WMYB del 35



Bea's perspektiv

Klockan är runt fem. Harry och jag har varit på stan nästan hela dagen nu.
- I think it's time to go back to the hotel and change clothes for the dinner, säger jag och tittar upp på Harry.
Jag är mer än 15 centimeter kortare än han och det ser nog ganska så roligt ut när vi går bredvid varandra.
- Sure, säger han och ler.
Det tar ca, 10 minuter och sedan är vi på hotellet.
Jag bestämmer mig för att fixa mitt egna smink även om Amilia är bäst på det, jag gör det så enkelt som möjligt, jag tar svart ögonskugga och gör så det ser lite 'sotigt' ut, kajal och mascara.
- You know you are beautiful without make up to, säger Harry bakom mig.
- Yeah, sure, säger jag utan att låta det mista övertygad. Jag vänder mig om mot honom, han står utan någon tröja och jag stirrar på hans muskler. Harry skrattar och går fram till mig och lutar sig ner och kysser mig. Jag lägger händerna runt hans hals och han lyfter upp mig.
- Haha, no Harry put me down, säger jag fast jag kan inte riktigt hålla mig för skratt.
- No, säger han och ler mot mig. Jag knäpper fast benen runt hans midja och han kysser mig igen. Jag för min hand genom hans hår och ler.
- You are so tiny, säger han och lutar sin panna mit min.
- Hey, take that back! säger jag och försöker låta sur. Men Harry bara skrattar åt mig.
Han släpper ner mig på sängen och jag ställer mig upp.
- Im taller than you now, säger jag. Harry himmlar med ögonen och går till hans väska.
Jag hoppar ner från sängen och drar av mig mina byxor och min tröja. Jag tar upp en vit klänning och lägger den på sängen, jag springer in på toaletten och borstar snabbt igenom mitt hår. Jag går ut igen och Harry står och tittar på mig. Jag känner hur jag blir röd om kinderna och tittar ner. Jag hör hur han skrattar och jag tittar upp.
- You are so cute, säger han och ler. Jag räcker ut tungan och sträcker mig efter min klänning och drar på mig den.
- How do I look, säger jag och snurrar runt.
- Beautiful, säger han och ler. Harry har tagit på sig en vit t-shirt som matchar min klänning.
Min mobil börjar ringa och jag springer ut till hallen där min väska. Jag rotar fram min mobil, det är Amilia som ringer.
- Heeej, säger jag och ler för mig själv.
- Heeej, skall vi mötas om 15 minuter? säger Amilia.
- 15 minuter?! säger jag förvånat och börjar leta efter en klocka.
- Ja, den är tjugo i sju, säger hon.
- Va? Ofta den redan är det, säger jag forfarande lika förvånat.
- Haha, jaa, säger Amilia och jag kan höra hur hon ler.
- Okej, men vi utanför här då, vid hissarna? säger jag.
- Aa, det kan vi göra.
- Bra, hejdå! säger jag och lägger på.
Jag lägger ner mobilen igen och går in till Harry.
- Are you ready in 15 minutes? säger jag.
- Yes, was it that you were talking about? säger han sedan.
- Haha, yupp, säger jag och ler.
Jag tar fram mina klackskor som och sätter på mig dom och reser mig upp.
Jag går runt lite i dem och sedan sätter jag mig ner.
Harry sätter sig mitt imot mig och lutar sig fram mot mig. Jag lutar mig mot honom så vi är 5 centimeter ifrån varandra. Harry tar min hand och kysser mig sedan.
- Should we go? frågar han och reser sig upp.
- Yes, säger jag och reser mig upp, jag håller forfarande i Harrys hand och han stryker sin tumme imot min.
Vi går ut och Amilia och Zayn är redan där. Amilia har på sig en ljusrosa kläning med volanger jag ser att hon har sminkat sig med mörkbrun ögonskugga och det ser skit snyggt ut.
Vi tar hissen ner och går ut i den svala luften.
- So where should we go? frågar Harry.
- Um, I know a great place, it's italian food, säger jag.
- Sure, that sound delicious, säger Harry och ler mot mig.
Vi går eftersom det inte alls ligger långt här ifrån.
Jag håller Harry i handen och jag ser att Zayn lägger armen om Amilia och hon ler. Hon tittar snabbt på mig och jag ler mot henne. Zayn gör verkligen Amilia glad, och allt detta är så himmla perfekt så jag tror att det är en dröm ibland.
Vi går över en väg och jag ser två killar lite längre fram. Ju närmre vi kommer destu mer känner jag igen dom.
Jag tittar på Amilia och hon tittar redan på mig.
- Är det? säger hon. Mer hinner hon inte innan...
- Amilia är det du? Och Bea? säger David.
- Ja, hej! säger Amilia och ger honom en kram. David är Amilias gamla pojvän och de hade världens bästa tid innan han var tvungen att flytta till Canada för hans pappas arbete. Bakom David står Mikael...
- Hej Bea, säger han och ler.
Varför var vi tvungna att träffa dem just nu?!
- Hej Mikael, säger jag och ger honom en kram.
Jag känner en arm om mig.
- Oh I'm sorry, this is Harry, säger jag och tittar upp på honom. "This is Mikael and David" säger jag sedan och pekar på dem.
- Hi, säger Mikael utan att skaka hand med Harry eller någonting. "Are you Harry from One Direction?"
- Hey, yes I am, säger Harry och ler lite.
- Aha, are you friends or anything? säger Mikael sedan.
- Um, he's my boyfriend, säger jag och ser hur Mikeals leende stelnar.
Mikael är mitt ex, han sa att han var kär i en annan tjej och ville inte vara otrogen så han dumpa mig. Men han sa att han ville att vi skulle vara vänner.
- Men varför är du i Sverige? säger Amilia och tittar på David.
- Är här och hälsar på bara jag skall tillbaka till Canada nästa vecka, säger han. "Är han också din pojkvän?" säger han och nickar lite mot Zayn.
Amilia nickar och tar Zayns hand.
- Bea, du kan inte lita på han, säger Mikael och sneglar på Harry.
- Ursäkta? säger jag chockat.
- De är kända, de kan bara dumpa dig för en annan kändare tjej, säger han.
- Som du gjorde med mig? säger jag kyligt.
- Nej...
- Det var exakt det du gjorde, avbryter jag. "Trevligt att träffa dig och du David men nu måste vi gå" säger jag och tar Harry's hand och går rakt förbi dem.
- Säg inte att jag har varnat dig! ropar han.
Jag lyfter handen och vinkar utan att titta tillbaka. Amilia och Zayn kommer upp bredvid oss.
- Who was that? säger Zayn.
- Um, David is my ex and Mikael is Bea's, säger Amilia.
- Mh, what did they say? frågar Harry.
- That I should be careful, cuz he thinks you are gonna dump me for someone else, säger jag.
- I would never dump you! utropar Harry.
- Well... thats what he said, but now we forget them and have a lovely dinner, säger jag och ler mot honom.
*
*
- Should we leave? säger jag.
- Yeah, can't we go out and party? säger Zayn.
- Okay, säger Amilia och ler. Vi reser oss upp, Harry räcker mig min jacka.
- Thank you, säger jag och ler.
Han tar min hand och vi går ut från resurangen.
Vi kommer fram till en klubb och vi kommer in utan problem. Musiken spelas jätte högt och jag måste skrika till Harry för att han skall kunna höra mig.
- Do you want a beer? ropar jag.
- Sure, säger han och ler.
Jag går fram till bardisken.
- Två öl, ropar jag.
- Ska bli, ropar killen tillbaka.
Jag får flaskorna och går tillbaka till Harry.
- Here you go, säger jag och räcker ena flaskan till Harry.
- Thanks babe, säger han och ler. "Wanna dance?" frågar han sedan.
-Okay, säger jag. Vi går ut på dans golvet och musiken dunkar så att golvet rör sig.
Vi dansar minst 5 låtar innan det kommer en lugn. Harry ler och drar in mig till hans famn och han lägger hans händer på min svank och jag lägger armarna runt hans nacke.
Jag lutar mitt huvud mot hans bröst och jag hör hur hans hjärta slår. Låten tar sluta och jsg tittar upp på honom , han börjer sig ner och kysser mig mjukt.
Någon knackar på Harrys axel och han väder sig motvilligt om.
- Hey! Would you and Zayn like yo sing a song for us? ropar en tjej för att överrösta musiken.
- Um, here? säger Harry och tittar sig om.
- On the stage over there, säger tjejen och oekar på scenen.
Harry tittar på mig.
- Go! säger jag och ler. Han ler tillbaka och kysser mig snabbt.
Han går iväg mot Zayn och Amilia som står och dansar lite längre bort. Jag ser hur de pratar och Amilia tittar på mig. Jag vinkar till henne och hon går till mig.
Det blir helt tyst och alla slutar dansa. Tjejen står uppe på scenen och håller i en mikrofon.
- Hej allihopa, vi har två speciella gäster här idag nämligen Harry Styles och Zayn Malik från One Direction.
Alla börjar applåera och skrika. "Welcome up on the stage" säger hon och går ner.
Harry och Zayn går upp på scenen och ler.
Det slår mig att detta är första gången jag får höra dem sjunga live.
- We are going to sing, What makes you beautiful, but our band mates Liam, Louis and Niall aren't here so we are doing our own little version, säger Harry.
Alla skriker ännu mera och börjar hoppa på stället.
- Kom, säger Amilia och tar min hand. Hon börjar gå igenom folkmassan. Vi står vid kanten av scenen längst fram.
Zayn börjar sjunga Liams vers och alla börjar sjunga med. När Zayn's riktiga vers börjar så skriker verkligen alla tjejer. Men Zayn tittar bara på Amilia hela tiden och han går fram till henne och drar upp henne på scenen.
Alla blir helt vilda och jag ser hur Amilia blir jätte röd om kindera. Jag börjar skratta och Amilia ger mig mördar blicken. Men när Harry's lugna vers börjar sluta jag skratta. Han går fram till mig och drar upp mig på scenen, han sjunger och står 5 centimeter ifrån mig han håller ena armen om mig och jag tror nästan att han känner hur mycket jag darrar.
Jag hör hur Amilia fnissar i bakrunden och när refrängen kommer igen släpper Harry taget om mig. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra men jag tittar bara på Harry. När låten är snart slut och Harry bara har en mening kvar går han fram till mig och tar min hand.
- That's what makes you beautiful, sjunger han och tittar in i mina ögon. Det blir tyst i mindre än 1 sekund och sedan klappar alla händerna och alla tjejer står och skriker.
- Thank you, säger Harry och Zayn. Vi går av scenen.
- You guys are amazing! säger jag och ler mot Harry och Zayn.
- Thank you babe, that was fun! säger Harry.
Harry's pespektiv

Klockan är runt halv ett och Bea är på toan. Jag står vid bardisken och kollar runt lite.
- Hi, säger en röst och jag vänder mig om.
- Hey, säger jag till tjejen som står och nästan hoppar av glädje.
- Can I take a picture with you? frågar hon.
- Sure! säger jag och ler.
Hon tar fram sin mobil och ställer sig bredvid mig. Jag ler och hon trycker på någon knapp.
- Thank you, säger hon.
- Anytime, säger jag och ger henne en kram. Hon springer iväg och jag ser hur hon står och gråter hos henne kompis.
- And i'm back, säger Bea bakom mig.
Jag vänder mig om och hon skrattar.
- What? säger jag.
- Nothing, säger hon och ler.
- Should we go home? I and Zayn have something planned for you two tomorrow, säger jag.
- Okay, what are we going to do? säger Bea.
- I can't tell you, its a surprise, säger jag och ler.
- Aw, come on, tell me! säger hon.
- Haha, no! skrattar jag. "We should go and find Zayn and Amilia"
- Okay, säger hon. Jag kollar ut över dans golvet med dom är inte där. Vi börjar gå mot utgången och jag får syn på dem. Amilia står lutad mot en vägg och Zayn står med ena armen mot väggen och andra runt Amilias höft. De står och kysser varandra ganska så vilt.
- They really seem to like eachother, säger Bea och skrattar.
- Haha, yeah, skrattar jag.
Jag knackar Zayn och axeln och han sliter sig motvilligt ifrån Amilia.
- What? frågar han lite surt.
- Bea and I are going back to the hotel, its almoste one o'clock. And dont forget what we are going to do tomorrow, säger han och ger honom en menande blick.
- What are we going to do tomorrow, säger Amilia.
- That's a secret, säger Bea lite surt. Jag ler mot henne.
- Yes it is, skrattar jag.
- Okay, we go with you, säger Zayn och tar Amilias hand.
Vi börjar gå tillbaka till hotellet.
- Aouch, säger Bea efter en stund.
- What is it? säger jag lite oroligt.
- My shose hurts... säger hon och böjer sig ner och tar av dem.
- Do you want me to carry you? säger jag och ler.
- No! Im to heavy! säger Bea.
- Heavy?! Your kidding me, säger jag och lyfter upp henne. Hon skriker till och sedan börjar hon skratta.
Hon knäpper händerna runt min hals och jag bär henne.
- You tired yet? säger hon och ler retsamt.
- Haha, no, säger jag och skrattar.
Vi kommer fram till hotellet och jag bär henne forfarande.
- You know you can put me down now, säger Bea.
Men jag släpper inte ner henne. Vi tar hissen upp till våran våning men Zayn och Amilia.
- Well I would give you a goodnight hug but i can't, säger Bea.
Amilia skrattar.
- That okay, säger hon. "Goodnight"
Sedan går hon och Zayn in i deras rum.
Jag öppnar dörren och bär in Bea till sängen och släpper ner henne.
- You must be exhausted, säger Bea och kollar på mina armar. Jag himmlar med ögonen och sätter mig ner i sängen.
Bea reser sig upp och går in på toaletten. Jag drar av mig min t-shirt och mina byxor och går in till toan. Bea står och borstar tänderna i underkläder.
- Sexy, säger jag och kollar in hennes kropp. Bea skrattar och jag tar min tandborste och börjar borsta mina egna tänder. När vi är klara går vi tillbaka in till sovrummet.
Bea lägger sig i sängen och jag går runt och lägger mig bredvid henne.
Hon kryper närmre mig och jag lägger armen om henne. Snart andas hon djupa andetag och snart somnar även jag.
Jag vaknar av att mitt alarm ringer.
- Time to get up, säger jag och stänger av alarmet.
- Noo... already? stönar Bea.
- Haha, yes babe, skrattar jag.
Bea rullar runt och kollar in i mina ögon och ler och jag blir allderes varm.
- Can't we stay in bed a little longer? säger Bea och kysser mig.
- Bea... i'm not gonna fall for that, säger jag och ler retsamt mot henne.
- Aw... but it was worth a try, säger hon och skrattar lite.
Vi går upp och jag tar på mig ett par jeans och en holliester t-shirt.
- Bea, you should take comfortable shoes, säger jag och kollar på henne klackskor som hon håller på att ta på sig.
- Comfortable... suckar hon och drar av sig sina klackskor.
Det knackar på dörren.
- ONE MINUTE, ropar jag till den.
Jag tar på mig mina skor och tittar på Bea.
- You are so slow, skrattar jag. Hon sitter forfarande och väljer mellen hennes vita converse och hennes blå ballerina skor.
- Shut up, säger Bea och tar hennes vita converse och knyter snabbt på dem. Sedan går hon mot dörren och jag följer snabbt efter henne. Hon öppnar dörren och vi går ut samtidigt jag snubblar och Bea börjar skratta.

Skrivet av - Tyra.
Och ifall ni tycker att ni saknar något i berättelsen så kommentera så gör vi vårat bästa!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym x x

Det är jätte bra som det är :)

2012-04-23 @ 19:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0