på mig. 
Jag sträcker mig ännu mer för att få tag på mobilen och Louis lutar sig ut över golvet. 
Han skrattar och jag lutar mig över honom för att ta mobilen. 
Jag ligger nästan på honom och reser mig lite försiktigt upp för det känns aningen fel. 
Han ler generat och sätter sig också upp, fast lite närmare mig denna gången.
Han stänger av filmen och ger mig mobilen.
- A really good movie made by me. säger han och jag skrattar lite. 
- A prefect video, säger jag och tar emot mobilen samtidigt som jag ler lätt. 
Louis kollar på mig och jag kollar in i hans ögon. Så underbart fina. 
Det plingar till i datorn framför oss och båda två vänder sig mot den. 
- Yay. It's finished! utbrister Louis och klickar på en utav hans fem fjärrkontroller som gör att datorn kopplas samman med TV:n. 
Vi har bestämt att se på någon mysig film och det blev till slut "Breakfast at Tiffanys" som vi laddade ner. 
Louis lutar sig tillbaka i soffan och kollar på mig. 
- Do you think we should do popcorn again? frågar han och jag skrattar. 
Vi har redan gjort två påsar till varje film vi sett.
- Yeah let's do another one! säger jag och vi skrattar och reser oss upp och springer ut till köket. 
Louis öppnar ett utav skåpen och jag hoppar upp och sätter mig på bänken bredvid mikron. 
Han vecklar ut påsen och jag öppnar mikron samtidigt som han kastar in den. 
- Ninja!! säger han och jag skrattar. 
Jag lutar mig lite ut över bänken för att se vart start knappen är och trycker sedan slutligen på start och popkorn påsen börjar snurra runt inne i micron. 
Jag ler och möter Louis blick som står bredvid mig och kollar rakt in i mina ögon. 
Han bara kollar på mig med en mystiskt blick och jag kollar lite frågandes på honom.
- ... what... ? frågar jag och han ler och kollar generat ner i golvet. 
- No nothing.. säger han och skrattar lite tyst. 
- Hey! Tell me, what was it? frågar jag och Louis kolllar på mig igen. 
Han är lika lång som mig när jag sitter och han står vilket gör våra ögon i exakt samma höjd. 
Plötsligt lutar han sig fram, lägger sina händer på mina höfter där jag sitter och kysser mig mjukt. 
Fan va prefekt, tänker jag och kysser honom tillbaka. 
 
Louis Perspektiv: 
 

Jag kysser henne mjuk och känner hur hon lägger sina armar lätt på mina axlar. 
Micron bredvid oss plingar till och jag avslutar kyssen. 
Lexie ler generat mot mig.
- Wow.. säger jag och ler. 
"That was something i've wanted to do from the first day i met you" lägger jag till och kollar rakt in i Lexie's ögon som glittrar ifrån ljuset på bordet bredvid oss. 
Hon ler genert och nickar. 
- That was.. very perfect. säger hon och skrattar lite tyst. 
Jag ler mot henne och backar något halvt steg. 
Hon kollar ner i golvet samtidigt som hon ler och drar bort håret framför hennes ansikte bakom örat. 
Jag öppnar micron, fortfarande med ett stort leende på mina läppar. Mina läppar som precis mött Lexie's. 
Jag tar fram en skål och Lexie hoppar ner från bänken hon precis suttit på och ställer sig bredvid mig. 
- Were they burned? frågar hon och ler mot mig. 
Hon är fortfarande lite rosröd om kinderna. Jag skakar på huvudet. 
- Nop, they were perfect! säger jag och ler mot henne. 

 
Vet att många av er har velat ha några delar mellan Louis & Lexie, så jag skrev en ganska kort nu. 
Vad tycker ni? 
Var det något ni väntat på? ;) 
 
Kram / Elina GBY
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Skit bra !! Och vet inte hur länge jag väntat ;) älskart !!

2012-12-03 @ 21:37:01
Postat av: Rebecca

Den här delen har jag längtat efter! Jag läser den om och om igen och varje gång pirrar det i magen. Jag tycker att den är jättebra, kanske min nya favorit del nu ;)

2012-12-04 @ 07:14:57
Postat av: Louise

Åh, även om delen var kort så var den bra!

2012-12-04 @ 07:46:48
URL: http://www.noveloned.blogg.se
Postat av: Anonym

Den är superbra! Denna delen mellan Louis och Lexie var efterlängtad!! ;):)

2012-12-04 @ 09:53:19
Postat av: Wilma

OMG love it.Men kan ni skriva lite längre och lite snabbare mellan delarna? :)

2012-12-04 @ 16:00:39
Postat av: Elsa

Hm... I Louis perspektiv kysser han först Quinn och sedan Lexie...?

2012-12-04 @ 16:44:35
URL: http://onefanfics.blogg.se
Postat av: petra

super fin blogg, skulle verkligen betyda så mycket om du kikade in på min och min kompis blogg och möjligen lämna en kommentar :)

2012-12-04 @ 17:43:11
URL: http://onednovels.devote.se/
Postat av: Olivia

OMG! Så ass bra! Denna del är definitivt efterlängtad ;D Grymt! Meeeer.. <3

2012-12-04 @ 20:02:15
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: isabelle

bästa ! men en sak när du skrev det här "lägger jag till och kollar rakt in i Quinn's ögon" Ska det inte vara Lexie istället för Quinn ? :) Annars var den jättebra (y)

2012-12-05 @ 07:43:22
URL: http://isabellelarssson.devote.se/
Postat av: johanna

Ahhh den är så sjukt bra!!! MER MER MER

2012-12-05 @ 14:03:59
Postat av: Daniella

Ni är grymma! Sluta inte med det ni gör snälla!

2012-12-05 @ 17:47:51
Postat av: alex

Läste nyss igenom hela novellen vilket har tagit mig 4 kvällar men sååååå värt det!! Helt sjukt grymt skrivet <3 x

Postat av: Lollo

Herregud jag har läst den här novellen sen ja typ 12:00 ? så himla bra (L) skriv meer nuuuuuuuu!!

2012-12-06 @ 16:18:04
Postat av: Johanna & Rebecca

Vinn Harry Styles halsband, nu har ni chansen!
Gå in på bloggen och läs mer, direktlänk här: http://onedirectionerever.blogg.se/2012/december/tavling-ar-ni-intresserade.html

2012-12-07 @ 19:20:34
URL: http://onedirectionerever.blogg.se
Postat av: Anonym

När kommer nästa del, ni är grymma på novell , den här novellen är ju bara bäst :)

2012-12-08 @ 22:13:31
Postat av: Johanna & Rebecca

Vinn Harry Styles halsband, nu har ni chansen!
Gå in på bloggen och läs mer, direktlänk här: http://onedirectionerever.blogg.se/2012/december/tavling-ar-ni-intresserade.html

2012-12-09 @ 12:35:26
URL: http://onedirectionerever.blogg.se
Postat av: Fanny

Åhhh skriv mera!!

2012-12-09 @ 17:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0