GBY - DEL 3

 



Lexie's Perspektiv: 
 

Jag kliver försiktigt över alla påsar som står mitt framför dörren i vår lägenhet. 
Går dagens shopping blev lite mer än förväntat, och eftersom varken jag eller Quinn orkat plocka upp någonting av shoppingen än fick påsarna helt enkelt stå kvar där dem stod. 
- Kommer du? ropar jag mot Quinn som kommer från sovrummet. 
Hon mumlar något som svar och släcker lampan i köket. 
Klockan är inte mer än halv tio på morgonen, men vi har ändå bestämt oss för att redan gå ut. Det finns inte precis något roligare att göra inne i en lägenhet. 
- Asså vi måste skynda oss min mage håller på att dö av frukost svält, säger Quinn och kliver osmidigt över shoppingen. 
- Ja! Jag vill ha en toast säger jag och öppnar dörren ut. Vi går ut och ner på gatan där det redan är ganska mycket folk. 
Solen gömmer sig lite halv mellan molnen men det är faktiskt ganska varmt, även om väder raporten visade att det skulle vara dåligt väder. 
- Lita aldrig på väder reporten.. säger Quinn precis som om hon läst mina tankar. 
- Tänkte på exakt samma sak, säger jag och ler fjantigt mot henne. 
Hon skrattar som svar och vi börjar gå ner för gatan mot ett café vi såg under gårdagens tur. 
Det tar ungefär en kvart och sedan är vi framme. 
Dörren öppnas och det kommer ut en gammal dam som ler. 
Jag ler tillbaka och hjälper till att hålla uppe dörren åt henne. 
- Oh thank you dear! säger hon och nickar tacksamt. 
- Youre welcome! svarar jag och ler tillbaka innan jag går in efter Quinn. 
Det är inte så mycket folk inne på cafèt men det står två stycken framför oss innan kassan så vi ställer oss bakom och väntar. 
- Åh, kolla. En sådan där bulle ska jag helt seriöst ta. säger Quinn och lekar mot disken där massor av bullar och kakor ligger, men Quinn pekar på en sockrig bulle med vanilj kräm på. 
Jag suckar men ler. 
- Det är inte frukost lilla vännen, säger jag och skrattar. 
"Jag ska ha en sådan där macka" fortsätter jag och pekar på en vanlig frukost macka. 
Quinn rycker på axlarna och det är våran tur att beställa. 
*
Vi sitter i varsin mysig fotölj mitt emot varandra och jag dricker upp det sista av min kaffe latte.
På senaste tiden har jag verkligen börjat dricka kaffe ofta, vilken är ganska konstigt eftersom jag inte gillar kaffe alls innan tänker jag och sväljer. 
Jag ställer ner koppen och tittar ut genom fönstret. 
Jag kollar över på andra sidan gatan och följer de olika affärerna med blicken, då jag plötsligt ser något intressant. 
- Quinn! Visste du att Milkshake City ligger på andra sidan?! säger jag lite chockad över att hon inte märkt det än. 
- VA? Vad sa du? Vart? frågar hon och trycker sig mot fönstret och kollar mot riktiningen jag pekat. 
- Men va, dit måste vi gå nu direkt. Säger hon och reser sig upp. 
"Jag måste testa 1D milkshaken" fortsätter hon. 
Jag reser mig upp. 
- Vi har precis ätit frukost? Ska du ha en milkshake också? säger jag fundersamt och ler. 
Quinn nickar som svar och drar nästan med mig ut och över på andra sidan. 
Vi går in och det plingar till ovanför oss från dörr klockan. Jag kollar på en skylt bredvid mig och ser reklamen för shaken hon ska köpa som är full av blåa kulor på sig. 
Quinn går direkt fram till kassan. 
- Hi! I would like to have the 1D shake! säger hon och plockar fram pengar ur plånboken. 
Jag hör hur det plingar till i dörren och det kommer in två killar som skrattar. 
- Sorry! säger jag och flyttar snabbt på mig eftersom jag stått mitt i vägen för dörren. 
- No it's okey, svarar killen och möter mig med blicken. 
Jag ser direkt att det är Louis från One Direction. Louis som var med oss på cluben här om dagen. 
- Oh Hi Louis, säger jag och ler. 
- Hi Lexie! svarar han snabbt men lite förvånat. Han ler och vänder sig om medans han håller upp dörren. 
"Niall, hurry!" ropar han mot en bil som står parkerad utanför och jag ser Niall smälla igen dörren och börja gå mot oss. 
Han ser mig och ler samtidigt som han tar av sig sina ray ban och hänger hem på tröjan. 
- Hi Lexie! säger han glatt och kommer in genom dörren. 
- Hi, svarar jag och ler. 
Louis släpper dörren och den stängs bakom dem. 
Niall kollar runt lite och kollar sedan på mig igen. 
- Why are you here by your selfe? frågar han. 
- Im not... säger jag och pekar bort mot kassan där Quinn tar emot sin shake. 
- Ahaaa youre not alone.. svarar Niall och skrattar lite. 
Jag möter Quinn's blick och ser att hon direkt ser vilka som jag står och pratar med.
Hon ler lite nervöst och kommer fram till oss.
- Hi guys! säger hon nervöst men ler.
- Hi! svarar Niall glatt och ler stort. 
"Oh haha I can see you have bought the 1D shake?" fortsätter han snabbt och pekar på milkshaken hon håller i handen. 
- Yes i just had to try it! svarar hon och smakar på den. 
"Taste amazing!" säger hon sedan och gör tummen upp. 
Jag skrattar och ser att både Louis och Niall även gör det. 
- I don't really know how she can eat it because we just finished breakfast, säger jag och suckar lite mot Quinn som bara ler mot mig. 
- There's always room for a litle more! säger Niall istället och blinkar med ena ögat.
- Exactly! instämmer Qinn och vi alla skrattar. 
- So why are you guys up so early? frågar Louis och kollar på mig. 
Jag rodnar lite av hans blick och ser att han ler. 
- We just want to do as much stuff as possible, säger jag och ser att Quinn nickar instämande.
"So we are just going to some famous places here in London today" lägger Quinn till. 
- Really? We could show you around to some places who are not so well known but really nice if you guys want to. säger Niall och kollar först på Louis som nickar och sedan vidare på oss.
Quinn vänder sig om mot mig. 
- Det skulle väll vara kul eller? säger jag och jag ser att Quinn nästan spricker av lycka medans hon försöker nicka så lugnt som möjligt. 
- Yes! We would absolutly love it! svarar jag och ler. 
- Great! We are just going to say hi to some friends in here but, yeah give us five minutes and we will be right back. säger han och vi nickar. 
De försvinner snabbt in genom dörren för personal och jag vänder mig om mot Quinn. 
- Omg. är det enda hon säger och jag börjar skratta. 
*
 Louis öppnar framsätet till dörren och gör en gest med handen åt mig att gå in. 
Ska jag sitta längst fram tänker jag snabbt och kollar lite ängsligt mot Niall. 
-I can sit in the back... if Niall want to sit .. here.. säger jag lite osäkert till Louis och blir generad. 
- No, don't worry it's okey Niall can sit in the back! säger han och ler mot mig. 
- Ehm.. well okey then.. Thank you! säger jag och ler lite generat. 
Jag hoppar in och dörren stängs efter mig. 
Niall & Quinn hoppar skrattandes in i baksätet och jag spänner fast mig. 
- So where are we going? frågar Quinn och spänner också sig fast. 
Louis hoppar in i framsätet och startar bilen. 
- Hm.. we could go to Big Ben first? That's just something you guys have to se you know... säger Niall och ler. 
- Sure! svarar Quinn och ler. Jag nickar och vi svänger ut på vägen.
Jag hör hur Quinn och Niall börjar små prata där bak om hur vädret tydligen varierar här i London och jag hör hur Niall säger att det ska regna de kommande dagarna. 
- So... avbryter Louis mig i mina tankar och jag vänder blicken mot honom.
"If im right, you come from Sweden but moved to Yarm when you was eleven, right?" fortsätter han. 
Jag nickar förvånat och ler. 
- Wow. You have a really good memory, säger jag och skrattar lite. 
"I didn't really think anyone heard what i said on the clubb the other night.. The music was sooo loud!" fortsätter jag och ler. 
- That was actually all that i heard.. So you have to tell me more about your self, säger han och ler mot mig. 
Jag ler tillbaka och känner hur jag rodnar lite. 
Det plingar till i min väska och drar blicken från Louis ner till väskan och fifflar upp mobilen. 
"New Textmessage Nathan" Lyser det på skärmen och jag känner hur det hugger till lite i magen. 
Nathan, min pojkvän som jag vart tillsamans med i tre år nu och jag hade haft ett gräl innan jag åkte iväg över sommaren och denna gången hade det blivigt ganska stort. 
Jag öppnar medelande som inte är så värst långt och läser det snabbt innan jag lägger ner mobilen igen. 
Louis svänger av vägen och jag ser att vi kommer in på en parkering. Vi parkerar och kliver alla ur bilen. 
Quinn kommer upp vid min sida och jag ler. 
- Vem fick du sms av? frågar hon och ler. 
Louis och Niall kommer också fram till oss. 
- Nathan bara.. säger jag snabbt och lyfter blicken mot killarna.
"So should we go?" säger jag och byter snabbt samtalsämne.  
 

 Fotsätt kommentare vad ni tycker. Och gärna lite kritik också, så vi vet vad vi ska förbättra.
Kram / Elina 

Kommentarer
Postat av: isabelle

jag är en ny läsare och tycker det är jätte ba! :D

2012-09-01 @ 23:48:07
Postat av: Anonym

great

2012-09-02 @ 10:56:17
Postat av: Anonym

Sjukt bra del <3

Postat av: Erica

Hej! Du sa att du ville ha lite kritik, så här kommer lite:
Jag tycker du ska ha med ett lite stycke i början av texten från förra kapitlet, då blir det enklare att komma ihåg vad man läst och man kommer snabbare in i det nya kapitlet

2013-02-11 @ 22:05:09
Postat av: Erica

Hej! Du sa att du ville ha lite kritik, så här kommer lite:
Jag tycker du ska ha med ett lite stycke i början av texten från förra kapitlet, då blir det enklare att komma ihåg vad man läst och man kommer snabbare in i det nya kapitlet

2013-02-11 @ 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0