WMYB del 27


Bea's perspektiv

Jag vaknar av att alarmet ringer. Jag rullar runt i sängen och sträcker mig efter min mobil och stänger av det.
Jag tar min kudde och kastar den på Amilia.
- Men seriöst du måste sluta med det, mumlar hon i hennes kudde.
- Jag gör det bara för att du skall vakna, säger jag och skrattar.
Amilia mumlar något till svar.
- Du måste upp nu om vi skall hinna till jobbet, säger jag och går till klädkammaren.
Jag tar ett par shorts och en stickad blå vit randig tröja.
Jag går tillbaka till sovrummet och ser att Amilia har precis hunnit sätta sig upp.
- Grattis, vid detta laget brukar du ha somnat om, säger jag.
- Ha-ha, säger Amilia surt och går förbi mig till klädkammaren.
Jag går ut till köket och tar fram fil och flingor, även till Amilia.
Jag började äta, Amilia kommer ut och tar sin skål och börjar också äta.
30 minuter senare är vi klara, jag låser dörren och Amilia tar min arm och vi går mot jobbet.
Klockan är strax efter 9 och rusnings trafiken håller på att lugna ner sig.
Vi går igenom parken och solen strålar redan, det måste vara runt 20°C.
- Pappz, säger Amilia och knuffar till mig. "Kolla inte till vänster" lägger hon till.
- Men åh, vad gör vi för intressant nu då? säger jag surt.
Vi går och försöker ignorera dem så gott det går men så småning om så struntar de totalt i att vara diskreta.
De går framför oss och tar kort, de knuffas med varandra och jag tittar förskräckt på Amilia.
- How could you break Harry's heart and kiss Josh? säger en kvinna och håller i hennes anteckningblock och tittar på mig. Jag stirrar på henne. Vad fan säger hon?!
Jag känner hur Amilia drar i min arm för jag hade tydligen stannat.
- Bara ignorera dem, säger Amilia så bara jag kan höra.
Jag känner hur det bränner bakom ögonlocken och blundar hårt för att hålla tillbaka tårarna.
Jag tittar snabbt på kvinnan igen och hon skriver förfullt i hennes anteckningsblock.
- Amilia now that you are Zayn's girlfriend... är det ända hon hinner säga.
- Excuse me, but we are late for work, säger Amilia och knuffar sig förbi henne.
Det var inte riktigt sant men jag fattar vinken från Amilia.
Jag ser på henne att hon är väldigt nära att stanna och skälla ut dem.
Vi kommer fram till jobbet och jag drar upp dörren och Amilia kommer snabbt in efter mig.
- Herrugud, kan de inte låta oss va? säger Amilia.
- Ja, hur intressanta kan vi vara? säger jag. Vi blir tysta en stund sedan börjar jag skratta.
Amilia tittar på mig och höjer ett ögonbryn.
Jag ser hur der rycker i hennes mun gipa och hon börjar också skratta.
- Vad är det ens som är kul? säger Amilia och håller sig för magen samtidigt som hon skrattar.
- Jag vet inte, skrattar jag.
Efter att vi har lugnat oss som säkert tog oss 10 minuter, eftersom vi började skratta så fort någon blev det minsta seriös blev vi lite försenade, men Ann blev inte sur för vi berättade om papparzzi insidenten.
Klockan har hunnit bli 17:30, Amilia kom in i mitt rum.
- Skall vi gå hem? frågar hon och sätter sig på mitt bord.
- Mmm, snart jag skall bara göra klart de här, säger jag och pekar på en porfolio pärm som jag var tvungen att kolla över idag.
- Okej, skall jag hjälpa dig? fågar Amilia.
- Nej det är lungt det tar bara 10 minuter, säger jag och ler. Jag har bara de sista sidorna kvar. Det är en modell som skall komma på audition nästa vecka för våran nästa runway.
- Vad skall vi äta idag? frågar jag samtidigt som jag kollar igenom porfolion.
- Jag vet inte... vi har köttfärs hemma, säger Amilia.
- Tacos? säger jag och ler.
- Låter perfekt, säger hon.
30 minuter senare låser jag upp dörren och vi går in.
Jag sparkar av mig mina skor och går direkt till köket.
- Guuuud vad jag är hungrig, säger jag och tar ut köttfärsen.
- Haha, jag med, skrattar Amilia och går till köket.
- Jag gör köttfärsen och så hackar du grönsakerna?
- Sure, säger Amilia och ler.
När maten är klar äter jag två portioner och sedan tror jag att jag kommer spricka.
- Herregud vad mätt jag är, säger jag och klappar mig på magen. "Kan vi inte göra något kul?" frågar jag och ler.
- Haha, visst, men vad är kul då? frågar Amilia.
- Ska vi slåss?
- Slåss?
- Ja, det är kul eller brottas? säger jag.
- Haha, du är ju sjuk, skrattar Amilia.
- Men seriöst, det är kul, säger jag och reser mig upp.
- Nej, du får ringa Harry och slåss med honom istället, säger Amilia och fortsätter skratta.
- Meeen, okej då, säger jag och går ut till hallen.
- Haha, nej Bea han kommer tro att du är knäpp, ropar hon efter mig.
- Säkert, mumlar jag och fiskar upp min mobil.
Jag hade fått ett nytt sms från Harry, mitt hjärta tog ett skutt.
Jag klickade upp smset.

Hey babe, are you and Amilia free tomorrow afternoon to wednesday ?
If you are it would be great if you could come to my stepdad's place to
just chill out and have fun... ;)
And it will be just me and Zayn.
I miss you, xx

Jag springer in till Amilia.
- Imorgon eftermiddag ska du och jag till Harry's låtsaspappas ställe tills på onsdag!
- Ska vi? säger Amilia förvirrat.
- Ja, Harry frågade precis, säger jag och ler.
- Woho, då måste vi ringa Ann, säger Amilia.
- Jupp, jag smsar Harry och säger att vi kan.
Jag knappar in ett snabbt svar.

Hello handsome, Amilia and I are free!
See you tomorrow but what time?
I miss you too! xx

- Vi fick ledigt, ropar Amilia ifrån sovrummet.
- Awesome, säger jag och går in till henne.
Hon ligger i sängen med daton.
- Kolla här, säger hon och pekar på skärmen.
Jag lade mig i sängen bredvid henne. Hon var inne på sugarscape och hon pekade på en bild av hennes själv från idag. 'The girl who won Zayn's heart'. Löd rubriken. Jag skummade igenom texten det mesta var smörja om Amilia och jag himlade med ögonen. De hade hittat på inprincip allt, hur de hade träffats, vad de hade för planer i framtiden vilket fick mig att börja skratta och en hel lista om hur man kunde bli som Amilia. Det var helt sjukt.
- Men seriöst, vem kan tro på något sånt här, säger jag när jag läste igenom hela texten.
- Jag vet inte... det finns en om dig med, säger Amilia och klickar på en länk.
Jag ser mig själv dyka upp på sidan och jag läser snabbt igenom texten. Det mesta handlade om hur jag inte brydde mig ett piss om att Harry och att jag tycker om Josh. Amilia scrollade ner och en bild på mig och Josh dök upp när han kysste mig och bredvid var det en bild på Harry när han såg ut att vara nära till gråten.
- Men kom igen, tog dom ingen bild när jag puttade bort Josh från mig? säger jag surt.
- Dom har säker en men det skulle ju inte alls vara lika intressant att skriva om, säger hon ironiskt.
Jag går in på twitter och ser att jag har fått massor av fler followers, ganska många hade undrat hur jag kunde vara otrogen mot Harry.
- Du måste tweeta något för att få stopp på det här, säger Amilia och pekar på alla tweets.
- Mm... munmlar jag.
Jag sökte på Harry och gick in på hans sida. Jag kollade igenom hans tweets och en av dem handlade om mig.
Me and Bea are seeing eachother, shes a lovely girl and i really like her.
The Josh incident is over and it wasn't Bea's fault.
- Men varför tjatar dom då på mig när Harry har sagt till dem? utropar jag och pekar på hans tweet.
- För de är vill de, säger Amilia och flinar.
- Käften, säger jag surt.
Jag klickar upp rutan för att tweeta.

1. I'm seening Harry.
2. I'm not seeing Josh.
3. I really like Harry.
4. Have a lovely night.
Amilia kollar på tweeten.
- Haha, jag gillar den, ler hon.
- Bra, säger jag och skickar den.
Jag svarar på en annan tweet som en tjej hade frågat. Hon undrade varför jag kysste Josh. Det ända jag svara är.
HE kissed ME.


Sådääääär, del 27 klar!
Hoppas ni gillar den.
Nästa del kommer så fort ni har kommenterat! ;)
Skrivet av - Tyra!

Kommentarer
Postat av: Laura

Jätte bra :)

2012-04-11 @ 23:19:59
Postat av: Anonym

Asså jag måste bara säga detta , kikade in i era novellblogg för första gången Idag, den är heeelt awesome ! Hoppas det kmr en ny del för jag kan knappt vänta !!

Den är skiitbraa :)

2012-04-12 @ 02:02:14
Postat av: Louise

Jättebra :)

2012-04-12 @ 08:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0