WMYB del 33


Bea's perspektiv

Amilia och jag sitter på mitt rum. Min familj är hos Amilia och pappa sa att vi kuinde få vara hemma för att få vara lite ensama.
Min mobil vibrerar och jag tar upp den. Ett sms från Harry.
Hey cutie, are u with Amilia? xx

Jag knappar in ett snabbt svar.
hi, yeah, she's with me at my house, why? x

- Vad ska vi göra? frågar Amilia och lägger sig i min säng.
- Vet inte, ska vi äta glass och kolla på Punke'd?
Amilia svarar inte utan reser sig upp och börjar gå ner till köket. Jag följer efter henne och öpnnar frysen.
Jag tar ut vaniljglass och frysta hallon. Jag häller hallonen direkt i glassburken och tar fram två skedar.
- Kom, säger jag och går till tvn.
Jag sätter igång filmen och sätter mig i soffan. Amilia sitter bredvid mig och håller i glass bruken.
- Vi du ha? säger hon och räcker den till mig.
Jag gröper ut en slev glass och börjar äta. Filmen rullar och snart så vill jag bara spy på all glass jag har ätit.
Eter kanske en timme ringer det på dörren.
- Är mamma och pappa redan hemma? säger jag. "Varför kan dom inte bara öppna själva?" lägger jag till lite irriterar.
Det forstätter knacka på dörren och jag reser mig upp.
- Bea, du får gå och öppna jag sitter kvar, säger Amilia och stoppar in en sked med glass i munen.
Jag himmlar med ögonen och går ut ur vardagrummet och ut till hallen. Jag låser upp dören och öppnar den.
- Så, glömde ni nycken eller? säger jag och kollar upp. Men istället för att se mamma eller pappa så står Harry och Zayn där.
- Sorry, but what did you just say? säger han och ler mot mig.
- Harry?! What are you doing here? säger jag förvånat och kastar mig runt halsen om honom.
Han kramar om mig och sedan kysser han mig på munnen.
- Okay okay, I understand, säger Zayn och knuffar till Harry.
- Haha, come Zayn I think thers someone here who really misses you, säger jag och ler mot honom.
Harry och Zayn tar av sig jackorna och skorna och går efter mig.
- Bea! Kom du missar det roliga, ropar Amilia ifrån vardagsrummet.
- Kolla Amilia, säger jag när jag kommer in i rummet.
- Vad? säger hon och tittar forfarande på tvn och tar en sked med glass.
- Bara kolla, säger jag och börjar skratta lite.
Amilia tittar snabbt på mig och vänder till baka huvudet och sedan tittar hon på mig igen.
- Zayn?! säger hon och ställer sig upp så snabbt så hon tappar glassen.
- Hey babe, säger han och blinkar med ena ögat.
Amilia springer fram till Zayn och kramar om honom hårt. Jag ler och Harry tar min hand.
- I missed you, säger Amilia till Zayn.
- I've missed you too, säger Zayn.
- But... how... I mean, dindn't you guys have a concert? säger Amilia sedan och kollar på Zayn och sedan på Harry.
- Yes, but as soon as we were done, we booked a flight over here, säger Zayn och ler.
- Aw, you are the best, säger Amilia och pussar honom på munnen.
Amilia och Zayn sätter sig i soffan och jag kollar på Harry.
- Can we talk? säger han och ler mot mig.
- Yeah, sure, säger jag och blir lite nervös.
- Private? läggar han till.
- Okay come, säger jag och går ut till köket.
Jag lutar mig mot diskbänken och Harry går fram till mig. Han står 5 cm ifrån mig och jag måste tänka så jag inte glömer att andas.
- It's something I have to say, säger Harry och kollar in i min ögon.
- Okay, är det ända jag kan pressa fram.
- I think, säger han och andas in. "Or I know" rättar han sig själv. "That... I love you" säger han sedan och andas ut.
Min hjärna jobbar på högvarv för att ta in det han hade sagt. Sa han precis att han älskar mig?
Jag känner hur mina ögon fylls med tårar och Harry tittar förskräckt på mig.
- What's wrong? frågar han och ser osäker ut.
- I'm just... happy, pressar jag fram och ler mot honom mellan tårarna. "I just never thought that I would meet someone like you" säger jag.
- Bea... säger Harry och torkar bort tårarna från mina kinder. "Don't cry..."
- But it's happy tears, säger jag och ler.
Harry bara skakar på huvudet och kramar om mig.
- But Harry, were do you and Zayn live? frågar jag och släpper taget om honom.
- Gothia tower, säger han.
- Okay, but if you want to you can live here with me... and my family, lägger jag till.
- Um, me and Zayn were thinking that you and Amilia could come and live with us at the hotel, säger Harry.
- Really? säger jag.
- Yeah, let's go talk to Amilia and Zayn too, I don't think Amilia knows it yet, säger Harry och tar min hand.
Jag och Amilia hade ringt våra föräldrar och berättat om att Zayn och Harry hade dykt upp.
Min mamma hade pratat jätte högt i telefonen och jag kunde nästan se hur hon stod och hoppade av iver över att få träffa Harry. Jag berättade om att jag skulle bo med Harry resten av veckan på Gothia Tower blev hon helt till sig, hon tjatade på mig att jag var tvungen att komma över med honom nu annars skulle hon åka hem så snart som möjligt för att få träffa honom.
Jag och Amilia kom överens med våra föräldrar om att vi skulle åka hem till dem så Amilia kunde packa sina saker och då kunde de samtidigt träffa Harry och Zayn.
- Harry? säger jag och lägger ner telefonen.
- Yes,  säger han och ler mot mig.
- My family is like really exited to meet you and they are at Amilias house, and we need to go there to pick up her stuff before we can go to the hotel. So they want to meet you like... today, säger jag snabbt.
- Oh, okay, säger Harry och sväljer.
- If that's okay, lägger jag till.
- Of course it's okay, säger han och ler.
- Okay, I have to pack all my stuff now, I be right back. säger jag. Harry nickar och jag springer upp för trappan.
Jag slänger i alla mina saker i väskan och hämtar min necissär ifrån badrummet.
Jag stänger väskan och går ner för trappan.
- I'm ready, should we go? frågar jag och drar på mig min jacka.
Harry's pespektiv

Amilia öppnar dörren till hennes hus och jag kan se hur Zayn håller andan.
Själv känns det som om att jag skall svimma. Tänk om Bea's föräldrar inte gillar mig.
- Hello? ropar Amilia och jag kan höra hur folk reser sig upp och börjar gå mot hallen.
Bea tar min hand och ler mot mig.
- Bea, hör jag någon ropa och plötsligt kommer en lite kille springandes mot henne. Hon släpper min hand och sträcker ut armarna han hoppar upp i hennes famn och hon kramar honom.
- This is my baby brother Joel he is seven, säger hon till mig.
- Hi Joel, I'm Harry, säger jag.
- Hellooooo, säger Joel och skrattar. Sedan släpper Bea honom och han springer bort till två vuxna personer lite längre bort som jag misstänker är Bea's mamma och pappa.
Kvinnan går fram till mig och Bea.
- Hello, so good to finally meet you, säger hon och ger mig en kram.
- Hey, säger jag och kramar henne.
- You are really good looking, säger hon sedan.
- Mamma, säger Bea varnande på svenska.
- Ops, sorry, säger hon och blinkar till mig.
Bea's pappa kommer fram till mig och skakar hand och han verkar faktiskt väldigt schysst.
Jag hälsar på Amilias familj med och de verkar också jätte snälla.
Jag vänder mig om mot Bea och hon ler.
- Dindn't you say that you had two sibbelings? säger jag sedan.
- Yes, well my big sister Maddy isn't here now, I think she is in some telephone conference, säger Bea.
- Oh, okay, säger jag och lägger armen om henne. Jag mäker hur hennes mamma sneglar på min arm och hon ler sedan för sig själv.
Undertiden Amilia packar pratar jag en stund med Bea's pappa och sedan vill Joel leka med mig. Han kan lite engelska annars så sitter Bea bredvid mig och översätter.
- Okay, I'm done, säger Amilia och drar en väska mot hallen. Bea reser sig upp och räcker handen till mig. Jag tar den och hon drar upp mig.
- Oh, you are so heavy, retas hon och skrattar sedan.
- Well you are so tiny you have to get some muscels, säger jag och bilnkar mot henne.
Hon boxar lätt till mig på armen och jag börjar skratta.
- You are so cute, you know that, säger jag.
- Shut up, säger hon men misslyckas att hålla minen. Hon spricker upp i ett leende och jag blir allderes varm.
Bea börjr gå mot hallen och jag följer efter henne. Jag tar min jacka och drar på mina skor.
Jag säger hejdå till alla och sedan går vi ut till taxin som Amilias mamma hade beställt.
Chaffören kör oss till Gothia Tower på mindre än 20 minuter. Bea betalar för hon var den enda som hade svenska kontanter på sig.
Vi går in på hotellet och tar hissen upp till våning 22.
- Have you guys checked in on the suite? säger Amilia förvårnat.
- Yeah, well we have two rooms, one for me and you and one for Bea och Harry, säger Zayn.
- Wh-aat? säger Amilia. Jag tittar på Bea som bara står och gapar.
- Haha, you should see your faces now, säger jag och skrattar.
Hissen plingar till och vi går ut. Jag tar upp nycken och går till dörren åt vänster. Bea följer efter och jag låser upp dörren.
- Godnatt Amilia, säger Bea till Amilia.
- Sovgott Bea, säger Amilia till Bea.
Jag tittar på Bea.
- Did you say goodnight? frågar jag.
- Haha, yes, säger hon och ler.
- Good naa-att, säger jag och Bea skrattar. Hon går in i sviten och slutar ganska så snart att skratta.
- Wow, it's amazing, säger hon och tittar sig omkring.
Jag går in och stänger dörren. Bea gäspar och sedan tittar hon på mig.
- Are you tired?
- Yeah, it's almoste 2 am now so i think we need to good to bed, säger jag och ler.
Jag går in till sovrummet och Bea följer efter. Jag drar av mig min t-shirt och mina byxor och ser att Bea gör samma sak. Hon står i underkläder och jag kan knappt slita blicken från henne. Hon lägger sig i sängen och jag gör det samma. Hon flyttar sig närmre mig och jag lägger armen om henne.
Jag vaknar av att Bea hade flyttat på sig i sömnen. Jag sträcker mig efter min mobil och ser att den är halv tolv, jag tittar på Bea där hon ligger och sover. Hon ser så liten ut, jag stäcker mig fram och pussar henne på kinden.
- Babe, it's time to wake up, säger jag försiktigt. Bea öppnar sakta ögonen och ler när hon ser mig.
- Goodmorning, säger hon.
- I think it's more good lunch, säger jag och blinkar.
- What? What time is it? säger hon förvirrat.
Innan jag hinner svara knackar det på dörren.
- I get it, säger jag och hoppar upp ur sängen. Jag går ut ur rummet och bort till hallen och öppnar dörren.
Det är Amilia och Zayn.
- Hey, come in, säger jag backar så de kan komma in.
- We were thinking that we could go out and eat some lunch, säger Zayn.
-Yeah, sure but we just woke up so give us 15 minutes.
Jag går in till Bea som sitter upp i sängen.
- Who was it? frågar hon.
- Zayn and Amilia, do you wanna eat lunch with them?
- Yes! I'm starving.
Jag och Bea blir klara på 10 minuter. Bea har på sig en enkel stickad tröja med ett par strumpbyxor och Amilia en blommig kofta med mörkblåa jeans.
Vi går ut på stan och jag håller Bea i handen.
Det är några som känner igen oss och har bett och en bild eller autograf.
Plötsligt rycker Bea till.
- What's wrong? frågar jag och tittar på henne.
- Um, nothing, säger hon men jag kan se att det är nåonting som är fel.
- No, I can see that something is worng, you can tell me, säger jag.
- You see those three girls there, säger hon och nickar mot tre tjejer lite längre fram som går mot oss. Jag nickar och tittar på henne.
- It's Astrid, Ellen and Inez, they just dont like me so they gave me a hard time in school... säger hon och tittar bort.
Jag känner hur det börjar koka inom mig och jag försöker lunga mig så gott det går. De tre tjejerna har komit fram till oss de ler stort men jag rör inte en min.
- Heeey Bea, säger en tjej med slitet blont hår.
- Hey, svarar Bea. Jag sneglar på Amilia och ser att hon står med en knuten näve.
- Are you Harry Styles from One Direction, säger hon sedan och slänger med håret.
- Yes, säger jag kort.
- And you Zayn Malik? lägger hon till och titar på Zayn. Han nickar och kollar oförstående på mig.
Hon skriker till och hennes två andra kompisar börjar fnittra.
- Omg, I love you guys, säger hon och hoppar på stället. "And Im soooo sorry to here about your grandfather" säger hon och tittar på Amilia.
Jag tittar snabbt på Amilia och hon står helt stilla. Zayn tittar argt på tjejen och hon bara står där och viftar med ögonfransarna.
- Men nu får du väll endå ta och ge dig! Vem fan tror du att du är? säger Bea på svenska till tjejen. "Hur jävla lågt kan du sjunka igentligen? Du är så jävla omogen och du visar ju förfan aldrig respekt för någon annan du är helt jävla sjuk! Varför var inte inte sååå ledsen för Amilia igår? För så jag minns det brydde du dig inte ett skit. Bea står 5 centimeter ifrån tjejens ansikte och skriker på svenska. Amilia ser helt chockade ut och jag fattar inte vad hon säger.
Tjejen ser först helt paff ut men sedan ler hon. Hon knuffar sig förbi Bea och går fram till mig.
- Can I have a picture with you? frågar hon och ler så henne överläpp åker upp.
- Um, I think we should go, säger jag och går förbi henne och tar Beas hand. Amilia och Zayn börjar också gå med oss.
- Omg, One Direction don't care about their fans, all they care about is fame! ropar tjejen bakom oss.
Jag lägger armen om Bea och försöker igonorera dem så gott det går.
Jag har tusen frågor till Bea men jag ser på henne att hon inte vill prata om det.


Nu hände lite allt möjligt, hoppas ni gillar det & glöm inte att kommentera för nästa del!
Skrivet av - Tyra

Kommentarer
Postat av: Laura

Jätte bra :)

Meer :)

2012-04-21 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0