GBY - DEL 10


Quinn's perspektiv
 
- Asså så Niall bjöd ut dig? säger Lexie för säkert fjärde gången under frukosten.
- Jaa! Han sa att det inte var någon dejt och han underade om vi skulle kunna gå på en, säger jag och stoppar in halva mackan i munnen. 
- Så din dröm prins har fallit för dig, säger Lexie och ler mot mig. 
- Haha, sluta, säger jag och ler generat. Han har ju faktiskt varit min absoluta favorit sen x factor staratdes och one direction bildades.
Plötsligt ringer mobilen och jag springer in till sovrummet för att svara. Jag hinner se att det är Niall och jag tar ett djupt andetag innan jag sätter mobilen mot örat.
- Hey Niall, säger jag och ler.
- Hello Quinn, säger Niall och skrattar. "I didn't wake you up or did I?" frågar han sedan.
- No, I'm eating breakfast with Lexie, säger jag lungt.
- Oh good, säger Niall och jag hör hur han andas ut. 
- Is it something on your mind? frågar jag sedan och undrar verkligen varför han ringer. 
- Um, yeah, me and the boys are going to the studio and I thought that it would be fun if yu wanted to come, säger Niall ganska så snabbt. "And Lexie can of course also come, if she wants" lägger han till.
- Oh it's sound awesome, säger jag. "Wait just one second" säger jag och springer ut till Lexie i köket.
Jag hinner höra att Niall säger 'okay' i andra änden innan jag lägger ena tummen för mobilen så inte något ljud kan höras för Niall.
- Lexie freakning Johnson, Niall vill att vi skall följa med dem till deras studio idag! säger jag så lungt jag kan.
- Va? Men vad sa du då? säger Lexie förvånat.
- Att jag skulle höra med dig såklart, säger jag och kollar bedjande på henne. 
- Såklart att vi följer med, säger Lexie och ler åt min min. 
- Åh vad jag älskar dig, säger jag och sätter snabbt telefonen mot örat igen.
- Hello? säger jag för att försäkra mig att Niall är där.
- Haha, heey, säger Niall.
- We would love to come, säger jag och hoppar på stället. 
- Great, I can text you the adress then, säger Niall. 
- Super, säger jag.
- Well I see you in a couples of hours then, säger han.
- Yes, bye, säger jag.
- Bye, säger Niall och jag lägger på.
- Ja vi skall till deras studio och höra när de spelar in deras musik, säger jag och går fram till Lexie som ställt sig upp jag skakar om henne och säger samma sak en gång till.
- Ahaa, förlåt, säger Lexie och harklar sig. "OMG OMG OMG!!!! JAG DÖÖÖÖÖR" skriker hon och kramar om mig hårt. 
- WAAAH, skriker jag och skrattar. Lexie släpper mig och ler.
- Nej men detta är ju fan coolt, säger hon alvarligt.
- Jaa! Det är det, säger jag instämmande.
*
Jag och Lexie hoppar in i taxin och jag säger adressen jag fårr från Niall tidigare idag.
Jag tar fram mobilen och smsar snabbt Niall.
We are on our way now, xx 

Det går knappt en minut innan jag får ett svar.
Great meet you outside beautiful xxx

Jag trycker upp mobilen i Lexies ansikte innan jag hinner tänka en endaste tanke.
- Ser du?! Ser du?!?! säger jag och viftar med mobilen lite mer.
- Nej det gör jag verkligen inte, säger Lexie tar min mobil ifrån mig så hon kan läsa.
- Nej men guuud vad gulligt, säger hon och ler mot mig. "Jag har ju för fan aldrig fått ett sånt sms från Nathan." lägger hon till. Jag ler och lägger huvudet på sned. 
- Du förtjänar någon bättre tycker faktiskt jag, säger jag allvarligt. Innan Lexie hinner svara stanna taxin och jag ser Niall och Louis står utanför och vinka mot oss. Lexie vinkar tillbaka och ler. Vi hoppar ut ur bilen och Niall möter snabbt upp mig.
Han ger mig en varm kram och jag blir allderes géle i hela kroppen. Niall ger mig en snabbt puss på kinden innan Louis avbryter våran kram av att tränga sig in för att få ge mig en kram. 
- Hey! säger Niall och låssas bli sur. Louis bara skrattar och ger mig en kram. Jag släpper Louis och vänder mig mot Niall.
- So here's the studio, säger han och pekar på det stora huset framför oss.
- Wow, säger Lexie lågt och jag kan se hur Louis ler mot henne.
Vi börjar gå mot ingången och en gång snuddar jag Niall's hand. Jag känner hur nervös jag blir men innan jag hinner tänka mer på det blir jag bländad av någon jag trodde var blixten. Men istället ser jag fem-sex styckna stora men med varsin gigantisk kamera framför sig. 
- Wow, säger jag som reflex och stannar för att få tillbaka synen som försvann för en sekund. 
Jag känner hur någon lägger armen om mig och puttar mig försiktigt frammåt.
Inom tre sekunder är jag inne i husets entré. 
- Well that was unexpected, säger Louis för att bryta tystnaden. 
 Niall's pespektiv 

- Oooh, sjunger jag och sätter sista tonen på låten. Jag ser hur Quinn och Lexie sitter i andra rummet och hur Quinn verkligen lyser av glädje. Jag öppnar dörren och går ut till dem. 
- Great job bro, säger Harry och nickar gillande.
- Yeah that was really good, säger Liam och ler mot mig. 
Jag sätter mig bredvid Quinn i soffan och lägger armen runt henne hon tittar på mig och ler fortfarande. 
- You are a really good singer, säger hon och jag känner hur hon verkligen menar det.
- Thank you, säger jag och ler lite. 
Hon lutar sig lite mot mig och jag lägger handes på hennes axel istället för på ryggstödet brevid henne.
- Okay you little cuties over there, säger Zayn och pekar mot oss. Jag ger honom 'nej sluta' blicken men han bara ler lurigt mot mig.
- You know Niall have been talking about you all morning, säger Zayn och jag känner hur jag blir lite röd om kinderna. 'Damn you Zayn som alltid skall säga sånna saker' 
- You did? frågar Quinn och kollar på mig.
- Well... um, kind of, säger jag till slut.
- Oh, that's cute, säger Quinn. 
- What? You think? frågar Zayn lite besviket men ler ändå.
Quinn brister ut i skratt åt Zayn's min och jag kan inte låta bli att le.

Så denna delen blev väldigt kort men just nu har vi vääääldigt mycket i skolan och träningar som vi måste prioritera före bloggen. 
Hoppas ni förstår :)
Och kommentera gärna vi blir super glada för varje kommentar!
Kram Tyra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba

Hihi GUD SÅ HIMLA BRA!
Vill HA MER!! Hehe

2012-09-12 @ 07:38:28
Postat av: Laura

Bra :)

2012-09-12 @ 17:55:43
Postat av: Anonym

BRAAAAAA DELLLLL <3

2012-09-12 @ 17:58:30
Postat av: my

gud var grymm aaaa vill bara läsa mera

2012-10-07 @ 11:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0